Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3055 hozzászólás a témában

#601
hoffman_

hoffman_

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok!

Építõ jellegû tanácsra lenne szükségem. Egy építés közepén vagyok, még nincs meg semmi, a váz és a kerékszett van úton, jövõ héten szeretném összerakni. Itt a lista az alkatrészekrõl:

maurice project - LOGOUT.hu Személyes bejegyzés

Azt szeretném kérdezni, hogy láttok-e ebben valami kivetnivalót, esetleg valahol lehetõséget költségcsökkentésre, mert 70-re terveztem, és már átléptem a 80-at.

Illetve két kérdés:

1. A Maurice-nál 7 ezerrel olcsóbban van Csepel Royal 3* váz, használt + ajándék festés. A Maurice jobb sokkal, de a pénzt számít. Vajon hosszútávon megbánnám, ha a Royalt venném?

2. Még nincs villám. 1-1/8-os országúti/pálya villát keresek, legalább 18,5 centis nyakkal. Budapesten belül tudok mozogni, és valami jó költséghatékony villa kéne. Megnéztem minden webshopot és aprót, nincs. Van ötletetek, hol találnék ilyet?

Elõre is köszönöm!

Ábel

#602
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Sziasztok!
Hasonló lakatom van a városin 4 éve, csak kicsit nagyobb a mérete (Masterlock talán?). De nem ajánlom, a linkelt csöveket meg még kevésbé, ha van csomagtartó -szem a vázon. A teherbírása elvileg 10 kiló körül van, ezzel nincs is gond, csak az ezeknél másfélszer-kétszer nagyobb lakatra sem lehet normálisan pakolni, túl pici, a táska könnyen átesik rajta, lefordul róla, stb. Szóval én azóta is háton hordom, épp mostanság akarom elvinni a vázat Máriuszhoz, hogy rakjon rá szemeket.

#603
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
Igen, ilyen, bár ahogy elnézem, a konzol formája kicsit lekerekítettebb lett az évek folyamán. Az enyém kb. 10 éves, még Belgiumban vettem. A lakat "háromszögletû" testérõl az egyik végén már levált a mûanyag, meg a gumipertli kinyúlik, ha túl nagy csomagot akarsz vele odafogatni, de ettõl még használható. Mondjuk nem használtam minden nap...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#604
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
ez tényleg fasza

#605
adamsss

adamsss

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás
Köszönöm szépen, hogy felhívtad rá a figyelmemet! Zseniális ötlet, találtam róla képet: Trelock LL 400 Mindenképpen számításba veszem. A lakatot könnyen le lehet venni? Jó konstrukció? Nem kezd esetleg szétesni hosszabb használat után?

#606
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
Nekem egy olyan cuccom van, hogy egy nagy Trelock U-lakat, aminek a konzolját a nyeregcsõre lehet rögzíteni, és ha benne van a lakat, akkor vízszintesen fekszik. Kis kampós gumipertli is van a konzolon, amivel a csomagot lehet rögzíteni. Tehát, ha mész, akkor csomitartó, ha meg megállsz, és leveszed róla a csomagot, akkor lakat. Nem éppen olcsó, és nem is éppen könnyû, de szerintem megéri, mert két legyet üt egy csapásra... Ha kívánod, le is fényképezem, ha legközelebb világos lesz.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#607
adamsss

adamsss

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás
Mostanában azon gondolkodom, hogy egysebességes munkába járomra szeretnék valamilyen csomagtartót keríteni. Jobban megizzad a hátitáskám alatt a hátam, ezt szeretném kiküszöbölni. De szeretem ám a szép letisztult formavilágot ezért valamilyen minél szolidabb megoldást szeretnék. Eddig ezeket a megoldásokat néztem:

old school silver hupe | Flickr - Photo Sharing!
old school silver hupe | Flickr - Photo Sharing!
Saddlebag Supports

Egyenlõre nem találtam itthoni forrást. De lehet, hogy el készíteném magamnak. (Esetleg a gyártáshoz tud valaki ajánlani megfelelõ krómozott rudat?) Ismer valaki más szolid, jól kinézõ csomagtartót egysebire?

