Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3052 hozzászólás a témában

#61
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.258 hozzászólás

 de ez a váz szerintem kéri a telót, ha fullmerev bicajt szeretnél, nem ezt választottad volna. wink.png

ja pont én is ezen gondol, hogy egy 13-14 centi rugouthoz tervezett váz mrnnyire örülne vajh egy merev villának.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#62
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

Nem tudom nálad mi lehetett a gond, lehet egyszerűen a kerék súlyával nem voltál kibékülve? Mert egy ilyen kerék azért nem úgy gyorsul mint a karbonfelnis, RaceKing-el szerelt xc kerékszett. Mert pl. geóban én nem gondolnám hogy olyan óriásiak a különbségek.

Ez aZöld Szörnye van havernak:

https://www.outsideo...iners-imba-ros9

http://twentynineinc...de-impressions/

Nálam sajnos nem működne a bringa. Az érzés jó volt vele de a támvilla a széles gumi miatt annyira kikanyarodik, hogy a nagy vádlim (nem olyan erős, mint amilyen nagy) beleér a támvillába. De havernak nincs ilyen gondja, ő boldog vele. eBaj--ról lőtte, Angliából jött, kb alig használt és nem volt 3k Ft az ára.

A titán hajtókarokkal volt (egy időben) gond, a villákkal nem nagyon. A fenti haver idáig egy 26os Morati villás gépel nyomta mindenféle gond nélkül, pedig ő aztán brutálisan megy lefelé.

Segíts már, a 2 kép közt mi a különbség? A váz ugyanaz csak az egyiken 27,5x2,8 a kerék, a másikon meg 29x2,3as?

 

igen, én is kb erre jutottam a végére, hogy egyrészt a nehéz (közel kilós) 2,8-as külsők (felső kép) miatt nem volt jó sehogy sem, másrészt a geo (445mm láncvillahossz, 60mm BB drop) sem sokat segített, így 29er változatban (alsó kép) sem igazán tetszett. a kerekektől és a kormánytól eltekintve ugyanaz a bicaj van a két képen. egyenesen, sima talajon nagyon lehetett vele hasítani. egészen az első gödörig/kanyarig, ott már jött a küzdelem. mondjuk ezt egy országúti bicajjal is megkaptam volna. :D :P érdekes tapasztalás volt, végülis megérte... :)

 

haverod Shrek bicaja menő cucc, persze a fentiek miatt inkább csak nézegetem. ;)

 

 

Mars: köszi, gyanús volt, hogy nem pontosak az emlékeim. kíváncsi vagyok, mit választasz végül. ha veszel egy ilyen titán villát és esetleg nem jó, még mindig vehetsz bele telót és "hétköznapi" gumit, kereket. "csak" pénz kérdése az egész. :D de ez a váz szerintem kéri a telót, ha fullmerev bicajt szeretnél, nem ezt választottad volna. ;)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#63
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

őőő, khm, nem akarok ünneprontó lenni, mert tényleg nice find, de egyrészt nem a titánvillák szoktak törni/repedni? (vagy azok a titán hajtóművek?) vagy ne legyek előítéletes? vagy ha mégis, legalább emlékezzek dolgokra? biggrin.png

 

viszont: Mars, én maradnék a telónál.

- egyrészt, a vázad amúgy is 130-140mm úthoz van kitalálva, egy ekkora merevvilla furán tud kinézni.

- másrészt, errefelé elég simák az utak/ösvények, viszonylag kevés köves/gyökeres rész van, de még így is agyalok néha, kellene egy teló a unitba, hogy ne "csak védekezés" legyen az ereszkedés, hanem élvezetes is. (így sem rossz, persze, csak a kisördög sugdos a fülembe és emlékszem még a telós inbredre, amivel úgy lehetett menni, mintha nem lenne holnap....)

 

 

Úgy emlékszem, hogy a titán hajtóművek, közülük is inkább a morati titán hajtóműve törögetett, másról nagyon nem hallottam. Például most fut ez, és igen strapabírónak tűnik: https://www.pinkbike...-crankset.html 

Villából még nem találkoztam törős fajtával, persze, az ismereteim valószínűleg felületesek a témában. 

 

Ezzel együtt elgondolkodom még a dolgon, most elsősorban azért, mert a szállítási költség 100 euró... azt meg azért soknak érzem, úgy összességében már nem annyira olcsó. 

 

Mentem haver full merev 3.0ás gumis bringájával. Direkt egy rohadt köves szakaszon adta oda. Nekem is az volt az első gondolatom, hogy ebbe már nem kell teló. Nagyon jó volt. Sokkal jobb, mint a 100mm telós és 2,3as (csirke)gumis bringámmal.

Szinte egy fully érzése volt a gépnek.

Jó döntés ha ezzel kiváltod a telót.

 

A kinézettel egyébként még küzdök fejben, mert elképzelve sem szép látvány, élőben meg még nem is láttam ilyet, gyanítom szép sehogy se lenne, csak jó. 

Sokat mentem annó acél vázas, acél merevvillás 29er bringával a múltban, 2,4-esnek nevezett 2,3-as méretű gumikkal, és igazából tényleg jó volt, nagyon. 

Amióta viszont van trail bringám már tudom, hogy milyen gyorsabban közlekedni, bár az is tény, hogy merevvel a tempó sokkal gyorsabbnak érződik, mint amilyen valójában, és végső soron engem csak az érzés érdekel, a tényleges sebesség másodlagos. 



#64
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.633 hozzászólás

Nem tudom nálad mi lehetett a gond, lehet egyszerűen a kerék súlyával nem voltál kibékülve? Mert egy ilyen kerék azért nem úgy gyorsul mint a karbonfelnis, RaceKing-el szerelt xc kerékszett. Mert pl. geóban én nem gondolnám hogy olyan óriásiak a különbségek.

Ez aZöld Szörnye van havernak:

https://www.outsideo...iners-imba-ros9

http://twentynineinc...de-impressions/

Nálam sajnos nem működne a bringa. Az érzés jó volt vele de a támvilla a széles gumi miatt annyira kikanyarodik, hogy a nagy vádlim (nem olyan erős, mint amilyen nagy) beleér a támvillába. De havernak nincs ilyen gondja, ő boldog vele. eBaj--ról lőtte, Angliából jött, kb alig használt és nem volt 3k Ft az ára.

A titán hajtókarokkal volt (egy időben) gond, a villákkal nem nagyon. A fenti haver idáig egy 26os Morati villás gépel nyomta mindenféle gond nélkül, pedig ő aztán brutálisan megy lefelé.

Segíts már, a 2 kép közt mi a különbség? A váz ugyanaz csak az egyiken 27,5x2,8 a kerék, a másikon meg 29x2,3as?


marton módosította - 2020. október 21. - 23:41

Marci

#65
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

őőő, khm, nem akarok ünneprontó lenni, mert tényleg nice find, de egyrészt nem a titánvillák szoktak törni/repedni? (vagy azok a titán hajtóművek?) vagy ne legyek előítéletes? vagy ha mégis, legalább emlékezzek dolgokra? biggrin.png

 

Marci, milyen bringája van a haverodnak?

egyébként egészen elbizonytalanítasz, hogy valamit én _sztam el, ezért nem jött be nekem a 2,8-as gumis fullmerev Unit három éve... 

50513567628_effb2fb791_b.jpg

 

mondjuk lehet, hogy tényleg a geo volt vacak (vagy inkábba a geo is vacak volt...), ahogy mindig is írtam, mert 29er-ként se volt valami nagy megfejtés... vagy csak sok volt rajta a fokozatok száma... smile.png

50514280536_30edfba475_b.jpg

 

most 2,3-as gumival ugyanúgy full-mereven (egy másik geos, kiskerekűsített) Unit nagyon jó, de arról már millió képet mutattam smile.png

 

 

viszont: Mars, én maradnék a telónál.

