Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed
#1841
Posted 2008. March 12. - 00:22

akkor biza hiba van valamelyikünk mátrixában
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1842
Posted 2008. March 12. - 00:21


Ez van az agy papírjára írva:
"Agy hátso B+ Denver single - speed alu 36h M14 B+ 2csap"

Jaj, majdelfelejtettem: "Minõség: I. osztály"
#1843
Posted 2008. March 11. - 23:53

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1844
Posted 2008. March 11. - 23:50

Nem, te egy többsebességes bringát akarsz építeni, csak nem akarsz rá valamiért váltót tenni. Elfogadom, mert mindenkinek van saját agymenése. Viszont ez - per definiíció - nem singlespeed.
Denver agyat láttunk, viszont ebben az esetben a láncpakolgatáson kívül még a kerékszerelés is bejön a képbe. Mondjuk augusztusban, déli verõben, 40 fokban. Én még azt is elfogadom, hogy neked ez jó és élvezetet okoz, sõt még idiótának sem tartalak e miatt.
Nem vagyunk egyformák, ettõl szép a világ.
Ha láttál, akkor légy szíves, áruld már el, hogy az egyik oldalán kisebb átmérõjû menet van-e mint a másikon...
A többi meg hadd legyen az én bajom.
#1845
Posted 2008. March 11. - 23:15



#1846
Posted 2008. March 11. - 23:01

Te, ez a nem váltok pedig lehetne dolog fejben dõl ám el!
Hm, ez érdekes, hogy pont a single speed topicban akarnak rábeszélni a váltóra, amikor SS-t szeretnék építeni... (Még ha nem is szokványosat. De nem hiszem, hogy én találáltam volna ki elõször ezt a dolgot. A WI sem fejlesztette volna ki a double-double rendszert, ha nem lett volna rá igény...)
Denver agyat akkor nem látott még közelrõl senki?
#1847
Posted 2008. March 11. - 22:42

#1848
Posted 2008. March 11. - 19:24

Pár gondolat....
- felfelé tolás közben is csodálatosan tiszták a gondolataim, ha éppen nem bírom, vagy nem lenne kedvem kitekerni
- a 36/16 "suhanós" outi annyira nem fog suhanniinkább 42/16, vagy 46/16
- a vékony lánc kevésbé háklis a láncvonalra
- egynél több fokozatra én továbbra is váltót használnék
- Nekem pont az a kihívás, hogy fel tudjak menni. Ha tolni kell, azt kudarcként élem meg.
- Jó, akkor "közlekedõs" outi... Aszfalton is van pár emelkedõ, amin fel kell menni. Egyébként a 44/16-ot kihagytad :-), pedig olyan lánctányérom pont van... Ki is próbálom majd, csak elõbb valamennyire formába lendülök a meglévõ áttételezéssel.
- Ezt értem.
- Mondom, nekem pont ara van szükségem, hogy menet közben ne tudjak sebességet váltani, ezért ne is gondoljak rá. Fogjátok fel úgy, hogy ez egy SS bike, amin néha kicserélem az áttételt aszerint, hogy milyen terepviszonyok között kívánom használni. Csak ez a "csere" viszonylag gyakran történik, és az út mellett is elvégezhetõ... ("Akkor minek cipelsz magaddal folyton egy plusz lánckereket?" - kérdezhetnétek. Érdekes módon a flip-flop agyas megoldásra nem jött reakció, pedig nekem az lenne a szimpatikusabb.)
#1849
Posted 2008. March 11. - 17:30

#1850
Posted 2008. March 11. - 16:57

- felfelé tolás közben is csodálatosan tiszták a gondolataim, ha éppen nem bírom, vagy nem lenne kedvem kitekerni
= felfelé tolás közben is csodásan lehet k* anyázni :-)
Egy másik gondolat - mit gondolat, idézet - ami eszembe jutott:
"People: please don't bring The Race down to your level--elevate yourself to the level of The Race. If you find yourself looking for loopholes, consider taking another year to prepare before racing. Most likely you'll go faster and enjoy it more as a result."
Aki kitalálja, honnan idéztem, annak egy tetszése szerinti üveg sör a jutalma, átvehetõ a következõ SSB-n :-P
Bocs, befejeztem a buzulást.
#1851
Posted 2008. March 11. - 16:43

