Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3055 hozzászólás a témában

#921
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
jogos a kérdés, Jani
a pontos válasz, talán az, "mert egy barom vagyok"
mondjuk amire összegányolom, ott majdnem tökmindegy lesz, mert a kurva meredek részek valszeg váltóssal is tekerhetetlenek-számomra legalább is-
lefelé meg amugy se rongyolok majd nagyon, mer' kuuurva hideg lesz az 4-5. órában /tortúra/
Igazából meg azért, mert csak magára a vázra vok kiváncsi, /fényévekkel ezelõtt volt egy lepukkant jamis dakarom utoljára, ami mozgott hátul is, de azt vhogy nem sírom vissza..azóta csak merev/ hallottam róla ezt-azt, fõleg az én súlyomhoz hasonló kaliberû alakoktól, s ha nemgyerebe, virgácstestû haver rákéredzkedne a vázra, s akkor nem kell újra szétbontanom az egész lomot, s visszaaplikálni a merev montira.
Egyébként az érveid, használhatóság szempontjából teljesen helytállóak.

#922
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
Hát igen ha már feszítö akkor alfin legalább is az ithoni kínálatbol az egyetlen hosszu távon használhato tipus külhoni kinálatban van egy két igazán használhato tipus de az árukon majdnem vesz az ember fia egy xt váltot hát ezért kell nekem az agy,mert nincs sok pénzem az ocska kacatokat meg nem szeretem inkább sufnizok valamit az is ocska kacat de legalább az enyém :)
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#923
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
De miért akarsz SS fullyt? Felfelé ki kell majd állnod, hogy tekerni tudj, de ettõl pogózni fog a váz és csak visszafog. Lejtõn le lehet ülni a fullyn és tudsz tekerni, de neked nem lesz mit, mert nem lesz rá áttételed.
Szóval lejtõn és emelkedõn is rossz az SS fully.

Láncfeszítõt lehet csinálni pl egy sora hátsóváltóból is.


A sebesség mindent megold.

 


#924
Pisz

Pisz

    vendég

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás

csináld meg rugosra azért adot a jóisten agyat hogy használd :D


Nem kell agy, van alfine-om :D

#925
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
nemrossz, nemrossz... átgondolok egy alhongát éccaka... :-)

#926
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
csináld meg rugosra azért adot a jóisten agyat hogy használd :D ez nekem szol elsösorban elsiklottam a kerékpár tipusa felett
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#927
Pisz

Pisz

    vendég

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás

fogod egy rosz v fék ball karját a pipa beakasztot lefúrod a furatot növeled 5-ös re bele csavar kellö távtarto egy válto görgö a pipa akasztobol csinálhatsz keretet hogy ne tudjon leugrani a lánc a v fék másik felén rugo eltávolit egész sikba reszel 8-as cavarral felrakahtod a fülre jol megtép és tuti feszit


De ettõl a fully nem fog mozogni, az is biztos...

#928
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
fogod egy rosz v fék ball karját a pipa beakasztot lefúrod a furatot növeled 5-ös re bele csavar kellö távtarto egy válto görgö a pipa akasztobol csinálhatsz keretet hogy ne tudjon leugrani a lánc a v fék másik felén rugo eltávolit egész sikba reszel 8-as cavarral felrakahtod a fülre jol megtép és tuti feszit
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#929
Pisz

Pisz

    vendég

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás
De az alfine-hoz jár 3 alátét, amivel lehet finomítani a feszítõ helyzetét.
Sokáig használtam kétgörgõs point-ot, és nem egy nagy szám, szerintem túl puha benne a rugó..
Ezzel szemben az alfine sokkal alkalmasabb össztelósra, mert a teljes feszítési tartományon erõsen húzza a láncot.

#930
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
már néztem, de a "fix láncvonal, a gõrgõk helyzete nem állítható tengelyirányban" mondat elrémített
jelenleg egy kihézagolt kazettán van egy lánckerék, és egy szintén kókányolt holowtech hkar láncvonalához kell alkalmazkodnom
hv. véghelyzet beállításával ez majnem' tökéletes

ezek a point lomok, s kinai társaik mennyire használhatóak? Erõs erdei veretésre lenne alkalmazva egy nem merevfarún...

#931
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
alfine

kemény 5 font
http://www.chainreac...x?ModelID=35108

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#932
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
Helló
egy merida trans mission SS-ítésére keresnék láncfeszítõt
most épp össze van dolgozva eg kiforgatott rsx hv.- val, igazából különösebb gond nélkül
de szeretnék vmi elegánsabbat, ha van tippetek, ha esetleg eladó is... az érdekelne akár

#933
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Most van a pályakerékpár eb, fixi paradicsom. :D

#934
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

nemrég láttam egy részletes táblázatot különbözõ láncok fizikai paramétereirõl. régebben a pályaláncok sokkal erõsebbek voltak, de azóta olyan sokat fejlõdtek a soksebességes rendszerek, hogy a legtöbb márkás pályalánc gyengébb mint egy jó minõségû, de megfizethetõ 8-9-es. elsõsorban a szakítószilárdság/tömeg arányt vizsgálták, elég tanulságos volt. szóval a közvélekedés, miszerint a pályalánc erõs, már csak téves beidegzõdés.
másrészt szerintem azért hiszik sokan, hogy tovább bírja egy ss lánc, mert a kopottan nem okoz váltóproblémát, és nem is teszi tönkre olyan hamar a tányért, ezért a többség nem foglalkozik vele, hogy cserélnie kéne. az itt, a fórumon jelenlévõ ss-esek közössége nem reprezentatív minta. mi többet foglalkozunk a bicajjal, mint az átlag, méricskéljük a nyúlást is, ebbõl ne vonj le általános következtetést.


