Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#1801
Posted 2008. March 25. - 21:18
#1802
Posted 2008. March 25. - 19:56
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#1803
Posted 2008. March 25. - 19:03
#1804
Posted 2008. March 23. - 20:08
36-os tányérom egyelõre nincs, úgyhogy kívülre raktam a 34-esemet, középre meg a hajtómû eredeti 32-esét. Hátra beraktam a Kona kerekét, de 19 fogú lánckerék azon sincs, úgyhogy egyelõre a 34/16 - 32/18 kombinációt teszteltem. Szerelés közben eszembe jutott, hogy egy "feszes" beállításról nem is egykönnyen tudnám levenni a láncot, hogy áttegyem a másikra. A láncfeszítõt fenthagytam, de a tengelyét rögzítõ csavart kilazítottam, hogy tudjam ide-oda tologatni a kétféle láncvonal között. (Aztán kitekertem és otthon hagytam, nehogy elvesszen.) A hajtómûvet is szét kellett szednem, hogy kivegyem a jobb csésze alól a láncvonal beállítására szolgáló hézagolást, a racsni kiszemelt lánckerekei így is egy kicsit beljebb voltak a kelleténél. (Ezt egyelõre így is hagyom, mert igy, hogy a nagytányér helyén van a 34-es, pont jó a láncvonal a SS agy + racsnihoz. Ha idõm engedi, esetleg csinálok a 32-es helyére alátéteket, vagy kerítek egy garnitúra rövid csavart.)
Csak egy közeli városi parkba mentem, ahol van egy kis partoldal. Szerszámot nem vittem, anélkül is át tudtam rakni a láncot (láncfeszítõ lazítás-tengelytolás sokat segített), de nem volt egy nagy élmény... Az így elérhetõ áttételkülönbség meg nem akkora, hogy azzal (húsvéti) nyulat lehetne lõni. (Hazafelé ráadásul meg is szorult a hajtásom, mert fel akarta tenni a mellette lévõ 21 fogúra, amit már nyilván nem ért körbe. Persze "rendes", megfelelõen kihézagolt lánckerekekkel ez nem fordulna elõ.)
Úgyhogy visszatettem az SS kereket, mentem azzal is egy kört, hadd álljon be láncvonalba a feszítõ görgõje, aztán visszatettem a csavarját. Egyelõre így marad, aztán lehet, hogy Halifax kifûz, helyére szokvány kazettás agy befûz... A többi nem tartozik ide. Az SS aggyal meg fûzetek egy 622-es kereket, kerítek egy ferde papucsos trekking vázat, és építek valami szépet... Mert single speed nélkül lehet élni, csak nem érdmes.
#1805
Posted 2008. March 23. - 12:11
Na, megálmodtam, milyen legyen az én dingle speedem: 36/14 és 32/19. Az elsõ kissé laza, a második kissé feszül a Pyxis 422mm-es láncvillájában, de ennyit még a tengely is tud kotyogni a függõleges papucsban. (Ha mégse tudna, majd segítünk neki egy kicsit , de nem muszáj csúszópapucsos vázat vennem.)
Ehhez kell egy kazettás SS agy, két lánckerék, hézagolók. Ez még tán kerékbe fûzve is olcsóbb, mint egy DOS Eno, könnyebb variálni vele, és jobban karbantartható. 36-os tányér meg könnyen beszerezhetõ.
#1806
Posted 2008. March 21. - 14:35
Személyes tapasztalat: az egygörgõs rugós láncfeszítõ csak abban az esetben ér valamit, hogyha majdnem jó a lánchosszad, csak a pici lógást akarod korrigálni, ellenkezõ esetben ugrani fog a lánc a hátsó fogassoron, mert nem tudja jól megfeszíteni.
...
X.
Ez bizony így van. (Szintén személyes tapasztalat.)
Az áttételválasztásban a szerencsénél többet segíthet a Fixmeup ( www.eehouse.org/fixin ). Ami a láncvillahosszadhoz tartozó sávtól legfeljebb egy fél mm-nyit van "jobbra", azt tudja kifeszíteni az egykaros feszítõ.
#1807
Posted 2008. March 21. - 11:45
Gondolom sima ejtõpapucsos vázad van, én ezeket ajánlanám
http://www.freeweb.h...04501_05801.gif
http://www.freeweb.h...186_sspfoot.jpg
ITT találsz árakat és infót.
