Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed
#921
Írta 2010. november 11. - 23:35

a pontos válasz, talán az, "mert egy barom vagyok"
mondjuk amire összegányolom, ott majdnem tökmindegy lesz, mert a kurva meredek részek valszeg váltóssal is tekerhetetlenek-számomra legalább is-
lefelé meg amugy se rongyolok majd nagyon, mer' kuuurva hideg lesz az 4-5. órában /tortúra/
Igazából meg azért, mert csak magára a vázra vok kiváncsi, /fényévekkel ezelõtt volt egy lepukkant jamis dakarom utoljára, ami mozgott hátul is, de azt vhogy nem sírom vissza..azóta csak merev/ hallottam róla ezt-azt, fõleg az én súlyomhoz hasonló kaliberû alakoktól, s ha nemgyerebe, virgácstestû haver rákéredzkedne a vázra, s akkor nem kell újra szétbontanom az egész lomot, s visszaaplikálni a merev montira.
Egyébként az érveid, használhatóság szempontjából teljesen helytállóak.
#922
Írta 2010. november 11. - 21:06




#923
Írta 2010. november 11. - 19:09

Szóval lejtõn és emelkedõn is rossz az SS fully.
Láncfeszítõt lehet csinálni pl egy sora hátsóváltóból is.
A sebesség mindent megold.
#924
Írta 2010. november 11. - 19:08

csináld meg rugosra azért adot a jóisten agyat hogy használd
Nem kell agy, van alfine-om

#925
Írta 2010. november 11. - 19:04

#926
Írta 2010. november 11. - 19:01




#927
Írta 2010. november 11. - 18:50

fogod egy rosz v fék ball karját a pipa beakasztot lefúrod a furatot növeled 5-ös re bele csavar kellö távtarto egy válto görgö a pipa akasztobol csinálhatsz keretet hogy ne tudjon leugrani a lánc a v fék másik felén rugo eltávolit egész sikba reszel 8-as cavarral felrakahtod a fülre jol megtép és tuti feszit
De ettõl a fully nem fog mozogni, az is biztos...
#928
Írta 2010. november 11. - 18:49



#929
Írta 2010. november 11. - 10:58

Sokáig használtam kétgörgõs point-ot, és nem egy nagy szám, szerintem túl puha benne a rugó..
Ezzel szemben az alfine sokkal alkalmasabb össztelósra, mert a teljes feszítési tartományon erõsen húzza a láncot.
#930
Írta 2010. november 11. - 00:38

jelenleg egy kihézagolt kazettán van egy lánckerék, és egy szintén kókányolt holowtech hkar láncvonalához kell alkalmazkodnom
hv. véghelyzet beállításával ez majnem' tökéletes
ezek a point lomok, s kinai társaik mennyire használhatóak? Erõs erdei veretésre lenne alkalmazva egy nem merevfarún...
#931
Írta 2010. november 11. - 00:32

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#932
Írta 2010. november 11. - 00:20

egy merida trans mission SS-ítésére keresnék láncfeszítõt
most épp össze van dolgozva eg kiforgatott rsx hv.- val, igazából különösebb gond nélkül
de szeretnék vmi elegánsabbat, ha van tippetek, ha esetleg eladó is... az érdekelne akár
#933
Írta 2010. november 07. - 11:53

#934
Írta 2010. november 07. - 00:52

nemrég láttam egy részletes táblázatot különbözõ láncok fizikai paramétereirõl. régebben a pályaláncok sokkal erõsebbek voltak, de azóta olyan sokat fejlõdtek a soksebességes rendszerek, hogy a legtöbb márkás pályalánc gyengébb mint egy jó minõségû, de megfizethetõ 8-9-es. elsõsorban a szakítószilárdság/tömeg arányt vizsgálták, elég tanulságos volt. szóval a közvélekedés, miszerint a pályalánc erõs, már csak téves beidegzõdés.
másrészt szerintem azért hiszik sokan, hogy tovább bírja egy ss lánc, mert a kopottan nem okoz váltóproblémát, és nem is teszi tönkre olyan hamar a tányért, ezért a többség nem foglalkozik vele, hogy cserélnie kéne. az itt, a fórumon jelenlévõ ss-esek közössége nem reprezentatív minta. mi többet foglalkozunk a bicajjal, mint az átlag, méricskéljük a nyúlást is, ebbõl ne vonj le általános következtetést.
5év SS tapasztalat, eddig ami még mindig birja a gépen az uccsó lánc amit kipróbáltam (elvileg csak poénbol) Shimano Dura ace 10 sebességes szarrá könnyített....
no comment
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#935
Írta 2010. november 06. - 19:53

