Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed
#1041
Posted 2010. July 16. - 15:10

Ha netán mégis 6-os menetes lenne, az jó, mert rövidebb a lánckeréksor, hosszabb maradhat az agytest. Ennél már több esélyed van értelmes láncvonalat elérni, ha középre távtartózod, aztán "visszahúzod" a felnit, mint a Normánál.
Mindenesetre most már elõbb mindenképpen robbantsátok le a lánckerékcsoportot az agyról, mielõtt bármit is beszerzel. Ha tényleg kazettás, akkor jó lesz hozzá a kit, ha mégis menetes, akkor egy racsni kell.
#1042
Posted 2010. July 16. - 14:59

Nekem Bike+ Halifax agyam van, az kifejezetten montivázba való, menetes SS agy. Azzal inkább az a baj, hogy elég nagy a láncvonal, 56mm körül, bár ha a nagytányért tartod meg, ahhoz lehet, hogy éppen jó lesz. Egy ilyen viszont >7000 Ft, és manapság már csak tárcsafékes kivitelben árulják. (Ettõl persze befûzheted még V-fékes felnibe. Nálam elõl is egy iparis Bike+ agy van, Mach1 felnibe vannak fûzve, eddig nincs gond.)
A kukázást azért nem eszik olyan forrón, építettem én már használható bringát olyan cuccokból, amit más kidobott (persze csak kontrás parasztcsepszont). Szerintem adjatok a kerekeknek még egy esélyt: újrazsírzás, centrír...
Ok akkor átnézzük, bár ez még 6-os agy, nem tudom van-e hozzá átalakító. A másik, hogy találok-e hozzá minél keskenyebb slick gumit!

Köszi a tanácsokat, ezek fényében fogunk bontani!

#1043
Posted 2010. July 16. - 14:57

A kukázást azért nem eszik olyan forrón, építettem én már használható bringát olyan cuccokból, amit más kidobott (persze csak kontrás parasztcsepszont). Szerintem adjatok a kerekeknek még egy esélyt: újrazsírzás, centrír...
#1044
Posted 2010. July 16. - 14:48

Norma nem lesz jó, mert ha arra teszel fel szimpla racsnit, nagyon bent lesz a láncvonal, kb. ott, mint a fogsor legnagyobb lánckereke lenne. Ha singlespeed üzemhez távtartózva centrírozod ki, akkor sem lesz sokkal jobb. Szerintem, ha úgyis csak tesztelni akarsz, inkább vegyél egy singlespeed átalakító kitet a meglévõ kazettás agyadhoz, kb. 2000 Ft. A ferde papucs szerencse, arra ügyelj, hogy nem bír el tetszõleges éttételt, inkább csak arra jó, hogy néhány bizonyos áttétel kijön a papucs elejére, aztán pedig tudsz utánaállítani, ha nyúlik a lánc. Hogy melyek ezek a bizonyos áttételek, leszimulálhatod egy bizonyos oldalon, aminek a linkjét már vagy ezerszer beírtam ide. A hajtómûre is vess még egy pillantást, lehet, hogy ha lefúrod a szegecseket, a nagytányér megmarad, csak a kicsi, meg a közepes esik le... Aztán, ha bejön a feeling, a következõt már úgyis márkás alkatrészekbõl építed...
A gond az, hogy a meglévõ komplett kerekek kukásak. Ezért lenne szükségem mindenképpen új agyra.
A számolós oldalt már megtaláltam, de konkrét agy ötlet nélkül még nem nagyon tudok matekozni.
Ma szétkapjuk atomjaira a gépet barátnõm bátyjával, õ kicsit jobban is ért a dolgokhoz, hátha õ látja mi merre hány méter.
Azért továbbra is várom a hátsó agy ötleteket kitartóan, az eddigi segítséget pedig nagyon köszönöm!
#1045
Posted 2010. July 16. - 14:46

Helló mindenki!
Remélem jó helyen teszem fel kérdésemet. Van egy keróm amibe a hátsó agy NS Bikes Coaster Single http://www.chainreac...ginal/26858.jpg itt egy kép róla. És az egyik csapágy széttört benne. Szétszedtem a csapágy belsõ perselye széttörve darabokba kihullt a csapágygolyók úgyszint, de a külsõ persely beleszorult az agyba és nem tudom kimûteni sehogy. Volna valakinek tippje, ötlete esetleg tapasztalata a kiszedéshez?!
Köszi!
Üdv!
Rebesgették már itt fórumon, hogy az Ns agy csapágyazása nem a csúcsok csúcsa... Igaz, hogy SS agy, de lehet, hogy jelen esetben a Keréképítés topicon hamarabb meg tudják mondani, hogy hol, hogyan, milyen csapágyat kell cserélni benne.
Ja látom, már megtetted.
#1046
Posted 2010. July 16. - 14:44