Személyes tapasztalat: az egygörgõs rugós láncfeszítõ csak abban az esetben ér valamit, hogyha majdnem jó a lánchosszad, csak a pici lógást akarod korrigálni, ellenkezõ esetben ugrani fog a lánc a hátsó fogassoron, mert nem tudja jól megfeszíteni.
Az egygörgõs fix láncfeszítõ qrva hangos, engem zavart.
Nekem legjobban a kétgörgõs feszítõ vált be, lánc nem ugrik, csendes, a láncot is feszesen tartja.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1808
Posted 2008. March 21. - 10:45
#1809
Posted 2008. March 21. - 10:25
Szvsz nem lesz jó.
Az az Acor sztem egy kalap sz*r, arra való, ha lusta vagy kivenni 2 szemet a láncból normál 3*7-8-9 fokozat esetében. Azért nyeklik-nyaklik, hogy a láncvonalat tudja követni. Én kiscsikó koromban csináltam ilyesmit faterral (mármint ami követi a láncvonalat), de semmire sem jó, sztem felejtsd el.
Gondolom sima ejtõpapucsos vázad van, én ezeket ajánlanám
http://www.freeweb.h...04501_05801.gif
http://www.freeweb.h...186_sspfoot.jpg
ITT találsz árakat és infót.
szóval egy "rövid" lánccal el tudok lenni egy ideig feszítõ nélkül is??
#1810
Posted 2008. March 21. - 10:14
sziasztok.
Adott egy 7es hátsó racsni hátra elõre 1fogaskerekes hajtómû,ezt akarom valahogy megoldani "single speedre". váltó nem kell rá. kinéztem ezt a láncfeszítõt nem tudom jó lenne-e a célra.vagyis haveromnak van egy ilyen eladó.
http://ebike.hu/term...ncfeszito/5239/
meg valami rajz vagy kép,hogy hogyan szereljem fel,mert én nem találtam elõre is köszönöm!!!!!
Szvsz nem lesz jó.
Az az Acor sztem egy kalap sz*r, arra való, ha lusta vagy kivenni 2 szemet a láncból normál 3*7-8-9 fokozat esetében. Azért nyeklik-nyaklik, hogy a láncvonalat tudja követni. Én kiscsikó koromban csináltam ilyesmit faterral (mármint ami követi a láncvonalat), de semmire sem jó, sztem felejtsd el.
Gondolom sima ejtõpapucsos vázad van, én ezeket ajánlanám
http://www.freeweb.h...04501_05801.gif
http://www.freeweb.h...186_sspfoot.jpg
ITT találsz árakat és infót.
#1811
Posted 2008. March 21. - 06:56
#1812
Posted 2008. March 21. - 00:47
Adott egy 7es hátsó racsni hátra elõre 1fogaskerekes hajtómû,ezt akarom valahogy megoldani "single speedre". váltó nem kell rá. kinéztem ezt a láncfeszítõt nem tudom jó lenne-e a célra.vagyis haveromnak van egy ilyen eladó.
http://ebike.hu/term...ncfeszito/5239/
meg valami rajz vagy kép,hogy hogyan szereljem fel,mert én nem találtam elõre is köszönöm!!!!!
#1813
Posted 2008. March 20. - 13:01
Nagyon készségesek voltak! Utaklás után 5 nappal itt volt a cucc.
Sala!
Ki a hazai nagyker, ha nem vaqgyok indiszkrét???
#1814
Posted 2008. March 20. - 12:53
kb 1 másfél hónap és beérkezik a szállitmány angykerbe
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1815
Posted 2008. March 20. - 12:28
(Matekozni sokat matekozok rajta, az tény.)
#1816
Posted 2008. March 20. - 12:14
Vannak itt a fórumon olyanok, akik ejtõpapucsos vázban rendesen megfeszítették a láncot és használható áttételt kaptak. De hogy egybõl Dingle rendszerben. Szvsz ez már nem is a bringázásról szól hanem a matekról :chin:
Szerezz csúszópapucsos vázat és olyan rendszert építesz amilyet akarsz!
#1817
Posted 2008. March 20. - 11:59
patentszem
bar kicsit tobb melo, mint forditgatni a kereket
miert akarsz mindenkepp parosat ugrani?
16/19 lehet kijon pl
igaz nem 20 dehat nah
egyebkent en nem biznek abban a meresben.
odamegyek es gyertyafenynel megmerem colossal a lancvillahosszt tizedre pontosan.
inkabb rakj vmit ossze benne akkor egyertelmubb lesz.
Van benne összerakva "valami": a jelenlegi SS bringám. A hajtómûcsavar 8-as imbusznyílásának közepét, és a Halifax csavarja 5-ös imbusznyílásának közepét próbáltam megsaccolni. De 424mm-nél biztos rövidebb, különben egész egyszerûen nem érné körbe 46 láncszempár a 34/16-os áttételt.
Ahhoz, hogy a 34/19 körbeérjen, legfeljebb 415mm lehetne a lánchossz. Vagy be kéne toldanom még egy szemet, de akkor már nem tudná kifeszíteni a 34/16-ot. Ugyanígy, a 32/18 jó lenne, de a 32/15-öt már nem tudná kifeszíteni, hiszen a 32/16-ot is alig tudta... Ha csúszópapucsos vázam lenne (pl. Wenson), be tudnám úgy állítani a láncvillahosszt, hogy a nagyobb áttételen pont feszüljön a lánc, de ehhez képest az egykaros feszítõ akkor sem tudna felvenni három fognyit, legfeljebb kettõt. És ezen a félláncszem sem segítene, legfeljebb máshová kerülne a papucs, de ahhoz képest az eltolás ugyanaz lenne. Szóval a flip-flop agy + láncfeszítõ megoldást ejtettem.
Double-double megoldásnál meg ahány foggal kisebb az egyik lánckerék, annyival nagyobbnak kell lennie a másiknak, hogy kijöjjön ugyanaz a lánchossz. Nem vagyok én ellensége a páratlan fogszámú ugrásoknak, csak éppen nehezen beszerezhetõk a páratlan fogszámú lánckerekek. Kazettára persze nem, racsni is még csak-csak, node elõre? Az pl. tök király lenne, hogy hátra egy 16-19-es DOS Eno, elõl meg 35 és 32, node honnan szerzel 35 fogú lánckereket? Sz'al marad a 34-32/16-18. (Legolcsóbban egyébként így úsznám meg a mókát, még ha a DOS Eno relatíve drága is.)
Patentszem: akkor már inkább a váltó...
#1818
Posted 2008. March 20. - 08:13
bar kicsit tobb melo, mint forditgatni a kereket
miert akarsz mindenkepp parosat ugrani?
16/19 lehet kijon pl
igaz nem 20 dehat nah
egyebkent en nem biznek abban a meresben.
odamegyek es gyertyafenynel megmerem colossal a lancvillahosszt tizedre pontosan.
inkabb rakj vmit ossze benne akkor egyertelmubb lesz.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#1819
Posted 2008. March 19. - 00:54
Be kell vallanom, hogy hülye vagyok. No, nem azért, mert dinglespeed-et akartam építeni - azt továbbra is szeretnék - hanem azért, hogy hogyan.
A flip-flop agy + láncfeszítõ nem életképes megoldás, mert egy egykaros láncfeszítõ nem tud egy teljes láncszempárat (4 fognyi különbséget*) felvenni, csak egy, szerencsés esetben két fognyit. Az meg olyan kis különbséget ad áttételben, hogy azért tényleg fordítgassa a kereket az ördög öreganyja.
Azért tartottam szükségesnek ezt ide beírni, hogy nehogy valaki az én ötleteim alapján kezdjen el bringát építeni, aztán jól pofára essen. Ti persze ezt tudtátok, hiszen mindannyian inkább a double-double megoldást javasoltátok...
(*: Tudom, hogy egy láncszempár az két fog. De a lánckerekeket durván félig kerüli meg a lánc, szóval, ha 4 foggal megnöveled az egyiket, akkor kell egy szempárt betoldani a láncba...)
Ja, és a Cr-Mo Pyxis láncvillahossza nem 425mm, hanem rövidebb. Nem tudtam kielégítõ pontossággal megmérni, ezért nem írom be, hogy mennyi, de az biztos, hogy rövidebb.