Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#441
Posted 2013. January 29. - 21:06
Biciklit szeretek hobbiból szerelni, de biztos nagyon utálnám, ha abból kéne megélnem. De kérdezz csak nyugodtan. Ha tényleg megépítettem az ötletemet, majd beszámolok.
#442
Posted 2013. January 28. - 22:59
Hol dolgozol? Lehet priviben is ha gondolod (már ha nem értettem félre, és bicikli boltba dolgozol)Vackor:
De, a 32/18 nagyon pörgetõs. Nem aszfaltra van. Nekem is az a kínom, hogy hülyére mókuskerekezem vele magam, amíg eljutok a hegyig...
Aszfaltos egysebin az olyan 65" - 70" gear inches-t javasolt megcélozni össz áttételnek.
De mondok neked egy trükköt, még nem csináltam meg, de biztos meg lehet csinálni. A Maurice ugyebár gyárilag úgy jön, hogy elõl egy 48 fogú lánckerék, hátul meg egy 18-as racsni, a másik oldalon meg egy 18 fogú fix lánckerék. De a fix helyére is lehet racsnit rakni, vagy akár egy másik fixet, 16 fogút. A lánctányért meg kicserélni egy 42 fogúra. A láncból kivenni pár szemet. Így lesz egy 42/16-od, ami majdnem annyi, mint a 48/18, elég jól eltalált amúgy. Ha meg elfáradsz, vagy a jön a dimb-domb, átfordítod a kereket, és ott a 42/18... A papucs elbírja, csak egyik állásban inkább a vége felé, a másikban meg az eleje felé lesz a tengely. A fékpofát esetleg kissé utána kell állítani.
Maurice, Royal egyébként kb. egykutya, bár Maurice-ból asszem, csak Cr-Mo-t hoztak hozzánk, a Royal meg csak négycsillagostól Cr-Mo. Van még a Gepidának is ilyen, S3 vagy S5... De leginkább Speci Langster, bár amennyit egy Langsterért nálunk elkérnek, annyiért megkapod azt a Wiliert...
Nekem szokott fájni mindenem, fõleg a derekam, de a térdem especiel nem... Mondjuk én nem csak SS-el megyek, meg így vén koromra csak óvatosan duhajkodom azért...
Lehet jobb lenne ezeket személyesen kipróbálni. És köszi a tanácsot!
#443
Posted 2013. January 28. - 20:24
De, a 32/18 nagyon pörgetõs. Nem aszfaltra van. Nekem is az a kínom, hogy hülyére mókuskerekezem vele magam, amíg eljutok a hegyig...
Aszfaltos egysebin az olyan 65" - 70" gear inches-t javasolt megcélozni össz áttételnek.
De mondok neked egy trükköt, még nem csináltam meg, de biztos meg lehet csinálni. A Maurice ugyebár gyárilag úgy jön, hogy elõl egy 48 fogú lánckerék, hátul meg egy 18-as racsni, a másik oldalon meg egy 18 fogú fix lánckerék. De a fix helyére is lehet racsnit rakni, vagy akár egy másik fixet, 16 fogút. A lánctányért meg kicserélni egy 42 fogúra. A láncból kivenni pár szemet. Így lesz egy 42/16-od, ami majdnem annyi, mint a 48/18, elég jól eltalált amúgy. Ha meg elfáradsz, vagy a jön a dimb-domb, átfordítod a kereket, és ott a 42/18... A papucs elbírja, csak egyik állásban inkább a vége felé, a másikban meg az eleje felé lesz a tengely. A fékpofát esetleg kissé utána kell állítani.
Maurice, Royal egyébként kb. egykutya, bár Maurice-ból asszem, csak Cr-Mo-t hoztak hozzánk, a Royal meg csak négycsillagostól Cr-Mo. Van még a Gepidának is ilyen, S3 vagy S5... De leginkább Speci Langster, bár amennyit egy Langsterért nálunk elkérnek, annyiért megkapod azt a Wiliert...
Nekem szokott fájni mindenem, fõleg a derekam, de a térdem especiel nem... Mondjuk én nem csak SS-el megyek, meg így vén koromra csak óvatosan duhajkodom azért...
#444
Posted 2013. January 28. - 14:10
Jó, lehet, hogy nem egy bajnok az ideje, de azért ez bõven szép teljesítmény.
#445
Posted 2013. January 28. - 12:14
#446
Posted 2013. January 28. - 12:06
errõl eszembe jut az a film, a címe "Ameddig a lábam bírja"
biztosan egyéni adottságok kérdése, de nagyon kíváncsi lennék, hosszú távon mennyire van leépítõ hatása a térdekre. (s ez itt most no-offens)
12 évesen elrepedt a térdkalácsom. Repedés alatt annyit kell érteni, hogy éppen nem tört ketté. 1 hónapig kenegettük-borogattuk, aztán elmentünk orvoshoz, megröngenezték és akkor derült ki, hogy gipszelni kellett volna, de addigra már úgy ahogy összeforrt de nagy eséllyel kissé deformáltan. Ezután 4-5 éven keresztül mindig megfájdult a térdem hosszabb-rövidebb kihagyásokkal. Rászántam 1 évet, hogy csak pörgetve másztam és sosem nyomtam izomból. Aztán szépen leszoktam a kis majd a középtányér használatáról. Fokozatosan mentem a nagyobb terhelés felé így gondolom emiatt nem sérültem le újra. Közben lett egysebességes sulibajáró gép, aztán átalakult 1sebességes aszfalt edzõgéppé és kipróbáltam a terepezést is. A kezdeti 32×15 igen combos volt 26os kerékkel, ebbõl késõbb 32×16 lett és egy saras mátramaratontól parázva beszereztem egy 18as ss fogat is. Következõ évben már szilvásvárad hosszút mentem, ez volt 2010-ben. 2011-ben Kona Unit 29er, 32×20-as áttétellel és egész jól boldogultam vele Lausanne környékén és a svájci Jurában. Tavaly a 8 óráson, Salzkammergut B-távon és a 24 óráson kívül minden versenyen hosszútávon indultam SS-sel és sehol nem fájt a térdem.