Ok akkor dupla fék. Nem a pénz miatt spóroltam volna csak a súly miatt.
Felnit már nézem is! Kazettásat nem akarok, az van a donoron is (igaz valami õsöreg nulla forintos).
Régebbi ferde a cucc. Én is azon gondolkoztam, hogy kicsit elõrébb állítom a feszességet és ha nyúlik "feltolom". Költséghatékonyság mindenek elõtt!
Most lemegyek, megnézem a hajtómûvet, szétkapható-e vagy az is cserés.
Köszönöm szépen a tanácsot, sokat segített ebben a nagy útvesztõben!
Norma nem lesz jó, mert ha arra teszel fel szimpla racsnit, nagyon bent lesz a láncvonal, kb. ott, mint a fogsor legnagyobb lánckereke lenne. Ha singlespeed üzemhez távtartózva centrírozod ki, akkor sem lesz sokkal jobb. Szerintem, ha úgyis csak tesztelni akarsz, inkább vegyél egy singlespeed átalakító kitet a meglévõ kazettás agyadhoz, kb. 2000 Ft. A ferde papucs szerencse, arra ügyelj, hogy nem bír el tetszõleges éttételt, inkább csak arra jó, hogy néhány bizonyos áttétel kijön a papucs elejére, aztán pedig tudsz utánaállítani, ha nyúlik a lánc. Hogy melyek ezek a bizonyos áttételek, leszimulálhatod egy bizonyos oldalon, aminek a linkjét már vagy ezerszer beírtam ide. A hajtómûre is vess még egy pillantást, lehet, hogy ha lefúrod a szegecseket, a nagytányér megmarad, csak a kicsi, meg a közepes esik le... Aztán, ha bejön a feeling, a következõt már úgyis márkás alkatrészekbõl építed...
#1047
Posted 2010. July 16. - 13:57

Remélem jó helyen teszem fel kérdésemet. Van egy keróm amibe a hátsó agy NS Bikes Coaster Single http://www.chainreac...ginal/26858.jpg itt egy kép róla. És az egyik csapágy széttört benne. Szétszedtem a csapágy belsõ perselye széttörve darabokba kihullt a csapágygolyók úgyszint, de a külsõ persely beleszorult az agyba és nem tudom kimûteni sehogy. Volna valakinek tippje, ötlete esetleg tapasztalata a kiszedéshez?!
Köszi!
Üdv!
#1048
Posted 2010. July 15. - 14:03

#1049
Posted 2010. July 15. - 12:44


Felnit már nézem is! Kazettásat nem akarok, az van a donoron is (igaz valami õsöreg nulla forintos).
Régebbi ferde a cucc. Én is azon gondolkoztam, hogy kicsit elõrébb állítom a feszességet és ha nyúlik "feltolom". Költséghatékonyság mindenek elõtt!

Most lemegyek, megnézem a hajtómûvet, szétkapható-e vagy az is cserés.
Köszönöm szépen a tanácsot, sokat segített ebben a nagy útvesztõben!

#1050
Posted 2010. July 15. - 12:38

felni kb. mindegy, a pénztárcád szabja meg. mindenképp duplafalú, (inkább 36 lyukas), ha lehet szegecselt is legyen (ezek kicsit drágábbak). csak figyelj a méreteire, hogy stimmeljen a tervezett gumiméret rá. küllõbõl minõségit, DT vagy Sapim.
agyból szerintem elég egy alap menetes is. pl. egy B+ Norma. erre fel tudsz dobni már 2eFt-tól egy menetes racsnit (Dicta vagy valami no-name BMX), és könnyen be is lõhetõ a láncvonal.
viszont ilyen áron akár jó állapotú használt kazettásat is kifoghatsz (mondjuk ez nehezebb mint venni egy olcsó menetest), azon meg egyszerûen kihézagolod a dobon a felesleges helyet.
papucs milyen? teljesen függõleges ejtõ, vagy a régebbi kicsit ferde, elõrefele nyitott? ha utóbbi akár láncfeszítõ se kell, mert tudsz annyit (2-3cm) mozgatni a tengelyen, hogy belõdd a láncfeszességet.
#1051
Posted 2010. July 15. - 11:18

Mivel az "Egysebességes bringa építese házilag" topic zárolva van így ide írnám a kérdéseimet:
Tehát a story röviden annyi, hogy jó pár év bringázás kimaradt az életembõl, most pedig egy minél egyszerûbb városi gépet akarok.
Van is nekem egy régi monti amit felhoztam a pincébõl, ennek a vázára és egyéb alkatrészére akarok alapozni.
Sajnos a papucs pont rossz rajta, de ha nagyon bejön a dolog, elõfordulhat hogy azt is átalakíttatom.
Jelenleg valami olyasmi megoldás érdekelne mint Williams-é 1.5, 1.75-ös slick kerékkel.
Tehát szükségem lenne egy elsõ és hátsó kerékre legelõször. Milyen agyat, felnit, küllõt, racsnit nézzek minél olcsóbban? Még nem tudom, hogy bontható-e a hajtómûvem, régen cseréltem valami shimano cucc-ra lehet az is cserés, arra is várok ötleteket.
A láncot ha kell a régi váltóval gondoltam feszíteni, de ha bejön a dolog ahogy írtam is vagy átalakíttatom a vázat, vagy szerzek olcsón másikat.
Szóval mit keressek mit nézzek? Kb semennyire nem értek hozzá szóval segítség!
szerk: Az lemaradt, hogy max egy hátsó V féket, esetleg elsõ-hátsó V féket tervezek a minél kisebb súly miatt!

Mindent elõre is köszi!

#1052
Posted 2010. July 14. - 21:30

#1053
Posted 2010. July 14. - 21:11

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1054
Posted 2010. July 14. - 17:01

#1055
Posted 2010. July 13. - 22:31

Nagyon korrekt, tetszik. Talán szebb lenne egy jobban harmonizáló villával (pl. fekete).
Igen igen, épp inzétõdik a dolog

#1057
Posted 2010. July 13. - 20:28

Pedál rendben, lánctányércsavarokat utánhúztam, úgyhogy egyedül a nyereg(csõ)-re tudok gondolni, ami sörösdobozzal van belehekkelve a gépbe, de eddig tökéletes volt kb egy hónapig.
#1058
Posted 2010. July 13. - 14:38

#1059
Posted 2010. July 13. - 10:29

#1060
Posted 2010. July 13. - 10:01
