Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
Started by
Endroo
, 2006. January 10. 21:40
#401
Posted 2013. April 04. - 11:29
ez attol fugg mennyi penzed van.ossze lehet rakni milliobol is singlit meg tizezrekbol.
egyebkent ha ez a vaz marad akkor sima mtb hajtas es lancfeszito.
ha mar uj a vaz is akkor olnek bele kest es ss agy (ezek alt. szeles lancal mukodnek) es valami ss hajtas.pl acel.
de ha meg grammozol akkor meg megint mas a felallas.ha meg csak bevasarolni kell akkor megint es a tobbi stb.
elobb ozd meg velunk mire es mennyit.
egyebkent ha ez a vaz marad akkor sima mtb hajtas es lancfeszito.
ha mar uj a vaz is akkor olnek bele kest es ss agy (ezek alt. szeles lancal mukodnek) es valami ss hajtas.pl acel.
de ha meg grammozol akkor meg megint mas a felallas.ha meg csak bevasarolni kell akkor megint es a tobbi stb.
elobb ozd meg velunk mire es mennyit.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#402
Posted 2013. April 04. - 11:03
Köszi még átgondolom...
Amúgy nekem pont ez lenne a lényeg hogy megszüntessek minden "fölös" cuccot, és csak egy sima alap street bringát kapjak. Hogy csak egy sebesség legyen és se terelõ, se váltó se több kazis koszorú hátul...
Lenne még egy kérdésem ami mondjuk lehet nem ide való de....
Az egy sebességes hátsó agyaknál van vékony meg vastag lánchoz készített? vagy csak vastaghoz van?
Csak mert inkább szerzek egy másik vázat ami csuszópapucsos, (láttam olcsón rockmachine vázat ami egész jónak tûnik) és megpróbálok abból összerakni egy street bájkot...
Letudná nekem írni valaki hogy milyen hátsó agy, hajtás és lánc kombó kellene hogy normálba mûködjön? /nem a márka érdekel, hanem a méretek. De akár ha tudtok olcsóbb és eltûrhetõbb márkából javasolni valamit azt szívesen "meghallgatnám"..../
Köszi elõre is!
Amúgy nekem pont ez lenne a lényeg hogy megszüntessek minden "fölös" cuccot, és csak egy sima alap street bringát kapjak. Hogy csak egy sebesség legyen és se terelõ, se váltó se több kazis koszorú hátul...
Lenne még egy kérdésem ami mondjuk lehet nem ide való de....
Az egy sebességes hátsó agyaknál van vékony meg vastag lánchoz készített? vagy csak vastaghoz van?
Csak mert inkább szerzek egy másik vázat ami csuszópapucsos, (láttam olcsón rockmachine vázat ami egész jónak tûnik) és megpróbálok abból összerakni egy street bájkot...
Letudná nekem írni valaki hogy milyen hátsó agy, hajtás és lánc kombó kellene hogy normálba mûködjön? /nem a márka érdekel, hanem a méretek. De akár ha tudtok olcsóbb és eltûrhetõbb márkából javasolni valamit azt szívesen "meghallgatnám"..../
Köszi elõre is!
#403
Posted 2013. April 03. - 19:24
Szóval lehet egyszerübb lenne ha inkább elöbb szereznék egy csuszopapucsos vázat mint hogy ebbõl próbálok össze hozni valamit?
Amúgy köszi az infókat....
szerintem a legegyszerubb ha sima mtb hajtast hasznalsz lancfeszitovel.ott nem merul fel a lanc szelessegbol adodo porblema.
vissza olvasva lathatod hogy a lancfeszito nem a legkenyelmesebb megoldas de mukodik.csattog kattog de nekem sosem esett le lancom.
egyebkent ha nem vagy 100 kilo akkor nem veszed eszre az acel hajtas elonyit.(hajtas topikbnan pont most volt tema a merevseg)
max azt hogy fel kilovan nehezebb.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#404
Posted 2013. April 03. - 17:30
Tegnap mikor a szinglim hátsó kerekét tettem vissza, eszembe jutott, hogy "hmm nem is pályapapucs van, mégsem volt még gond a lánccal". Konkrétan ilyen papucsról van szó:
http://www.madsnail....ll_dropouts.jpg
természetesen koppig hátratolom a kereket, amennyire a lánc engedi, de gondolom, az ilyen papucs is alkalmas valamennyire, mert eléggé lehet hosszában variálni, hova teszed a kereket, még ha nem is norm. pályapapucs.
gondolom a láncfeszességbõl adódó problémák itt kezdõdnek:
http://4.bp.blogspot...vertdropout.jpg
egyébként egy ismerõsöm elég sokáig használta "kényszermegoldásként" a hátsó váltót láncfeszítõnek, igaz, az is keskeny lánchoz való, meg szeretjük azokat az SS bringákat, amiken rajta van a teljes kazettás sor vagy menetes racsni. : -)
http://www.madsnail....ll_dropouts.jpg
természetesen koppig hátratolom a kereket, amennyire a lánc engedi, de gondolom, az ilyen papucs is alkalmas valamennyire, mert eléggé lehet hosszában variálni, hova teszed a kereket, még ha nem is norm. pályapapucs.
gondolom a láncfeszességbõl adódó problémák itt kezdõdnek:
http://4.bp.blogspot...vertdropout.jpg
egyébként egy ismerõsöm elég sokáig használta "kényszermegoldásként" a hátsó váltót láncfeszítõnek, igaz, az is keskeny lánchoz való, meg szeretjük azokat az SS bringákat, amiken rajta van a teljes kazettás sor vagy menetes racsni. : -)
#405
Posted 2013. April 03. - 16:07
a masik problema hogy nem csuszopapucsos a vazad ezert lancfeszitot kell hasznalnod.
ebbol adodik egy masik problema hogy a legtobb lancterelo gyarilag keskeny lanchoz van.
biztos letezik olyan ami hasznalhato szeles ss lancal de utana kell jarnod.
Szóval lehet egyszerübb lenne ha inkább elöbb szereznék egy csuszopapucsos vázat mint hogy ebbõl próbálok össze hozni valamit?
Amúgy köszi az infókat....
#406
Posted 2013. April 03. - 13:23
eu bb neven talalsz mtb menetes csapagyakat amik fogadjak a bmx-es hajtasokat.
bmx hajtas ket fele tengely atmerovel letezik es ezekbol is ketto(?) talan tobb fele hkar kapcsolat van a piacon.
nem tudom milyen agyal szeretned hasznalni de ha single speedel akkor biztosan nagy orom lesz a lancvonalat bealitani.
ha kazzetasat akkor siman kihezagolva beloheto a fogaskerek helye.
a masik problema hogy nem csuszopapucsos a vazad ezert lancfeszitot kell hasznalnod.
ebbol adodik egy masik problema hogy a legtobb lancterelo gyarilag keskeny lanchoz van.
biztos letezik olyan ami hasznalhato szeles ss lancal de utana kell jarnod.
vekony lanc hasznalata kilove mert elolre bmx es tanyer kerul ami csak szeles lancot fogad.
jo szorakozast.
bmx hajtas ket fele tengely atmerovel letezik es ezekbol is ketto(?) talan tobb fele hkar kapcsolat van a piacon.
nem tudom milyen agyal szeretned hasznalni de ha single speedel akkor biztosan nagy orom lesz a lancvonalat bealitani.
ha kazzetasat akkor siman kihezagolva beloheto a fogaskerek helye.
a masik problema hogy nem csuszopapucsos a vazad ezert lancfeszitot kell hasznalnod.
ebbol adodik egy masik problema hogy a legtobb lancterelo gyarilag keskeny lanchoz van.
biztos letezik olyan ami hasznalhato szeles ss lancal de utana kell jarnod.
vekony lanc hasznalata kilove mert elolre bmx es tanyer kerul ami csak szeles lancot fogad.
jo szorakozast.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#407
Posted 2013. April 03. - 10:31
Helló. Következõ dologban kérnék segítséget:
Van egy Author a-gang am dirt vázam plusz egy két cuccom hozzá és szeretnék összerakni egy single speed bájkot. Az érdekelne hogy a hajtást miképpen tudnám megoldani... Gondolkodtam több dolgon is, de valami olcsó és azért eltûrhetõ cucc kéne. Esetleg bmx hajtást nem tudok rászerelni? mert ugye azok egy lánctányérosak és amit én akarok összerakni az is, meg hát szinte ugyan az mint egy bmx... csak nem tudom hogy méretben egyezik e vagy hogy egyáltalán bele lehetne e rakni...
Kép vázról: http://wwww.katalogr.../large/6788.jpg
Következõ lenne a kérdés..
Bmx hajtással meglehetne csinálni? Ha esetleg nem, akkor tudtok valami olcsóbb de jó hajtást ajánlani?
Köszönöm elõre is
Van egy Author a-gang am dirt vázam plusz egy két cuccom hozzá és szeretnék összerakni egy single speed bájkot. Az érdekelne hogy a hajtást miképpen tudnám megoldani... Gondolkodtam több dolgon is, de valami olcsó és azért eltûrhetõ cucc kéne. Esetleg bmx hajtást nem tudok rászerelni? mert ugye azok egy lánctányérosak és amit én akarok összerakni az is, meg hát szinte ugyan az mint egy bmx... csak nem tudom hogy méretben egyezik e vagy hogy egyáltalán bele lehetne e rakni...
Kép vázról: http://wwww.katalogr.../large/6788.jpg
Következõ lenne a kérdés..
Bmx hajtással meglehetne csinálni? Ha esetleg nem, akkor tudtok valami olcsóbb de jó hajtást ajánlani?
Köszönöm elõre is
#408
Posted 2013. March 29. - 10:24
Én is szívok az egysebességesre alakítással a 29er montimon.
Az elkövetkezõ 1-2 évben nem fogok terepre menni, úgyhogy eltenném az XT cuccaimat pihenni, és átálnék addig az SS-re. Olyan papucsolás jó lenne ami ejtõpapucsos de állítható, de ilyet csak gyáriban láttam.
Nem tudom, hogy yasec-en kívül csinál-e valaki ilyet, de télig akkor is meg kéne oldanom.
Egy trinity egygörgõsöm van, de csak fixben ér valamit, de úgy hangos.
Gondolkoztam az Acor ACC-608-ason ami vázra szerelhetõ, vagy az Alfine feszítõjére. Ezen kívül néztem a csapágyházra szerelhetõket is de ennek hatásfoka ismeretlen számomra, illetve nem tudom, hogy a Hollowec csapágyra ráfér-e.
Minden használható tanácsnak örülnék, mert ezzel hordanám a gyerkõcöt oviba, és talán lassan jön a tavasz.
Az elkövetkezõ 1-2 évben nem fogok terepre menni, úgyhogy eltenném az XT cuccaimat pihenni, és átálnék addig az SS-re. Olyan papucsolás jó lenne ami ejtõpapucsos de állítható, de ilyet csak gyáriban láttam.
Nem tudom, hogy yasec-en kívül csinál-e valaki ilyet, de télig akkor is meg kéne oldanom.
Egy trinity egygörgõsöm van, de csak fixben ér valamit, de úgy hangos.
Gondolkoztam az Acor ACC-608-ason ami vázra szerelhetõ, vagy az Alfine feszítõjére. Ezen kívül néztem a csapágyházra szerelhetõket is de ennek hatásfoka ismeretlen számomra, illetve nem tudom, hogy a Hollowec csapágyra ráfér-e.
Minden használható tanácsnak örülnék, mert ezzel hordanám a gyerkõcöt oviba, és talán lassan jön a tavasz.
#409
Posted 2013. March 24. - 22:12
Én is azt hittem, hogy a felsõ végére kérdezed...
A Point-al akkor én valamivel jobban jártam, mert én legalább elcseréltem valami használhatóra...
A Point-al akkor én valamivel jobban jártam, mert én legalább elcseréltem valami használhatóra...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!
#410
Posted 2013. March 24. - 20:23
Hali!
Köszi, de nem voltam világos, sry. Nem a wishbone-os "végére" gondoltam. (Bár ott sem értem a felesleges túlfuttatását és fenekelését a csõnek, bár ez is általános.) A támvillának a papucsba csatlakozása amit nagyon nem tudok hova tenni.
De legalább az érdeklõdõk kaptak egy kisebb áttekintést a wb-vel kapcsolatban is.
Köszi, de nem voltam világos, sry. Nem a wishbone-os "végére" gondoltam. (Bár ott sem értem a felesleges túlfuttatását és fenekelését a csõnek, bár ez is általános.) A támvillának a papucsba csatlakozása amit nagyon nem tudok hova tenni.
De legalább az érdeklõdõk kaptak egy kisebb áttekintést a wb-vel kapcsolatban is.
#411
Posted 2013. March 24. - 14:05
Nem csak az on-one csinál wishbone seatstay-t, hanem számtalan más felsõkategóriás gyártó (pl. a cotic simple-n is ilyen volt), egyedi vázépítõk meg pláne. És nemcsak montiban, hanem országútiban, fixiben is.
Sokaknak jobban tetszik ez a kialakítás, azaz esztétikusabbnak tartják. Amennyire én látom nagyobb (mûvészi) szabadságot is ad vázépítéskor. Nyilván az on-one arra ment rá, hogy ez egy jellegzetessége legyen, de ezt sokkal szebben is meg lehet csinálni.
Mindenesetre felül nagyobb sárférõhely alakítható ki amellett, hogy nincs szükség a támvillák hajlítására (de létezik olyan kialakítás, ahol a támvillák felsõ vége van a nagyobb csõre ráhajlítva), akár tök egyenesek is lehetnek, ami egyszerûbb, olcsóbb. Maga ez a wishbone meg láthatóan nagyobb felületen csatlakozik a nyeregvázcsõhöz, ami a hegesztést illeti, tehát akár erõsebb is lehet.
Sokaknak jobban tetszik ez a kialakítás, azaz esztétikusabbnak tartják. Amennyire én látom nagyobb (mûvészi) szabadságot is ad vázépítéskor. Nyilván az on-one arra ment rá, hogy ez egy jellegzetessége legyen, de ezt sokkal szebben is meg lehet csinálni.
Mindenesetre felül nagyobb sárférõhely alakítható ki amellett, hogy nincs szükség a támvillák hajlítására (de létezik olyan kialakítás, ahol a támvillák felsõ vége van a nagyobb csõre ráhajlítva), akár tök egyenesek is lehetnek, ami egyszerûbb, olcsóbb. Maga ez a wishbone meg láthatóan nagyobb felületen csatlakozik a nyeregvázcsõhöz, ami a hegesztést illeti, tehát akár erõsebb is lehet.
#412
Posted 2013. March 24. - 11:16
Nekem a felfelé feszítõs megoldás is csak fixre szerelve mûködött, ráadásul azért nem kevés mókolás volt ütközõsre megcsinálni. Cserébe baromi hangos volt. Szar ügy ez a feszítõs dolog. El se hiszem, hogy mennyit kínlódtam és mennyi idõt basztam el rá, hogy átfaragjam a point racingot. Majd végül kidobtam a kukába mert már rá se tudtam nézni!
Ja, és köszi a magyarázatot!
Ja, és köszi a magyarázatot!
#413
Posted 2013. March 24. - 10:13
Legefeljebb arra, hogy rögtön lásd, ha egy On-One megy elõtted, mûszaki szempontból nekem sem tûnik érthetõnek...
Az egygörgõs rugós láncfeszítõ általad említett hibái kiküszöbölhetõk egy kis mókolással úgy, hogy "kívülrõl" feszítse a láncot - ahogy a kétgörgõs feszítõ (meg a váltó) felsõ görgõje is teszi. Ettõl még persze csak szükségmegoldás, az állítást lehetõvé tévõ papucs az igazi. (Excenteres megoldásokkal nincs tapasztalatom, de a rugós szutykoknál az is csak jobb lehet.)
Az egygörgõs rugós láncfeszítõ általad említett hibái kiküszöbölhetõk egy kis mókolással úgy, hogy "kívülrõl" feszítse a láncot - ahogy a kétgörgõs feszítõ (meg a váltó) felsõ görgõje is teszi. Ettõl még persze csak szükségmegoldás, az állítást lehetõvé tévõ papucs az igazi. (Excenteres megoldásokkal nincs tapasztalatom, de a rugós szutykoknál az is csak jobb lehet.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!
#414
Posted 2013. March 23. - 22:43
kicsit visszatekertem az oldalon és lenne egy kérdésem:
Ezt a támvilla csatlakozást megmagyarázná nekem valaki?
On-One Pompetamine 2012 Frame
Én biztos hülye vagyok, meg rossz suliba jártam, hogy ezt nem látom miért jó.
Ezt a támvilla csatlakozást megmagyarázná nekem valaki?
On-One Pompetamine 2012 Frame
Én biztos hülye vagyok, meg rossz suliba jártam, hogy ezt nem látom miért jó.
#415
Posted 2013. March 23. - 22:34
Hali! Én nem kínlódnék sem a láncfeszítõvel, sem a biopace-el. Használtam ejtõpapucsos egysebit feszítõvel és nélküle is, de a nélküle vált be. Ugyanis ha rugósan hagyod az EGY GÖRGÕSET, akkor semmit nem tart és sajnos gyakran leesik a lánc. (Azt hiszem ez általános tapasztalat. Ha rugós, akkor már két görgõs.) Ha meg megbarkácsolod fixre, akkor a biopace miatt megint ott vagy, ahonnan elindultál. Szóval én néznék egy normál régi 8 sebességes rendszerhez készült szép acél tányért (kör alakút, nem biopace-t ) amivel megkapod a kívánt áttételt és kiadja a lánchossz is. Láncot miért kéne cserélni? a Bp-hez nem kellett speckó lánc tudtommal.
És még vmi: azért az ss ad elég rendesen a térdeknek alapból is, nem kéne mindezt egy bp hatással fokozni. Szerintem.
És még vmi: azért az ss ad elég rendesen a térdeknek alapból is, nem kéne mindezt egy bp hatással fokozni. Szerintem.
#416
Posted 2013. March 23. - 14:17
Hali, régebben írt ide és a deviantra is compressor néven valaki. Nem tudnátok elérhetõséget hozzá? (email cím, facebook)
A testbike-on írt egy V-fékbõl gyártott láncfeszítõrõl és annak megoldása érdekelne engem.
köszi
Teo
A testbike-on írt egy V-fékbõl gyártott láncfeszítõrõl és annak megoldása érdekelne engem.
köszi
Teo
#417
Posted 2013. March 15. - 18:00
engem egygörgõs láncfeszítõ érdekelne,kell ezeknél figyelni a méretre,hosszára,vagy csak felrakom,beállítom a láncvonalhoz és boldogság?!
mert elöl biopace tányér van,most vadásszak nem biopace tányérra,meg cseréljek láncot? ejtõpapucsnál ugye befürödtem a biop. tányérral,ezért kéne a feszítõ, így több idõt megtakarítok szerintem,és árban is jobban járok.esetleg van itt valakinek eladó láncfeszítõje?
mert elöl biopace tányér van,most vadásszak nem biopace tányérra,meg cseréljek láncot? ejtõpapucsnál ugye befürödtem a biop. tányérral,ezért kéne a feszítõ, így több idõt megtakarítok szerintem,és árban is jobban járok.esetleg van itt valakinek eladó láncfeszítõje?