#608
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

122-es tengelynél a bal oldali hajtókar és a láncvilla között kb 2mm a hézag... ez szerintem kevés.
A 126-os lesz a jó, hátul újra kell pozícionálni az agyat.
Egyébként ha szimmetrikus lenne a monoblokk akor jó lenne, de a jobb oldal kijjebb áll, mint a bal.
Van egyáltalán szimmetrikus tengelyû monoblokk?


2mm bõven elég, nálam sincs nagyobb hely. A 122-es azt hiszem, hogy +1,5mm-es monoblokk a jobb oldal javára. A 126ost nem tudom, hogy milyen, de ha olyan, mint a 127-es akkor a jobb oldal 4mm-t kijjebb megy a bal oldal pedig változatlan marad a 122-eshez képest. Érdemes tolómérõvel menni négyszöges monoblokkot venni és számolgatni.
Van szimmetrikus, a 113 és a 107 biztos az.


A sebesség mindent megold.

 


#609
Stukov

Stukov

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás
122-es tengelynél a bal oldali hajtókar és a láncvilla között kb 2mm a hézag... ez szerintem kevés.
A 126-os lesz a jó, hátul újra kell pozícionálni az agyat.
Egyébként ha szimmetrikus lenne a monoblokk akor jó lenne, de a jobb oldal kijjebb áll, mint a bal.
Van egyáltalán szimmetrikus tengelyû monoblokk?

#610
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Kösz a választ!
A hajtókar hossza 172,5mm
A hátsó agy egyelõre menetes lenne, ekkora tengelynél a láncvonal 50mm-nél több lenne.


122,5-nél 48mm körül van a kistányér helyén a hajtómû láncvonala, kívül 55mm körül lenne.

Egyébként azért kérdeztem a hosszát, mert ha 175-ös lett volna akkor tettem volna rá árajánlatot. :)


A sebesség mindent megold.

 


#611
Stukov

Stukov

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás

Milyen hosszú a 1056os karod?
A hátsóagyad láncvonala mennyi? Mert ha kazettás akkor 100%, hogy bármilyen monoblokkhoz beállítható. Mondjuk én 122,5-es szélesebbet nem tennék bele, mert az a legszélesebb közel szimmetrikus monoblokk.



Kösz a választ!
A hajtókar hossza 172,5mm
A hátsó agy egyelõre menetes lenne, ekkora tengelynél a láncvonal 50mm-nél több lenne.

#612
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Üdv!
Singlespeedet építenék. Adott egy mtb váz, 26x1,75ös kerekek.
Van egy Shimano FC-1056 (105ös) 5ágú hajtókarom, ezt szeretném beépíteni, vennék rá egy lánctányért, pl csepel 44-est.
Namármost: országúti gépnél ehhez a karhoz 107mm-es középrész tengelyt ajánl a Shimano.
Ahogy nézegettem, ez mtb váznál nem jön szóba, a hajtókar beleérne a láncvillába. Talán egy 126mm-es jó lenne, de ekkor nem lesz túl széles a láncvonal? (hátra egyelõre menetes agy + 1seb szabadonfutó menne).
Vagy haggyam a fenébe és nézzek más megoldát?
Szóba jön a még a Truvativ Isoflow (38as) - Powerspline középrésszel (max 118mm)
vagy Altrix egysebességes hajtómû (44es) - négyszögtenegelyes.

44/16-os áttételhez mit szóltok? (sík terep: Debrecen)
köszi!


Milyen hosszú a 1056os karod?
A hátsóagyad láncvonala mennyi? Mert ha kazettás akkor 100%, hogy bármilyen monoblokkhoz beállítható. Mondjuk én 122,5-es szélesebbet nem tennék bele, mert az a legszélesebb közel szimmetrikus monoblokk.


A sebesség mindent megold.

