Nem teljesen értem ha jobb a lánc, miért használják motorokon meg autókon?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed
Started by
Endroo
, 2006. January 10. 21:40
#2921
Posted 2006. March 11. - 18:31

#2922
Posted 2006. March 11. - 15:47

Lánchajtás hatásfoka állítólag 98-99% körül van (ss, feszítõ nélkül nyilván. A váltó lenyomja 75 és 95 közé) Bordásszíj tuti gyengébb. Nem mintha ez minden felhasználási területnél számítana, de nekem pl. csak buliból kéne. Ahhoz meg drága.
#2923
Posted 2006. March 11. - 12:58

idealis esetben a ket oldalt elhejezett tamasztokhoz hozza sem er.
ha jol van beallitva akkor sem esik le ha nincs valla a forgazott kereknek.
meg kell fesziteni de nem olyan mertekben, mint az ekszijjat.
/mivel alakzaro kapcsolat van/
szerintem akkor megnezhetjuk mennyire halott otlet a lanc a sok surlodo felulettel.
ha jol van beallitva akkor sem esik le ha nincs valla a forgazott kereknek.
meg kell fesziteni de nem olyan mertekben, mint az ekszijjat.
/mivel alakzaro kapcsolat van/
szerintem akkor megnezhetjuk mennyire halott otlet a lanc a sok surlodo felulettel.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2924
Posted 2006. March 11. - 11:56

régebben volt errõl már szó, s akkor is felkerült ez a kép:
Bordásszíj legyek, ha ez nem esik le a hajtókarnál. A fotón is félre van csúszva...
Egyébként sztem azért életképtelen a dolog, mert egy csomó energia elvész a szíj nyúlásával. Megrángattam egy bordásszíjas bicón a a szíjat egyszer a budaörsi(?) Decathlon melletti sportboltban... nem volt meggyõzõ.
#2925
Posted 2006. March 11. - 11:46

Lovas_Gabi írta még valamikor, hogy hasonló méretû szíjjakat használnak az autómata ajtóknál, és ha kell valakinek szívesen segít asszem.
#2926
Posted 2006. March 11. - 11:05

amugy ha ez nem feszes, az ugye nem jó. ha feszes, akkor pedig picit azért lassítja az egész rendszert nem?
#2927
Posted 2006. March 11. - 00:02

inkabb igy
http://www.mtbr.com/...uctpage12.shtml
amugy regebben probaltam kivalasztani a megfelelo szijjat de nem sikerult megtudnom igazabol pontos adatot akkoriban mi teljesitmenyt ad egy ember le vagy egy lanc mit bir.
de idonkent eljatszom a gondolattal mostansag...
http://www.mtbr.com/...uctpage12.shtml
amugy regebben probaltam kivalasztani a megfelelo szijjat de nem sikerult megtudnom igazabol pontos adatot akkoriban mi teljesitmenyt ad egy ember le vagy egy lanc mit bir.
de idonkent eljatszom a gondolattal mostansag...
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2928
Posted 2006. March 10. - 23:52

#2929
Posted 2006. March 10. - 23:49

valszeg a trek fele felfogatas
ami a bal oldali lancvillara rogzitette a feket.
ami a bal oldali lancvillara rogzitette a feket.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2930
Posted 2006. March 10. - 23:46

ez a meghajtás tetszetõs, viszont engem a tárcsafék rögzítése is érdekelne mellette, mintha nem látnám a fék csavarjait.régebben volt errõl már szó, s akkor is felkerült ez a kép:
#2931
Posted 2006. March 10. - 23:45

miert?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2932
Posted 2006. March 10. - 23:24

mivel lehet meretre csinaltatni olyankor ok szabjak le es vulkanizaljak ossze. ennyi.
Majdnem.
#2933
Posted 2006. March 10. - 21:50

#2934
Posted 2006. March 10. - 21:43

#2935
Posted 2006. March 10. - 20:11

ket lehetoseg van
1. emelt lancvillas vaz
2. /ami igazabol valosabb/: mivel lehet meretre csinaltatni olyankor ok szabjak le es vulkanizaljak ossze. ennyi.
1. emelt lancvillas vaz
2. /ami igazabol valosabb/: mivel lehet meretre csinaltatni olyankor ok szabjak le es vulkanizaljak ossze. ennyi.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2936
Posted 2006. March 10. - 20:01

na ennyit a mûszaki ismeretemrõl. ofkuz bordázottra gondoltam. Lor, hogylenne a vázfûrészelés nélküli felinstalláció? vagy van olyan szíj, amit "bontani" lehet?
"The faster you are, the slower your life goes by" - Lucas Brunel
#2937
Posted 2006. March 10. - 16:28

miert kell annyira szet kapni a lancvillat a szijhajtas miatt?
ha vki gondolkozik csakis fogazott szij
ekszijjban nem erdemes gondolkozni
ha vki gondolkozik csakis fogazott szij
ekszijjban nem erdemes gondolkozni
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2938
Posted 2006. March 10. - 10:39

Ez bordásszíjas. És SS is. Meg össze is lehet csukni. Biciklizni nem tudom, hogy lehet-e vele... Strida

#2939
Posted 2006. March 10. - 01:37

A franc se tudja hogyan csinálta Jacko mondjuk kinézem belõle, hogy szétvágja a vázat miatta. De a váltás? ccc ez egy ss topic Tomi.

#2940
Posted 2006. March 10. - 01:32

Gondolkoztam rajta, de sem a szíjat sem a villákat nem érdemes megbontani. Tehát emelni kell a láncvillát. Németországban már volt ilyen prototípus. Váltója sugárirányban növelte a hátsó lánckereket. Nem volt valami egyszerû szerkezet.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]