Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3052 hozzászólás a témában

#441
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
A Brooks-nál dolgozom. De nem bõrnyergeket gyártunk, hanem gáztömegáramszabályozókat. (Qrva kényelmetlen ülni rajta. ;-))
Biciklit szeretek hobbiból szerelni, de biztos nagyon utálnám, ha abból kéne megélnem. De kérdezz csak nyugodtan. Ha tényleg megépítettem az ötletemet, majd beszámolok.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#442
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 hozzászólás

Vackor:

De, a 32/18 nagyon pörgetõs. Nem aszfaltra van. Nekem is az a kínom, hogy hülyére mókuskerekezem vele magam, amíg eljutok a hegyig...
Aszfaltos egysebin az olyan 65" - 70" gear inches-t javasolt megcélozni össz áttételnek.
De mondok neked egy trükköt, még nem csináltam meg, de biztos meg lehet csinálni. A Maurice ugyebár gyárilag úgy jön, hogy elõl egy 48 fogú lánckerék, hátul meg egy 18-as racsni, a másik oldalon meg egy 18 fogú fix lánckerék. De a fix helyére is lehet racsnit rakni, vagy akár egy másik fixet, 16 fogút. A lánctányért meg kicserélni egy 42 fogúra. A láncból kivenni pár szemet. Így lesz egy 42/16-od, ami majdnem annyi, mint a 48/18, elég jól eltalált amúgy. Ha meg elfáradsz, vagy a jön a dimb-domb, átfordítod a kereket, és ott a 42/18... A papucs elbírja, csak egyik állásban inkább a vége felé, a másikban meg az eleje felé lesz a tengely. A fékpofát esetleg kissé utána kell állítani.

Maurice, Royal egyébként kb. egykutya, bár Maurice-ból asszem, csak Cr-Mo-t hoztak hozzánk, a Royal meg csak négycsillagostól Cr-Mo. Van még a Gepidának is ilyen, S3 vagy S5... De leginkább Speci Langster, bár amennyit egy Langsterért nálunk elkérnek, annyiért megkapod azt a Wiliert...

Nekem szokott fájni mindenem, fõleg a derekam, de a térdem especiel nem... Mondjuk én nem csak SS-el megyek, meg így vén koromra csak óvatosan duhajkodom azért...

Hol dolgozol? Lehet priviben is ha gondolod :) (már ha nem értettem félre, és bicikli boltba dolgozol)
Lehet jobb lenne ezeket személyesen kipróbálni. És köszi a tanácsot!

#443
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Vackor:

De, a 32/18 nagyon pörgetõs. Nem aszfaltra van. Nekem is az a kínom, hogy hülyére mókuskerekezem vele magam, amíg eljutok a hegyig...
Aszfaltos egysebin az olyan 65" - 70" gear inches-t javasolt megcélozni össz áttételnek.
De mondok neked egy trükköt, még nem csináltam meg, de biztos meg lehet csinálni. A Maurice ugyebár gyárilag úgy jön, hogy elõl egy 48 fogú lánckerék, hátul meg egy 18-as racsni, a másik oldalon meg egy 18 fogú fix lánckerék. De a fix helyére is lehet racsnit rakni, vagy akár egy másik fixet, 16 fogút. A lánctányért meg kicserélni egy 42 fogúra. A láncból kivenni pár szemet. Így lesz egy 42/16-od, ami majdnem annyi, mint a 48/18, elég jól eltalált amúgy. Ha meg elfáradsz, vagy a jön a dimb-domb, átfordítod a kereket, és ott a 42/18... A papucs elbírja, csak egyik állásban inkább a vége felé, a másikban meg az eleje felé lesz a tengely. A fékpofát esetleg kissé utána kell állítani.

Maurice, Royal egyébként kb. egykutya, bár Maurice-ból asszem, csak Cr-Mo-t hoztak hozzánk, a Royal meg csak négycsillagostól Cr-Mo. Van még a Gepidának is ilyen, S3 vagy S5... De leginkább Speci Langster, bár amennyit egy Langsterért nálunk elkérnek, annyiért megkapod azt a Wiliert...