- egyrészt, a vázad amúgy is 130-140mm úthoz van kitalálva, egy ekkora merevvilla furán tud kinézni.

- másrészt, errefelé elég simák az utak/ösvények, viszonylag kevés köves/gyökeres rész van, de még így is agyalok néha, kellene egy teló a unitba, hogy ne "csak védekezés" legyen az ereszkedés, hanem élvezetes is. (így sem rossz, persze, csak a kisördög sugdos a fülembe és emlékszem még a telós inbredre, amivel úgy lehetett menni, mintha nem lenne holnap....)


Kisherceg módosította - 2020. október 21. - 22:28

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#66
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.633 hozzászólás

Mentem haver full merev 3.0ás gumis bringájával. Direkt egy rohadt köves szakaszon adta oda. Nekem is az volt az első gondolatom, hogy ebbe már nem kell teló. Nagyon jó volt. Sokkal jobb, mint a 100mm telós és 2,3as (csirke)gumis bringámmal.

Szinte egy fully érzése volt a gépnek.

Jó döntés ha ezzel kiváltod a telót.


  • Kisherceg kedveli ezt
Marci

#67
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Hűűű, mit találtam.  https://passilabicyc...-titanium-fork 

 

Sosem láttam még ilyet, hogy választhatok, hogy mekkora legyen a beépítési magasság, főleg, hogy egy 140 mm-s teló kiváltása lenne a cél, és itt ilyen is van... 

Drágának sem mondanám, így, hogy titán, számomra még egyfajta szépsége is van a dolognak... 

Erősen gondolkodom, hogy inkább egy ilyet teló helyett, 2,8-3 gumival elég komfortos lehet... :D 

 

DSC_0486_300x.JPG?v=1581813944


  • Kisherceg, ZolkoW és zscs kedveli ezt

#68
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

szerv- és drogkereskedőknek pedig itt van ez. ha híhetünk a mozinak, akár "munka" közben is használható, nem lesz árulkodó hangja és nem is nagyon lassít le. biggrin.png

 

a belvilága a silent-clutchra emlékeztet.

Ez valóban fantasztikus, nézegettem napokon át, nagyon nagyon jónak tűnik. 500 euró... ez már sajnos messze nem az én súlycsoportom, pedig piszkosul el tudnám képzelni. 

Van 4-5 olyan fő alkatrész, melyek ha mind ilyen színvonalúak lennének a bringán, akkor el sem tudom képzelni, hogy mennyire szuper összkép állna össze...



#69
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

szerv- és drogkereskedőknek pedig itt van ez. ha híhetünk a mozinak, akár "munka" közben is használható, nem lesz árulkodó hangja és nem is nagyon lassít le. biggrin.png

 

a belvilága a silent-clutchra emlékeztet.


Kisherceg módosította - 2020. október 16. - 23:06

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#70
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

Köszönöm a tippet, ezzel még nem találkoztam, pedig logikus lehetett volna! 

Megnéztem: https://nordestcycle...148mm-rear-hub 

Nem olcsó, és nem is könnyű, és csak 32 lyukasban létezik. 

Ugyanakkor azért 40 euróval még mindig olcsóbb mint egy dt 240-es, és SS. 

A rendkívül sűrű reteszelés okán elgondolkodtató, egyszer próbáltam egy sűrű reteszelésű CK agyas ss-t, és az valami egészen más érzés ám, amikor azonnal elindul a bringa, szerintem a hosszútávú, egyenletes magasfordulatú körhajtást is segíti. 

