Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#541
Írta 2012. június 10. - 09:22
Akkor térjünk vissza az eredeti kérdéshez: mivel feszítsük a láncot? Azon a hajtómûvön keskeny lánc nem megy el, vastag lánc a mai váltókon nem fér át, úgyhogy a fixre állított váltó, mint láncfeszítõ lehetõsége kiesik. Legyen akkor mondjuk ... láncfeszítõ? Ebben a topicban régebben linkelt valaki egy fix helyzetbe állítható, gumigörgõs kivitelt. Olyannal tehetnél egy próbát, nekem a rugós feszítésû, váltógörgõs megoldással (Point) nincs jó tapasztalatom. (Bár, akivel elboltoltam, annál mûködött rendesen. Biztos én vagyok a hülye... Én inkább vízszintes papucsos vázba raktam át a SS kereket.)
Próbáltam vázgeometria-adatokat keresni a Torpedoról, hátha esetleg tudok neked olyan áttételt javasolni, amivel feszítõ nélkül is el tudsz járni egy darabig. De nem találtam, csak idióta marketingdumát... Tudod, hogy mennyi az effektív láncvillahossza?
#542
Írta 2012. június 09. - 22:24
#543
Írta 2012. június 09. - 22:08
Az a hajtómû váltós rendszerben nem lesz használható. (Meg fékkarra nyilván szükséged lesz, amitõl majd meg kell válnod, ha jön a fékváltókar... A talpas lánckeréktõl, ha jön a sor... (mondjuk az nem tétel.))
#544
Írta 2012. június 09. - 17:11
Mostmár mindegy,mostmár marad ez
#545
Írta 2012. június 09. - 17:00
bar nem tudom most mennyinel jarsz penzben.
#546
Írta 2012. június 09. - 16:58
ridelife:igen,jól látod
#547
Írta 2012. június 09. - 16:09
#548
Írta 2012. június 09. - 15:34
A saját építésû SS-próbálkozásaimhoz sosem használtam kifejezetten SS hajtómûvet, hanem lebutított váltósat, keskeny tányérral. Arra megint a 8 seb-hez való Sramot tettem vissza, miután a kifejezetten egysebihez való Sunrace hamar kinyúlt, mint a rágógumi... A gyári SS-emet most megnéztem: azon kb. olyan vastag a lánc, mint a 20 éves, 3*7 sebességes HG rendszerû bicómon, vastagabb, mint a 8 és 9 sebességes rendszereken. A fogak vastagsága ezen is 2.8mm a tövüknél, tehát az FSA Vero is vastag lánchoz való...
Milyen vázra építkezel?
#549
Írta 2012. június 09. - 12:30
Tehát akkor egysebis hajtómûvekben van olyan amin vékonyabb a fogak?
Megmértem tolómérõvel,2,8mm.Erre gondolom azért még jó az 1/8"-os lánc nem?Csak akkor még mindig kérdés a láncfeszítõ.
#550
Írta 2012. június 09. - 09:27
(3mm, ez komoly?)
#551
Írta 2012. június 08. - 22:11
Na eddig van egy egysebis hajtómûvem,amin 3mm vastag a fogak.Vettem a hátsó agyra egy singlespeed szettet,amin a fogaskerék 2mm vastag.Na most azt nem tudom hogy erre majd milyen láncot érdemes venni?Gondolom a vékony lánc nem lesz jó a 3mm-es hajtómûhöz ugye?Tehát csak vastag,1/8" -os láncot tudok már rátenni?Így viszont a láncfeszítõvel nem lesz gond hogy vastag lánc lenne rajta?Vagy cserélhetem le az elsõ hajtómûvem?Sõt arra is gondoltam,hogy egyelõre lehet feltennék láncfeszítõnek egy hátsó váltót...vastag lánc jó lehet hozzá,vagy csakis vékony?
Köszi!
#552
Írta 2012. május 25. - 13:53
#553
Írta 2012. május 25. - 11:21
Értem,köszi!A hátsó agy az már világos mostmár,azt értem.Amúgy egy shimano tiagra hátsó agyat néztem ki,az ha minden igaz akkor acél kazettás.
Ez már lehet kicsit off lesz,de ha megvan az agyam,akkor hogyan tovább?Pl a monoblokk méretét csak akkor tudom meg hogy milyen hosszú kell,ha megveszem elõbb a hajtómûvet?
Pontos számot nem fogok tudni mondani, de a meghajtás topikban biztos tudják a receptet. Szerintem úgy lenne érdemes választani, hogy a késõbbi váltós összeállításhoz alkalmas monoblokkot választod, és a SS setup láncvonalát hangolod hozzá a hajtómûhöz a lánckerék hátsó agyon való pakolásával.
