Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3052 hozzászólás a témában

#581
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nem a képen sem az van és a szövegben sem az van írva, hogy ez egy csúszópapucsos váz lenne, a tied sem az, ha ilyened van. Valamit lehet, hogy félreértettél.

Pedig az egy elölrõl nyitott csúszópapucs.

mindegy.

akkor marad a láncfeszítõs megoldás.


A vázad 100%, hogy nem csúszópapucsos.


A sebesség mindent megold.

 


#582
kiskakas

kiskakas

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

Nem a képen sem az van és a szövegben sem az van írva, hogy ez egy csúszópapucsos váz lenne, a tied sem az, ha ilyened van. Valamit lehet, hogy félreértettél.


mindegy.

akkor marad a láncfeszítõs megoldás.

#583
adamsss

adamsss

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás

nem csúszópapucsos, de a kép alapján lehet hogy az?

Nem a képen sem az van és a szövegben sem az van írva, hogy ez egy csúszópapucsos váz lenne, a tied sem az, ha ilyened van. Valamit lehet, hogy félreértettél.

#584
kiskakas

kiskakas

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
mert ugyanolyan vázam van, mint ami azon a képen, ami szövegként van belinkelve.

lehet hogy majd este teszek fel róla képet.

#585
kiskakas

kiskakas

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

Az Én megoldásom, bár nem single speed, mivel elôl két tányérral használom. Ahogy Dani is írta: hézagolók, egy lánckerék + láncfeszítô, ami kell, mivel nem csúszópapucsos a váz, amivel tudnám kompenzálni a láncnyúlást.
Feltöltött kép Feltöltött kép Feltöltött kép


hmmm... milyen a nem csúszópapucsos váz? én eddig azt hittem hogy az enyém nem csúszópapucsos, de a kép alapján lehet hogy az? ('05-ös magellan crux vázam van)
az fasza, ha így lenne, akkor csak hézagolókat kéne venni, egy racsnit és egy hajtómûvet meg láncot :)

#586
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.328 hozzászólás

csak kíváncsiságból, miért kell láncfeszítõ? már többen is mondták nekem, de még nem kérdeztem rá a miértjére...


Az Én megoldásom, bár nem single speed, mivel elôl két tányérral használom. Ahogy Dani is írta: hézagolók, egy lánckerék + láncfeszítô, ami kell, mivel nem csúszópapucsos a váz, amivel tudnám kompenzálni a láncnyúlást.
Feltöltött kép Feltöltött kép Feltöltött kép

#587
kiskakas

kiskakas

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
csak kíváncsiságból, miért kell láncfeszítõ? már többen is mondták nekem, de még nem kérdeztem rá a miértjére...

#588
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
hacsak nincs csúszópapucsos/excenteres vázad nem fogod tudni elkerülni a feszítést. (a félláncszem nem megoldás, és amúgy is nagyon gyenge konstrukció)

#589
kiskakas

kiskakas

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
el szeretném kerülni a láncfeszítõt...

a hézagolós megoldás tetszik. de egy elsõ hajtómûvet muszáj lesz vennem, hogy valamennyire esztétikus legyen.
meg persze láncot is.

#590
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
minek ennyi minden?

kell egy különálló lánckerék, hézagolók az agyra, rövidebb lánctányér csavarok, meg egy láncfeszítõ a váltó helyére. esetleg egy új lánc ha a régi már megnyúlt.

#591
kiskakas

kiskakas

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Köszike. Ha jól tervezgetem, hátsó agyat kell venni, racsnit, hajtómûvet, és láncot?
vagy monoblokkot is kell venni? truvativ firex isis drive hajtómûm van.

#592
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

hali, lenne egy gyors kérdésem. van egy 27 sebességes mtb-om, és át szeretném alakítani singlespeedes bicóvá.

lehetséges ez?


lehetseges e hogy at akarod alakitani?
-lehetseges.

-hogy at is lehet alakitani?
ha kompromisszumokkal is de at lehet.

#593
kiskakas

kiskakas

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
hali, lenne egy gyors kérdésem. van egy 27 sebességes mtb-om, és át szeretném alakítani singlespeedes bicóvá.

lehetséges ez?

#594
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
A felni biztos befér, de az agy nem. Legalábbis jelentõs feszegetés nélkül. Feltételezem, hogy a 105mm a vázad papucstávolsága. Erre meg oda van írva: 120mm spacing. Ami a manapság szabványos pályaváz-papucstávolság.
Amúgy szvsz egy ilyen kerékszett egy olyan mangánacél Csepszonba eléggé "szamáron a bársonynyereg" kategória. Régebben volt a Bike+-nak ilyen kis papucstávolsághoz flip-flop agya, asszem, Toronto volt a neve, de manapság már csak használtan kapsz.

De tegyük fel, szerzel szabadonfutós kerékszettet, ami passzol a papucsba. Hova rögzíted a hátsóféket a vázon? Nem mindegyik Csepszonnak van a támvilla-hídon érintõirányú furata. Ha van is, akkor is olyan hosszú benyúlású féket kell odatenned, ami a nagyobb kerékhez készült vázon elér a 622-es felniig, hogy az erõkar-áttétel miatt használhatatlan lesz.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#595
Gergõ7

Gergõ7

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok,

egy régi Csepel csúszópapucsos vázból szeretnék építeni singlespeed-et. Egy Miche Pistard WR (Bikeman Miche Pistard WR 24/32 hole Clincher Track Wheelset) felni szettet szeretnék bele. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek belefér a hátsó villába a felni? 105mm a belsõ szélessége a váznak.