Úgy gondoltam egy régi országúti váz+villa lenne az alap.Melyik az a hajtómû,hátsó agy,láncfeszítõ ami a legkedvezõbb árú,de azért használható?
keress elõrefele ferdén nyitott papucsú vázat (gyakorlatilag szinte az összes régi ilyen), ha van 3-4cm papucshossz az már bõven elég, hogy ne kelljen láncfeszítõ. kerüld a francia vázakat a kompatibilitási gondok miatt. és figyelj arra, hogy már 622mm-es kerékkel legyen szerelve. ha egy 630ashoz tervezett vázat veszel és abba rakod a mai 622es kereket, fékbõl hosszú benyúlású kell aminek elég rossz a hatásfoka. vételnél ha tudsz nézz bele a vázba, hogy belülrõl nem rohad-e. plusz a méret stimmeljen. most télen remélhetõleg lemegy az áruk.
agyból nekem egy alap Miche kónuszos, menetes outi van, ezzel csak az a baj, hogy mivel sorhoz tervezték ezért át kellett variálni a távtartókat, így viszont a hajtásoldalon vannak a hosszabb küllõk. viszont párban volt 4e. eddig semmi probléma nem volt velük.
ha kifejezetten SS/fix agy kell, azt kb 10e-tõl kapsz darabonként.
hajtómûbõl sima 4szöges elég, az SS-en egy '92-es Deore LX kar van, az épülõ fixibe egy Shimano RSX-et szereztem. apróban ezeket a régi, de jó hajtásokat 3-6eért már be lehet szerezni. monoblokkból a legolcsóbb Shimano (max 2e) bõven jó, max fém bal csészét kell kukázni valahonnan.
#936
Írta 2010. november 06. - 19:38

Hogy csináljátok, hogy ilyen rövidtávon leharcoltok egy láncot? Nem pont az egyik érv az ss mellett, hogy jó sokáig bírja a lánc?
Váltós bicón nekem 5-6 ezreket simán elmegy egy jóminõségû lánc.
nemrég láttam egy részletes táblázatot különbözõ láncok fizikai paramétereirõl. régebben a pályaláncok sokkal erõsebbek voltak, de azóta olyan sokat fejlõdtek a soksebességes rendszerek, hogy a legtöbb márkás pályalánc gyengébb mint egy jó minõségû, de megfizethetõ 8-9-es. elsõsorban a szakítószilárdság/tömeg arányt vizsgálták, elég tanulságos volt. szóval a közvélekedés, miszerint a pályalánc erõs, már csak téves beidegzõdés.
másrészt szerintem azért hiszik sokan, hogy tovább bírja egy ss lánc, mert a kopottan nem okoz váltóproblémát, és nem is teszi tönkre olyan hamar a tányért, ezért a többség nem foglalkozik vele, hogy cserélnie kéne. az itt, a fórumon jelenlévõ ss-esek közössége nem reprezentatív minta. mi többet foglalkozunk a bicajjal, mint az átlag, méricskéljük a nyúlást is, ebbõl ne vonj le általános következtetést.
#937
Írta 2010. november 06. - 18:17

#938
Írta 2010. október 24. - 08:51

Váltós bicón nekem 5-6 ezreket simán elmegy egy jóminõségû lánc.
#939
Írta 2010. október 23. - 20:31

96 szemes félláncszemes lánc elég hosszú montira 18-44es áttételnél?
Valszeg nem. Ehhez 41cm-nél rövidebb effektív láncvillahossz kéne, a montivázaké meg többnyire hosszabb 42cm-nél.
http://www.eehouse.o...Key=Stay_length
#940
Írta 2010. október 21. - 22:47