Egyébként agyváltó terén mi a helyzet. Létezik montis bevetést is bíró változat? Mondjuk a Rolhoff Speedhubon kívül...
Szerintem még mindig nem.
#1852
Posted 2008. March 11. - 16:42

- felfelé tolás közben is csodálatosan tiszták a gondolataim, ha éppen nem bírom, vagy nem lenne kedvem kitekerni
- a 36/16 "suhanós" outi annyira nem fog suhanni

- a vékony lánc kevésbé háklis a láncvonalra
- egynél több fokozatra én továbbra is váltót használnék
#1853
Posted 2008. March 11. - 16:35

Gondoltam!
Egyébként agyváltó terén mi a helyzet. Létezik montis bevetést is bíró változat? Mondjuk a Rolhoff Speedhubon kívül...
Na, közben...
Az agyváltóra ugyanaz vonatkozik, mint amit az elõbb írtam...
Ráadásul nehéz is, meg a belsõ veszteségei is nagyok, akkor már inkább a láncváltó... Én úgysem tekerek minden nap, meg rossz idõjárási körülmények között, úgyhogy ami az elõnye, az nekem nem lenne elõny.
Egy idõben teljesen odavoltam az agyváltókért, de egyszer túráztam egy kisebbet haverom háromsebességesével, és hát mindig pont olyan fokozatba igyekeztem váltani, ami éppen nem volt... Akkor már inkább a SS. (Említett bringa jelenlegi konfigja: elõl országúti dupla hajtómû elsõ váltóval, hátul egy hátsó váltó, láncfeszítõ gyanánt. Érdemes? Jó, értem, ti a 3-nál (jóval) több fokozatú agyváltókról beszéltek.)
Azért, ha hozzám vágna valaki egy Rolhoffot, nem dobnám vissza... :-))
Sala:
Errõl a Schlumpf hajtómûrõl nem hallottam még, de feltételezem, hogy hasonlóképpen mûködik, mint az agyváltó. Utánanézek, már csak a kíváncsiság kedvéért, de nem hiszem, hogy használnám. És nemcsak az ára miatt...
#1854
Posted 2008. March 11. - 16:13