Amennyire tudom a többi elvetemülttõl, nekik sincs SS miatti térdproblémájuk. Ha valami kicsinálhat az a merevvilla, de ez is terep és tempó függõ.
#447
Posted 2013. January 28. - 09:03
Akkor megdõlt az a mítosz, hogy ss-szel max. csak 20-al lehet hajtani
Amúgy én inkább aszfaltos vagyok, úgyhogy 28as binyóban gondolkodom
(a 32/18as áttétel nem túl pörgetõs?)
#448
Posted 2013. January 28. - 01:25
#449
Posted 2013. January 27. - 23:50
biztosan egyéni adottságok kérdése, de nagyon kíváncsi lennék, hosszú távon mennyire van leépítõ hatása a térdekre. (s ez itt most no-offens)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#450
Posted 2013. January 27. - 22:44
A határ pedig a csillagos ég: Salzkammergut Trophy 2012.
#451
Posted 2013. January 27. - 22:21
De most hogy újat akarok venni, arra gondoltam hogy talán váltósat kéne, mert a szintkülönbségek kiküszöbölése miatt az nagyobb szabadságérzetet adna, mint egy singlespeed.
Amúgy én is kedvelem a hosszabb túrákat Még nem vagyok annyira jártas, de Budapest környékén vannak olyan kis szintkülönbségû túraútvonalak, amiket ss géppel is lehet teljesíteni?
Az a gond, hogy még nagyon vacillálok a single speed és az országúti/fitness kerékpárok között.
Single speed-be az az egy dolog fogott meg nagyon, hogy nincs váltó. És ez tetszik nekem, mert nincs bíbelõdés a váltóval. Nem kell annyira féltenem a biciklit.
Holnap elcammogok a boltba megkérdem, hogy még van-e olyan wilier tiagra felszereltséggel a méretemben, amit kinéztem elég jó vételnek tûnik. így amatõr szemmel...
#452
Posted 2013. January 27. - 20:52
Ez ugye országúti egysebis, amikor láttam a kérdésedet a másik topicban, már javasolni is akartam, hogy arra a célra ugyanúgy jó lenne egy egysebis...
Van ezen kívül a fiamnak egy Thunderball "dirt" bringája 32/18 áttétellel, azt néha el szoktam csaklizni egy kis egysebis crosscountryzásra, nem mindenhol tudok vele felmenni a Velencei hg-ben, de olyankor úgy választom meg az útvonalat, és nagyon élvezem...
Változatosabb, hosszabb terepre - pl Bakony - én is a váltóst veszem elõ, de vannak nálam jóval keményebb legények is...
#453
Posted 2013. January 27. - 20:33
Sok helyen hallottam, hogy fikázzák õket, de most úgy döntöttem a végére járok.
#454
Posted 2012. December 21. - 09:36
Race, no Rest!
#455
Posted 2012. December 20. - 20:52
#456
Posted 2012. December 20. - 19:26
Race, no Rest!
#457
Posted 2012. December 20. - 17:37
És legyen imbuszos rögzítésû, mint pl. a Surly agyak, fúrt alu v. titán tengellyel és titán csavarral, úgy könnyû is lesz és mégtöbbet kérhetsz érte.
A legtöbb ilyesfajta tengelyrögzítés nem teljesen alkalmas télen arra, hogy rendesen befogja az edzõgörgõ, így görgõ-kompatibilis imbuszos tengelyvégen is lehet agyalni.
Shimano XT-XTR szintû labirint tömített csapágyazás, felõlem akár kónuszos is lehet, csak akkor ne tucatzsírral legyen kenve, ÉS gyárilag hibátlanra beállítva, mert az emberek 99%-a képtelen rendesen beállítani bármit is.
Az eloxált szivárványszínekrõl se feledkezz meg.
Asszem a Philwoodnál van custom hub opció, gondolom mindenféle baromságot legyártanak jópénzért.
#458
Posted 2012. December 20. - 17:24
#459
Posted 2012. December 20. - 17:15
A surly agyak valóban igényesnek néznek ki, majd alaposan átnézem a leírást. Meg majd próbálok valami kérdõívet összerakni. Addig is, várom a véleményeket.
#460
Posted 2012. December 20. - 16:46
Vízbeugrálás pedig a legtöbb gyártónál nagy eséllyel kimeríti a nem rendeltetésszerû használatot.
ugye, hogy ott a piaci rés?