Persze, a 240 sokkal könnyebb, sokkal univerzálisabb, arról nem beszélve, hogy a 350 is könnyű, ott meg az agyszett, és még egy jóféle kormánycsapágy is belefér a 240-es hátsóagy árába... megy a matek, mert ez a pinion funkcionálisan nagyon jó, ellenben törekszem megtalálni az ideális súly/minőség kombót és bár az ár ezúttal harmadlagos, de azért törekszem az ésszerűségre... (ez azért a projekt esetében elég feltételes ésszerűség azért biggrin.png

 

hm, ez a 256eur annyira nem is tűnik gáznak, persze csak annak fényében, hogy tegnap este azért csak rákerestem :D és valami 350eur körüli összeg maradt meg a fejemben a H3-ra (mondjuk jó álmos voltam már rolleyes.gif ) és egy hope pro4 is közel 200eur. fene se tudja, lehet kellene egy ilyen H2, végülis "mindenféle" tengelyszabványra átalakítható (nem mintha oly bőséges lenne mostanában az ss vázak kínálata, hogy ez kérdés legyen), egész halknak is tűnik. ennyit még talán ki is köhögnék érte... valakinek egy fél vese esetleg? rolleyes.gif

a sűrű reteszelésről jut eszembe: a sűrűbb jobb, mégis, vicces módon, most a nyáron egy slx volt használatban és egyáltalán nem volt annyira zavaró, mint vártam. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#71
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

@Mars: lehet, már tudsz ezekről, én csak most futottam bele (az árakot egyelőre nem mertem megnézni...)

egyik

másik

 

a h2 egészen csendesnek tűnik

Köszönöm a tippet, ezzel még nem találkoztam, pedig logikus lehetett volna! 

Megnéztem: https://nordestcycle...148mm-rear-hub 

Nem olcsó, és nem is könnyű, és csak 32 lyukasban létezik. 

Ugyanakkor azért 40 euróval még mindig olcsóbb mint egy dt 240-es, és SS. 

A rendkívül sűrű reteszelés okán elgondolkodtató, egyszer próbáltam egy sűrű reteszelésű CK agyas ss-t, és az valami egészen más érzés ám, amikor azonnal elindul a bringa, szerintem a hosszútávú, egyenletes magasfordulatú körhajtást is segíti. 

Persze, a 240 sokkal könnyebb, sokkal univerzálisabb, arról nem beszélve, hogy a 350 is könnyű, ott meg az agyszett, és még egy jóféle kormánycsapágy is belefér a 240-es hátsóagy árába... megy a matek, mert ez a pinion funkcionálisan nagyon jó, ellenben törekszem megtalálni az ideális súly/minőség kombót és bár az ár ezúttal harmadlagos, de azért törekszem az ésszerűségre... (ez azért a projekt esetében elég feltételes ésszerűség azért :D



#72
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

@Mars: lehet, már tudsz ezekről, én csak most futottam bele (az árakot egyelőre nem mertem megnézni...)

egyik

másik

 

a h2 egészen csendesnek tűnik


Kisherceg módosította - 2020. október 15. - 22:43

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#73
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

köszi! smile.png nem, ez egy kutyaközönséges M7000 agy, de leginkább csak placeholder. használtan vettem, telefonon lebeszéltem, minden ok vele, balblablabla... a párom vette át, hazahozta, akkor derült ki, hogy több sebből vérzik.... végülis mindegy, tanulópénz (ez is), ha lesz kedvem küllőhosszt számolgatni, befűzöm a hope agya(ka)t, vagy keresek ebbe egy másikat. amúgy bejött ez a 650B-sítés, szóval nem panaszkodok. smile.png neked pedig kitartás, előbb-utóbb lépnek az angolok. wink.png

Ááá, értem, köszi. 

Azért morfondíroztam a dolgon, mert nagyon szimpatikus az új shimano agyak silent működése. Ha valaki gyártana rá fogat, akkor lehet, hogy kipróbálnám, na, majd utánakeresek picit. Igen, időm még lesz erre :D 

