Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed
#1821
Posted 2008. March 20. - 08:13

bar kicsit tobb melo, mint forditgatni a kereket
miert akarsz mindenkepp parosat ugrani?
16/19 lehet kijon pl
igaz nem 20 dehat nah
egyebkent en nem biznek abban a meresben.
odamegyek es gyertyafenynel megmerem colossal a lancvillahosszt tizedre pontosan.
inkabb rakj vmit ossze benne akkor egyertelmubb lesz.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#1822
Posted 2008. March 19. - 00:54

Be kell vallanom, hogy hülye vagyok. No, nem azért, mert dinglespeed-et akartam építeni - azt továbbra is szeretnék - hanem azért, hogy hogyan.
A flip-flop agy + láncfeszítõ nem életképes megoldás, mert egy egykaros láncfeszítõ nem tud egy teljes láncszempárat (4 fognyi különbséget*) felvenni, csak egy, szerencsés esetben két fognyit. Az meg olyan kis különbséget ad áttételben, hogy azért tényleg fordítgassa a kereket az ördög öreganyja.
Azért tartottam szükségesnek ezt ide beírni, hogy nehogy valaki az én ötleteim alapján kezdjen el bringát építeni, aztán jól pofára essen. Ti persze ezt tudtátok, hiszen mindannyian inkább a double-double megoldást javasoltátok...

(*: Tudom, hogy egy láncszempár az két fog. De a lánckerekeket durván félig kerüli meg a lánc, szóval, ha 4 foggal megnöveled az egyiket, akkor kell egy szempárt betoldani a láncba...)
Ja, és a Cr-Mo Pyxis láncvillahossza nem 425mm, hanem rövidebb. Nem tudtam kielégítõ pontossággal megmérni, ezért nem írom be, hogy mennyi, de az biztos, hogy rövidebb.
#1823
Posted 2008. March 15. - 12:10

#1824
Posted 2008. March 15. - 10:26

Van itt egy hasonló projekt, igaz outi vázra építve: http://forums.roadbi...ad.php?t=111370
Ott is megosztja a népet.
Szépen néz ki egyébként, a képekhez regisztráció kell.
Köszi szépen, hogy foglalkozol a projectemmel. A képeket megpróbáltam elképzelni, nem regisztráltam. De tényleg kap a figura hideget-meleget...
Van ott egy másik, dinglespeed montival, 38/20-at használ terepre, hát izé...
A dingle-n ugyan könnyebb a "váltás", de nekem még mindig a flip-flop a szimpibb, mert nagyobb áttétel-különbséget ad, és egy lánckerékel kevesebb...
A legtöbbet azzal tudnátok segíteni, hogy ha valaki, aki amúgy is jár a Vár-Kerékpárban, megnézné a kétféle Denvert, aztán beszámolna... (Esetleg kép.)
Én most csak emiatt nem utaznék BP-re, más miatt meg most szerencsére nem kell...
Nézegetem hozzá a cuccokat, de egyelõre nem állok neki építeni, elõbb tesztelem, hogy életképes-e az ötlet. Elõször is edzek a meglévõ bringáimmal, aztán, ha gyûjtöttem egy kis kondit, átszerelem a mostani SS-t 32/18-ra, kiviszem kocsival Pákozdra, aztán megtámadom az Anikót. Ha nem jön be, buktam egy ezerforintos racsnit... De mindenképpen gyúrnom kell rá, a mostani álapotomban a világbajnok ezersebességes MTB-jével se bírnék felmenni ott. (Hat hét tekerés után már lehet, hogy én is más áttételi arányokat emlégetnék...)
Amúgy nektek is van valamennyi igazatok, másik irányba is ad abszurdum lehet vini a dolgot: Elvben semmi sem akadályozna meg abban, hogy vegyek flip-flop agyat is, meg DOS Eno-t is... Elõre is tennék egy double-t, ez 422mm-es láncvilahosszal (Authorok pl. ilyenek) és egy feszítõvel legalább 4 használható kombinációt adna, ha nem is lenne a láncvonal mindig tökéletes.
De egy ilyen szörnyszülöttet SS-nek nevezni... Hát, én se tenném. Akkor már tényleg inkább a vátó...
#1825
Posted 2008. March 15. - 09:06

Igaz, közben utánanéztem, 26 fogú a legnagyobb lánctányér a kis lyukkörre, szóval kazettával is inkább csak a 2-2 fogszámkülönbségû double-double valósítható meg. (Egy olyan, hogy 32/13 és 26/19 már durva lenne, bár 414mm-es láncvillahosszal megvalósítható...)
Van itt egy hasonló projekt, igaz outi vázra építve: http://forums.roadbi...ad.php?t=111370
Ott is megosztja a népet.

