Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#1021
Posted 2010. August 06. - 17:50
#1022
Posted 2010. August 06. - 17:48
#1023
Posted 2010. August 06. - 17:43
viszont sziklás terepen jobb a kisebb tányér elöl.
beszerezhetõség tekintetében nem tudom melyik az ideálisabb.
döntsd el melyik szempont számít.
#1024
Posted 2010. August 06. - 17:38
#1025
Posted 2010. August 06. - 17:36
#1026
Posted 2010. August 02. - 07:03
#1027
Posted 2010. July 30. - 13:27
Valahol még megvan az Alfine, ha lesz hétvégen idõm elõtúrom és megmérem neked a csavar hosszát...
Köszönöm!
Amúgy ez bíztatóan hangzik.
#1028
Posted 2010. July 30. - 13:22
Ezzel kapcsolatban azt nem tudja valaki megmondani (pl. akinek van/volt Alfine feszítõje ), hogy még 3mm-nyi alátét befér-e? Ha jól tudom jár hozzá gyárilag összesen 5mm-nyi alátét, ezzel lehet állítani a láncvonalat, de mindet berakva is csak 49mm ugye, viszont ha tennék be még 3-mat, akkor épp jó lenne a láncvonalamhoz, csak nem tudom a rögzítõ csavar, ami a váltópapucsba megy van-e elég hosszú ehhez, szóval fel tudom-e még rendesen rakni plusz 3mm alátéttel...
Megköszönném ha valaki tudna erre válaszolni
Üdv
Ugyan a kérdésre a választ nem tudom :-)
de én sokáig jártam Alfine feszítõvel, B+ Denver aggyal, aminek 52 mm körüli a láncvonala,
MTB hajtómû kölsõ tányérral -ami szintén 52mm körül van- minden gond nélkül
Csak annyit akartam mondani, hogy fontos a láncvonal de 2mm fõleg feszítõvel nem lehet gond.
UI
Valahol még megvan az Alfine, ha lesz hétvégen idõm elõtúrom és megmérem neked a csavar hosszát...
#1029
Posted 2010. July 30. - 13:01
az Alfine pedig 42-49mm láncvonalhoz jó, nekem meg 51.5 körülbelül.
Ezzel kapcsolatban azt nem tudja valaki megmondani (pl. akinek van/volt Alfine feszítõje ), hogy még 3mm-nyi alátét befér-e? Ha jól tudom jár hozzá gyárilag összesen 5mm-nyi alátét, ezzel lehet állítani a láncvonalat, de mindet berakva is csak 49mm ugye, viszont ha tennék be még 3-mat, akkor épp jó lenne a láncvonalamhoz, csak nem tudom a rögzítõ csavar, ami a váltópapucsba megy van-e elég hosszú ehhez, szóval fel tudom-e még rendesen rakni plusz 3mm alátéttel...
Megköszönném ha valaki tudna erre válaszolni
Üdv
#1030
Posted 2010. July 29. - 19:09
Sziasztok, én eddig egysebis montival hajtottam 12 évig, amit most lecseréltem egy olcsó de szép régi vázas országútira, egyenes kormánnyal. A fékek olcsó szarok és sürgõsen le akarom cserélni õket. Viszont satu vagyok az országúti kütyükhöz. Nézegettem, hogy milyen féket is szeretnék és itt-ott ezt olvastam bizonyos fékek mellett: "Régi típusú országútik fékeivel kompatibilis". Ez mi az istent jelent?! Ha régi a bringa akkor nem tudok bármilyen fékek rárakni? Én a shimano 105-et néztem ki... ez akkor bukós?
általában a régi vázakon hosszú benyulásu egy forgáspontos fék van ezekkel létezik kompatibilis modern rendszerü kétforgáspontos is de ha jol tudom a 105böl is létezik több méret a benyülást én legalább is úgy tudom a rögzítö csavar és a fékpofa legfölsö illetve legalso állása közti táv adja meg
#1031
Posted 2010. July 29. - 13:21
Nagyon korrekt, tetszik. Talán szebb lenne egy jobban harmonizáló villával (pl. fekete).
Na, került bele fekete villa, most így néz ki
Más: letört a trinity 2 görgõs láncfeszítõmrõl az a pöcök, ami a váltópapucsnál tartja, hogy ne forduljon el. Ahogy visszaolvastam a point az ugyanilyen, elfárad ez a pöcök és letörik. Az egy görgõs láncfeszítõ nekem nem jött be, az Alfine pedig 42-49mm láncvonalhoz jó, nekem meg 51.5 körülbelül.
