Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3052 hozzászólás a témában

#541
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Nos, akkor vázad van, hajtómûved van, fékkarod van, feltételezem, hogy féked is. Kereked van már? Abból csak jót érdemes... Feltételezem, hogy kazettásat akarsz, aztán arra valami SS átalakító kit, talpas lánckerék... (A talpasat javasolnám, nehogy szétb...d idõ elõtt a kazettát.)
Akkor térjünk vissza az eredeti kérdéshez: mivel feszítsük a láncot? Azon a hajtómûvön keskeny lánc nem megy el, vastag lánc a mai váltókon nem fér át, úgyhogy a fixre állított váltó, mint láncfeszítõ lehetõsége kiesik. Legyen akkor mondjuk ... láncfeszítõ? Ebben a topicban régebben linkelt valaki egy fix helyzetbe állítható, gumigörgõs kivitelt. Olyannal tehetnél egy próbát, nekem a rugós feszítésû, váltógörgõs megoldással (Point) nincs jó tapasztalatom. (Bár, akivel elboltoltam, annál mûködött rendesen. Biztos én vagyok a hülye... Én inkább vízszintes papucsos vázba raktam át a SS kereket.)

Próbáltam vázgeometria-adatokat keresni a Torpedoról, hátha esetleg tudok neked olyan áttételt javasolni, amivel feszítõ nélkül is el tudsz járni egy darabig. De nem találtam, csak idióta marketingdumát... Tudod, hogy mennyi az effektív láncvillahossza?
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#542
pauly

pauly

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás
Igen,ez csak ideiglenes lenne.Hajtómû,meg a fékkar az szinte ingyen volt,lánckerék az megint nem tétel ahogy írod.Tehát nem sokat vesztek rajta,ha most egyelõre csak egysebiként használnám.Fõleg ha hajtómûvet se kéne vennem másikat...

#543
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Ezek szerint te nem is singlespeedet építesz, hanem váltós országútit akarsz, és csak átmenetileg szeretnéd egysebiként használni, amíg meg nem lesz a pénzed a váltásrendszer elemeire is? Építeni általában drágább, mint kompletten megvenni.
Az a hajtómû váltós rendszerben nem lesz használható. (Meg fékkarra nyilván szükséged lesz, amitõl majd meg kell válnod, ha jön a fékváltókar... A talpas lánckeréktõl, ha jön a sor... (mondjuk az nem tétel.))
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#544
pauly

pauly

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás
Gondolkoztam hogy használtat veszek,de végül úgy döntöttem hogy inkább összerakok egyet,ami tetszett volna az drága,ami olcsó volt,azok meg általában nagyon régi outik :)
Mostmár mindegy,mostmár marad ez :)

#545
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
lehet jobban jartal volna ha veszel egy hasznalt outit.
bar nem tudom most mennyinel jarsz penzben.

#546
pauly

pauly

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás
A váz egy csepel torpedo.A cél most végülis az volt hogy minél olcsóbban kihozzam(a vázhoz is olcsón jutottam hozzá)(nem mintha amúgy egy drága váz lenne),ha nem számítana a pénz,akkor én is szebbet,könnyebbet raknék rá :)Igazából úgy terveztem,hogy egyelõre most egysebességest csinálok belõle,mert akkor sokkal kevesebbõl kijön,késõbb meg lehet majd mégiscsak váltóst csinálnék belõle.(Ahogy nézegettem fékváltókar is kapásból vagy 30 ezer minimum egy országútira...Most nem akarok többet rákölteni,már így is többe kerül mint amennyit rá akartam szánni.Ráadásul mostanában mivel úgyis síkon fogom használni,így most még fölösleges végülis váltós.


ridelife:igen,jól látod :)

#547
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
jol latom hogy azon a hajtason nem cserelheto a lanc tanyer?