5év SS tapasztalat, eddig ami még mindig birja a gépen az uccsó lánc amit kipróbáltam (elvileg csak poénbol) Shimano Dura ace 10 sebességes szarrá könnyített....
no comment

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#935
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

Úgy gondoltam egy régi országúti váz+villa lenne az alap.Melyik az a hajtómû,hátsó agy,láncfeszítõ ami a legkedvezõbb árú,de azért használható?


keress elõrefele ferdén nyitott papucsú vázat (gyakorlatilag szinte az összes régi ilyen), ha van 3-4cm papucshossz az már bõven elég, hogy ne kelljen láncfeszítõ. kerüld a francia vázakat a kompatibilitási gondok miatt. és figyelj arra, hogy már 622mm-es kerékkel legyen szerelve. ha egy 630ashoz tervezett vázat veszel és abba rakod a mai 622es kereket, fékbõl hosszú benyúlású kell aminek elég rossz a hatásfoka. vételnél ha tudsz nézz bele a vázba, hogy belülrõl nem rohad-e. plusz a méret stimmeljen. most télen remélhetõleg lemegy az áruk.
agyból nekem egy alap Miche kónuszos, menetes outi van, ezzel csak az a baj, hogy mivel sorhoz tervezték ezért át kellett variálni a távtartókat, így viszont a hajtásoldalon vannak a hosszabb küllõk. viszont párban volt 4e. eddig semmi probléma nem volt velük.
ha kifejezetten SS/fix agy kell, azt kb 10e-tõl kapsz darabonként.
hajtómûbõl sima 4szöges elég, az SS-en egy '92-es Deore LX kar van, az épülõ fixibe egy Shimano RSX-et szereztem. apróban ezeket a régi, de jó hajtásokat 3-6eért már be lehet szerezni. monoblokkból a legolcsóbb Shimano (max 2e) bõven jó, max fém bal csészét kell kukázni valahonnan.

#936
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás

Hogy csináljátok, hogy ilyen rövidtávon leharcoltok egy láncot? Nem pont az egyik érv az ss mellett, hogy jó sokáig bírja a lánc?

Váltós bicón nekem 5-6 ezreket simán elmegy egy jóminõségû lánc.


nemrég láttam egy részletes táblázatot különbözõ láncok fizikai paramétereirõl. régebben a pályaláncok sokkal erõsebbek voltak, de azóta olyan sokat fejlõdtek a soksebességes rendszerek, hogy a legtöbb márkás pályalánc gyengébb mint egy jó minõségû, de megfizethetõ 8-9-es. elsõsorban a szakítószilárdság/tömeg arányt vizsgálták, elég tanulságos volt. szóval a közvélekedés, miszerint a pályalánc erõs, már csak téves beidegzõdés.
másrészt szerintem azért hiszik sokan, hogy tovább bírja egy ss lánc, mert a kopottan nem okoz váltóproblémát, és nem is teszi tönkre olyan hamar a tányért, ezért a többség nem foglalkozik vele, hogy cserélnie kéne. az itt, a fórumon jelenlévõ ss-esek közössége nem reprezentatív minta. mi többet foglalkozunk a bicajjal, mint az átlag, méricskéljük a nyúlást is, ebbõl ne vonj le általános következtetést.

#937
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás
Nézegetem ezeket az egyedi építésû single speed gépeket,és nagyon tetszenek.Jó lenne építeni egyet,szép egyedi fényezéssel/szinterezéssel.Elõször csak elméleti síkon építkeznék,aztán majd meglátnám.Úgy gondoltam egy régi országúti váz+villa lenne az alap.Melyik az a hajtómû,hátsó agy,láncfeszítõ ami a legkedvezõbb árú,de azért használható?

#938
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Hogy csináljátok, hogy ilyen rövidtávon leharcoltok egy láncot? Nem pont az egyik érv az ss mellett, hogy jó sokáig bírja a lánc?

Váltós bicón nekem 5-6 ezreket simán elmegy egy jóminõségû lánc.

#939
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

96 szemes félláncszemes lánc elég hosszú montira 18-44es áttételnél?


Valszeg nem. Ehhez 41cm-nél rövidebb effektív láncvillahossz kéne, a montivázaké meg többnyire hosszabb 42cm-nél.

http://www.eehouse.o...Key=Stay_length
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#940
SINTESI´93

SINTESI´93

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
96 szemes félláncszemes lánc elég hosszú montira 18-44es áttételnél?
www.sintesibikes.com