Amire érdemes még figyelni, hogy a hátsó fogaskerék vékony lánchoz való legyen, mert úgy egyszerûbb az élet a láncfeszítõvel.
#554
Írta 2012. május 25. - 07:45
Ez már lehet kicsit off lesz,de ha megvan az agyam,akkor hogyan tovább?Pl a monoblokk méretét csak akkor tudom meg hogy milyen hosszú kell,ha megveszem elõbb a hajtómûvet?
#555
Írta 2012. május 24. - 22:52
Kelleni fog egy láncfeszítõ, egy lánckerék (amennyiben alu kazettás agyat veszel, mindenképp talpas lánckerék kell) és egy hézagoló gyûrû szett. Én régi fogaskoszorúkból nyertem ki a hézagolókat, de lehet kapni szándékosan erre a célra gyártott gyûrûket is. Összeépítve így néz ki:
#556
Írta 2012. május 23. - 22:39
Van egy országútim,még hajtás nélkül.Arra gondoltam hogy egysebességesre szeretném megcsinálni,de úgy hogy késõbb esetleg ha mégis váltósra szeretném megcsinálni,akkor ne kelljen az agyat is cserélnem.Tehát vennék valamilyen 8 vagy 9 sebességes hátsó agyat,és csak 1 fogaskereket tennék rá.Ez így jó?Vagy van valamilyen hátránya?Egyáltalán végülis bármilyen agy jó ehhez?Mire kell figyelnem?Azt tudom hogy majd kell láncfeszítõ,mert nem csúszópapucsos a vázam...
És valaki esetleg letudná írni,hogy ha mondjuk megvan a hátsó agyam,akkor hogy is érdemes nekiállnom?Tehát mit vegyek meg elõbb(monoblokk,hajtómû stb),hogy utána ne legyen baj.Nem igazán tiszta a sorrend hogy mivel is kellene kezdenem hogy láncvonallal se legyen majd gondom,meg semmivel se
Vagy nincs esetleg egy jó oldal,ahol leírják ezeket?Vagy olvassgassam a topikot?
Köszi!
#557
Írta 2012. április 09. - 10:19
#558
Írta 2012. április 09. - 09:21
Sziasztok!
Egysebi átalakítót keresek kazettás agyra.
Megrendeltem januárban ebike-on egy a2Z AD-ONE speed átalakítót, de még mindig nem jött meg, és ahogy látom, jólusig nem is fog. Ezért keresek valami mást.
Mi alegolcsóbb megoldás a célra? Fogaskereket, záróanyát és hézagolókat is láttam külön külön több bringaboltban, de ha összeszámolom, akkor olyan 4-5 ezerre jön ki az egész...
Létezik valami olcsóbb, vagy trükkös megoldás erre?
Köszi!
Ne sajnáld az A2Z-t. Elég vacak cucc. Azok a lánckerekek úgy néznek ki, mintha konzervdoboz-tetõbõl lennének kiütve, és a hozzáadott hézagolás sem elég ahhoz, hogy csak az egyik lánckereket tedd fel egyszerre. (Pedig csak 7-es kazettára raktam fel.) Nekem csak görgõzéshez kellett, az utolsót hoztam el egy helyi bringaboltból (persze az e-bikeos árnál drágábban). Ki fogom próbálni majd utcán is (a dinglespeed-konceptet szeretném kipróbálni), de ha bejön, akkor rendesebb cuccokból építem meg állandóra.
Te is szerintem inkább vegyél rendes, talpas lánckereket, meg szerezz hézagolókat, ahogy MJani mondta. Olcsóbb nem lesz, de talán nem csak a sarki fagyizóig tudsz vele eljutni...
#559
Írta 2012. április 09. - 01:53
Igen, 2db kell. Általában a sram-ok szétcsvarozhatók, az új shimanokat szét kell fúrni (mert szegecselve vannak), a régieket szét lehet csavarozni. Annyi a lényeg, hogy ne tartóbakos legyen. Szervizekben valószínû, hogy olcsón adnak neked egy marékkal, ha nem tudsz máshonnan szerezni.
Köszi szépen!
#560
Írta 2012. április 09. - 01:30
Köszi a választ!
Viszont, ha a fogaskoszorúból szerzek hézagolót, és a fogakat nem akarom rátenni az egyra, akkor legalább 2db kopott fogaskoszorú kell, ugye?
Mindegy, hogy milyen típusú fogsort szerzek? Bármelyik bontható?
Igen, 2db kell. Általában a sram-ok szétcsvarozhatók, az új shimanokat szét kell fúrni (mert szegecselve vannak), a régieket szét lehet csavarozni. Annyi a lényeg, hogy ne tartóbakos legyen. Szervizekben valószínû, hogy olcsón adnak neked egy marékkal, ha nem tudsz máshonnan szerezni.
A sebesség mindent megold.