#548
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Arra biztos jó az 1/8"-os lánc. Vékonyabb nem valószínû. (Nem akartam javasolni, hogy cserélj hajtómûvet, de ennél én lehet, hogy szebbet, könnyebbet szeretnék...) A gond az, hogy nem tudok egyértelmûen nyilatkozni, hogy a kifejezetten egysebi hajtúmûvekhez milyen lánc lenne jó. Ennél pl. nem írják: Sturmey Archer FCT22 SingleSpeed/Fixie/Pálya 42T (Hajtás | Hajtómû | Négyszög tengelyes) | Kerékpár Webshop Lehet, hogy létezik többféle vastagságú lánctányérral is.
A saját építésû SS-próbálkozásaimhoz sosem használtam kifejezetten SS hajtómûvet, hanem lebutított váltósat, keskeny tányérral. Arra megint a 8 seb-hez való Sramot tettem vissza, miután a kifejezetten egysebihez való Sunrace hamar kinyúlt, mint a rágógumi... A gyári SS-emet most megnéztem: azon kb. olyan vastag a lánc, mint a 20 éves, 3*7 sebességes HG rendszerû bicómon, vastagabb, mint a 8 és 9 sebességes rendszereken. A fogak vastagsága ezen is 2.8mm a tövüknél, tehát az FSA Vero is vastag lánchoz való...

Milyen vázra építkezel?
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#549
pauly

pauly

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás
Ilyesmi hajtómûvem van:Noname hagyományos hajtómû (Hajtás | Hajtómû | Négyszög tengelyes) | Kerékpár Webshop
Tehát akkor egysebis hajtómûvekben van olyan amin vékonyabb a fogak?
Megmértem tolómérõvel,2,8mm.Erre gondolom azért még jó az 1/8"-os lánc nem?Csak akkor még mindig kérdés a láncfeszítõ.

#550
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Akkor az valszeg tényleg vastag láncot kíván. Váltót, mint láncfeszítõt ezzel felejtsd is el, utoljára talán a ruszki XB3-ken volt olyan váltó, ami vastag lánccal mûködött. Láncfeszítõ céljára készült láncfeszítõvel esetleg mûködhet a dolog.
(3mm, ez komoly?)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#551
pauly

pauly

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás
Sziasztok!

Na eddig van egy egysebis hajtómûvem,amin 3mm vastag a fogak.Vettem a hátsó agyra egy singlespeed szettet,amin a fogaskerék 2mm vastag.Na most azt nem tudom hogy erre majd milyen láncot érdemes venni?Gondolom a vékony lánc nem lesz jó a 3mm-es hajtómûhöz ugye?Tehát csak vastag,1/8" -os láncot tudok már rátenni?Így viszont a láncfeszítõvel nem lesz gond hogy vastag lánc lenne rajta?Vagy cserélhetem le az elsõ hajtómûvem?Sõt arra is gondoltam,hogy egyelõre lehet feltennék láncfeszítõnek egy hátsó váltót...vastag lánc jó lehet hozzá,vagy csakis vékony?
Köszi!

#552
pauly

pauly

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás
Aha,én is így gondoltam.Köszi!

#553
Pisz

Pisz

    vendég

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás

Értem,köszi!A hátsó agy az már világos mostmár,azt értem.Amúgy egy shimano tiagra hátsó agyat néztem ki,az ha minden igaz akkor acél kazettás.
Ez már lehet kicsit off lesz,de ha megvan az agyam,akkor hogyan tovább?Pl a monoblokk méretét csak akkor tudom meg hogy milyen hosszú kell,ha megveszem elõbb a hajtómûvet?


Pontos számot nem fogok tudni mondani, de a meghajtás topikban biztos tudják a receptet. Szerintem úgy lenne érdemes választani, hogy a késõbbi váltós összeállításhoz alkalmas monoblokkot választod, és a SS setup láncvonalát hangolod hozzá a hajtómûhöz a lánckerék hátsó agyon való pakolásával.
Amire érdemes még figyelni, hogy a hátsó fogaskerék vékony lánchoz való legyen, mert úgy egyszerûbb az élet a láncfeszítõvel.

#554
pauly

pauly

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás
Értem,köszi!A hátsó agy az már világos mostmár,azt értem.Amúgy egy shimano tiagra hátsó agyat néztem ki,az ha minden igaz akkor acél kazettás.
Ez már lehet kicsit off lesz,de ha megvan az agyam,akkor hogyan tovább?Pl a monoblokk méretét csak akkor tudom meg hogy milyen hosszú kell,ha megveszem elõbb a hajtómûvet?

#555
Pisz

Pisz

    vendég

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás
A kazettás agy hézagolása létezõ és mûködõ dolog. Elõnye, hogy a láncvonal jól állítható a lánckerék és a hézagológyûrûk átpakolásával.
Kelleni fog egy láncfeszítõ, egy lánckerék (amennyiben alu kazettás agyat veszel, mindenképp talpas lánckerék kell) és egy hézagoló gyûrû szett. Én régi fogaskoszorúkból nyertem ki a hézagolókat, de lehet kapni szándékosan erre a célra gyártott gyûrûket is. Összeépítve így néz ki:
Posted Image

#556
pauly

pauly

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás
Sziasztok!

Van egy országútim,még hajtás nélkül.Arra gondoltam hogy egysebességesre szeretném megcsinálni,de úgy hogy késõbb esetleg ha mégis váltósra szeretném megcsinálni,akkor ne kelljen az agyat is cserélnem.Tehát vennék valamilyen 8 vagy 9 sebességes hátsó agyat,és csak 1 fogaskereket tennék rá.Ez így jó?Vagy van valamilyen hátránya?Egyáltalán végülis bármilyen agy jó ehhez?Mire kell figyelnem?Azt tudom hogy majd kell láncfeszítõ,mert nem csúszópapucsos a vázam...

És valaki esetleg letudná írni,hogy ha mondjuk megvan a hátsó agyam,akkor hogy is érdemes nekiállnom?Tehát mit vegyek meg elõbb(monoblokk,hajtómû stb),hogy utána ne legyen baj.Nem igazán tiszta a sorrend hogy mivel is kellene kezdenem hogy láncvonallal se legyen majd gondom,meg semmivel se :)
Vagy nincs esetleg egy jó oldal,ahol leírják ezeket?Vagy olvassgassam a topikot?
Köszi!

#557
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
Rendben, köszi! :))

#558
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Sziasztok!

Egysebi átalakítót keresek kazettás agyra.
Megrendeltem januárban ebike-on egy a2Z AD-ONE speed átalakítót, de még mindig nem jött meg, és ahogy látom, jólusig nem is fog. Ezért keresek valami mást.
Mi alegolcsóbb megoldás a célra? Fogaskereket, záróanyát és hézagolókat is láttam külön külön több bringaboltban, de ha összeszámolom, akkor olyan 4-5 ezerre jön ki az egész...
Létezik valami olcsóbb, vagy trükkös megoldás erre?

Köszi!


Ne sajnáld az A2Z-t. Elég vacak cucc. Azok a lánckerekek úgy néznek ki, mintha konzervdoboz-tetõbõl lennének kiütve, és a hozzáadott hézagolás sem elég ahhoz, hogy csak az egyik lánckereket tedd fel egyszerre. (Pedig csak 7-es kazettára raktam fel.) Nekem csak görgõzéshez kellett, az utolsót hoztam el egy helyi bringaboltból (persze az e-bikeos árnál drágábban). Ki fogom próbálni majd utcán is (a dinglespeed-konceptet szeretném kipróbálni), de ha bejön, akkor rendesebb cuccokból építem meg állandóra.
Te is szerintem inkább vegyél rendes, talpas lánckereket, meg szerezz hézagolókat, ahogy MJani mondta. Olcsóbb nem lesz, de talán nem csak a sarki fagyizóig tudsz vele eljutni...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#559
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás

Igen, 2db kell. Általában a sram-ok szétcsvarozhatók, az új shimanokat szét kell fúrni (mert szegecselve vannak), a régieket szét lehet csavarozni. Annyi a lényeg, hogy ne tartóbakos legyen. Szervizekben valószínû, hogy olcsón adnak neked egy marékkal, ha nem tudsz máshonnan szerezni.


Köszi szépen!

#560
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Köszi a választ!

Viszont, ha a fogaskoszorúból szerzek hézagolót, és a fogakat nem akarom rátenni az egyra, akkor legalább 2db kopott fogaskoszorú kell, ugye?

Mindegy, hogy milyen típusú fogsort szerzek? Bármelyik bontható?


Igen, 2db kell. Általában a sram-ok szétcsvarozhatók, az új shimanokat szét kell fúrni (mert szegecselve vannak), a régieket szét lehet csavarozni. Annyi a lényeg, hogy ne tartóbakos legyen. Szervizekben valószínû, hogy olcsón adnak neked egy marékkal, ha nem tudsz máshonnan szerezni.


A sebesség mindent megold.