ma sikerrel letörtem a váltómat egy jánoshegyi menet alkalmával mikor egy köves szakasz után a szar láncvezetõ [ami szériában a 2005ös polar x-é]
mijatt leesett a lánc és viszonylag gyorsan kb 30-40el mehettem nemvolt idõm gyorsan észlelni, lefékezni ezért csak egy nagy reccsenést éreztem és hogy az egész lánc váltó lejött
szerencsére végül nem lett semmi különösebb baj, csak a váltótartó izé [nemtom hogyhívják] törött el
most ezekután erõsen gondolkodom egy singlespeedes bringán, de a kérdéseim a következõk lennének
-azon erõsebb a láncfeszítés mint a hagyományos alivio váltó + truvativ nemtommi szar láncfeszítõ láncvezetõ ereje?
-karbantartás, stb mennyivel olcsóbb, igénytelenebb?
-lehetséges-e egy sima 2005 polarx vázon amelyik nem a singlespeedes fajta?
-ha igen hogyan, és mennyiért?
-milyen áttételekkel lehet használni? lehetséges-e az hogy utólagos bütykölés után lehessen változtatni az áttételen ha hátul megmarad a fogaskeréksor?
vagy inkább csináltssam meg a váltót és szenvedjek vele még egy darabig, amig nem veszek jobb láncfeszítõt?
Hamár a guruk épp házon kívûl vannak, okoskodok én helyettük:
-a láncfeszítés erõsebb, mivel nincs váltó, ami lenghetne (nem rugó feszíti a láncot)
-karbantartás annyival egyszerûbb, hogy nincs váltó, váltókar, bowden, ami törik, koszolódik, de a minõség ss-nél is sem olcsó
-nem ss vázon csak gányolással áll össze, úgy meg sok haszna nincs
-ha frankó ss a bringa, akkor nincs hátul fogaskeréksor, csak egy fogaskerék, áttételt variálni csak racsni/fogaskerék cserével lehet (ha meg fennmarad a fogsor, akkor sem marad sok varia, mert nem lesz jó a láncvonal)
Szakvélemény: csináltatsd meg a váltódat, olvasgasd a topikot, a következõ vázad meg legyen egy igazi ss, polarx kategoriában elég sok gyári megoldás van, amit még nálunk is lehet kapni. písz!