Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3052 hozzászólás a témában

#2841
uromastyx

uromastyx

    vendég

  • fórumtag
  • 146 hozzászólás
Köszi, megértettem :)

#2842
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Naná, hogy ki kell venni a kereket!
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#2843
uromastyx

uromastyx

    vendég

  • fórumtag
  • 146 hozzászólás
Ezt már kérdeztem:

vagy kivett keréknél kell vagy hogy?



#2844
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Mert a hátsó kereked be van hegesztve a vázba...
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#2845
uromastyx

uromastyx

    vendég

  • fórumtag
  • 146 hozzászólás
Akkor itt valamit nem értek: ha úgy állítom be a lánchosszat, hogy optimális legyen, akkor szerintem összebakkantás után nem tudom le-fel tenni a lánckerékre - feltéve, hogy nem használok láncfeszítõt és nem csúszópapucsos a váz.

#2846
gkulcsar

gkulcsar

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás
Miért kéne feszíteni? Szépen leveszed a tányérról arra az idõre, amíg összerakod, aztán visszateszed.

#2847
uromastyx

uromastyx

    vendég

  • fórumtag
  • 146 hozzászólás
A kérdésem az volt, bár lehet hogy a válasz csak nekem nem triviális, hogy hogyan nyomom össze a pont megfelelõ méretre vágott lánc két végét úgy hogy rajta van a lánckerekeken és közben feszíteni is kell, mivel passzentos?

#2848
gkulcsar

gkulcsar

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás
Szervízben lestem el, hogyan lehet kényelmesen láncot méretre vágni: a szétbontott láncot felülrõl kezdd rátekerni a tányérra, úgy, hogy kb. 3 óránál legyen a vége. Mikor ugyanide visszaérsz (csak alulról), a fogak megtartják a lánc egyik végét, te meg tetszés szerint megfeszítheted a másik végét. Kényelmesen rápakolod a fogakra a láncot, és teljesen egyértelmû lesz, hogy melyik szem a nyerõ.
Elnézést, ha ez túl triviális, vagy nem ez volt a kérdés.

#2849
uromastyx

uromastyx

    vendég

  • fórumtag
  • 146 hozzászólás
mel=meló

#2850
uromastyx

uromastyx

    vendég

  • fórumtag
  • 146 hozzászólás
OK, s a sima láncnál hogy megy az összenyomés, miközben mag van feszítve? Két emberes mel vagy kivett keréknél kell vagy hogy?

#2851
gimp

gimp

    vendég

  • fórumtag
  • 65 hozzászólás
Ez a fél láncszem:

http://www.ison-dist...kh-halflink.jpg

Az "összenyomatás" ugyanúgy megy, mint a sima láncnál, csak ezzel fele akkora lépésenként lehet toldani a láncot, vagyis több az esély, hogy lesz olyan lánckerék-lánchossz variáció, aminél jó a láncfeszesség feszítõ nélkül is.

#2852
uromastyx

uromastyx

    vendég

  • fórumtag
  • 146 hozzászólás
Mi az a fél láncszem és hogy nyomatom össze úgy hogy közben feszes az egész?

#2853
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.055 hozzászólás
a velvártban van félláncszem, párszáz forint, de csak bmx lánchoz jó ugye
Autist Team:)



#2854
gkulcsar

gkulcsar

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás
Vagy excentrikus hátsó agy (esetleg középcsapágy), de az valószínûleg még a papucshegesztésnél is drágább :-) A legolcsóbb a fél láncszem, ha hozzá tudsz jutni (pl. singlespeed.nl) akkor nagy valószínûséggel nem lesz szükséged láncfeszítõre.
Vagy fantom kerék, na olyat még nem láttam élõben...

#2855
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Átalakítás aluvázra mocsok drága. Feszítõ a nyerõ, vagy trükközés az áttétellel.

#2856
uromastyx

uromastyx

    vendég

  • fórumtag
  • 146 hozzászólás
Üdv!

