Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed
#581
Posted 2012. March 25. - 00:04

(utána néztem, a tegnap vitatott vázat ejtõpapucsos váznak hívják)
#582
Posted 2012. March 24. - 20:32

#583
Posted 2012. March 24. - 19:58

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#584
Posted 2012. March 23. - 14:24

Pedig az egy elölrõl nyitott csúszópapucs.Nem a képen sem az van és a szövegben sem az van írva, hogy ez egy csúszópapucsos váz lenne, a tied sem az, ha ilyened van. Valamit lehet, hogy félreértettél.
mindegy.
akkor marad a láncfeszítõs megoldás.
A vázad 100%, hogy nem csúszópapucsos.
A sebesség mindent megold.
#585
Posted 2012. March 23. - 13:53

Nem a képen sem az van és a szövegben sem az van írva, hogy ez egy csúszópapucsos váz lenne, a tied sem az, ha ilyened van. Valamit lehet, hogy félreértettél.
mindegy.
akkor marad a láncfeszítõs megoldás.
#586
Posted 2012. March 23. - 13:47

Nem a képen sem az van és a szövegben sem az van írva, hogy ez egy csúszópapucsos váz lenne, a tied sem az, ha ilyened van. Valamit lehet, hogy félreértettél.nem csúszópapucsos, de a kép alapján lehet hogy az?
#587
Posted 2012. March 23. - 12:29

lehet hogy majd este teszek fel róla képet.
#588
Posted 2012. March 23. - 12:01

Az Én megoldásom, bár nem single speed, mivel elôl két tányérral használom. Ahogy Dani is írta: hézagolók, egy lánckerék + láncfeszítô, ami kell, mivel nem csúszópapucsos a váz, amivel tudnám kompenzálni a láncnyúlást.
![]()
![]()
hmmm... milyen a nem csúszópapucsos váz? én eddig azt hittem hogy az enyém nem csúszópapucsos, de a kép alapján lehet hogy az? ('05-ös magellan crux vázam van)
az fasza, ha így lenne, akkor csak hézagolókat kéne venni, egy racsnit és egy hajtómûvet meg láncot

#589
Posted 2012. March 23. - 11:54

csak kíváncsiságból, miért kell láncfeszítõ? már többen is mondták nekem, de még nem kérdeztem rá a miértjére...
Az Én megoldásom, bár nem single speed, mivel elôl két tányérral használom. Ahogy Dani is írta: hézagolók, egy lánckerék + láncfeszítô, ami kell, mivel nem csúszópapucsos a váz, amivel tudnám kompenzálni a láncnyúlást.



#590
Posted 2012. March 23. - 10:37

#591
Posted 2012. March 22. - 20:46

#592
Posted 2012. March 22. - 20:26

a hézagolós megoldás tetszik. de egy elsõ hajtómûvet muszáj lesz vennem, hogy valamennyire esztétikus legyen.
meg persze láncot is.
#593
Posted 2012. March 22. - 20:00

kell egy különálló lánckerék, hézagolók az agyra, rövidebb lánctányér csavarok, meg egy láncfeszítõ a váltó helyére. esetleg egy új lánc ha a régi már megnyúlt.
#594
Posted 2012. March 22. - 19:50

vagy monoblokkot is kell venni? truvativ firex isis drive hajtómûm van.
#595
Posted 2012. March 22. - 19:16

hali, lenne egy gyors kérdésem. van egy 27 sebességes mtb-om, és át szeretném alakítani singlespeedes bicóvá.
lehetséges ez?
lehetseges e hogy at akarod alakitani?
-lehetseges.
-hogy at is lehet alakitani?
ha kompromisszumokkal is de at lehet.
#596
Posted 2012. March 22. - 14:48

lehetséges ez?
#597
Posted 2012. March 21. - 08:18

Amúgy szvsz egy ilyen kerékszett egy olyan mangánacél Csepszonba eléggé "szamáron a bársonynyereg" kategória. Régebben volt a Bike+-nak ilyen kis papucstávolsághoz flip-flop agya, asszem, Toronto volt a neve, de manapság már csak használtan kapsz.
De tegyük fel, szerzel szabadonfutós kerékszettet, ami passzol a papucsba. Hova rögzíted a hátsóféket a vázon? Nem mindegyik Csepszonnak van a támvilla-hídon érintõirányú furata. Ha van is, akkor is olyan hosszú benyúlású féket kell odatenned, ami a nagyobb kerékhez készült vázon elér a 622-es felniig, hogy az erõkar-áttétel miatt használhatatlan lesz.
#598
Posted 2012. March 20. - 23:24

egy régi Csepel csúszópapucsos vázból szeretnék építeni singlespeed-et. Egy Miche Pistard WR (Bikeman Miche Pistard WR 24/32 hole Clincher Track Wheelset) felni szettet szeretnék bele. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek belefér a hátsó villába a felni? 105mm a belsõ szélessége a váznak.
A segítséget elõre is köszönöm
Üdv
Gergõ
#599
Posted 2012. March 20. - 15:46

Csak a lakat hiányzik.
Igaz, hogy nem egy hónap alatt szedtem össze az alkatrészeket, hanem az egész telet rászántam, de pár hét múlva megozza a futár az utolsó alkatrészeket is, és lesz egy olyan bringám, ami pont olyan, amilyet szerettem volna:
622-es, V-fékes, acélból van (igaz, csak Hi-Ten), bírja a kátyúkat, és bármikor váltóssá alakítható, mert a váz és a hátsó agy is olyan.
A vázon kívül minden vadiúj. A lényeg, hogy sokat kell keresni az alkatrészeket, és nem bótban kell 3000-ért nyeregcsövet venni, meg 5000-ért két féket, hanem apró, vatera, stb.
Tény, hogy rengeteg energia és idõ, de nekem egyszer életemben megérte egy olyan bringáért, ami PONT olyan, amilyet elképzeltem.

#600
Posted 2012. March 10. - 10:25

(Illetve nem csók, mert elõl-hátul beépített defektgenerátor volt benne, a felniszalagokat meg a belsõket normálisra kellett cserélni, szóval valamennyit még költenem kellett rá, hogy használható legyen. Nomeg kulacstartó, világítás, sárvédõk csengõ... (Annak nagy részét is elintéztem ott, mert a BBB cuccok is akcióban voltak.)
Eredetileg én is építeni szerettem volna, csak pont az ilyeneken durrant el az agyam, hogy valaki pl. a Maurice-nak csak a vázáért 60e-t kért itt az aprón. (Meg a sok "egyedi" (hülye színekre festett), "nagyon erõs" (kõnehéz), "retro" (megtaláltam apám Csepeljét a padláson) "pálya" váz 45-50e-ért...) Ha akkor lett volna hirdetve ez a váz, valszeg belevágok.
A Csepel vázakat nem ismerem, de a háromcsillagos állítólag nem nagy szám. A Maurice legalább Cr-Mo... (Vigyázz, mert abból se mindegyik az.)
Én egyébként mindig megbántam, ha építettem valamit, és vagy fogytán volt a pénz, vagy nem volt elérhetõ a vágyott alkatrész, de be akartam fejezni az építést, így kötöttem valami kompromisszumot. Szvsz inkább várd ki, amíg összejön rá a zsé. Különben úgyis kétszer veszed meg, amikor majd kidobod a kompromisszumosat és megveszed helyette a jót.
A villa tényleg meglepõen nehéz kérdés bír lenni néha...