Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3052 hozzászólás a témában

#1221
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Hello!

Mindenképp érdemes elolvasni a topicot, nemcsak ezt hanem a Single Speed Sör, meg az Egysebességes bringa házilag címût is mert sokminden felhalmozódott bennük. SS-t bárhol használhatsz, ami kérdés az az áttétel. Ez leginkább az erönlétedtõl függ, érdemes kipróbálni még váltós gépen, hogy melyik az a fokozat amit folyamatosan tudsz használni mert ha már csak egy lesz akkor hiába okoskodsz. Nekem eddig 32/15volt de ezzel hegyen nem sokra mentem, most 32/16 van ez már nyilván könnyebb, de síkon meg városban eléggé pörgetni kell vele. Ez persze 26"os kerékkel. Akik komolyabban tolják azok 29essel mennek ott nem ritka a 32/20, de ez ne tévesszen meg ez 26"ban kb 32/18nak felel meg.
Kipróbálod neked melyik tetszik aztán hajrá.

Az, hogy milyen cuccokkal rakod össze az meg pénzkérdés. Kazettás agy kihézagolása még bõven elmegy hosszútávon is, a váz papucskialakítása sokkal problémásabb. Ejtõpapucsos vázzal jobb nem próbálkozni mert hosszútávon csak a gond van vele, jóllehet sokan használnak ilyet (itt használsz valamilyen rugós vagy fix láncfeszítõt amik bár kaphatók nekem a monyák kategóriába tartoznak). Csúszópapucsos váz kell, ebbõl is van többféle, a lényeg az hogy a hátsó kereket tudd tologatni elõre hátra, hogy a megfelelõ láncfeszességet beállíthasd.

#1222
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
az áttétel pedig attól is függ hogy milyen terepre mennél, ha mész egyáltalán, vagy mekkora hegyre, milyen erõnlétben vagy, stb. én hegyre kezdésnek 32-16-ot ajánlanék, és ehez képest lehet variálni. városban nekem bejött a 32-13.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1223
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
Simán ki lehet hézagolni,nem egy bicón láttam már azt a megoldást.És jóval olcsóbb,mint úgy új agy.SS agyat a helyedben csak akkor vennék,ha amúgy is újat akarok,és tuti,hogy bejön az SS.

#1224
k u t y a

k u t y a

    vendég

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás
Sziasztok

Elég hosszú a topik, elnézést ha már egy ezerszer lerágott csontot vettem elõ ismét.
Tudnátok ajánlani nekem városi tekergésre,alkalomadtán hegyen gurulgatásra SS megoldást?
Kazettás agyból varázsoljak ilyet kialátétezve vagy vegyek kimondottan single speed agyat?Ha igen milyet?Megbízható, kiforott megoldás érdekelne, nem szeretném fél év után elõlröl kezdeni az építést.
Elõl 32es tányérral használnám, hátra milyen áttételt javasoltok?

Elõre is köszönöm a segítséget.

#1225
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
fehér bowdenház: velvárt
ha nem vagy pesti akkor valami bmx-es bolt (ott a leggyakoribb) vagy velvart webshop. azok is jó bowdenházak, nekem odyssey volt barnában a street gépemen anno. jó volt.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1226
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
fehér lehet bármien bowden ház is feltéve ha nem találsz megfelelöt akkor huzz rá fehér vékony zsugor csövet a baj vele hogy félévente csere mert csunya lessz
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#1227
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

teflonos házat teflonos bowdennel nem szabad párosítani, mert csak roszabb lesz



A Ripcord gyári szettben teflonos/teflonos, és mûködik, durván merev a rendszer.
Amúgy Ripcordot lehet venni csak féket vagy váltót, az létezik fehérben is, de hogy a problémádat megoldja-e, azt nem tudom, nekem a tetszik Avid SD7/LX kar rendszerben. Bármelyik bolt elhozza Neked a nagykerbõl.
Viszont, amit mindenképp felejts el, az a teflonos bowdenek zsírozása. Nincs rá szükség, azért teflonos ;)



#1228
Flakonkutya

Flakonkutya

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Más féket nem tudok rá tenni. A "mai" patkófékek nem elég nagyok a vázhoz. Elég merev a fék, nem az a régi hajlongós-aluminium. A fékpofákat esetleg megpróbálom lecserélni.
Ötlet, hogy hol kapnék jó minõségû, fehér bowdenházat? Láttam szetben fék és váltóbowdent, ára húzos ahhoz képest, hogy nekem a váltóbowden nem kell...
Ha a bowden és a ház is teflonos, az rontja az összhatást??? Tegnap kicsit bezsíroztam, javult ugyan a helyzet egy hangyányit, de közel sem eleget :(