Vázcsere után maradt egy felesleges aluvázam (Magallan Crater), s így ötlött fel bennem, hogy összeraknék egy SS-t. Kérdésem kinél lehet jelenleg csúszópapucsos átalakítást csináltatni és kb. mennyi az ára? Vagy maradjak a láncfeszítõnél?

#2857
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 888 hozzászólás
Sziasztok!

Igaz, hogy az országnak nem sikerült kormányt váltani, én azért megtettem.
Bár az egyszerû Bike+ emelt kormány jóval nehezebb, és sokkal kevésbé sportos, mint a Ritchey Pro volt, de muszáj volt lecserélni, mert fájt tõle a derekam...
Ezzel együtt a (gazdasági) hajtóerõrõl is gondoskodtam, lecseréltem a 32 fogú tányért egy 34 fogasra, amit nemrég vettem Hollandiában. (Sajnos ez is 9-es rendszerhez való, a váltáskönnyítõ fogak nélküli SS tányér már túlzott kívánság lett volna.) Így nem-terepi használathoz jobb az áttételezésem, és a lánchossz is beállt úgy, hogy a Point befelé feszíthessen. Most már nem ugrik meg a lánc, akármennyire is lépek oda neki.
Ide nem tudom, hogy lehet képet beszúrni, az alábbi linken megnézhetitek az "ilyen volt - ilyen lett" állapotokat:

http://forum.index.h...08999&t=9015951

(Kis "ontopic" kiegészítõt is tettem a végén a bringára. :-))

Ami a nyeregcsövön fityeg, az egy menet közben csomagtartónak, megállva U-lakatnak használható szerkezet, hasznos, bár majdnem olyan nehéz, mint maga a bicó...

#2858
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

sztem ez a mostani szart nem ér max annyit hogy utána még visszarakni se olyan egyszerû.
.

Na most akkor mégegyszer. (csakhogy ne legyen testbike feeling)
Nem a láncvezetõ hibája hogy leesik/esett a láncod.

ON
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#2859
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.383 hozzászólás
de ezt én se értettem mért nem boxgiude-t raknak fel?
nálam is tervben van már a csere.
vagy ez csak a 145ezres elsõ változat kivbáltsága volt? a 120 ezres polar xben ez az olcsósítás?
de ezt hülyeségnek tartom, ha úgyis 1 tányérral van mert semmi szükségem többre, akkor mértnem boxguide és kicsit drágábban? sztem ez a mostani szart nem ér max annyit hogy utána még visszarakni se olyan egyszerû.
amugy új láncfeszítõ lesz a megoldás, a kereskedésben mondták h csak gányolással lehet ezt megoldnai, aminek semmi értelme.
újabb pxet meg nem veszek, mert akor már inkább valami kisebb össztelós dh bicó jönne szóba, de ez még nagyon nagyon jövõ.

#2860
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

ma sikerrel letörtem a váltómat egy jánoshegyi menet alkalmával mikor egy köves szakasz után a szar láncvezetõ ...
miatt leesett a lánc
..
-azon erõsebb a láncfeszítés mint a hagyományos alivio váltó + truvativ nemtommi szar láncfeszítõ láncvezetõ ereje?

vagy inkább csináltssam meg a váltót és szenvedjek vele még egy darabig, amig nem veszek jobb láncfeszítõt?


Ezt kérlekszépen úgy hívják, hogy nem rendeltetésszerû használat.
Ami neked van az Truvativ Shiftguide.
A shiftguide-ba az a poén, hogy mellette tudsz használni elsõváltót. Azonban elsõ váltó nélkül ~semmit se ér.
Ennyit a _szar_ láncfeszítõrõl.

Feltöltött kép

A bal oldali a Shiftguide, a jobb oldali a Boxguide.

számodra a megoldás: veszel egy elsõ váltót, avagy pedig egy boxguide-ot.
vagy SS.

ja.. és itt egy gyári 2005ös PX : http://csekert.hu/WE...ges/36010_n.jpg
(látod mi van rajta? ;))
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda