Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2892 hozzászólás a témában

#1
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.219 hozzászólás

 

FU! It works :)



#2
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.707 hozzászólás

http://www.mtb-news....084-jpg.567288/

 


  • Tekergek kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.872 hozzászólás

Sziasztok, 

 

hozzájutottam Angliából egy Specialized Langster Street 2015-ös kerékpárhoz. Így végre sikerült megszereznem azt a bringát, amire évek óta csorgattam a nyálam... :)

 

Lenne viszont rögtön egy kérdésem. Több cikkben is azt olvastam korábban, hogy ezek gyárilag flip-flop aggyal vannak szerelve, de mikor megérkezett, akkor vettem észre, hogy nem. Fixi fogaskerék van rajta. 

 

Alapvetően single speed-ként szeretném használni, budapesti forgalomban kicsit félek a fix hajtástól. 

Fixről single speedre átalakításhoz csak a fogaskereket kell cserélni, vagy ennél bonyolultabb a dolog? 

Tudtok esetleg ajánlani fogaskereket, amire érdemes lenne cserélnem? 

 

Köszönöm előre is! 

 

Schlosser 

Szia,
 
amire te gondolsz az a lánckerék. A fix helyére fel lehet tenni minden további nélkül egy menetes szabadonfutót. (1 seb. racsni) Shimano SF-MX30 elmegy.
 
A láncvonal pár mm-el megnő ilyenkor.


#4
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.707 hozzászólás

JRA...

 

http://forums.mtbr.c...ml#post12912789

 

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#5
Schlosser

Schlosser

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Sziasztok, 

 

hozzájutottam Angliából egy Specialized Langster Street 2015-ös kerékpárhoz. Így végre sikerült megszereznem azt a bringát, amire évek óta csorgattam a nyálam... :) 

 

Lenne viszont rögtön egy kérdésem. Több cikkben is azt olvastam korábban, hogy ezek gyárilag flip-flop aggyal vannak szerelve, de mikor megérkezett, akkor vettem észre, hogy nem. Fixi fogaskerék van rajta. 

 

Alapvetően single speed-ként szeretném használni, budapesti forgalomban kicsit félek a fix hajtástól. 

Fixről single speedre átalakításhoz csak a fogaskereket kell cserélni, vagy ennél bonyolultabb a dolog? 

Tudtok esetleg ajánlani fogaskereket, amire érdemes lenne cserélnem? 

 

Köszönöm előre is! 

 

Schlosser 



#6
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
A csavar csak huzo erot kap es arra van tervezve.nyiro erot csak akkor ha nincs elegge meghuzva.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#7
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 994 hozzászólás

Nem a csavarok tartjak a helyen hanem a ket felulet kozti surlodas amit a csavar elofeszitesevel lehet csokkenteni-novelni.

 

Megjegyeztem. De bárhogy tekerjük/tudományoskodunk a csavarokkal marad a helyén :)



#8
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
Nem a csavarok tartjak a helyen hanem a ket felulet kozti surlodas amit a csavar elofeszitesevel lehet csokkenteni-novelni.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#9
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 994 hozzászólás

Köszönöm a választ, azt hittem van szerepe. Nem gondoltam, hogy a 4 darab csavarnak kell csak ellenállnia annak a nem kis erőnek ami azt a papucsot el akarja mozdítani. 

A lazítás oka: a csavar aminek nekifeszül a hernyócsavar mikor a láncfeszességet állítom végig menetes. Nem jó érzéssel lehet azt befelé csavarni mikor oldalról egy másik csavar nekifeszül. Még akkor sem ha ott a menetnek nincs is jelentősége. 



#10
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 835 hozzászólás

Single speed papucs beállítás dolgában szeretnék segítséget kérni. 
A bringámon a lenti képen lévő papucs található. Minden csavart meglazítva a hernyócsavarral beállítom a láncfeszességet és szépen beállítom a kereket. A nagyobb csavarokat meghúzom mindkét oldalon, utána a kicsit miután a hernyócsavart kijjebb tekertem. A hernyócsavarnak van ezek után szerepe? Húzzam rá a csavarra egy kicsit, kontra szerepe is lenne a hernyónak?
Bikes_Rapture_Pic6.jpg


A hernyócsavar csak pozicionál. Miért lazítod vissza?

#11
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 994 hozzászólás

Single speed papucs beállítás dolgában szeretnék segítséget kérni. 

A bringámon a lenti képen lévő papucs található. Minden csavart meglazítva a hernyócsavarral beállítom a láncfeszességet és szépen beállítom a kereket. A nagyobb csavarokat meghúzom mindkét oldalon, utána a kicsit miután a hernyócsavart kijjebb tekertem. A hernyócsavarnak van ezek után szerepe? Húzzam rá a csavarra egy kicsit, kontra szerepe is lenne a hernyónak?

Bikes_Rapture_Pic6.jpg

 

 



#12
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.147 hozzászólás
  • LocationBécs
Ezt a tapadas dolgot hogy ertitek?

Szamomra cx bringanal a legnagyobb erenye a montival szemben, hogy aszfalton sokkal elvezetesebb, amellett, hogy sokfele terepen is elmegy. Ha vmit hianyolok a cx bringabol, az epp a szelesebb atteteltartomany. A varosi bringam ss, amit gyor kornyeken nagyon szerettem, de mar itt becsben megfeneklenek vele, vagy a terepen, vagy az aszfalton. Persze nalam a cx most inkabb egy multifunkcios fitnesszbringa, amit szeretek aszfalton, de a wiener waldba is fel tudok tekerni az erdei osvenyeken.

#13
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 994 hozzászólás

Többnyire hallgattam rátok, köszönöm!

32-20-as áttétellel lesz megépítve a bringa, 1x10-nek CX-re számomra semmi értelme az 1x11-es 29-es MTB mellé. Ha nagyon tetszeni fog akkor majd cserélem a kettőn a rendszert. Már meg is érkezett a Surly fogaskerék, és egy 32-es Black Spire Monoveloce alu lánckerék (785-ös XT karra megy majd, 850-es lánc) és még pár apróság, de ebből bringa csak januárban lesz.  

 

 

nem ismerem a szempontjaidat és azt sem, mi a keret, van-e "árérzékenység", de én inkább vennék shimano kart és hozzá külön acél lánckereket. ugyanígy hátra is inkább acél, nem hinném, hogy a grammtöbblet miatt bárhol is hátrányban lennél. láncból pedig pc850 az "elfogadott" sztenderd. :)

 

mindamellett az 1*10 CX inkább tűnik jó elképzelésnek, pont az általad említett tapadás miatt.

 

UFF



#14
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 994 hozzászólás

Pont most nézegetem a frissebb single speed képes mtbr fórum topikban lévő postokat, és rengeteg az Absolute Black ovális lánctányért használó felhasználó. Én még nem használtam soha ilyet.  

 

Nagyon sokat agyalok azon amit javasoltatok. 

Shimano kar azért lenne logikus mert ha váltok hátul több sebességre akkor nálam csak Shimano jöhet szóba. 

Milyen láncot ajánlanátok az új XT lánckerékhez (SMCRM80) ha hátra is sima acél fogaskerék kerül (Surly)?

 



#15
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.707 hozzászólás

ovális lánckereket próbált már innen valaki?


  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#16
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
Szerintem is legyen valtos.
Az ss nem sokat ad az elmenyhez.
Az emlitett 1,6os attetel sikon semmire sem eleg nem hogy ereszkedesnel.
De lagalabb maszni sem mindig eleg kicsi ez az attet.

ridelife módosította - 2015. november 02. - 13:16

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#17
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 994 hozzászólás

Várok még hozzászólásokat, átgondolom, köszönöm. 

Az okok:

Énnél a bringánál van egy kis árérzékenység.

A linkelt GX1000-es kar kedvező árban van (95 Euró, 720 gramm 32-es tányérral), NW-s a tányér rajta (de nem kifejezetten ilyet kerestem).

Ehhez "kerestem" hátra fogaskereket. Nem kellett sokat keresni, a Wolf Tooth és a Absolute Black is ilyet kínál, kifejezetten 9/10/11-es láncokkal ajánlják (NW).

Ha NW-s lánckerekkel szerelt hajtókar kerül előre akkor könnyebb és gazdaságosabb ha esetleg hátra váltó kerülne (előre biztosan nem fog).

Egyébként nagyon szépen fut az NW-s XT rendszerem, ezért nem idegenkedem tőle (bár SS-re felesleges valószínűleg, az alu gyorsabban kopik, ezt felfogtam :)). 

 

Shimano párti vagyok magam is de ennyiért használt van amire vehetek még lánckereket is. 


karakoram módosította - 2015. november 01. - 19:51


#18
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 835 hozzászólás
Egyetértek Kisherceggel. Ss-hez nem erőltetném a narrow-wide-ot, csak ha 1x10 tervben van, de akkor meg a MTB hajtómű nem szerencsés. Nw-nek hátul nem látom az értelmét, ráadásul páratlan fogszámok is kiesnek.

#19
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.707 hozzászólás

Érdekelne a véleményetek, bele lehet-e kötni?

Egy single speed CX bringába mtb hajtókart tervezek tenni, ezekhez van megfelelő tányér (budai hegyek, Pilis és hasonló helyek a cél). 

32-es tányérral egész elfogadható árban van ez a kar: https://www.sram.com...x-sync-crankset

Shimano párti vagyok, de mire egy hasonló Shimano karra felkerül egy 32-es tányér az többe van. 

Ezt a fogaskereket gondoltam hátra: https://www.absoluteblack.cc/cogs.html

Sram PCX1 lánc lenne még a gépen, ez mindennel kompatibilis. 

 

Köszönöm  

 

nem ismerem a szempontjaidat és azt sem, mi a keret, van-e "árérzékenység", de én inkább vennék shimano kart és hozzá külön acél lánckereket. ugyanígy hátra is inkább acél, nem hinném, hogy a grammtöbblet miatt bárhol is hátrányban lennél. láncból pedig pc850 az "elfogadott" sztenderd. :)

 

mindamellett az 1*10 CX inkább tűnik jó elképzelésnek, pont az általad említett tapadás miatt.

 

UFF


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#20
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 994 hozzászólás

A húszasra gondoltam. 

Tegnap mentem kb. 30 kilcsit az említett helyen a bringámmal váltás nélkül (néha gyenge voltam, de ha nincs a váltás lehetősége a kezemben akkor is megoldottam volna :) ) 32-21/19-ben. A CX-nél az lesz a gond, hogy nem lesz tapadás. Még a végén a Canyon vázat fogom átalakíttatni single speed kompatibilisre és a CX vázon lesz 1x10 vagy 11.