
Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed
#461
Írta 2012. december 20. - 17:24

#462
Írta 2012. december 20. - 17:15

A surly agyak valóban igényesnek néznek ki, majd alaposan átnézem a leírást. Meg majd próbálok valami kérdõívet összerakni. Addig is, várom a véleményeket.
#463
Írta 2012. december 20. - 16:46

Vízbeugrálás pedig a legtöbb gyártónál nagy eséllyel kimeríti a nem rendeltetésszerû használatot.
ugye, hogy ott a piaci rés?

#465
Írta 2012. december 20. - 10:46

Ez pl. már rendesen meg van csinálva: http://surlybikes.com/parts/hubs
Vagy az új, porvédõs Novatecek és a kismillió klón ahol a csapágy saját védelmén felül van még valami.
#466
Írta 2012. december 20. - 03:13

Belefogtam egy single speed/fixi hátsó agy tervezésébe. Nem nagyon szoktam bemutatni, amivel épp mivel foglalkozom, amíg valami értékelhetõ eredményt nem tudok felmutatni, de most szükségem van a felhasználók véleményére a jelenlegi termékekrõl.
Tehát minden gyakorlati tapasztalat, kívánság, elvárás, amivel saját magatok rendelkeztek az adott témakörben, jól jön nekem. Igazából annyi megkötés van, hogy menetes agyról van szó. Tehát a hat csavaros lánckerék felfogatás egyelõre nem játszik. Az elvárásokat, kérlek úgy írjátok, hogy alap dolog, ami a jelenlegi agyaknál megvalósul, és kívánság, ami nem valósul meg, de igazán jól lenne.
Mondok egy példát:
A jelenlegi agyak finoman futnak amíg jók a csapágyak. De ha beázott, akkor már nem. Én pedig a Balatonba szoktam ugrálni nyaranta, és szeretném ha ilyen szinten védett lenne a csapágy, hogy ez ne okozzon gondot. De simán beázhat esõben is, ha így van, írjátok le.
Az élettartam egy mûszaki paraméter, de jöhetnek észrevételek a külsõ kialakítással, esztétikummal. De most nem olyanra gondolok, hogy jó ha úgy néz ki mint egy campa sheriff.
Hanem pl.
-Magasperemes/alacsonyperemes. Ezt meg lehet támogatni amúgy felhasználó tapasztalattal, miért jó az egyik miért a másik.
-Furatszám. Melyik a legszimpatikusabb?
-Szimmetrikus/asszimetrikus küllõperem elhelyezés. És miért?
-Netán asszimetrikus küllõperemek eltérõ átmérõkkel.
-Egyoldalas (csak pálya oldal), vagy kétoldalas flip-flop racsni oldallal? (nyilván ez összefügg a szimmetrikus/asszimetrikus kialakítással)
-Láncvonal.
-Elvárt tömeg. Nyilván van egy könnyítési igény, ez értelmes keretek között tartható. Ide írhattok egy tartományt, vagy egy felsõ határértéket, aminél nehezebb ne legyen.
-Sarutávolság (120;130; állítható)
-Rögzítés módja (hatlapú anya, imbuszcsavar)
Az árral kapcsolatos kérdés: mennyi pénzt vagy hajlandó áldozni, az általad leírt igényeket kielégítõ agy megvásárlására.
Ezen kívül is jöhet bármi. Felhívom a figyelmet, hogy a feltett kérdésekre jobbára van koncepcióm, de ezzel nem akarok befolyásolni senkit.
Azért, hogy ne írjuk tele feleslegesen a topciot, kérlek privát üzenetben válaszoljatok. Aki esetleg további párbeszédet szeretne a témával kapcsolatban, kérem jelezze az üzenetében.
Köszönöm elõre is.
#467
Írta 2012. december 01. - 20:05

No, ide is felteszem a 0.9-es verziót. Áttétel 46/23.
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Ami kell még: patentszem, a felesleges lánctányér és lánckerekek le.
Teljesen új érzés, ide a lankákra tökéletes.
Race, no Rest!
#468
Írta 2012. december 01. - 17:06

#469
Írta 2012. december 01. - 17:03

Nem marad más hátra, átrakom belülre a tányért szélesebb monoblokkal.
Nem lesz jó a láncvonal. Ha jól értettem, a legjobb esetben is (103-as mono, tányér kívül) éppen nem ér a lánctányér a villába, tehát nem lehet közelebb tenni a középsíkhoz. Ehhez képest a racsni meg balra esik. Ezért ha egyenes láncvonalat akarsz, akkor a racsnit kell jobbra mozdítani. Ehhez még nem kell teljesen félrefûzni a kereket.
Race, no Rest!
#470
Írta 2012. december 01. - 16:58