Nekem szokott fájni mindenem, fõleg a derekam, de a térdem especiel nem... Mondjuk én nem csak SS-el megyek, meg így vén koromra csak óvatosan duhajkodom azért...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#444
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Nõi nyertes SS-el ment ezen a versenyen: FAT 55 Mountain Bike Marathon Race Results 2012
Jó, lehet, hogy nem egy bajnok az ideje, de azért ez bõven szép teljesítmény. :)

#445
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 hozzászólás
és milyen ss gépet javasoltok aszfaltra?

csepel royal? vagy mongoose maurice?

#446
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

errõl eszembe jut az a film, a címe "Ameddig a lábam bírja" :D

biztosan egyéni adottságok kérdése, de nagyon kíváncsi lennék, hosszú távon mennyire van leépítõ hatása a térdekre. (s ez itt most no-offens)


12 évesen elrepedt a térdkalácsom. Repedés alatt annyit kell érteni, hogy éppen nem tört ketté. 1 hónapig kenegettük-borogattuk, aztán elmentünk orvoshoz, megröngenezték és akkor derült ki, hogy gipszelni kellett volna, de addigra már úgy ahogy összeforrt de nagy eséllyel kissé deformáltan. Ezután 4-5 éven keresztül mindig megfájdult a térdem hosszabb-rövidebb kihagyásokkal. Rászántam 1 évet, hogy csak pörgetve másztam és sosem nyomtam izomból. Aztán szépen leszoktam a kis majd a középtányér használatáról. Fokozatosan mentem a nagyobb terhelés felé így gondolom emiatt nem sérültem le újra. Közben lett egysebességes sulibajáró gép, aztán átalakult 1sebességes aszfalt edzõgéppé és kipróbáltam a terepezést is. A kezdeti 32×15 igen combos volt 26os kerékkel, ebbõl késõbb 32×16 lett és egy saras mátramaratontól parázva beszereztem egy 18as ss fogat is. Következõ évben már szilvásvárad hosszút mentem, ez volt 2010-ben. 2011-ben Kona Unit 29er, 32×20-as áttétellel és egész jól boldogultam vele Lausanne környékén és a svájci Jurában. Tavaly a 8 óráson, Salzkammergut B-távon és a 24 óráson kívül minden versenyen hosszútávon indultam SS-sel és sehol nem fájt a térdem.
Amennyire tudom a többi elvetemülttõl, nekik sincs SS miatti térdproblémájuk. Ha valami kicsinálhat az a merevvilla, de ez is terep és tempó függõ. :)

#447
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 hozzászólás
Köszi a válaszokat :)

Akkor megdõlt az a mítosz, hogy ss-szel max. csak 20-al lehet hajtani :P

Amúgy én inkább aszfaltos vagyok, úgyhogy 28as binyóban gondolkodom :)


(a 32/18as áttétel nem túl pörgetõs?)

#448
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Én a Mecsekben járok ss-el is (26-os, 32-18), és váltóssal. Érdekes módon majdnem mindenhol fel tudok menni vele, és nem a térdem fáj tõle, hanem a karjaimban és a hátamban szokott utána izomlázam lenni. Az ss-el nem lehet alibizni, ki kell használni a lendületet, felfelé meg ami a csövön kifér. Talán ezért nem vagyok vele lassabb mint a váltóssal.

#449
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.052 hozzászólás
errõl eszembe jut az a film, a címe "Ameddig a lábam bírja" :D

biztosan egyéni adottságok kérdése, de nagyon kíváncsi lennék, hosszú távon mennyire van leépítõ hatása a térdekre. (s ez itt most no-offens)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#450
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Singlespeeddel is csak az erõd meg az állóképességed szab határt, hogy mire vagy képes. A Budai-hegység elég jól járható SS géppel, 26os kerékkel pl. 32×18as áttétellel.

A határ pedig a csillagos ég: Salzkammergut Trophy 2012. :D

#451
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 hozzászólás
Igazából van egy váltós gépem. Egy 05-ös crux, slick gumikkal.

De most hogy újat akarok venni, arra gondoltam hogy talán váltósat kéne, mert a szintkülönbségek kiküszöbölése miatt az nagyobb szabadságérzetet adna, mint egy singlespeed.

Amúgy én is kedvelem a hosszabb túrákat :) Még nem vagyok annyira jártas, de Budapest környékén vannak olyan kis szintkülönbségû túraútvonalak, amiket ss géppel is lehet teljesíteni?