A segítséget elõre is köszönöm

Üdv
Gergõ

#596
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
Én is SS-t építek, és világítással, sárvédõvel, kitámasztóval, kerékfûzéssel, szinterezéssel, stb.-vel együtt 76 körül vagyok.
Csak a lakat hiányzik.
Igaz, hogy nem egy hónap alatt szedtem össze az alkatrészeket, hanem az egész telet rászántam, de pár hét múlva megozza a futár az utolsó alkatrészeket is, és lesz egy olyan bringám, ami pont olyan, amilyet szerettem volna:
622-es, V-fékes, acélból van (igaz, csak Hi-Ten), bírja a kátyúkat, és bármikor váltóssá alakítható, mert a váz és a hátsó agy is olyan.

A vázon kívül minden vadiúj. A lényeg, hogy sokat kell keresni az alkatrészeket, és nem bótban kell 3000-ért nyeregcsövet venni, meg 5000-ért két féket, hanem apró, vatera, stb.

Tény, hogy rengeteg energia és idõ, de nekem egyszer életemben megérte egy olyan bringáért, ami PONT olyan, amilyet elképzeltem. :)

#597
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Hát, nem t'om. Én csak simán megvettem a komplett Maurice-t 80e-ért, amikor volt olyan bringavásár a Vasúttörténeti parkban, aztán csók...
(Illetve nem csók, mert elõl-hátul beépített defektgenerátor volt benne, a felniszalagokat meg a belsõket normálisra kellett cserélni, szóval valamennyit még költenem kellett rá, hogy használható legyen. Nomeg kulacstartó, világítás, sárvédõk csengõ... (Annak nagy részét is elintéztem ott, mert a BBB cuccok is akcióban voltak.)

Eredetileg én is építeni szerettem volna, csak pont az ilyeneken durrant el az agyam, hogy valaki pl. a Maurice-nak csak a vázáért 60e-t kért itt az aprón. (Meg a sok "egyedi" (hülye színekre festett), "nagyon erõs" (kõnehéz), "retro" (megtaláltam apám Csepeljét a padláson) "pálya" váz 45-50e-ért...) Ha akkor lett volna hirdetve ez a váz, valszeg belevágok.

A Csepel vázakat nem ismerem, de a háromcsillagos állítólag nem nagy szám. A Maurice legalább Cr-Mo... (Vigyázz, mert abból se mindegyik az.)

Én egyébként mindig megbántam, ha építettem valamit, és vagy fogytán volt a pénz, vagy nem volt elérhetõ a vágyott alkatrész, de be akartam fejezni az építést, így kötöttem valami kompromisszumot. Szvsz inkább várd ki, amíg összejön rá a zsé. Különben úgyis kétszer veszed meg, amikor majd kidobod a kompromisszumosat és megveszed helyette a jót.

A villa tényleg meglepõen nehéz kérdés bír lenni néha...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#598
hoffman_

hoffman_

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok!

Építõ jellegû tanácsra lenne szükségem. Egy építés közepén vagyok, még nincs meg semmi, a váz és a kerékszett van úton, jövõ héten szeretném összerakni. Itt a lista az alkatrészekrõl:

maurice project - LOGOUT.hu Személyes bejegyzés

Azt szeretném kérdezni, hogy láttok-e ebben valami kivetnivalót, esetleg valahol lehetõséget költségcsökkentésre, mert 70-re terveztem, és már átléptem a 80-at.

Illetve két kérdés:

1. A Maurice-nál 7 ezerrel olcsóbban van Csepel Royal 3* váz, használt + ajándék festés. A Maurice jobb sokkal, de a pénzt számít. Vajon hosszútávon megbánnám, ha a Royalt venném?

2. Még nincs villám. 1-1/8-os országúti/pálya villát keresek, legalább 18,5 centis nyakkal. Budapesten belül tudok mozogni, és valami jó költséghatékony villa kéne. Megnéztem minden webshopot és aprót, nincs. Van ötletetek, hol találnék ilyet?

Elõre is köszönöm!

Ábel

#599
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Sziasztok!
Hasonló lakatom van a városin 4 éve, csak kicsit nagyobb a mérete (Masterlock talán?). De nem ajánlom, a linkelt csöveket meg még kevésbé, ha van csomagtartó -szem a vázon. A teherbírása elvileg 10 kiló körül van, ezzel nincs is gond, csak az ezeknél másfélszer-kétszer nagyobb lakatra sem lehet normálisan pakolni, túl pici, a táska könnyen átesik rajta, lefordul róla, stb. Szóval én azóta is háton hordom, épp mostanság akarom elvinni a vázat Máriuszhoz, hogy rakjon rá szemeket.

#600
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Igen, ilyen, bár ahogy elnézem, a konzol formája kicsit lekerekítettebb lett az évek folyamán. Az enyém kb. 10 éves, még Belgiumban vettem. A lakat "háromszögletû" testérõl az egyik végén már levált a mûanyag, meg a gumipertli kinyúlik, ha túl nagy csomagot akarsz vele odafogatni, de ettõl még használható. Mondjuk nem használtam minden nap...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!