Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed
#601
Posted 2012. March 10. - 00:33

Építõ jellegû tanácsra lenne szükségem. Egy építés közepén vagyok, még nincs meg semmi, a váz és a kerékszett van úton, jövõ héten szeretném összerakni. Itt a lista az alkatrészekrõl:
maurice project - LOGOUT.hu Személyes bejegyzés
Azt szeretném kérdezni, hogy láttok-e ebben valami kivetnivalót, esetleg valahol lehetõséget költségcsökkentésre, mert 70-re terveztem, és már átléptem a 80-at.
Illetve két kérdés:
1. A Maurice-nál 7 ezerrel olcsóbban van Csepel Royal 3* váz, használt + ajándék festés. A Maurice jobb sokkal, de a pénzt számít. Vajon hosszútávon megbánnám, ha a Royalt venném?
2. Még nincs villám. 1-1/8-os országúti/pálya villát keresek, legalább 18,5 centis nyakkal. Budapesten belül tudok mozogni, és valami jó költséghatékony villa kéne. Megnéztem minden webshopot és aprót, nincs. Van ötletetek, hol találnék ilyet?
Elõre is köszönöm!
Ábel
#602
Posted 2011. October 18. - 15:30

Hasonló lakatom van a városin 4 éve, csak kicsit nagyobb a mérete (Masterlock talán?). De nem ajánlom, a linkelt csöveket meg még kevésbé, ha van csomagtartó -szem a vázon. A teherbírása elvileg 10 kiló körül van, ezzel nincs is gond, csak az ezeknél másfélszer-kétszer nagyobb lakatra sem lehet normálisan pakolni, túl pici, a táska könnyen átesik rajta, lefordul róla, stb. Szóval én azóta is háton hordom, épp mostanság akarom elvinni a vázat Máriuszhoz, hogy rakjon rá szemeket.
#603
Posted 2011. October 18. - 08:10

#604
Posted 2011. October 17. - 18:52

#605
Posted 2011. October 17. - 18:40

#606
Posted 2011. October 17. - 18:27

#607
Posted 2011. October 17. - 16:59

old school silver hupe | Flickr - Photo Sharing!
old school silver hupe | Flickr - Photo Sharing!
Saddlebag Supports
Egyenlõre nem találtam itthoni forrást. De lehet, hogy el készíteném magamnak. (Esetleg a gyártáshoz tud valaki ajánlani megfelelõ krómozott rudat?) Ismer valaki más szolid, jól kinézõ csomagtartót egysebire?
#608
Posted 2011. September 22. - 23:12

122-es tengelynél a bal oldali hajtókar és a láncvilla között kb 2mm a hézag... ez szerintem kevés.
A 126-os lesz a jó, hátul újra kell pozícionálni az agyat.
Egyébként ha szimmetrikus lenne a monoblokk akor jó lenne, de a jobb oldal kijjebb áll, mint a bal.
Van egyáltalán szimmetrikus tengelyû monoblokk?
2mm bõven elég, nálam sincs nagyobb hely. A 122-es azt hiszem, hogy +1,5mm-es monoblokk a jobb oldal javára. A 126ost nem tudom, hogy milyen, de ha olyan, mint a 127-es akkor a jobb oldal 4mm-t kijjebb megy a bal oldal pedig változatlan marad a 122-eshez képest. Érdemes tolómérõvel menni négyszöges monoblokkot venni és számolgatni.
Van szimmetrikus, a 113 és a 107 biztos az.
A sebesség mindent megold.
#609
Posted 2011. September 22. - 21:45

A 126-os lesz a jó, hátul újra kell pozícionálni az agyat.
Egyébként ha szimmetrikus lenne a monoblokk akor jó lenne, de a jobb oldal kijjebb áll, mint a bal.
Van egyáltalán szimmetrikus tengelyû monoblokk?
#610
Posted 2011. September 19. - 21:33

Kösz a választ!
A hajtókar hossza 172,5mm
A hátsó agy egyelõre menetes lenne, ekkora tengelynél a láncvonal 50mm-nél több lenne.
122,5-nél 48mm körül van a kistányér helyén a hajtómû láncvonala, kívül 55mm körül lenne.
Egyébként azért kérdeztem a hosszát, mert ha 175-ös lett volna akkor tettem volna rá árajánlatot.