Az a gond, hogy még nagyon vacillálok a single speed és az országúti/fitness kerékpárok között.
Single speed-be az az egy dolog fogott meg nagyon, hogy nincs váltó. És ez tetszik nekem, mert nincs bíbelõdés a váltóval. Nem kell annyira féltenem a biciklit.

Holnap elcammogok a boltba megkérdem, hogy még van-e olyan wilier tiagra felszereltséggel a méretemben, amit kinéztem ;) elég jó vételnek tûnik. így amatõr szemmel...

#452
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Célszerûen tókörökre, mivel a tó ugye vízszintes, a partja is többé-kevésbé lapos... Már ahol. De a gyárilag 48/18 áttételû Mongoose Maurice-t én Akarattyára még épp fel tudom rugdosni, a világosi vasúti átjárót meg meg lehet csinálni lendületbõl, ha az ellenkezõ irányból jössz. A Velence 10x-re is ezzel szoktam menni. (Mondjuk mind a 10 kört még sosem csináltam meg, de nem az áttételen múlott...)
Ez ugye országúti egysebis, amikor láttam a kérdésedet a másik topicban, már javasolni is akartam, hogy arra a célra ugyanúgy jó lenne egy egysebis...

Van ezen kívül a fiamnak egy Thunderball "dirt" bringája 32/18 áttétellel, azt néha el szoktam csaklizni egy kis egysebis crosscountryzásra, nem mindenhol tudok vele felmenni a Velencei hg-ben, de olyankor úgy választom meg az útvonalat, és nagyon élvezem...
Változatosabb, hosszabb terepre - pl Bakony - én is a váltóst veszem elõ, de vannak nálam jóval keményebb legények is...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#453
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 hozzászólás
Single speed bicókkal milyen túrákra szoktatok járni?

Sok helyen hallottam, hogy fikázzák õket, de most úgy döntöttem a végére járok. :)

#454
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Igen, kerékagy témában konzultálj vele szerintem!
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#455
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Õ a gazdája a Yobi márkanévnek igaz?

#456
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Jári Robit ismered?
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#457
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Ha már újdonságot akarsz, akkor legyen 120as sarutávhoz kazettás agy, szimmetrikus küllõperemmel. Mindkét oldalt bordás rögzítés, csak az egyik oldalt szabadonfutó. Ezzel megoldott az olcsó fogaskerék használata és gyors cserélhetõsége is. Szép meg jó, ha búvárkodásra alkalmas agyat kreálsz, de ha a menetes racsni beázik, akkor sokkal nem vagyunk elõbbre. Másrészt pl. egy White racsni mocsokdrága, ha kazis az agy, egybõl lehet drágább, mert a fog hozzá egy marék ropi ára.

És legyen imbuszos rögzítésû, mint pl. a Surly agyak, fúrt alu v. titán tengellyel és titán csavarral, úgy könnyû is lesz és mégtöbbet kérhetsz érte. :D
A legtöbb ilyesfajta tengelyrögzítés nem teljesen alkalmas télen arra, hogy rendesen befogja az edzõgörgõ, így görgõ-kompatibilis imbuszos tengelyvégen is lehet agyalni.
Shimano XT-XTR szintû labirint tömített csapágyazás, felõlem akár kónuszos is lehet, csak akkor ne tucatzsírral legyen kenve, ÉS gyárilag hibátlanra beállítva, mert az emberek 99%-a képtelen rendesen beállítani bármit is.

Az eloxált szivárványszínekrõl se feledkezz meg.

Asszem a Philwoodnál van custom hub opció, gondolom mindenféle baromságot legyártanak jópénzért.

#458
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Legyen kónuszos, mint a shimano. :)


A sebesség mindent megold.

 


#459
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Na, a vízbeugrálást nem úgy értettem, hogy konkrétan én ezt csinálom, csak egy példa volt, amivel ki lehetne tágítani a jelenlegi "rendeltetésszerû" használatot.

A surly agyak valóban igényesnek néznek ki, majd alaposan átnézem a leírást. Meg majd próbálok valami kérdõívet összerakni. Addig is, várom a véleményeket.

#460
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

Vízbeugrálás pedig a legtöbb gyártónál nagy eséllyel kimeríti a nem rendeltetésszerû használatot.


ugye, hogy ott a piaci rés? :)