Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3052 hozzászólás a témában

#1021
SINTESI´93

SINTESI´93

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Mondjuk igazából városban rohangálós bringára megy,szóval nem igazán kell félteni a szikláktól.
www.sintesibikes.com

#1022
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
32-16 alap.

#1023
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
nagyobb felületen jobban eloszlik a terhelés, kisebb a kopás.
viszont sziklás terepen jobb a kisebb tányér elöl.
beszerezhetõség tekintetében nem tudom melyik az ideálisabb.
döntsd el melyik szempont számít.

#1024
SINTESI´93

SINTESI´93

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
26os kerékmérethez a 42-21 vagy inkább a 32-26os áttétel passzolna jobban.Tudom hogy arányok ugyanúgy jönnek ki de ezen kívül van e valami jelentõsége?
www.sintesibikes.com

#1025
SINTESI´93

SINTESI´93

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
26os kerékmérethet a 42-21 vagy inkább a 32-26os áttétel passzolna jobban.Tudom hogy arányok ugyanúgy jönnek ki de ezen kívül van e valami jelentõsége?
www.sintesibikes.com

#1026
dada1

dada1

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
a persely belsõ részére ívvel húzol egy rövid varratot , a hõ összehúzza és szinte magától kiesik

#1027
Williams

Williams

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás

Valahol még megvan az Alfine, ha lesz hétvégen idõm elõtúrom és megmérem neked a csavar hosszát...


Köszönöm! :)
Amúgy ez bíztatóan hangzik.

#1028
zirp

zirp

    vendég

  • fórumtag
  • 67 hozzászólás

Ezzel kapcsolatban azt nem tudja valaki megmondani (pl. akinek van/volt Alfine feszítõje :) ), hogy még 3mm-nyi alátét befér-e? Ha jól tudom jár hozzá gyárilag összesen 5mm-nyi alátét, ezzel lehet állítani a láncvonalat, de mindet berakva is csak 49mm ugye, viszont ha tennék be még 3-mat, akkor épp jó lenne a láncvonalamhoz, csak nem tudom a rögzítõ csavar, ami a váltópapucsba megy van-e elég hosszú ehhez, szóval fel tudom-e még rendesen rakni plusz 3mm alátéttel...
Megköszönném ha valaki tudna erre válaszolni :)

Üdv



Ugyan a kérdésre a választ nem tudom :-)

de én sokáig jártam Alfine feszítõvel, B+ Denver aggyal, aminek 52 mm körüli a láncvonala,
MTB hajtómû kölsõ tányérral -ami szintén 52mm körül van- minden gond nélkül

Csak annyit akartam mondani, hogy fontos a láncvonal de 2mm fõleg feszítõvel nem lehet gond.

UI
Valahol még megvan az Alfine, ha lesz hétvégen idõm elõtúrom és megmérem neked a csavar hosszát...
2StUpId2ShIfT

#1029
Williams

Williams

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás

az Alfine pedig 42-49mm láncvonalhoz jó, nekem meg 51.5 körülbelül.


Ezzel kapcsolatban azt nem tudja valaki megmondani (pl. akinek van/volt Alfine feszítõje :) ), hogy még 3mm-nyi alátét befér-e? Ha jól tudom jár hozzá gyárilag összesen 5mm-nyi alátét, ezzel lehet állítani a láncvonalat, de mindet berakva is csak 49mm ugye, viszont ha tennék be még 3-mat, akkor épp jó lenne a láncvonalamhoz, csak nem tudom a rögzítõ csavar, ami a váltópapucsba megy van-e elég hosszú ehhez, szóval fel tudom-e még rendesen rakni plusz 3mm alátéttel...
Megköszönném ha valaki tudna erre válaszolni :)

Üdv

#1030
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás

Sziasztok, én eddig egysebis montival hajtottam 12 évig, amit most lecseréltem egy olcsó de szép régi vázas országútira, egyenes kormánnyal. A fékek olcsó szarok és sürgõsen le akarom cserélni õket. Viszont satu vagyok az országúti kütyükhöz. Nézegettem, hogy milyen féket is szeretnék és itt-ott ezt olvastam bizonyos fékek mellett: "Régi típusú országútik fékeivel kompatibilis". Ez mi az istent jelent?! Ha régi a bringa akkor nem tudok bármilyen fékek rárakni? Én a shimano 105-et néztem ki... ez akkor bukós?