#1229
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
üdv
szerintem ezt valami fékes topicban kéne feltenned. amúgy nekem a saccon márka semmit se mond, lehet hogy én vagyok tudatlan. elsõsorban meg kell nézni hogy mi mennyire rugalmas a rendszerben, és ahhoz képest fejleszteni. lehet hogy a féked simán kuka, mert annyira hajlékony hogy nem érdemes foglalkozni vele. az is lehet hogy csak a felni-fékpofa párosítás nem túl szerencsés (acél felnihez ha jól tudom kemény pofa kell, aluhoz pedig puha). amúgy egy jó bowden-bowdenház az egyik alapja a jó féknek, meg egy jó merev fékkar. (teflonos házat teflonos bowdennel nem szabad párosítani, mert csak roszabb lesz, elég ha az egyik teflonos, de szerintem csak pénzkidobás. nekem a köszörült is simán bevált, na meg fele annyiba se kerül egy normális minõségû).

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1230
Flakonkutya

Flakonkutya

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Sziasztok!
Kicsit összetettnek tûnik a kérdésem, remélem jó topikban teszem fel.
Adott egy SS saját építésû bringa. Minden kivállóan mûködik rajta, kivéve a fékekekt. A váz egy régi Favorit, elöl és hátul is Saccon két forgáspontos patkófék van rajta (új príma állapotban). A kormányom egy lefûrészelt országúti, a vázzal párhuzamosan van rajta 2 ACOR fékkar. Szerintem a fékkarok sem ideálisak a patkóhoz, de két állásba tehetõ, canti állásban van most a bowdenhúzó része. A bowdenek teflonos ACOR (az a sárgászöldes színû, ha jól láttam, sokat fikázták...), a bowdenház egyelõre praktikeres Saconn (szintén teflonos - elvileg). A hátsó fékhez végig bowdenház vezet, a vázra van rögzítve 3 helyen bepattintós módszerrel.
A probléma az, hogy ha izomból meghúzom a fékkart, akkor is csak lassítja a bicót, blokkoló kerekekrõl nem is álmodhatok...
Fehér fékbowdeneket szeretnék, és normális fékhatást
Mennyire befolyásolhatja a jelenlegi bowdenem-bowdenházam-fékkarom a problémámat? Mit tudnátok ajánlani a jelenlegi cucc helyett, amivel elhárulna a hiba?
Elõre is köszi a segítséget.

#1231
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
a biopace sokkal oválisabb. ez csak simán a tömeggyártás áldozata. úgy vannak vele a gyártók hogy úgyis váltóval használod, akkor meg minek törni magukat, úgyse veszed észre. amúgy nem olyan jelentõs ez a feszülés-lazulás. be kell lõni jó feszesre a legfeszesebb ponthoz és kész. a leg lazább ponton se fog leesni. csak akinek van egy kis mûszaki szépérzéke azt zavarja.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1232
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
nem biopace, gebhardt track széles lánchoz való, egészen pontosan ez az:
http://www.fixedgear...eti.htm#image_2



#1233
Faq

Faq

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
nem lehet, h azért változik a feszesség mert biopace lánctányér, szal ovális alakú?

#1234
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás
Na jó, a lánckerék mellett a hajtómû, meg a csapágy is Campa. :)
tittyman, hogyé' a DT?
People should know when they are conquered.
Would you, Quintus? Would I?

#1235
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
retizotyo: bocs, nem láttam a képet (amúgy nem írtam volna)
a láncfeszesség problémájára asszem nem nagyon van megoldás, mert ahogy írtátok is a lánckerék nem kopik egyenletesen egy teljes fordulat alatt. nekem is a vízszintes hajtókarállásnál teljesen elkoptak a fogak, míg máshol lényegesen kevésbé koptak meg. ez van sajnos.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1236
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
az se nagy probléma, ha cicceg a féktárcsa, vagy ha kicsit kottyan a villa, mégse szeretjük...

#1237
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Namost az hogy kicsit változik a feszesség szerintem nem nagy probléma. Belövöd a legfeszesebb állapothoz aztán hadd szóljon.

#1238
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
a megoldás komplett oldscool campyt a bicora:D de komolyan elég elszomorito hogy akár 20 évvel ezelöt is pontossabb alkatrészeket gyártottak mint manapság a tartosságrol nem is beszélve
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#1239
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Pics@ba...
Pedig igyekeztem normális alkatrészekbõl összerakni a hajtást (105mono, Ultegra kar, és ahogy mondod - Gebhardt). 1500km után fordítottam 1/4-et, hogy a lánctányért egyenletesen koptassam (még gyak. nincs rajta kopásnyom)
Amúgy nem SS, hanem fixi, de ez jelen esetben teljesen lényegtelen (a racsni/kazettatest, excentrikussága itt élbõl kizárható)



#1240
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
a másik, hogy a mai középkategóriás karokon sokszor szemmel láthatóan pontatlanul van kovácsolva/marva a csillag, arra meg hiába teszel oldscool campa recordot