Szépen néz ki egyébként, a képekhez regisztráció kell.
#1826
Posted 2008. March 12. - 18:18

sokszor van szukitve is
/b+ agyakon adjak is hozza/
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#1827
Posted 2008. March 12. - 16:41

#1828
Posted 2008. March 12. - 13:05

Durva lenne a 14-es tengely, a motoromon sincs akkora. M14 az anyára vonatkozik szvsz. B+ SS/fixi agyak: 2007-es katalógus, 10. oldal. http://www.magellan....sitive_2007.pdf
Természetesen már rég letöltöttem a 2007-es Bike+ katalógust, és egy ideje azzal kelek, azzal fekszem, mióta ezt a "dingle speed" gépet tervezgetem. Csak az utóbbi idõben kételkedni kezdtem az igazságtartalmában, azért kérdeztem, hogy látott-e már valaki ilyen agyat a fizikai valójában... Az ebike-on csak egyféle Denver szerepel, a kis képrõl nem lehet kivenni, hogy melyik, ha rendelek, vajon mit kapok? A Kerékvár oldalán kétféle Denver szerepel a SS cuccok között, kép nincs, arra meg még nem volt érkezésem, hogy elutazzak BP-re azért, hogy megnézzem...
(M14-es tengelye a BMX agyaknak van amúgy, 9. oldal. Aztán lehet, hogy ez sem igaz... Bár ilyet én is láttam élõben az egyik helyi kerékpárboltban, csak 135mm-es papucstávolsághoz való nem volt.)
#1829
Posted 2008. March 12. - 11:43

#1830
Posted 2008. March 12. - 11:15

#1831
Posted 2008. March 12. - 10:21

M14 az 14mm tengelyátmérõ, igaz?
Nem mértem le, de sztem az egy sima országúti papucsba bele sem menne.
Sztem vékonyabb, most nincs kéznél, hogy megmérjem.
Csak tippeltem, hogy azt jelenti az M14 a papírodon, amit beidéztél... Igaz akkor tényleg nehezen ment volna be a papucsodba. De ha nem a menetet jelenti, akkor mit? Akkor ez valóban lehet Denver agy, de akkor mit látott Sala?
Na, dolgozzunk egy kicsit...
#1832
Posted 2008. March 12. - 10:16

Felfér két lánckerek a kazisra.
Köszi.
Igaz, közben utánanéztem, 26 fogú a legnagyobb lánctányér a kis lyukkörre, szóval kazettával is inkább csak a 2-2 fogszámkülönbségû double-double valósítható meg. (Egy olyan, hogy 32/13 és 26/19 már durva lenne, bár 414mm-es láncvillahosszal megvalósítható...)
Sala, te szoktál tudni mindenféle méretû lánckereket Bystroniccal kivágni?
#1833
Posted 2008. March 12. - 10:14

Nem mértem le, de sztem az egy sima országúti papucsba bele sem menne.
Sztem vékonyabb, most nincs kéznél, hogy megmérjem.
#1834
Posted 2008. March 12. - 10:05