Egyetértek!
Továbbá ha láncfeszítõ kell, akkor ennyi erõvel feltehetsz egy hátsó váltót...
Õszinte leszek, szerintem nem alami ésszerû dolog ez a 2x2. Ha az ember elég állat, akkor mehet nyugodtan az 1x1, ha meg hatékonyság, puhányság vagytudomisén mire hivatkozva sebességek kellenek, akkor sztem minimum 1x7 fokozat. Nem szégyen az, ha váltani kell, és akkor azt tegyük meg váltóval.
Ha maradsz az elképzelésed mellett, akkor fogj egy jó cro-mo CC vázat és cseréltesd ki a papucsot rajta. Hogy erre milyen agyat teszel, az már szimpátia kérdése, én valami kazis agyat javasolnék szvsz.
Dönts kedved szerint, jó építkezést - és kitartást!
Köszönöm a válaszokat.
Rétizotyó:
Hát, én sajnos nem vagyok elég állat, és már nem is leszek az. (Mostani kondimhoz képest már ahhoz is jelentõsen állatosodnom kéne, hogy fel tudjam rugdosni a 32/18-at vagy 34/20-at olyan helyeken, ahol fiatalabb koromban is hamar megtaláltam a granny geart...) De nem is csak állatság kérdése a dolog, egyszerû fizika: vasárnap olyan emelkedõkön, amik terepi körülmények között még enyhének számítanak, már végig ki kellett állnom a 34/16-tal. Ha egy meredekebb, kavicsos emelkedõn (ami elég gyakori a Velencei-hegységben) ugyanígy kiállok, akkor elpörög a hátsó kerék a fenébe, akármilyen brutálisan is tekerem a pedált... A 32/16 és az annál lágyabbak viszont aszfalton kényelmetlenül pörgõsek. Nem lehet ennyire különbözõ terepviszonyokat egy áttétellel lefedni, na.
A Pyxisem egyébként még a régi, Cr-Mo "Nitánium" :-) változat, de nem akarom kicseréltetni rajta a papucsokat, hiszen pont a papucs benne a poén... Inkább veszek másik vázat.
Ha nagyon nem akar menni a dolog, megcsinálom a Pyxist hagyományos, soksebességes montinak (meg amúgy is, mivel SS-nek nem jó, de megválni nem akarok tõle), és építek egy országúti suhanót SS-nek, mondjuk 36/16-tal. De a SS feelingrõl nem akarok lemondani. Rájöttem ugyanis, hogy nem azért jó a SS, mert könnyebb, robosztusabb, hatékonyabb, blabla. Hanem azért, mert ha _menet_közben_ nem tudsz sebességet váltani, akkor csodálatosképpen felszabadul az agyad az alól a teher alól, hogy "milyen fokozatba váltsak éppen?". Márpedig én elsõsorban ezért szeretek bringázni, hogy a gondolataim szabadon csaponghassanak tekerés közben, tökéletes kikapcsolódás. Fausto Coppi már úgysem lesz belõlem, akármennyit edzenék is... Ebbõl a szempontból tehát a láncfeszítõ elviekben különbözik a váltótól, még ha külsõleg némileg hasonlít is rá.
(Mondjuk egyszer úgy elcsapongtam, hogy elfelejtettem, hogy klipszben van a lábam, és hazafelé az elsõ lámpánál lementem, mint kapitány a hajóval... :-))
_kz_:
Miért emelted ki külön a hajlékony láncot?
Bevallom, bennem is felmerült, hogy az elsõ váltót esetleg mégiscsak felteszem. Aztán, ha nagyon ki akar egyenesedni a láncvonal, hátha átugrik hátul is... De lásd, mint fent.
(Meg hülyeség is, mert a pörgõsebbre váltás még csak-csak menne így, de elõl a nagyobbra tuti nem megy vissza, amíg hátul is a nagyobbon van... (Esetleg, ha felteszem a láncfeszítõt, de nem húzom meg a görgõ tengelyét rögzítõ csavart... Kiesni úgysem tud, mert az a kis keret körülfogja a láncot, és elõbb-utóbb kénytelen beállni a láncvonalba... Távozz, sátán...))
has(Pókember):
Tudtam, hogy hova mentek, szoktam nézegetni azt is, csak nem regisztráltam.
De azért köszi.
#1855
Posted 2008. March 11. - 16:09


Egyébként agyváltó terén mi a helyzet. Létezik montis bevetést is bíró változat? Mondjuk a Rolhoff Speedhubon kívül...
#1856
Posted 2008. March 11. - 15:52


fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1857
Posted 2008. March 11. - 15:44

Nem került még meg ugyanis az amerikai nagybácsim, aki rám hagyná az összes vagyonát. Ami azt illeti, egy DOS Eno is vaddisznó drága,
#1858
Posted 2008. March 11. - 15:36

schlumpf hajtómû?
igaz arany árban van de neked találták ki! 2 sebességes hajtókar. Vagy 1:1 vagy gyorsito áttétel vagy lassitó tipustól függ.
Speed drive vagy a mountain drive jöhet szóba neked.
elõbbi vagy 1:1 tehát egy 38as lánckerékkel 38nak felel meg vagy 1:1.62 gyorsitó áttétel tehát a 38as lánckerékbõl csinál 61-est: megjegyzem ez egy kicsit erõsnek tûnik
Mountain drive
vagy 1:1 áttétel vagy 2.5:1 lassitó áttétel. Tehát ha van rajta egy 44es lánckerék akkor 44 illetve a lassitóban 18.
18as hátsó lánckereket feltételezve van egy 44:18 ad amivel azért lehet haladni és van egy 18:18ad amivel fel tudsz menni bárhová
értelem szerüen a lánckerékkel lehet játszani
üdv
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1859
Posted 2008. March 11. - 15:17

Továbbá ha láncfeszítõ kell, akkor ennyi erõvel feltehetsz egy hátsó váltót...
Õszinte leszek, szerintem nem alami ésszerû dolog ez a 2x2. Ha az ember elég állat

Ha maradsz az elképzelésed mellett, akkor fogj egy jó cro-mo CC vázat és cseréltesd ki a papucsot rajta. Hogy erre milyen agyat teszel, az már szimpátia kérdése, én valami kazis agyat javasolnék szvsz.
Dönts kedved szerint, jó építkezést - és kitartást!
#1860
Posted 2008. March 11. - 14:21

