Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Single Speed

- - - - -

  • Please log in to reply
3052 replies to this topic

#601
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
ez tényleg fasza

#602
adamsss

adamsss

    vendég

  • fórumtag
  • 45 posts
Köszönöm szépen, hogy felhívtad rá a figyelmemet! Zseniális ötlet, találtam róla képet: Trelock LL 400 Mindenképpen számításba veszem. A lakatot könnyen le lehet venni? Jó konstrukció? Nem kezd esetleg szétesni hosszabb használat után?

#603
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts
Nekem egy olyan cuccom van, hogy egy nagy Trelock U-lakat, aminek a konzolját a nyeregcsõre lehet rögzíteni, és ha benne van a lakat, akkor vízszintesen fekszik. Kis kampós gumipertli is van a konzolon, amivel a csomagot lehet rögzíteni. Tehát, ha mész, akkor csomitartó, ha meg megállsz, és leveszed róla a csomagot, akkor lakat. Nem éppen olcsó, és nem is éppen könnyû, de szerintem megéri, mert két legyet üt egy csapásra... Ha kívánod, le is fényképezem, ha legközelebb világos lesz.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#604
adamsss

adamsss

    vendég

  • fórumtag
  • 45 posts
Mostanában azon gondolkodom, hogy egysebességes munkába járomra szeretnék valamilyen csomagtartót keríteni. Jobban megizzad a hátitáskám alatt a hátam, ezt szeretném kiküszöbölni. De szeretem ám a szép letisztult formavilágot ezért valamilyen minél szolidabb megoldást szeretnék. Eddig ezeket a megoldásokat néztem:

old school silver hupe | Flickr - Photo Sharing!
old school silver hupe | Flickr - Photo Sharing!
Saddlebag Supports

Egyenlõre nem találtam itthoni forrást. De lehet, hogy el készíteném magamnak. (Esetleg a gyártáshoz tud valaki ajánlani megfelelõ krómozott rudat?) Ismer valaki más szolid, jól kinézõ csomagtartót egysebire?

#605
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

122-es tengelynél a bal oldali hajtókar és a láncvilla között kb 2mm a hézag... ez szerintem kevés.
A 126-os lesz a jó, hátul újra kell pozícionálni az agyat.
Egyébként ha szimmetrikus lenne a monoblokk akor jó lenne, de a jobb oldal kijjebb áll, mint a bal.
Van egyáltalán szimmetrikus tengelyû monoblokk?


2mm bõven elég, nálam sincs nagyobb hely. A 122-es azt hiszem, hogy +1,5mm-es monoblokk a jobb oldal javára. A 126ost nem tudom, hogy milyen, de ha olyan, mint a 127-es akkor a jobb oldal 4mm-t kijjebb megy a bal oldal pedig változatlan marad a 122-eshez képest. Érdemes tolómérõvel menni négyszöges monoblokkot venni és számolgatni.
Van szimmetrikus, a 113 és a 107 biztos az.


A sebesség mindent megold.

 


#606
Stukov

Stukov

    vendég

  • fórumtag
  • 33 posts
122-es tengelynél a bal oldali hajtókar és a láncvilla között kb 2mm a hézag... ez szerintem kevés.
A 126-os lesz a jó, hátul újra kell pozícionálni az agyat.
Egyébként ha szimmetrikus lenne a monoblokk akor jó lenne, de a jobb oldal kijjebb áll, mint a bal.
Van egyáltalán szimmetrikus tengelyû monoblokk?

#607
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Kösz a választ!
A hajtókar hossza 172,5mm
A hátsó agy egyelõre menetes lenne, ekkora tengelynél a láncvonal 50mm-nél több lenne.


122,5-nél 48mm körül van a kistányér helyén a hajtómû láncvonala, kívül 55mm körül lenne.

Egyébként azért kérdeztem a hosszát, mert ha 175-ös lett volna akkor tettem volna rá árajánlatot. :)


A sebesség mindent megold.

 


#608
Stukov

Stukov

    vendég

  • fórumtag
  • 33 posts

Milyen hosszú a 1056os karod?
A hátsóagyad láncvonala mennyi? Mert ha kazettás akkor 100%, hogy bármilyen monoblokkhoz beállítható. Mondjuk én 122,5-es szélesebbet nem tennék bele, mert az a legszélesebb közel szimmetrikus monoblokk.



Kösz a választ!
A hajtókar hossza 172,5mm
A hátsó agy egyelõre menetes lenne, ekkora tengelynél a láncvonal 50mm-nél több lenne.

#609
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Üdv!
Singlespeedet építenék. Adott egy mtb váz, 26x1,75ös kerekek.
Van egy Shimano FC-1056 (105ös) 5ágú hajtókarom, ezt szeretném beépíteni, vennék rá egy lánctányért, pl csepel 44-est.
Namármost: országúti gépnél ehhez a karhoz 107mm-es középrész tengelyt ajánl a Shimano.
Ahogy nézegettem, ez mtb váznál nem jön szóba, a hajtókar beleérne a láncvillába. Talán egy 126mm-es jó lenne, de ekkor nem lesz túl széles a láncvonal? (hátra egyelõre menetes agy + 1seb szabadonfutó menne).
Vagy haggyam a fenébe és nézzek más megoldát?
Szóba jön a még a Truvativ Isoflow (38as) - Powerspline középrésszel (max 118mm)
vagy Altrix egysebességes hajtómû (44es) - négyszögtenegelyes.

44/16-os áttételhez mit szóltok? (sík terep: Debrecen)
köszi!


Milyen hosszú a 1056os karod?
A hátsóagyad láncvonala mennyi? Mert ha kazettás akkor 100%, hogy bármilyen monoblokkhoz beállítható. Mondjuk én 122,5-es szélesebbet nem tennék bele, mert az a legszélesebb közel szimmetrikus monoblokk.


A sebesség mindent megold.

 


#610
Stukov

Stukov

    vendég

  • fórumtag
  • 33 posts
Üdv!
Singlespeedet építenék. Adott egy mtb váz, 26x1,75ös kerekek.
Van egy Shimano FC-1056 (105ös) 5ágú hajtókarom, ezt szeretném beépíteni, vennék rá egy lánctányért, pl csepel 44-est.
Namármost: országúti gépnél ehhez a karhoz 107mm-es középrész tengelyt ajánl a Shimano.
Ahogy nézegettem, ez mtb váznál nem jön szóba, a hajtókar beleérne a láncvillába. Talán egy 126mm-es jó lenne, de ekkor nem lesz túl széles a láncvonal? (hátra egyelõre menetes agy + 1seb szabadonfutó menne).
Vagy haggyam a fenébe és nézzek más megoldát?
Szóba jön a még a Truvativ Isoflow (38as) - Powerspline középrésszel (max 118mm)
vagy Altrix egysebességes hajtómû (44es) - négyszögtenegelyes.

44/16-os áttételhez mit szóltok? (sík terep: Debrecen)
köszi!

#611
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Sziasztok! Valaki megy szingó gumival? Tapasztalatok? Sérülékenyebb mint a belsõs rendszer? Továbbá az is érdekelne, hogy defekt esetén mit lehet tenni? Ráragasztok egy újat vagy az bukó a ragasztás lassú száradása miatt? Illetve defekt gátló folyadék ügyben van valakinek tapasztalata? Nem kurva nehéz tõle a kerék? Köszi!


Nekem az alábbi tapasztalataim voltak szingóval (TUFÓ)

Elõnyök:

- nehéz felütni

Hátrányok:

- Elég drága
- Alig van választék
- Ragasztani kell
- Defekt esetén nagyrészt kuka
- Defekt esetén csak korlátozottan használható, ha felraksz egy másikat (bár az országuti fórumban valaki írta, hogy elõre megkent szingót tesz fel)
- Benzinkúton nem lehet kellõ nyomásra fújni
- Nagyobb az esély rá, hogy leugrik a felnirõl, mint egy peremesnél
- én tufó lötyit használtam, azt jónak mondhatom, de a nagy nyomás nem barátja annak sem, nagyobb lyuknák minden reggel köpte a tejet

#612
Oxigén_Max

Oxigén_Max

    vendég

  • fórumtag
  • 112 posts
Sziasztok! Valaki megy szingó gumival? Tapasztalatok? Sérülékenyebb mint a belsõs rendszer? Továbbá az is érdekelne, hogy defekt esetén mit lehet tenni? Ráragasztok egy újat vagy az bukó a ragasztás lassú száradása miatt? Illetve defekt gátló folyadék ügyben van valakinek tapasztalata? Nem kurva nehéz tõle a kerék? Köszi!
Lófarok József

#613
zbence

zbence

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts
Hali, egy újabb kérdés!

Csúszópapucsos váz van tervbe véve, ahoz vennék egy Használt eladó bts hátsó agy sürgõs ilyen agyat.
A helyzet, hogy a váz papucsába 14mm-es tengely jó, de az agy 10-es.
Kérdés: Használt eladó bts hátsó agy sürgõs Ezzel az átalakítóval mûködhet a dolog?

#614
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts
csúszópapucsos vázamban 27 éve van gyz-as kerék, és még sosem mozdult el, szóval szerintem nincs akadálya, csak jó, belsõmechanikás cuccot kell használni, pl shimano.

SS montizom lassan két éve egy KMC Z82-es alapból 8 sebességes lánccal, és azóta teljesen hibátlan, pedig elég sok km van már benne. (1e ft volt) Szóval szerintem ezek a dolgok mûködnek, és sokkal fontosabb, hogy bringázni kell amennyit csak lehet! :)

#615
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts
Nekem most connex 808 van a gépen. Egy hónapja megyek vele kb. gyári kenéssel, ránézésre elég jól bírja. Tudományos módszereket (láncnyúlásmérõ ilyesmi) nem használok.

#616
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

Üdv!
Egy olyan kérdésem van, hogy csúszópapuccsal mûködhet a gyorszáras agy?


hasznalhato de nem ajanlott

#617
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts
Connex 808-as láncot hasznátatok SS gépen? Vagy más alternatíva, ami bevált?

#618
zbence

zbence

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts
Üdv!
Egy olyan kérdésem van, hogy csúszópapuccsal mûködhet a gyorszáras agy?

#619
mhorvat

mhorvat

    vendég

  • fórumtag
  • 64 posts
Egyrészt az elõzõ válasz a városi fixizésre szerintem részben helytálló, másfelõl pedig az elsõ fék még oké, de hátsót fixin még nem láttam. Ellenben klipsszel és SPD-vel küzdõ (értsd zöld jelzésnél bele nem találó) bicóst annál többet. Persze fixivel még az egysebességen felül is pluszban edzenek, már ha "lábféket" használnak. :)

#620
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts
Az ortodox fixisek.