Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3052 hozzászólás a témában

#461
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.052 hozzászólás
sokat segítettél...

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#462
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Nem hiszem, hogy versenyképes áron tudnál hibátlan terméket produkálni. Van már pár típus aminek rendes a tömítettsége. Vízbeugrálás pedig a legtöbb gyártónál nagy eséllyel kimeríti a nem rendeltetésszerû használatot.

Ez pl. már rendesen meg van csinálva: http://surlybikes.com/parts/hubs
Vagy az új, porvédõs Novatecek és a kismillió klón ahol a csapágy saját védelmén felül van még valami.

#463
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Sziasztok

Belefogtam egy single speed/fixi hátsó agy tervezésébe. Nem nagyon szoktam bemutatni, amivel épp mivel foglalkozom, amíg valami értékelhetõ eredményt nem tudok felmutatni, de most szükségem van a felhasználók véleményére a jelenlegi termékekrõl.
Tehát minden gyakorlati tapasztalat, kívánság, elvárás, amivel saját magatok rendelkeztek az adott témakörben, jól jön nekem. Igazából annyi megkötés van, hogy menetes agyról van szó. Tehát a hat csavaros lánckerék felfogatás egyelõre nem játszik. Az elvárásokat, kérlek úgy írjátok, hogy alap dolog, ami a jelenlegi agyaknál megvalósul, és kívánság, ami nem valósul meg, de igazán jól lenne.

Mondok egy példát:
A jelenlegi agyak finoman futnak amíg jók a csapágyak. De ha beázott, akkor már nem. Én pedig a Balatonba szoktam ugrálni nyaranta, és szeretném ha ilyen szinten védett lenne a csapágy, hogy ez ne okozzon gondot. De simán beázhat esõben is, ha így van, írjátok le.

Az élettartam egy mûszaki paraméter, de jöhetnek észrevételek a külsõ kialakítással, esztétikummal. De most nem olyanra gondolok, hogy jó ha úgy néz ki mint egy campa sheriff.
Hanem pl.

-Magasperemes/alacsonyperemes. Ezt meg lehet támogatni amúgy felhasználó tapasztalattal, miért jó az egyik miért a másik.
-Furatszám. Melyik a legszimpatikusabb?
-Szimmetrikus/asszimetrikus küllõperem elhelyezés. És miért?
-Netán asszimetrikus küllõperemek eltérõ átmérõkkel.
-Egyoldalas (csak pálya oldal), vagy kétoldalas flip-flop racsni oldallal? (nyilván ez összefügg a szimmetrikus/asszimetrikus kialakítással)
-Láncvonal.
-Elvárt tömeg. Nyilván van egy könnyítési igény, ez értelmes keretek között tartható. Ide írhattok egy tartományt, vagy egy felsõ határértéket, aminél nehezebb ne legyen.
-Sarutávolság (120;130; állítható)
-Rögzítés módja (hatlapú anya, imbuszcsavar)

Az árral kapcsolatos kérdés: mennyi pénzt vagy hajlandó áldozni, az általad leírt igényeket kielégítõ agy megvásárlására.

Ezen kívül is jöhet bármi. Felhívom a figyelmet, hogy a feltett kérdésekre jobbára van koncepcióm, de ezzel nem akarok befolyásolni senkit.
Azért, hogy ne írjuk tele feleslegesen a topciot, kérlek privát üzenetben válaszoljatok. Aki esetleg további párbeszédet szeretne a témával kapcsolatban, kérem jelezze az üzenetében.

Köszönöm elõre is.

#464
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Tényleg! Olvasás egyes.

No, ide is felteszem a 0.9-es verziót. Áttétel 46/23.
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Ami kell még: patentszem, a felesleges lánctányér és lánckerekek le.
Teljesen új érzés, ide a lankákra tökéletes.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#465
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
A kar ver bele neki, nem a tányér.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#466
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Nem marad más hátra, átrakom belülre a tányért szélesebb monoblokkal.