A sebesség mindent megold.
#611
Posted 2011. September 19. - 21:15

Milyen hosszú a 1056os karod?
A hátsóagyad láncvonala mennyi? Mert ha kazettás akkor 100%, hogy bármilyen monoblokkhoz beállítható. Mondjuk én 122,5-es szélesebbet nem tennék bele, mert az a legszélesebb közel szimmetrikus monoblokk.
Kösz a választ!
A hajtókar hossza 172,5mm
A hátsó agy egyelõre menetes lenne, ekkora tengelynél a láncvonal 50mm-nél több lenne.
#612
Posted 2011. September 19. - 19:42

Üdv!
Singlespeedet építenék. Adott egy mtb váz, 26x1,75ös kerekek.
Van egy Shimano FC-1056 (105ös) 5ágú hajtókarom, ezt szeretném beépíteni, vennék rá egy lánctányért, pl csepel 44-est.
Namármost: országúti gépnél ehhez a karhoz 107mm-es középrész tengelyt ajánl a Shimano.
Ahogy nézegettem, ez mtb váznál nem jön szóba, a hajtókar beleérne a láncvillába. Talán egy 126mm-es jó lenne, de ekkor nem lesz túl széles a láncvonal? (hátra egyelõre menetes agy + 1seb szabadonfutó menne).
Vagy haggyam a fenébe és nézzek más megoldát?
Szóba jön a még a Truvativ Isoflow (38as) - Powerspline középrésszel (max 118mm)
vagy Altrix egysebességes hajtómû (44es) - négyszögtenegelyes.
44/16-os áttételhez mit szóltok? (sík terep: Debrecen)
köszi!
Milyen hosszú a 1056os karod?
A hátsóagyad láncvonala mennyi? Mert ha kazettás akkor 100%, hogy bármilyen monoblokkhoz beállítható. Mondjuk én 122,5-es szélesebbet nem tennék bele, mert az a legszélesebb közel szimmetrikus monoblokk.
A sebesség mindent megold.
#613
Posted 2011. September 19. - 18:35

Singlespeedet építenék. Adott egy mtb váz, 26x1,75ös kerekek.
Van egy Shimano FC-1056 (105ös) 5ágú hajtókarom, ezt szeretném beépíteni, vennék rá egy lánctányért, pl csepel 44-est.
Namármost: országúti gépnél ehhez a karhoz 107mm-es középrész tengelyt ajánl a Shimano.
Ahogy nézegettem, ez mtb váznál nem jön szóba, a hajtókar beleérne a láncvillába. Talán egy 126mm-es jó lenne, de ekkor nem lesz túl széles a láncvonal? (hátra egyelõre menetes agy + 1seb szabadonfutó menne).
Vagy haggyam a fenébe és nézzek más megoldát?
Szóba jön a még a Truvativ Isoflow (38as) - Powerspline középrésszel (max 118mm)
vagy Altrix egysebességes hajtómû (44es) - négyszögtenegelyes.
44/16-os áttételhez mit szóltok? (sík terep: Debrecen)
köszi!
#614
Posted 2011. September 16. - 22:13

Sziasztok! Valaki megy szingó gumival? Tapasztalatok? Sérülékenyebb mint a belsõs rendszer? Továbbá az is érdekelne, hogy defekt esetén mit lehet tenni? Ráragasztok egy újat vagy az bukó a ragasztás lassú száradása miatt? Illetve defekt gátló folyadék ügyben van valakinek tapasztalata? Nem kurva nehéz tõle a kerék? Köszi!
Nekem az alábbi tapasztalataim voltak szingóval (TUFÓ)
Elõnyök:
- nehéz felütni
Hátrányok:
- Elég drága
- Alig van választék
- Ragasztani kell
- Defekt esetén nagyrészt kuka
- Defekt esetén csak korlátozottan használható, ha felraksz egy másikat (bár az országuti fórumban valaki írta, hogy elõre megkent szingót tesz fel)
- Benzinkúton nem lehet kellõ nyomásra fújni
- Nagyobb az esély rá, hogy leugrik a felnirõl, mint egy peremesnél
- én tufó lötyit használtam, azt jónak mondhatom, de a nagy nyomás nem barátja annak sem, nagyobb lyuknák minden reggel köpte a tejet
#615
Posted 2011. September 16. - 21:36

#616
Posted 2011. August 20. - 11:44

Csúszópapucsos váz van tervbe véve, ahoz vennék egy Használt eladó bts hátsó agy sürgõs ilyen agyat.
A helyzet, hogy a váz papucsába 14mm-es tengely jó, de az agy 10-es.
Kérdés: Használt eladó bts hátsó agy sürgõs Ezzel az átalakítóval mûködhet a dolog?
#617
Posted 2011. August 19. - 17:48

SS montizom lassan két éve egy KMC Z82-es alapból 8 sebességes lánccal, és azóta teljesen hibátlan, pedig elég sok km van már benne. (1e ft volt) Szóval szerintem ezek a dolgok mûködnek, és sokkal fontosabb, hogy bringázni kell amennyit csak lehet!

#618
Posted 2011. August 19. - 11:00

#619
Posted 2011. August 19. - 02:19

Üdv!
Egy olyan kérdésem van, hogy csúszópapuccsal mûködhet a gyorszáras agy?
hasznalhato de nem ajanlott
#620
Posted 2011. August 18. - 23:29
