Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#1481
Írta 2009. február 04. - 19:34
A fixisek között van, aki használ, illetve használt Denvert, néha benéznek ide is... De fix lánckerékkel lehet, hogy megint máshová jön ki, mint racsnival.
#1482
Írta 2009. február 04. - 15:32
köszi
zirp
#1483
Írta 2009. február 04. - 13:07
Sziasztok!
nekem lenne egy olyan problémám nem rég fûzettem össze ezzel az aggyal a kerekem és mivel csuszopapucsos vázam nem marad benne rendesen állandoan elmozdul képtelen megtartani kereket ráadásul polarx manual vázam van aminek a papucsa nem is párhuzamos
és erre szeretnék valami megoldást találni hogy ki lehet-e cserélni esetleg csavaros tengelyre
vagy ha van vkinek vmi jo ötlete feltétlen irjon
köszönöm
Annak a PolarX váznek hátrafelé nyíló "pálya" papucsa van, vagy tulajdonképpen egy pár függõleges papucs, amit néhány csavar feloldása után tologatni lehet a láncvillán?
Ha az elõbbi, akkor egy pár BMX style láncfeszítõ, goto Bike+ katalógus.
Ha az utóbbi, akkor nem t'om. A tengely mozdul el a papucsban, vagy a papucs a vázon?
#1484
Írta 2009. február 04. - 12:43
Egysebességes az agy?
Ha igen, akkor ellenõrizd, hogy szimetrikusan fûzték-e a kereket.
A Polar-X vázba - bár nekem sosem volt - úgy emlékszem, hogy egy betét kell az egyik oldalba, akkor tartja meg a kereket.
#1485
Írta 2009. február 04. - 00:27
nekem lenne egy olyan problémám nem rég fûzettem össze ezzel az aggyal a kerekem és mivel csuszopapucsos vázam nem marad benne rendesen állandoan elmozdul képtelen megtartani kereket ráadásul polarx manual vázam van aminek a papucsa nem is párhuzamos
és erre szeretnék valami megoldást találni hogy ki lehet-e cserélni esetleg csavaros tengelyre
vagy ha van vkinek vmi jo ötlete feltétlen irjon
köszönöm
#1486
Írta 2009. február 02. - 22:21
Nemrég vettem olcsón Novatec hátsó tárcsás agyat, örültem mint majom a farkának, ami viszont egybõl feltûnt hogy milyen "jó" súlyban van.
Direkt csavarosat vettem, hogy ne másszon el könnyen.
Ma megnéztem, hogy pontosan mennyit nyom, olyan 400-450 körül saccoltam...
660g
:scared: :scared: :scared:
Ebbõl nem lesz könnyû hátsó kerék akárhogy válogattam a hozzávalókat.
Ezt el kell passzolnom, és venni egy könnyebbet, nem akarok ~1400g-os hátsó kereket.
Mit ajánlotok, hasonlót, csak ne ilyen nehezet?
Nem fontos kazettás, néztem Halifaxot (320g : ), vélemény róla?
#1487
Írta 2009. január 30. - 00:02
#1488
Írta 2009. január 29. - 22:36
Szerintem 1/8-osnak kellene lennie, de nem találtam infót róla.
Ebike-on kívül hol tudok venni (bp)?
#1489
Írta 2009. január 22. - 15:51
#1490
Írta 2009. január 21. - 10:59
#1491
Írta 2009. január 21. - 01:28
Segítséget szeretnék kérni, régi országúti kerékpáromat szeretném SS bringává alakítani. A hátsó agy menetes campa record, rajta 6os sor/racsni. Nem tiszta hogy ezt tudom-e rajta cserélni SS racsnira, illetve ha tudom, akkor milyen kell rá. Tudna valaki segíteni? Láncot cserélnem kell emiatt?
#1492
Írta 2009. január 16. - 23:48
#1493
Írta 2009. január 13. - 14:04
Grafomán-e vagy?
Az autós fórumon csak Tolsztojnak szoktak becézni... :-))
A poén az, hogy én ezt mind leírtam már egyszer jó régen SS FAQ céljából, csak egy kicsit ki kéne igazítani, aztán feltenni valahová... (De eztán elõbb asszem, kipróbalom magam a hülyeségeimet, mielõtt rászabadítanám õket a világra. Csak három dolog kell hozzá...)
#1494
Írta 2009. január 12. - 23:52
Would you, Quintus? Would I?
#1495
Írta 2009. január 12. - 11:52
#1496
Írta 2009. január 11. - 12:20
Köszi szépen ezt a bõ választ! Egy Novatec Single Speed agyra gondoltam! Nem tudom mennyire megfelelõ arra a célra amire én akarom használni! Az áttételrõl meg fogalmam nincs hogy mi lenne a megfelelõ! A cél amire pedig akarom használni dirt/freeride/enyhe dh! Mégegyszer köszi szépen ezt a tartalamas választ elég sokat megtudtam így a single speedrõl!