Nem lesz jó a láncvonal. Ha jól értettem, a legjobb esetben is (103-as mono, tányér kívül) éppen nem ér a lánctányér a villába, tehát nem lehet közelebb tenni a középsíkhoz. Ehhez képest a racsni meg balra esik. Ezért ha egyenes láncvonalat akarsz, akkor a racsnit kell jobbra mozdítani. Ehhez még nem kell teljesen félrefûzni a kereket.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#467
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Létezik olyan mono - asszem, Miche - aminek nem fix a jobb csészéje sem, lehet tetszés szerint ide-oda tologatni a vázban. Mintha a Cinnelli Mistic Rats tesztje kapcsán olvastam volna róla, amikor még létezett nyomtatott Bikemag*. Amit most látok az e-bikeon, az ISO taperes, valszeg nem lesz jó Dura-Ace karhoz.
Persze lehet, hogy egy olyannal ugyan jó lesz a láncvonalad, de nem lesz szimmetrikus a hajtás...

Hasonló hatást úgy is elérhetsz, hogy ha alá-alátétezél a kelleténél kicsivel rövidebb monot.

*: átverés amúgy. Hiába ástam el a kertben a bikemagot, még egy nyamvadt küllõanya se hajtott ki...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#468
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Köszi srácok.
A racsnit nem tudom odébbrakni, áthézagolni meg nem akarok az agyat, mert szépen szimmetrikusan van fûzve.

Nem marad más hátra, átrakom belülre a tányért szélesebb monoblokkal.

#469
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Én is belülre raktam a Maurice-on a tányért. Gyárilag úgy néz ki, a fixi oldalhoz állították be, én meg inkább a racsnis oldalt használom. A kettõnek meg nagyon nem ugyanaz a láncvonala, így volt benne vagy 5mm láncvonal-hiba gyárilag. Szerencsére elfért, pedig ez nem is egy sík tányér, hanem kicsit "görbe", beljebb vannak a fogak, mint a lyukkör síkja. 110mm-es a mono és 48 fogú a tányér. A papucstáv 120mm, azt most fejbõl meg nem mondom, hogy van-e lapítás a láncvillán. (A hajtókar helyzete ugyebár nem változott, az eddig se vert bele, meg most sem.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#470
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Nem tudod a racsnit, vagy az egész hátsó agyat jobbra tolni?
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#471
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Sziasztok.

Láncvonal témában írom le a tapasztalatokat.

Dura ace 7402-es hajtómû, 1 tányér kívül. Hátul novatec pályaagy racsnival.

103-as monoblokk: kicsit széles, használható lenne, ha nem verne bele a hajtókar a láncvillába. (ismétlem racsnival - ha fix lánckerék lenne, akkor még a 103-as mono is széles lenne)
107-es monoblokk: nagyon széles, brutálisan keresztben fut a lánc.
Belülre nem tudom átteni a tányérat a 107-esnél, mert akkor ledarálja a vázat.

Namármost azzal, hogy átteszem belülre a tányérat, kb. 5 mm-el (de inkább kicsit többel) kerül beljebb a tányér. Tehát, ha 103-as jó lenne és feltesszük, hogy szimmetrikus a monoblokk (tudom nem az), akkor legalább 113-as monot kéne használni.

De én amiket látok fixiket meg egysebû verdákat, azok meg tudják oldani, hogy kívül legyen a lánckerék. Meg nonszensz, hogy pályavázon 113-as vagy szélesebb monoval nyomuljak belülre rakott tányérral.

Ötlet?

#472
pauly

pauly

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás
Igen,azt tudom,köszi!

#473
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
terhelest mindegyik birja.
viszont ss fogasra valtos lanc nem mindig fer fel.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#474
pauly

pauly

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás
Sziasztok
Az 1 és többsebességes láncok között van különbség erõsségben?Feltehetek egy singlespeedre többsebességes láncot is?Bírja ugyanúgy a terhelést?
Köszi!

#475
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, h kinek van csepel royal 3*-os váza vagy csak villája és milyen sárvédõt tudott felrakni elõre? mert kb semmi hely nincs így esõben hóban meg elég szopás, h szarrá ázik a cipõ az emberen, és az ilyen vázra csatolható cuccok nem igazán váltak be nekem, viszont normálisat ami be is fér olyat pedig nem találtam. ötleteket tippeket elõre is köszi!