általában a régi vázakon hosszú benyulásu egy forgáspontos fék van ezekkel létezik kompatibilis modern rendszerü kétforgáspontos is de ha jol tudom a 105böl is létezik több méret a benyülást én legalább is úgy tudom a rögzítö csavar és a fékpofa legfölsö illetve legalso állása közti táv adja meg
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#1031
Williams

Williams

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás

Nagyon korrekt, tetszik. Talán szebb lenne egy jobban harmonizáló villával (pl. fekete).


Na, került bele fekete villa, most így néz ki :)

Más: letört a trinity 2 görgõs láncfeszítõmrõl az a pöcök, ami a váltópapucsnál tartja, hogy ne forduljon el. Ahogy visszaolvastam a point az ugyanilyen, elfárad ez a pöcök és letörik. Az egy görgõs láncfeszítõ nekem nem jött be, az Alfine pedig 42-49mm láncvonalhoz jó, nekem meg 51.5 körülbelül.
Magyarul olyat nem tudok venni, ha veszek egy új két görgõs láncfeszítõt az meg ugyanígy eltörik elõbb utóbb.... mi a megoldás? (nem, nem csúszópapucsos a váz és nem is akarok olyat, fél szemes láncot sem akarok, tökéletesen elégedett vagyok a láncfeszítõs megoldással csak ne törjön le :D)

#1032
Repo

Repo

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Sziasztok, én eddig egysebis montival hajtottam 12 évig, amit most lecseréltem egy olcsó de szép régi vázas országútira, egyenes kormánnyal. A fékek olcsó szarok és sürgõsen le akarom cserélni õket. Viszont satu vagyok az országúti kütyükhöz. Nézegettem, hogy milyen féket is szeretnék és itt-ott ezt olvastam bizonyos fékek mellett: "Régi típusú országútik fékeivel kompatibilis". Ez mi az istent jelent?! Ha régi a bringa akkor nem tudok bármilyen fékek rárakni? Én a shimano 105-et néztem ki... ez akkor bukós?

#1033
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Vagy venni kell egy 7-es váltós montit 20-25 ropi között használtan. Alig drágább a fenntartása, mint egy ss gépnek. Jó minõségû sor 2300 Ft, és lánc is már van 1800-tól, és 5000 km-t azért elmegy napi használatban is. Lehet rá fasza 1,3, 1,5, 1,6, 1,75 városi, defekt és kátyú álló slic gumit rakni, meg sárvédõt is tuti.

Nem kell vele szarozni, átalakítani, meg hasonlóak, és ha csak ez az egy géped van, akkor azért praktikusabb egy váltós.

SS bicaj szeritem második gépnek való, vagy annak aki tényleg sík helyen lakik.

Szerintem.

#1034
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Pedig létezik. Shimano UG sor | Herce-Hurca


Jé, tényleg.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1035
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
hello

lehet érdemesebb lenne mondjuk 20-25 körül venned egy versenygépet amin minden patent amúgy, egysebességesíteni, ami nem nagy mutatvány, és úgy, egy rendes kerón elkezdeni single speedezni (ha meg nem tetszik akkor visszaalakítani)

mert most ahogy írtad úgy néz ki, hogy fõ alkatrészeket kell cserélni, meg agyban, küllõben beszélsz, ami ugye keréképítést jelent, ami nem olcsó mulatság, pláne új cuccokkal

mellé ha van egy régi 3 kilós acélvázad, hozzá passzoló cuccokkal, 26"-os kerékkel, akkor azt tulajdonképp hiába egysebességesíted, nem hiszem hogy nagy élmény lesz vele közlekedni, lomha, nehézkes stb.

Ha városba kell gép, akkor nagy kerék, ami meg versenygép, aztán öröm

#1036
Xero

Xero

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

6-os kazettás agy, ez biztos? Olyat még nem láttam...
Ha netán mégis 6-os menetes lenne, az jó, mert rövidebb a lánckeréksor, hosszabb maradhat az agytest. Ennél már több esélyed van értelmes láncvonalat elérni, ha középre távtartózod, aztán "visszahúzod" a felnit, mint a Normánál.
Mindenesetre most már elõbb mindenképpen robbantsátok le a lánckerékcsoportot az agyról, mielõtt bármit is beszerzel. Ha tényleg kazettás, akkor jó lesz hozzá a kit, ha mégis menetes, akkor egy racsni kell.


Na szétkaptuk a gépet.
Ami kell: hátsó agy,hátra küllõ, hajtómû tányérral+cuccok.
A gond ott van hogy mûanyag az agy így ezzel már nem akarok trükközni, kukázom a francba. Inkább költenék rá. Az elsõ kerék és a hátsó felni egyenlõre maradhat úgy néz ki. A váz is egész jó állapotban van, csak a szuper kromofág is küzdött vele. Még mindíg van rajta festék így holnap folyt köv.
Szóval a kérdés: Milyen hajtómû elsõ tányér lehetõleg jó minõség de minél olcsóbban, hátra milyen agy szintén az elõzõ feltétellel! :)

#1037
dirobi

dirobi

    vendég

  • fórumtag
  • 139 hozzászólás

6-os kazettás agy, ez biztos? Olyat még nem láttam...
.


Pedig létezik. Shimano UG sor | Herce-Hurca

#1038
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
6-os kazettás agy, ez biztos? Olyat még nem láttam...
Ha netán mégis 6-os menetes lenne, az jó, mert rövidebb a lánckeréksor, hosszabb maradhat az agytest. Ennél már több esélyed van értelmes láncvonalat elérni, ha középre távtartózod, aztán "visszahúzod" a felnit, mint a Normánál.
Mindenesetre most már elõbb mindenképpen robbantsátok le a lánckerékcsoportot az agyról, mielõtt bármit is beszerzel. Ha tényleg kazettás, akkor jó lesz hozzá a kit, ha mégis menetes, akkor egy racsni kell.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1039
Xero

Xero

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Nekem Bike+ Halifax agyam van, az kifejezetten montivázba való, menetes SS agy. Azzal inkább az a baj, hogy elég nagy a láncvonal, 56mm körül, bár ha a nagytányért tartod meg, ahhoz lehet, hogy éppen jó lesz. Egy ilyen viszont >7000 Ft, és manapság már csak tárcsafékes kivitelben árulják. (Ettõl persze befûzheted még V-fékes felnibe. Nálam elõl is egy iparis Bike+ agy van, Mach1 felnibe vannak fûzve, eddig nincs gond.)

A kukázást azért nem eszik olyan forrón, építettem én már használható bringát olyan cuccokból, amit más kidobott (persze csak kontrás parasztcsepszont). Szerintem adjatok a kerekeknek még egy esélyt: újrazsírzás, centrír...


Ok akkor átnézzük, bár ez még 6-os agy, nem tudom van-e hozzá átalakító. A másik, hogy találok-e hozzá minél keskenyebb slick gumit! :D
Köszi a tanácsokat, ezek fényében fogunk bontani! :)

#1040
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Nekem Bike+ Halifax agyam van, az kifejezetten montivázba való, menetes SS agy. Azzal inkább az a baj, hogy elég nagy a láncvonal, 56mm körül, bár ha a nagytányért tartod meg, ahhoz lehet, hogy éppen jó lesz. Egy ilyen viszont >7000 Ft, és manapság már csak tárcsafékes kivitelben árulják. (Ettõl persze befûzheted még V-fékes felnibe. Nálam elõl is egy iparis Bike+ agy van, Mach1 felnibe vannak fûzve, eddig nincs gond.)

A kukázást azért nem eszik olyan forrón, építettem én már használható bringát olyan cuccokból, amit más kidobott (persze csak kontrás parasztcsepszont). Szerintem adjatok a kerekeknek még egy esélyt: újrazsírzás, centrír...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!