Persze lehet, hogy egy olyannal ugyan jó lesz a láncvonalad, de nem lesz szimmetrikus a hajtás...
Hasonló hatást úgy is elérhetsz, hogy ha alá-alátétezél a kelleténél kicsivel rövidebb monot.
*: átverés amúgy. Hiába ástam el a kertben a bikemagot, még egy nyamvadt küllõanya se hajtott ki...
#471
Írta 2012. december 01. - 10:38

A racsnit nem tudom odébbrakni, áthézagolni meg nem akarok az agyat, mert szépen szimmetrikusan van fûzve.
Nem marad más hátra, átrakom belülre a tányért szélesebb monoblokkal.
#472
Írta 2012. december 01. - 10:29

#473
Írta 2012. november 30. - 18:55

Race, no Rest!
#474
Írta 2012. november 30. - 17:56

Láncvonal témában írom le a tapasztalatokat.
Dura ace 7402-es hajtómû, 1 tányér kívül. Hátul novatec pályaagy racsnival.
103-as monoblokk: kicsit széles, használható lenne, ha nem verne bele a hajtókar a láncvillába. (ismétlem racsnival - ha fix lánckerék lenne, akkor még a 103-as mono is széles lenne)
107-es monoblokk: nagyon széles, brutálisan keresztben fut a lánc.
Belülre nem tudom átteni a tányérat a 107-esnél, mert akkor ledarálja a vázat.
Namármost azzal, hogy átteszem belülre a tányérat, kb. 5 mm-el (de inkább kicsit többel) kerül beljebb a tányér. Tehát, ha 103-as jó lenne és feltesszük, hogy szimmetrikus a monoblokk (tudom nem az), akkor legalább 113-as monot kéne használni.
De én amiket látok fixiket meg egysebû verdákat, azok meg tudják oldani, hogy kívül legyen a lánckerék. Meg nonszensz, hogy pályavázon 113-as vagy szélesebb monoval nyomuljak belülre rakott tányérral.
Ötlet?
#475
Írta 2012. november 29. - 19:51

#476
Írta 2012. november 29. - 17:46

viszont ss fogasra valtos lanc nem mindig fer fel.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#477
Írta 2012. november 29. - 16:51

Az 1 és többsebességes láncok között van különbség erõsségben?Feltehetek egy singlespeedre többsebességes láncot is?Bírja ugyanúgy a terhelést?
Köszi!
#478
Írta 2012. október 29. - 14:03

sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, h kinek van csepel royal 3*-os váza vagy csak villája és milyen sárvédõt tudott felrakni elõre? mert kb semmi hely nincs így esõben hóban meg elég szopás, h szarrá ázik a cipõ az emberen, és az ilyen vázra csatolható cuccok nem igazán váltak be nekem, viszont normálisat ami be is fér olyat pedig nem találtam. ötleteket tippeket elõre is köszi!
Én vettem 4db kontrabilincset, ezek alá kell egy csík belsõgumi, a két végén 1-1db szigszalag. Ahova rögzítenéd a bilincset, ott a belsõ egyik végi ragaccsal rögzíted a vázhoz, feltekered a belsõt a bilincs méretének megfelelõen majd a másik végén körbeszigszalagozod és mehet fel a fémbilincs. Ez mûködik a vázon és villán is. Spyral sárvédõm van, pálcás, 33mm széles. Az elsõrõl levágtam a fékbõl kinyúló részt, mivel nem nagyon fér be elõl semmi a gumi és a fék közé a 2010es verzióknál. Nem kell félni, nem veri fel elõre a vizet, tegnap elég nagy retekben/esõben tekertem vele és épphogy pöttyös lett a homlokcsõ.
#479
Írta 2012. október 29. - 12:37

Olyan kérdésem lenne, h kinek van csepel royal 3*-os váza vagy csak villája és milyen sárvédõt tudott felrakni elõre? mert kb semmi hely nincs így esõben hóban meg elég szopás, h szarrá ázik a cipõ az emberen, és az ilyen vázra csatolható cuccok nem igazán váltak be nekem, viszont normálisat ami be is fér olyat pedig nem találtam. ötleteket tippeket elõre is köszi!
#480
Írta 2012. október 08. - 23:28

Sziasztok!
Újra felébredt bennem a vágy egy egyedi single speed iránt(de lehet,hogy el is fog múlni,majd meglátom)Elsõ lépésként a vázakat nézegettem.Gondoltam valami régi országúti vázra,de mire felújítom,lefestetem,kb. ott járok anyagilag mint egy olcsóbb új esetében.Sok fogalmam nincs az ss bringákról.Újból a Csepel vázakat nézegettem,konkrétan a Torpedót és a Royalt.Melyik alkalmasabb a célra?Illetve Ti milyen agy szettet ajánlanátok,amire már érdemes lenne kereket építeni és nem megy rá a gatyám?