#1835
Posted 2008. March 12. - 10:03

#1836
Posted 2008. March 12. - 10:03

csak egyet tudok érteni azzal hogy a nem váltok pedig lehetne csak töled függ én kb 2 hónapig probaként nem nyultam a váltókarhoz mielöt megépitettem az ss-t be is gyógyult a bowden rendessen:D de ez nem nagyon számítot mert azóta se nyomkodom tul sürün azért kipucoltam:) a gyakori kerék forgatás azontúl hogy macerás szerintem nem is túl egéséges sem a papucsoknak sem az agynak de ez az én véleményem és lehet téves.
Természetesen én is kipróbáltam, hogy egy darabig fixre állított váltókarokkal mentem a Konán (konkrétan 32/16), és úgy tûnt, hogy jó. Igaz, nem két hónapig, csak egy rövid próbaúton. Lehet, hogy ez volt a hiba, mert aztán megépítettem SS-nek, és mégse lett jó... 34/16-tal már jobb - legalábbis arra, amire a SS-t eredetileg szántam, de kemény terepen nem boldogulok ezzel az áttétellel. Terepre eredetileg a Konát szántam ("rendes", váltós-telós monti, nekem az volt az álomgép, még a küllõi is változó átmérõjûek), de azt odaadtam a fiamnak. Elég magasra nõtt már ahhoz, hogy egy rövidebb stucnival és lejjebb eresztett nyereggel pont jó lett neki a gép, és imádja. Azért adtam neki, mert úgy láttam, hogy érdekli a dolog, és õ talán még lehet valaki ezen a területen, én már biztosan nem... (Igaz, az említett könnyebb terepen lemaradt a SS mögött, mint a borravaló. De még csak 13 éves, és õ sincs edzésben.)
Egyébként továbbra is tartom, hogy amit én szeretnék építeni, az egy SS, mivel menet közben akként viselkedik...
(Közben meglett az amerikai nagybácsim, és tényleg rámhagyta minden vagyonát. Úgyhogy fogadtam egy szervízcsapatot, "Exile Singlespeed Team". Õk kijönnek velem oda, ahol le szoktam térni a hegyi ösvényekre, ahová én bemelegítés céljából úgy tekerek ki. Ott beadom a bringát, és a légkondicionált szervízbuszban pikk-pakk felrakják az állványra, kiveszik a kereket, leszedik a racsnit, és feltekernek helyette egy nagyobb fogszámút. Amíg õk szerelnek, én megiszok egy energiaitalt, aztán nekirontok a hegynek. Miután kiállatkodtam magam, ugyanez visszafelé, csak akkor már sört iszom, és levezetésképpen tekerek haza. De, hogy ne kelljen annyit várakoznom (illetve ne mindig ugyanazt a menetet gyepálják), fûztek nekem egy másik, ugyanolyan kereket, amire feltették a nagyobb fogszámú racsnit, és kompletten cserélik. Ez eddig eléggé SS, ugye? Akkor, ha az a bizonyos nagyobb fogszámú racsni az agy másik oldalán fityeg, csak a kereket kell megfordítani, az miért nem az?)
De hagyjuk a hitvitát, maradjunk inkább a mûszaki kérdéseknél. Az, hogy a gyakori forgatás rongálhatja a papucsot és az agyat, egy szempont, amit figyelembe veszek.
Látom, most a meghajtás topicban is éppen ez a téma...
#1837
Posted 2008. March 12. - 10:01

#1838
Posted 2008. March 12. - 09:35

õõ
akkor biza hiba van valamelyikünk mátrixában
Na, pont ezért kérdeztem, mert gyanús volt, hogy itt valami kavarc van... Fõleg azóta, amióta valaki - asszem, pont Rétizotyó - a fixi topicban említette, hogy olyat adtak neki Denver néven, ami fixi/fixi menetes. (De ha annak M14-es a tengelye, akkor aligha lehet Denver... Mennyi a papucstávolsága?)
Konkrétan melyik bolt az, amelyikben úgy tudják, hogy a Denver egyik menete kisebb? :-))
Ezzel párhuzamosan viszont még arra is kíváncsi lennék, hogy kazettás SS agyak kazettájára felfér-e egyszerre két lánckerék. Fõleg, ha az egyik talpas.
Valaki innen nemrég vett egy Novatec-et, bizonyára meg tudná mondani...
(Ja, megnéztem ezt a Schlumpf hajtómûvet. Igazából miben is szeretne az jobb lenni, mint egy agyváltó?)
#1839
Posted 2008. March 12. - 01:32



#1840
Posted 2008. March 12. - 00:26

