Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#22
Írta 2021. március 07. - 22:32
ezt meg csak úgy: hol a hiba?
https://www.hopetech...alexploded1.pdf
a 15-ös alkatrész igazából a 17-es.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#24
Írta 2021. február 18. - 12:04
Nekem a SRAM karok a direct mount tányérok, és így a 28 fogas opció miatt jöttek először képbe, még ZSCS ajánlotta őket, az ilyen DM karokra 172-es Q faktor mellett rámennek a 6, a 3, és a 0 mm-es offszetű tányérok is, és ezek sorra 49, 52, és 55 mm-es láncvonalat adnak.
A BB30-as változatokat nem ajánlanám, de a DUB-osakat igen.
Ja, és van hozzájuk ACÉL tányér is fillérekért (jó, 6 és 3mm offsettel mindenesetre biztos), ami talán nem könnyű, de ugyanaz az anyag, amiből a lánc, és a hátsó lánckerék is készül..
Köszi, ez egy jó ötlet, végül is most is sram hajtókarom van, és dub középrészem hozzá a másik bringában, és teljesen elégedett vagyok vele. Alapvetően csak azért fordultam el a sramtól, mert az alu karjaik nagyon nehezek, karbont meg nem akarok, félek, hogy megsérül. De akkor így elmorfondírozok rajta.
#25
Írta 2021. február 18. - 10:38
Nekem a SRAM karok a direct mount tányérok, és így a 28 fogas opció miatt jöttek először képbe, még ZSCS ajánlotta őket, az ilyen DM karokra 172-es Q faktor mellett rámennek a 6, a 3, és a 0 mm-es offszetű tányérok is, és ezek sorra 49, 52, és 55 mm-es láncvonalat adnak.
A BB30-as változatokat nem ajánlanám, de a DUB-osakat igen.
Ja, és van hozzájuk ACÉL tányér is fillérekért (jó, 6 és 3mm offsettel mindenesetre biztos), ami talán nem könnyű, de ugyanaz az anyag, amiből a lánc, és a hátsó lánckerék is készül..
ZolkoW módosította - 2021. február 18. - 10:40
- Kisherceg kedveli ezt
#26
Írta 2021. február 18. - 10:10
Edit: most már kint hagyom, nem átmenő tengelyes....
@Mars: sorry ha nagyon mellé lőttem de rettenetesen el vagyok havazva - viszont jószándék az van - legfeljebb égetem itt magam. Ez nagyon más mint amit keresel (CL-t keresel és ez csavaros, de talán ez a legkevesebb)? https://www.paulcomp...isk-word-148mm/
Ez a Paul egy nagyon jó tipp, és sokat morfondíroztam rajta, köszi a tippet! Könnyű, egyszerű, jó minőségű, boost-os, van 28 lyukas. Az még beleférne, hogy nem egyenes küllős és nem centerlock.
Az a bajom vele, hogy vajon lehet-e kapni hozzá jó minőségű, tartós, és rendszerben tekintve (agy+racsni vs agy+fogaskerék+hézagolók) könnyű racsnit.
Aztán átolvastam részletesen a specifikációt, és azt látom, hogy a láncvonala 55 mm az agynak. Azt jól gondolom, hogy itt a racsni pozíciója fix? Mert ha igen, akkor a vázamba illő hajtókarral (aminek a láncvonala 52 mm) hogyan lehetne elérni az egyenes láncvonalat? Lehet nem látok át valamit, de szerintem sehogy. Persze a kinézett hajtókarból van 55 mm-es láncvonallal rendelkező verzió ( https://bike.shimano...FC-M8120-1.html ) de itt már 178 mm a Q faktor, míg az 52 mm-s verziónál csak 172 mm. ( https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-xt-m8100/FC-M8100-1.html ) 6 mm Q faktor növekedés számomra már nem túl előnyös, megérzem a különbséget.
#27
Írta 2021. február 17. - 17:58
Nem is szeretek általánosítani, biztos vannak kivételek, de úgy tűnt, az acélváz - singlespeed - utáljukadivatújításokat hozzáállás mintha kéz a kézben járnának
És nem is hiszem, hogy óriásit tévednék
- Rabbit kedveli ezt
#28
Írta 2021. február 17. - 16:52
Edit: most már kint hagyom, nem átmenő tengelyes....
@Mars: sorry ha nagyon mellé lőttem de rettenetesen el vagyok havazva - viszont jószándék az van - legfeljebb égetem itt magam. Ez nagyon más mint amit keresel (CL-t keresel és ez csavaros, de talán ez a legkevesebb)? https://www.paulcomp...isk-word-148mm/
mer' most a gravel és a bikepacking a divat, meg az 1x akármennyi, ezeket azok is meg tudják tekerni, akik hegynek fel el se tudnának indulni ss bicajjal, így ilyen niche cuccokra nincs "szükség".
Erre inkább nem is reagálok
karakoram módosította - 2021. február 17. - 17:07
#29
Írta 2021. február 17. - 16:04
Alternatív lehetőség: régi DT 240S Single Speed hub 12x142mm és hozzá itt a konverziós szett: https://www.actionsp...-12x148mm-22819
Annyi csak, hogy ha már kerékbe fűzött, adjusztálni kell az egészet, fék irányába 3 (?) mm-rel arrébb tolni a felnit. Ha nincs befűzve, akkor meg úgyis adja magát.
Erre rátaláltam, de nem füllik hozzá a fogam, főleg a tárcsa oldal miatt. Sokkal inkább hézagolok egy normál dobot, mint egy ilyen konverzió. (pedig lehet, hogy hajtás oldalon jobb lenne, de ez a fék oldal nagyon nem tetszik így)
Ezek a boost konvertáló szettek sosem voltak szimpatikusak, igaz, SS esetében eggyel több létjogosultságát érzem, ha lehet annyit módosítani a láncvonalon, hogy pont jó legyen. Váltósnál ugye vagy a kazetta lesz non-boost helyen, vagy a féktárcsát kell duplán távtartózni, az meg milyen..
Eddig nem gondolkodtam ezen, de ha a SS eddig is bőven rétegigény volt, most meg az a réteg ódzkodik is az ilyen hülyeségektől, mint a szélesebb tengely szabvány, tehát alig van közülük, akik átálltak boostra, akkor megmagyarázódhat, a gyártók miért nem sietnek ezt az igényt kiszolgálni. Lehet, hogy lesz 1-2, aztán slussz. Mondjuk én akkora vagány sosem voltam, hogy dedikált SS hátsó kerekem legyen, mindig jó volt a hézagolt, amit ha "kinőttem", el lehetett adni normál kerékként.
Az SS igény szerintem nem függ össze a régi szabványok szeretetével és az újaktól való félelemmel. Ha 1-et fejlesztenének, már beérném (illetve ott van a korábban említett kétféle, csak válogatós vagyok )
én sem vagányságból törekszem az ss agyra, hanem csupán azért, mert éveken keresztül használtam ilyen kereket, és azért érezhetően jobb, letisztultabb, egyszerűbb megoldás, mint a hézagolás. (ettől függetlenül inkább én is hézagolok majd jelen állás szerint, mert még mindig ezt látom a legkisebb rossznak a jelen körülmények között.)
#30
Írta 2021. február 17. - 15:25
mer' most a gravel és a bikepacking a divat, meg az 1x akármennyi, ezeket azok is meg tudják tekerni, akik hegynek fel el se tudnának indulni ss bicajjal, így ilyen niche cuccokra nincs "szükség".
Ezek a boost konvertáló szettek sosem voltak szimpatikusak, igaz, SS esetében eggyel több létjogosultságát érzem, ha lehet annyit módosítani a láncvonalon, hogy pont jó legyen. Váltósnál ugye vagy a kazetta lesz non-boost helyen, vagy a féktárcsát kell duplán távtartózni, az meg milyen..
Eddig nem gondolkodtam ezen, de ha a SS eddig is bőven rétegigény volt, most meg az a réteg ódzkodik is az ilyen hülyeségektől, mint a szélesebb tengely szabvány, tehát alig van közülük, akik átálltak boostra, akkor megmagyarázódhat, a gyártók miért nem sietnek ezt az igényt kiszolgálni. Lehet, hogy lesz 1-2, aztán slussz. Mondjuk én akkora vagány sosem voltam, hogy dedikált SS hátsó kerekem legyen, mindig jó volt a hézagolt, amit ha "kinőttem", el lehetett adni normál kerékként.
#31
Írta 2021. február 17. - 14:53
Nincs belőle búsztos.
Ahh, és a ss agyat nem lehet felnyomni boost-osra? Mondjuk most elég problémás lenne a beszerzés...
https://www.google.c...ox-b-d&q=HUB493
Zsolti közben írja ugyanazt a 240-esre.
Rabbit módosította - 2021. február 17. - 14:56
#32
Írta 2021. február 17. - 14:12
Alternatív lehetőség: régi DT 240S Single Speed hub 12x142mm és hozzá itt a konverziós szett: https://www.actionsp...-12x148mm-22819
Annyi csak, hogy ha már kerékbe fűzött, adjusztálni kell az egészet, fék irányába 3 (?) mm-rel arrébb tolni a felnit. Ha nincs befűzve, akkor meg úgyis adja magát.
zscs módosította - 2021. február 17. - 14:12
- Rabbit kedveli ezt
#34
Írta 2021. február 17. - 13:21
CK sincs sajnos boost-osban.
Persze, a 350 jó lesz nekem végül, és a hézagolást is kibírom, meg a ratchet-el is lehet játszani a sűrű reteszelésért, csak annyival célszerűbb is letisztultabb lenne az ss megoldás, és igazából nem értem, hogy a nagy gyártók miért álltak le róla, ha régen meg elérhető volt.
A Hope miért is esett ki? Már nem emlékszem.
#35
Írta 2021. február 17. - 12:49
CK sincs sajnos boost-osban.
Persze, a 350 jó lesz nekem végül, és a hézagolást is kibírom, meg a ratchet-el is lehet játszani a sűrű reteszelésért, csak annyival célszerűbb is letisztultabb lenne az ss megoldás, és igazából nem értem, hogy a nagy gyártók miért álltak le róla, ha régen meg elérhető volt.
mer' most a gravel és a bikepacking a divat, meg az 1x akármennyi, ezeket azok is meg tudják tekerni, akik hegynek fel el se tudnának indulni ss bicajjal, így ilyen niche cuccokra nincs "szükség".
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#36
Írta 2021. február 17. - 11:15
Chris King volt régebben SingleSpeed, Boost is talán. Használtan esetleg bele lehet futni 1-1 ilyenbe még. Másik lehetőség, hogy egy Shimano-rotoros 350 vagy 240s, esetleg 240 EXP (ahol a csapágyak egymástól lévő távolsága nagyobb - picit talán jobb SSpeedre) és hézagolás, mint a régi szép időkben?
CK sincs sajnos boost-osban.
Persze, a 350 jó lesz nekem végül, és a hézagolást is kibírom, meg a ratchet-el is lehet játszani a sűrű reteszelésért, csak annyival célszerűbb is letisztultabb lenne az ss megoldás, és igazából nem értem, hogy a nagy gyártók miért álltak le róla, ha régen meg elérhető volt.
#37
Írta 2021. február 17. - 09:41
Hónapok óta nézegetem, én sem tudok túllendülni rajta, mert halk, és nagyon kis szögben reteszel, no meg persze boost és SS.
Ugyanakkor pokoli drága, nehéz, acél rotorral még nehezebb, és nincs belőle egyenes küllős változat.
A DT igazán csinálhatna boost-os SS agyat is, és akkor már nem is lenne akkora dilemma... (de azt sem tudom, hogy a hope miért szokott le jó szokásáról)
Ja meg persze van a Pinion hátsó boost SS agya is, de nehéz, drága, nincs egyenes küllős és csak 32 lyukas van belőle...
Chris King volt régebben SingleSpeed, Boost is talán. Használtan esetleg bele lehet futni 1-1 ilyenbe még. Másik lehetőség, hogy egy Shimano-rotoros 350 vagy 240s, esetleg 240 EXP (ahol a csapágyak egymástól lévő távolsága nagyobb - picit talán jobb SSpeedre) és hézagolás, mint a régi szép időkben?
#38
Írta 2021. február 17. - 09:12
nemtom', szerintem is nehéz. persze attól még kéne.
Hónapok óta nézegetem, én sem tudok túllendülni rajta, mert halk, és nagyon kis szögben reteszel, no meg persze boost és SS.
Ugyanakkor pokoli drága, nehéz, acél rotorral még nehezebb, és nincs belőle egyenes küllős változat.
A DT igazán csinálhatna boost-os SS agyat is, és akkor már nem is lenne akkora dilemma... (de azt sem tudom, hogy a hope miért szokott le jó szokásáról)
Ja meg persze van a Pinion hátsó boost SS agya is, de nehéz, drága, nincs egyenes küllős és csak 32 lyukas van belőle...
#39
Írta 2021. február 16. - 20:42
Eddig nem is neztem, hogy ez ilyen nehez...
https://onyxrp.com/s...-148-12mm-thru/
Raadasul nem derul ki, hogy acel rotorral ennyi, vagy mar aluval.
A technologia nagyon tetszik, az ar brutalis, de hogy ilyen nehez legyen... ( ez nem csak ezen az arszinten szamit neheznek, nem?)
nemtom', szerintem is nehéz. persze attól még kéne.
Kisherceg módosította - 2021. február 16. - 20:45
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#40
Írta 2021. február 16. - 08:07
https://onyxrp.com/s...-148-12mm-thru/
Raadasul nem derul ki, hogy acel rotorral ennyi, vagy mar aluval.
A technologia nagyon tetszik, az ar brutalis, de hogy ilyen nehez legyen... ( ez nem csak ezen az arszinten szamit neheznek, nem?)