 


#613
Stukov

Stukov

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás
Üdv!
Singlespeedet építenék. Adott egy mtb váz, 26x1,75ös kerekek.
Van egy Shimano FC-1056 (105ös) 5ágú hajtókarom, ezt szeretném beépíteni, vennék rá egy lánctányért, pl csepel 44-est.
Namármost: országúti gépnél ehhez a karhoz 107mm-es középrész tengelyt ajánl a Shimano.
Ahogy nézegettem, ez mtb váznál nem jön szóba, a hajtókar beleérne a láncvillába. Talán egy 126mm-es jó lenne, de ekkor nem lesz túl széles a láncvonal? (hátra egyelõre menetes agy + 1seb szabadonfutó menne).
Vagy haggyam a fenébe és nézzek más megoldát?
Szóba jön a még a Truvativ Isoflow (38as) - Powerspline középrésszel (max 118mm)
vagy Altrix egysebességes hajtómû (44es) - négyszögtenegelyes.

44/16-os áttételhez mit szóltok? (sík terep: Debrecen)
köszi!

#614
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Sziasztok! Valaki megy szingó gumival? Tapasztalatok? Sérülékenyebb mint a belsõs rendszer? Továbbá az is érdekelne, hogy defekt esetén mit lehet tenni? Ráragasztok egy újat vagy az bukó a ragasztás lassú száradása miatt? Illetve defekt gátló folyadék ügyben van valakinek tapasztalata? Nem kurva nehéz tõle a kerék? Köszi!


Nekem az alábbi tapasztalataim voltak szingóval (TUFÓ)

Elõnyök:

- nehéz felütni

Hátrányok:

- Elég drága
- Alig van választék
- Ragasztani kell
- Defekt esetén nagyrészt kuka
- Defekt esetén csak korlátozottan használható, ha felraksz egy másikat (bár az országuti fórumban valaki írta, hogy elõre megkent szingót tesz fel)
- Benzinkúton nem lehet kellõ nyomásra fújni
- Nagyobb az esély rá, hogy leugrik a felnirõl, mint egy peremesnél
- én tufó lötyit használtam, azt jónak mondhatom, de a nagy nyomás nem barátja annak sem, nagyobb lyuknák minden reggel köpte a tejet

#615
Oxigén_Max

Oxigén_Max

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás
Sziasztok! Valaki megy szingó gumival? Tapasztalatok? Sérülékenyebb mint a belsõs rendszer? Továbbá az is érdekelne, hogy defekt esetén mit lehet tenni? Ráragasztok egy újat vagy az bukó a ragasztás lassú száradása miatt? Illetve defekt gátló folyadék ügyben van valakinek tapasztalata? Nem kurva nehéz tõle a kerék? Köszi!
Lófarok József

#616
zbence

zbence

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás
Hali, egy újabb kérdés!

Csúszópapucsos váz van tervbe véve, ahoz vennék egy Használt eladó bts hátsó agy sürgõs ilyen agyat.
A helyzet, hogy a váz papucsába 14mm-es tengely jó, de az agy 10-es.
Kérdés: Használt eladó bts hátsó agy sürgõs Ezzel az átalakítóval mûködhet a dolog?

#617
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás
csúszópapucsos vázamban 27 éve van gyz-as kerék, és még sosem mozdult el, szóval szerintem nincs akadálya, csak jó, belsõmechanikás cuccot kell használni, pl shimano.

SS montizom lassan két éve egy KMC Z82-es alapból 8 sebességes lánccal, és azóta teljesen hibátlan, pedig elég sok km van már benne. (1e ft volt) Szóval szerintem ezek a dolgok mûködnek, és sokkal fontosabb, hogy bringázni kell amennyit csak lehet! :)

#618
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.883 hozzászólás
Nekem most connex 808 van a gépen. Egy hónapja megyek vele kb. gyári kenéssel, ránézésre elég jól bírja. Tudományos módszereket (láncnyúlásmérõ ilyesmi) nem használok.

#619
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

Üdv!
Egy olyan kérdésem van, hogy csúszópapuccsal mûködhet a gyorszáras agy?


hasznalhato de nem ajanlott

#620
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Connex 808-as láncot hasznátatok SS gépen? Vagy más alternatíva, ami bevált?