Csak a kónusztól tartok egy kicsit. Mármint, tudom, hogy jó, meg sokáig működik megbízhatóan rendszeres beállítás, tisztítás és metabond használatával, de mégsem vagyok meggyőzve a rendszer tökéletessége felől. Volt már kónuszos agyam, nem shimano is, és volt, amelyik elment 60 ezer km-t (!), de ami nagyon zavart mindig, hogy felemásan kopott tárcsa és másik oldalon. Vagy feleslegesen cseréltem kónuszt a hajtás oldalon, vagy kotyogósra kopott a tárcsaoldal, mire a hajtásoldalon is csere érett lett. A vége fele pedig átszakadt a belső futófelület, persze, tárcsa oldalon. Persze, az ipari csapágyas agyakban meg csapágyat kell cserélgetni (tapasztalatom szerint 10e kilométerenként), így biztosan többe vannak minden szempontból, de ott nem tapasztaltam féloldalasságot, és kotyogni sem kezdtek. Búgás és/vagy rágódás esetén cserélem ezeket a csapágyakat (ha újrakenés után hamar újra előjönnek ezek), olyan még nem volt, hogy lötyögtek volna. 



#74
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

Ez a bringa még mindig és továbbra is kívánatos! 

 

A hátsó, SLX hátsó agy már az új, microspline dobbal szerelt? Ha igen, akkor miféle lánckerék van, ami rámegy? Ha meg nem, akkor vajon van/lesz-e olyan lánckerék, ami felmegy rá? 

XD dobhoz már láttam olyan átalakítót, amire a klasszikus shimano bordás lánckerekek felmennek, mondjuk az is csak félmegoldás, de legalább létezik. 

 

köszi! :) nem, ez egy kutyaközönséges M7000 agy, de leginkább csak placeholder. használtan vettem, telefonon lebeszéltem, minden ok vele, balblablabla... a párom vette át, hazahozta, akkor derült ki, hogy több sebből vérzik.... végülis mindegy, tanulópénz (ez is), ha lesz kedvem küllőhosszt számolgatni, befűzöm a hope agya(ka)t, vagy keresek ebbe egy másikat. amúgy bejött ez a 650B-sítés, szóval nem panaszkodok. :) neked pedig kitartás, előbb-utóbb lépnek az angolok. ;)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#75
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.681 hozzászólás

Tudom, hogy nem nekem szólt, de Microspline-ra legalább egyszerűbb megoldani a szimpla lánckereket. Én az árak láttán az XD test helyére inkább vettem HG kompatibilis acél kazettatestet, Novatechez elviselhető árban volt. 



#76
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

5f2ad8b6c6a09c3cb031dd3c.jpg?width=2000&

Ez a bringa még mindig és továbbra is kívánatos! 

 

A hátsó, SLX hátsó agy már az új, microspline dobbal szerelt? Ha igen, akkor miféle lánckerék van, ami rámegy? Ha meg nem, akkor vajon van/lesz-e olyan lánckerék, ami felmegy rá? 

XD dobhoz már láttam olyan átalakítót, amire a klasszikus shimano bordás lánckerekek felmennek, mondjuk az is csak félmegoldás, de legalább létezik. 



#77
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

5f2ad8b6c6a09c3cb031dd3c.jpg?width=2000&


  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#78
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.681 hozzászólás

szerintem hátul kell figyelned, hogy ne legyen túl keskeny a lánc, 8-9 sebis esetén még valószínűleg nincs gond, de meg kell nézni azokat a lánckerekeket. Elöl 12-eshez valóra meg mindegy, még egysebiset is rakhatsz, gondolom.



#79
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Régen 8-as láncot használtam az SS bringámon. 

Manapság, ha az ember mondjuk vesz egy shimano hajtókart amin az új directmount-os lánctányér van, ami elvileg 12 sebességes lánccal kompatibilis, de hátul a klasszikus talpas fogaskerekeim vannak (on-one, superstarcomponents, chrisking) akkor vajon milyen lánccal fogom tudni használni a rendszert? 

Érdemes 12-es láncot feltenni? (tapasztalatom szerint a 12-es a 8-9-10-es rendszereknél sokkal tartósabb lánc) 

Vagy maradjak a 8-9-es vonalnál, mert a lánckeréken elöl ezek is elmennek majd az egyenes láncvonal miatt, hátul pedig nem árt a fogaknak a szélesebb kialakításuk miatt? 



#80
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

Hajtóműt is cserélnem kell?