Én is arra gondoltam... A tömör tengelyes, 4 csapágyas már alkalmas erre a célra, picivel drágább, mint a gyorszáras, az ebike-on most 13600Ft. A szöveg szerint egy 16 fogú lánckereket is adnak hozzá, bár a képen nincs rajta. Mielõtt veszel valamit, azért nézz körül a Piactéren, komplett SS kereket is láttam 6000-ért, igaz, nem DoubleTrack, hanem DitchWitch felnivel...
Még pár szó a háromtányéros hajtómû "lebutításáról". A kistányér leszedése ugye egyértelmû, hídfelégetõ, iletve grammániás típusok le is flexelhetik a rögzítését, de ez nem javasolt. (A csavarjait is rakd el, hátha mégis kellenek még.) Egy lyukkörrel kijebb viszont vagy rövidebb csavarokat kell venned, vagy a leszedett tányér vastagságát pótolni kell, vagy alátétekkel, vagy egy rockringgel. (Én konkrétan egy régi, kopott lánctányérból flexeltem ki alátéteket az elsõ verzióban, mert nem volt már "kedvem" rockringet is venni.)
Dirthez, FR-hez próbáld elõször az "ortodox" 32/16-os áttételt. (Gondolom, úgyis 32 fogú a középsõ tányér a meglévõ hajtómûveden.) Downhill viszont ezzel csak gurulni tudsz, tekerni nem.
Mondok én neked valamit: vedd meg azt a 17 fogú talpast a piactérrõl, és próbálj meg keríteni mellé egy 13 fogút valami kazetasorról. Tedd fel mind a kettõt a kazettára. Vegyél egy 36 fogú lánctányért. (Ha tudsz, elõször inkább csak kérj kölcsön egyet, hátha nem jön be a dolog.) Tedd fel azt a nagytányér helyére. Mivel az összfogszám mindkét áttétel esetén ugyanaz, a lánchossz nem változik, a kereket nem kell mozgatnod, csak a pörgõsebb áttételen kicsivel lazább lesz a lánc. Ez az úgynevezett dinglespeed, vagy double-double megoldás. Felérsz a hegytetõre, kifújod magad, valamivel átpöccinted a láncot a 32/17-rõl a 36/13-ra (értelemszerûen keskeny, 8 seb-hez való láncot kell használni), azán zúzhatsz is lefelé...
(És, ha jön még egy domb? Hát, akkor vagy kicombosodsz, vagy szerelsz megint... Én lefelé csak gurulok. (Meg fékezek, mert a DH-hoz gyáva vagyok, meg ügyetlen is.))
Sala:
Ez nagyon szép...
#1497
Írta 2009. január 10. - 21:39
#1498
Írta 2009. január 10. - 21:28
#1499
Írta 2009. január 10. - 20:59
köszi szépen a választ és bocsi még 1x a topoicért:S:S:D
Az átalakítást meg lehetséges rábízom egy okosabb emberre! Amúgy kész bicót szeretnék átalakítani! Köszike a választ!és örülök!
Nem muszáj másra bízni, nem rocket science ez... Esetleg a keréképítést igen. (Azt én is másra szoktam, mert fûzni tudok, csak centrírozni nem.)
Általában nem vagyok híve a tárcsaféknek, SS-en meg fõleg nem, de a Mongoose-re én is azt javasolnám. Emellett a váz mellett már nem számít pár deka plusz... Azért is jobb a tárcsa, mert manapság már minden teleszkópon van tárcsafék-rögzítési lehetõség, de V-fék tüske csak némelyiken. (Mivel az én SS kerékszettem eredetileg csak munkábajárás, laza túrázás céljára készült, nem tárcsás. Így kompromisszumot kellett kötnünk a telóval a V-fék tüske miatt. Ugyanannyi pénzért jobbat is kaphattunk volna, ha választhattunk volna a csak tárcsával használhatóak közül is. De egyszer én is veszek bele egy durvulós, tárcsás kerékszettet.)
Sun meg DT kezdetnek nem rossz, azokhoz illene egy méltó agy is... Kétféle SS agy van, a kazettás meg a menetes. A kazettás olyan, mint a (rendesebb) váltós bringáké, csak rövidebb a kazettatest. Cserében szélesebb az agyperem-távolság, így erõsebb kerék építhetõ vele, illetve nem éri aránytalanul nagy terhelés a hajtásoldali küllõket. Az elõnye az, hogy bármilyen láncvonal beállítható vele a lánckerék mellé tett hézagológyûrûkkel, illetve az áttétellel is könnyebben lehet variálni.
A menetes agyak általában olcsóbbak, nekik nincs saját szabadonfutó szerkezetük, hanem racsnis lánckereket kell rájuk felekerni. Ha viszont feltekered, az ott meg is áll egy adott helyen, és meghatározza a láncvonalat, amit az agynál nem tudsz különösképpen befolyásolni, a hajtómûvel kell utánamenni. A láncvonal ilyenkor 55-57mm körül fog alakulni, ami kb. a szokványos monti hajtómûvek nagytányérjának a síkja. Ha ilyen agyat használsz, akkor tehát a nagytányér helyére kell tenned azt a lánckereket, amit elõl használni kívánsz, rock ringet már nem tudsz feltenni. A kifejezetten SS felhasználásúnak szánt egytányéros, integrált tengelyes hajtómûvek ilyen aggyal nem igazán használhatóak, mert azoknak a láncvonala általában 50mm, és nem is nagyon lehet vele variálni... (Nem baj, úgyis drágák.)
A Truvativ Howitzer középcsapágyak viszont elérhetõk többféle tengelyhosszal, van 56mm-es láncvonalhoz való kivitel is, és ha arra felraksz egy Howitzer-es hajtómûvet, akkor annak annyi is lesz a láncvonala, még ha nem is pont Truvativ gyártmányú. Egy ilyen megoldásról láthatsz képet a 1504-es hozzászólásomban. (Láthatod, hogy a váltópapucsos izét levettem, és a bal oldalról áttettem a tengelytartót a jobb oldalra. A bal oldalon simán a papucsban van a tengely, és a csavarja közvetlenül a feszítõcsavarra támaszkodik.)
Nekem egy Bike+ Halifax agyam van, menetes, nem tárcsás. Azóta létezik tárcsás kivitelben is, illetve már csak abban. Talán ez a legolcsób, használható minõségû SS agy, kb 7000 Ft. Mióta ebben a vázban van, kapott már az arcára néhányszor, egyelõre bírja, de igazából nem durvulásra tervezték. Mivel te meglévõ biciklit alakítasz át, a hajtómûved adott, neked inkább a kazettás agyat javaslom, azzal hozzá tudod igazítani a láncvonalat a meglévõ hajtómûhöz, bár drágább (14-15e újonnan), de mindig olcsóbb, mint menetes agy + új hajtómû... Talpas lánckereket tegyél rá, ne csak egy kb 1mm széles részen nyomja a kazettát. (Van is egy 17 fogú a piactéren egy ezresért, elég jól néz ki, bár nem tudom, mennyire kopott. De más fogszámokat is kaphatsz, pl. a Várban. )
Apropó, áttétel. Dirtre, enyhe terepre jó a 32/16 vagy 34/16. Utóbbival akár túrázni is lehet, mert ki lehet tekerni 30-ig, ugyanakkor simán fel lehet vele mászni minden, épített úton elõforduló emelkedõre. 'Rosszkantrizni jó a 34/18 vagy 32/18, bár utóbbival már elég kínszenvedés eltekerni a tett helyszínére. Igazán durva terepi emelkedõn persze ezzel az áttétellel is ki kell állni, ezért fontos a jól tapadó gumi. Ez a Kenda nem tudom, milyen. (Nekem Specialized-et ajánlottak a gumitopicban laza talajra, de aztán Conti Explorert tudtam szerezni jó áron.) A rövid láncvilla is segít a kipörgés elodázásában.
Ezzel a vázzal bármilyen áttétel-kombinációt össze lehet hozni, az epikus hosszúságú papucsok még azt is lehetõvé teszik, hogy mondjuk 32/16-hoz elõször benne hagysz a szükségesnél egy láncszempárral többet, a papucsok végéhez közel állítva a tengelyt. Aztán, ha úgy találod, hogy nem elég haladós, vagy nem elég mászós, válthatsz 34/16-ra vagy 32/18-ra ugyanazzal a lánccal, csak egy kicsit elõrébb téve a tengelyt. Ha meg beválik a 32/16, elõbbre teheted a kereket és kiveheted a plusz szemet, mindenesetre kivenni mindig egyszerûbb, mint betoldani...
#1500
Írta 2009. január 10. - 19:02
double track? mit akarsz csinálni azzal a bringával?
az nem dh felni?
Az általa nyitott topicban írta a srác, hogy egy Mongoose Fireballról van szó. Az a váz szinte könyörög az ütömvágom bánásmódért... Akitõl én vettem a Thunderballt, az is "merev farú DH"-ra használta addig. Szóval itt most nem egy 7 kg-os fixi készül...