Én vettem 4db kontrabilincset, ezek alá kell egy csík belsõgumi, a két végén 1-1db szigszalag. Ahova rögzítenéd a bilincset, ott a belsõ egyik végi ragaccsal rögzíted a vázhoz, feltekered a belsõt a bilincs méretének megfelelõen majd a másik végén körbeszigszalagozod és mehet fel a fémbilincs. Ez mûködik a vázon és villán is. Spyral sárvédõm van, pálcás, 33mm széles. Az elsõrõl levágtam a fékbõl kinyúló részt, mivel nem nagyon fér be elõl semmi a gumi és a fék közé a 2010es verzióknál. Nem kell félni, nem veri fel elõre a vizet, tegnap elég nagy retekben/esõben tekertem vele és épphogy pöttyös lett a homlokcsõ.

#476
szarajevo

szarajevo

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, h kinek van csepel royal 3*-os váza vagy csak villája és milyen sárvédõt tudott felrakni elõre? mert kb semmi hely nincs így esõben hóban meg elég szopás, h szarrá ázik a cipõ az emberen, és az ilyen vázra csatolható cuccok nem igazán váltak be nekem, viszont normálisat ami be is fér olyat pedig nem találtam. ötleteket tippeket elõre is köszi!

#477
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Ott az apróban egy Mongoose Maurice féláron. Nem egy nagy durranás, de nem rossz. (Nekem is ilyen van.) Biztos nem rosszabb, mint bármi más a kategóriájában, sõt... Annyiból meg nem építesz semmit.

Sziasztok!

Újra felébredt bennem a vágy egy egyedi single speed iránt(de lehet,hogy el is fog múlni,majd meglátom :))Elsõ lépésként a vázakat nézegettem.Gondoltam valami régi országúti vázra,de mire felújítom,lefestetem,kb. ott járok anyagilag mint egy olcsóbb új esetében.Sok fogalmam nincs az ss bringákról.Újból a Csepel vázakat nézegettem,konkrétan a Torpedót és a Royalt.Melyik alkalmasabb a célra?Illetve Ti milyen agy szettet ajánlanátok,amire már érdemes lenne kereket építeni és nem megy rá a gatyám?


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#478
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Itt olvashatsz sokat ezekrõl a dolgokról: Fixed Gear Hungary

#479
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás
Sziasztok!

Újra felébredt bennem a vágy egy egyedi single speed iránt(de lehet,hogy el is fog múlni,majd meglátom :))Elsõ lépésként a vázakat nézegettem.Gondoltam valami régi országúti vázra,de mire felújítom,lefestetem,kb. ott járok anyagilag mint egy olcsóbb új esetében.Sok fogalmam nincs az ss bringákról.Újból a Csepel vázakat nézegettem,konkrétan a Torpedót és a Royalt.Melyik alkalmasabb a célra?Illetve Ti milyen agy szettet ajánlanátok,amire már érdemes lenne kereket építeni és nem megy rá a gatyám?


#480
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

Sziasztok

Lehet hogy hülyeséget kérdezek, de össze szeretnék rakni egy fixit, ha úgy csinálom ,hogy mind a két oldalt lánctányéros a hajtókar és nem ugyan akkora de láncal ki lehetne szerintem egyenlíteni és váltogatni a hátsó lánckerékkel is, akkor ha ezt összetudnám pontosan hozni akkor könnyebb lenne fékezni vele, mert amit eddig próbáltam azzal nehezebben lehet megállni. Vagy ha az elsõ kettõ és a hátsó kettõ lánctányér ugyan akkora annak van valami értelme?

Elõre is köszönöm.


ha a két oldal hajtása nem ugyan olyan, akkor nem fogod tudni megmozdítani sem, ez egyértelmû.
ha két oldal hajtása megegyezik, annak mi értelme? kevésbé nyúlik a lánc? ez baromság!
ha menet közben akarod megfordítani a hátsókereket, hogy a pörgõs áttétellel fékezz, akkor szerintem nem tudod mirõl beszélsz..;)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr