Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#881
Írta 2010. december 04. - 15:10
Nagy nyomaték: épp ma görbítettem össze-vissza az elsõ nagytányért, szóval túl nagy nyomatéknál nem a hátsó kerék mozdul el. Lassan már jobban járok egy normális használt SS vásárlásával, mint ennek a javítgatásával és az alkatrészek cseréjével.
#882
Írta 2010. december 04. - 14:49
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#883
Írta 2010. december 04. - 14:43
#884
Írta 2010. december 04. - 14:26
#885
Írta 2010. december 04. - 14:21
#886
Írta 2010. december 04. - 11:25
egy gyorszáras hátsó agyat kellene rögzíteni az elõre nyúló ejtõpapucsban. Erre van valakinek valami jó és olcsó ötlete? Nem baj, ha állítható valamilyen fokig, hogy a láncfeszességet is be lehessen lõni. Nem fixi, sima SS, de gondolom, hogy ez már nyilvánvaló a gyorszáras felfogatásból. A pár hozzászólással ez elõtt beszúrt Acor megoldást jelentene?
Kösz a segítséget.
#887
Írta 2010. december 04. - 11:07
Jó kérdés. Nekem az országúti Mongoose Maurice-omon van egy Surly Tuggnut, de az csak poénból, igazából nincs szükség rá. A Tuggnuthoz egyébként adnak egy kis közdarabot, gyorszáras agyakhoz, én nem használom.
A terepes Mongoose Thunderball már érdekesebb. Az abban lévõ kerekek eredetileg utcai montivázas SS-hez készültek, ejtõpapucsos vázba, láncfeszítõvel, szintén imbuszos agyak. Most a Thunderball váz saját léncfeszítõje feszít, méghozzá a váltószemes darabot levettem a jobb oldalról, és a bal oldalit tettem át a jobb oldalra. De az egy kicsit más kialakítású, nem a tengely támaszkodik fel rajta, hanem a csavar alatti alátét. (A bal oldalon meg csak simán a villasaruban van a tengely.) Eddig még nem volt gond vele, pedig nem erre lett kitalálva, és kap rendesen.
Ha még nem vetted meg az agyat, én is inkább a tömör tengelyes, anyásat javasolnám. Akkor talán nincs is szükség ilyenekre, ha jóféle tengelyanyát használsz, amitõl külön tud forogni az alátétje, nem afféle egybeöntött, "gazdaságos" változatot. Ártani persze nem árthatnak, arra ügyelj, hogy kétféle van, a 10mm-es, és a BMX-hez való, 14mm-es. Párban árulják õket, de igazából elég lenne csak a hajtásoldalra.
A már korábban elszidott Sunrace lánc nekem sem jött be: feltettem az újat, kivittem az utcára, húztam két wheelie-t, és már állíthattam is utána...
#888
Írta 2010. december 04. - 10:26
#889
Írta 2010. december 04. - 10:10
#890
Írta 2010. december 04. - 10:04
#891
Írta 2010. december 04. - 09:51
sziasztok,
készülget tavaszra az új montim crux ss vázra, [az ugyebár mezei csúszópapucsos]
imbuszcsavaros Novatec hátsóagy megy bele, aminek meg nem mondom a tengelyméretét (még nem hoztam haza), tárcsafékkel szeretném használni.
a kérdés a következõ -
ilyen, vagy ehhez hasonló kis krinyickit érdemes-e belevenni a csomagba - ha igen, miért? (:
Én használok ilyet a crux ss-emhez, de nekem tömör tengelyes az agy. Szerintem az imbuszoshoz nem biztos hogy jó, mert az imbuszcsavar átmérõje jóval kisebb mint a lyuk a láncfeszítõn. Az elején én is azt hittem, hogy elmozdul a kerék, de csak a fos lánc nyúlott villámgyorsan.
#892
Írta 2010. december 04. - 01:13
#893
Írta 2010. december 04. - 00:14
érdemes beszerezni. könnyen belõhetõ vele a láncvillahossz, biztosan párhuzamos lesz a kerék berakáskor és mint mondtam nem engedi elõre mozogni a tengelyt.
#894
Írta 2010. december 04. - 00:11
készülget tavaszra az új montim crux ss vázra, [az ugyebár mezei csúszópapucsos]
imbuszcsavaros Novatec hátsóagy megy bele, aminek meg nem mondom a tengelyméretét (még nem hoztam haza), tárcsafékkel szeretném használni.
a kérdés a következõ -
ilyen, vagy ehhez hasonló kis krinyickit érdemes-e belevenni a csomagba - ha igen, miért? (:
#895
Írta 2010. december 02. - 15:43
2,8-as áttételarány, ha azt nézzük, majdnem ugyanaz mint a 44-16 ( 2,75)...
#896
Írta 2010. december 02. - 15:22
Városban nemigen használom majd. Egészen pontosan, egy községben lakom, ahol azért nem kell annyira sûrûn megállni. Inkább fogom használni a környéken.
Javasoltak olyat ma,hogy 52-18. Milyen lehet ez?
A "környéken" bringázgatós outi SS-emen 42/16 van, ahogy írtam is már, de a városban szaladgálós régi MTB-böl átalakítotton 48/16, ami hasonló mint az 52/18 (ha figyelembe vesszük a kerékméret különbségét is). Mivel itt nincsenek nagy hegyek, viszont mindig sietek valahova pont jó...igaz a térdem elkezdett fájni, de lehet hogy csak a hidegtõl.
#897
Írta 2010. december 02. - 15:00
52-18? Az egy elég haladós áttét, még talán pályaversenyen is látni hasonlóakat (pedig ott aztán rendesen belelépnek). Budára sokallanám, de ha az Alföldön laksz és szeretsz gyorsan menni akkor szerintem jó lehet.Városban nemigen használom majd. Egészen pontosan, egy községben lakom, ahol azért nem kell annyira sûrûn megállni. Inkább fogom használni a környéken.
Javasoltak olyat ma,hogy 52-18. Milyen lehet ez?
#898
Írta 2010. december 02. - 09:12
Sheldon Brown's Bicycle Gear Calculator
#899
Írta 2010. december 01. - 21:15
Tél is lesz-ahogy látom erõsen-meg kondiban is hurka vok
Mondjuk, ahol a 32/18-at nem tekerem meg, ott valszeg tolás lenne váltóssal is, ismerve a viszonyokat
De legalább nem hûlök át túlzottan a lefeléken :-D
#900
Írta 2010. december 01. - 21:07
32/16-tal tolom, fully merida-ban városban -nekem-idegesítõen karcsú, terepen a rutinosabb SS-zõk ezt ajánlják általános használatra
Én tortúrára készülök vele menni, valszeg' még kisebb áttétel lesz 17/18 ha találok ilyesmit
Bár, ettõl a túratársak agyfaszt fognak kapni, ezt már elõre látom ;-)
Én maraton hosszútávokon 26"-os kerékkel 32×18-cal mentem, a 32×16 hamarabb megöl. ;-)