Magyarul olyat nem tudok venni, ha veszek egy új két görgõs láncfeszítõt az meg ugyanígy eltörik elõbb utóbb.... mi a megoldás? (nem, nem csúszópapucsos a váz és nem is akarok olyat, fél szemes láncot sem akarok, tökéletesen elégedett vagyok a láncfeszítõs megoldással csak ne törjön le )
#1032
Posted 2010. July 22. - 10:30
#1033
Posted 2010. July 17. - 12:13
Nem kell vele szarozni, átalakítani, meg hasonlóak, és ha csak ez az egy géped van, akkor azért praktikusabb egy váltós.
SS bicaj szeritem második gépnek való, vagy annak aki tényleg sík helyen lakik.
Szerintem.
#1034
Posted 2010. July 17. - 11:08
#1035
Posted 2010. July 17. - 00:33
lehet érdemesebb lenne mondjuk 20-25 körül venned egy versenygépet amin minden patent amúgy, egysebességesíteni, ami nem nagy mutatvány, és úgy, egy rendes kerón elkezdeni single speedezni (ha meg nem tetszik akkor visszaalakítani)
mert most ahogy írtad úgy néz ki, hogy fõ alkatrészeket kell cserélni, meg agyban, küllõben beszélsz, ami ugye keréképítést jelent, ami nem olcsó mulatság, pláne új cuccokkal
mellé ha van egy régi 3 kilós acélvázad, hozzá passzoló cuccokkal, 26"-os kerékkel, akkor azt tulajdonképp hiába egysebességesíted, nem hiszem hogy nagy élmény lesz vele közlekedni, lomha, nehézkes stb.
Ha városba kell gép, akkor nagy kerék, ami meg versenygép, aztán öröm
#1036
Posted 2010. July 16. - 19:36
6-os kazettás agy, ez biztos? Olyat még nem láttam...
Ha netán mégis 6-os menetes lenne, az jó, mert rövidebb a lánckeréksor, hosszabb maradhat az agytest. Ennél már több esélyed van értelmes láncvonalat elérni, ha középre távtartózod, aztán "visszahúzod" a felnit, mint a Normánál.
Mindenesetre most már elõbb mindenképpen robbantsátok le a lánckerékcsoportot az agyról, mielõtt bármit is beszerzel. Ha tényleg kazettás, akkor jó lesz hozzá a kit, ha mégis menetes, akkor egy racsni kell.
Na szétkaptuk a gépet.
Ami kell: hátsó agy,hátra küllõ, hajtómû tányérral+cuccok.
A gond ott van hogy mûanyag az agy így ezzel már nem akarok trükközni, kukázom a francba. Inkább költenék rá. Az elsõ kerék és a hátsó felni egyenlõre maradhat úgy néz ki. A váz is egész jó állapotban van, csak a szuper kromofág is küzdött vele. Még mindíg van rajta festék így holnap folyt köv.
Szóval a kérdés: Milyen hajtómû elsõ tányér lehetõleg jó minõség de minél olcsóbban, hátra milyen agy szintén az elõzõ feltétellel!
#1037
Posted 2010. July 16. - 16:23
#1038
Posted 2010. July 16. - 15:10
Ha netán mégis 6-os menetes lenne, az jó, mert rövidebb a lánckeréksor, hosszabb maradhat az agytest. Ennél már több esélyed van értelmes láncvonalat elérni, ha középre távtartózod, aztán "visszahúzod" a felnit, mint a Normánál.
Mindenesetre most már elõbb mindenképpen robbantsátok le a lánckerékcsoportot az agyról, mielõtt bármit is beszerzel. Ha tényleg kazettás, akkor jó lesz hozzá a kit, ha mégis menetes, akkor egy racsni kell.
#1039
Posted 2010. July 16. - 14:59
Nekem Bike+ Halifax agyam van, az kifejezetten montivázba való, menetes SS agy. Azzal inkább az a baj, hogy elég nagy a láncvonal, 56mm körül, bár ha a nagytányért tartod meg, ahhoz lehet, hogy éppen jó lesz. Egy ilyen viszont >7000 Ft, és manapság már csak tárcsafékes kivitelben árulják. (Ettõl persze befûzheted még V-fékes felnibe. Nálam elõl is egy iparis Bike+ agy van, Mach1 felnibe vannak fûzve, eddig nincs gond.)
A kukázást azért nem eszik olyan forrón, építettem én már használható bringát olyan cuccokból, amit más kidobott (persze csak kontrás parasztcsepszont). Szerintem adjatok a kerekeknek még egy esélyt: újrazsírzás, centrír...
Ok akkor átnézzük, bár ez még 6-os agy, nem tudom van-e hozzá átalakító. A másik, hogy találok-e hozzá minél keskenyebb slick gumit!
Köszi a tanácsokat, ezek fényében fogunk bontani!
#1040
Posted 2010. July 16. - 14:57
A kukázást azért nem eszik olyan forrón, építettem én már használható bringát olyan cuccokból, amit más kidobott (persze csak kontrás parasztcsepszont). Szerintem adjatok a kerekeknek még egy esélyt: újrazsírzás, centrír...