#418
Posted 2013. March 08. - 20:52
Arra gondoltam, hogy épít(tet)enék belõle egy alacsony költségvetésû SS gépet slick gumival, szigorúan városi lõdörgésre.
Van értelme ilyesmivel kísérletezni szerintetek?
Ahogy Yoda Mester mondá: Ne próbáld, csináld!
Mennyire alacsony a költségvetés? Milyen alkatrészek vannak nálad "raktáron"?
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!
Race, no Rest!
#419
Posted 2013. March 07. - 22:38
Szerintem simán, és nem fogod megbánni! (Max a pénztárcád késõbb, amikor rákapsz az ízére!) Ha bicajoztál annyit hogy kb. tudd mi az az áttétel amit ilyenkor használsz/nál akkor érdemes belevágni.
Egy half-link láncszemmel már csak 6,35mm-t kell maximum állítani, hogy kb. bármilyen áttétellel kiadja a megfelelõ láncfeszességet. de vannak erre kalkulátorok is, ha nagyon tutira akarsz menni. (Láncvillahosszhoz alapján tudsz áttételeket számítani.) Keress vissza fórumon. Ha ez megvan akkor a nyúlást már bõven tudod kompenzálni azzal a minimális állítási lehetõséggel is.
Azért én egy hátsóféket raknék rá, ha nem fixizni akarsz. De szerintem egy 26"-os fixin nem sok barátra lelnél
Nálam ilyen a hátulja,
[img]http://farm9.staticflickr.com/8225/8537853652_bd926366ed_z.jpg
[IMG][img]http://farm9.staticflickr.com/8234/8536750701_ab6220ea2f_z.jpg[/IMG]
Egy half-link láncszemmel már csak 6,35mm-t kell maximum állítani, hogy kb. bármilyen áttétellel kiadja a megfelelõ láncfeszességet. de vannak erre kalkulátorok is, ha nagyon tutira akarsz menni. (Láncvillahosszhoz alapján tudsz áttételeket számítani.) Keress vissza fórumon. Ha ez megvan akkor a nyúlást már bõven tudod kompenzálni azzal a minimális állítási lehetõséggel is.
Azért én egy hátsóféket raknék rá, ha nem fixizni akarsz. De szerintem egy 26"-os fixin nem sok barátra lelnél
Nálam ilyen a hátulja,
[img]http://farm9.staticflickr.com/8225/8537853652_bd926366ed_z.jpg
[IMG][img]http://farm9.staticflickr.com/8234/8536750701_ab6220ea2f_z.jpg[/IMG]
#420
Posted 2013. March 07. - 02:14
Sziasztok!
Van egy tizenéves Caprine Cherokee mtb acélvázam (+villa), amitõl nincs szívem megszabadulni. Elõre nyíló csúszó papucsos történet.
Arra gondoltam, hogy épít(tet)enék belõle egy alacsony költségvetésû SS gépet slick gumival, szigorúan városi lõdörgésre.
Van értelme ilyesmivel kísérletezni szerintetek?
http://farm2.staticf...d021_z.jpg?zz=1 (Valami ilyesmire gondoltam kisebb gumikkal.)
Van egy tizenéves Caprine Cherokee mtb acélvázam (+villa), amitõl nincs szívem megszabadulni. Elõre nyíló csúszó papucsos történet.
Arra gondoltam, hogy épít(tet)enék belõle egy alacsony költségvetésû SS gépet slick gumival, szigorúan városi lõdörgésre.
Van értelme ilyesmivel kísérletezni szerintetek?
http://farm2.staticf...d021_z.jpg?zz=1 (Valami ilyesmire gondoltam kisebb gumikkal.)