Köszi, megértettem
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
Started by
Endroo
, 2006. January 10. 21:40
#2841
Posted 2006. May 11. - 14:07
#2842
Posted 2006. May 11. - 13:59
Naná, hogy ki kell venni a kereket!
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!
Race, no Rest!
#2843
Posted 2006. May 11. - 13:41
#2844
Posted 2006. May 11. - 13:26
Mert a hátsó kereked be van hegesztve a vázba...
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!
Race, no Rest!
#2845
Posted 2006. May 11. - 13:19
Akkor itt valamit nem értek: ha úgy állítom be a lánchosszat, hogy optimális legyen, akkor szerintem összebakkantás után nem tudom le-fel tenni a lánckerékre - feltéve, hogy nem használok láncfeszítõt és nem csúszópapucsos a váz.
#2846
Posted 2006. May 11. - 11:10
Miért kéne feszíteni? Szépen leveszed a tányérról arra az idõre, amíg összerakod, aztán visszateszed.
#2847
Posted 2006. May 11. - 11:08
A kérdésem az volt, bár lehet hogy a válasz csak nekem nem triviális, hogy hogyan nyomom össze a pont megfelelõ méretre vágott lánc két végét úgy hogy rajta van a lánckerekeken és közben feszíteni is kell, mivel passzentos?
#2848
Posted 2006. May 11. - 10:27
Szervízben lestem el, hogyan lehet kényelmesen láncot méretre vágni: a szétbontott láncot felülrõl kezdd rátekerni a tányérra, úgy, hogy kb. 3 óránál legyen a vége. Mikor ugyanide visszaérsz (csak alulról), a fogak megtartják a lánc egyik végét, te meg tetszés szerint megfeszítheted a másik végét. Kényelmesen rápakolod a fogakra a láncot, és teljesen egyértelmû lesz, hogy melyik szem a nyerõ.
Elnézést, ha ez túl triviális, vagy nem ez volt a kérdés.
Elnézést, ha ez túl triviális, vagy nem ez volt a kérdés.
#2849
Posted 2006. May 11. - 06:43
#2850
Posted 2006. May 11. - 06:42
OK, s a sima láncnál hogy megy az összenyomés, miközben mag van feszítve? Két emberes mel vagy kivett keréknél kell vagy hogy?
#2851
Posted 2006. May 10. - 23:26
Ez a fél láncszem:
http://www.ison-dist...kh-halflink.jpg
Az "összenyomatás" ugyanúgy megy, mint a sima láncnál, csak ezzel fele akkora lépésenként lehet toldani a láncot, vagyis több az esély, hogy lesz olyan lánckerék-lánchossz variáció, aminél jó a láncfeszesség feszítõ nélkül is.
http://www.ison-dist...kh-halflink.jpg
Az "összenyomatás" ugyanúgy megy, mint a sima láncnál, csak ezzel fele akkora lépésenként lehet toldani a láncot, vagyis több az esély, hogy lesz olyan lánckerék-lánchossz variáció, aminél jó a láncfeszesség feszítõ nélkül is.
#2852
Posted 2006. May 10. - 20:33
#2853
Posted 2006. May 10. - 16:27
#2854
Posted 2006. May 10. - 16:26
Vagy excentrikus hátsó agy (esetleg középcsapágy), de az valószínûleg még a papucshegesztésnél is drágább :-) A legolcsóbb a fél láncszem, ha hozzá tudsz jutni (pl. singlespeed.nl) akkor nagy valószínûséggel nem lesz szükséged láncfeszítõre.
Vagy fantom kerék, na olyat még nem láttam élõben...
Vagy fantom kerék, na olyat még nem láttam élõben...
#2855
Posted 2006. May 10. - 16:00
Átalakítás aluvázra mocsok drága. Feszítõ a nyerõ, vagy trükközés az áttétellel.
#2856
Posted 2006. May 10. - 15:34
Üdv!
Vázcsere után maradt egy felesleges aluvázam (Magallan Crater), s így ötlött fel bennem, hogy összeraknék egy SS-t. Kérdésem kinél lehet jelenleg csúszópapucsos átalakítást csináltatni és kb. mennyi az ára? Vagy maradjak a láncfeszítõnél?
Vázcsere után maradt egy felesleges aluvázam (Magallan Crater), s így ötlött fel bennem, hogy összeraknék egy SS-t. Kérdésem kinél lehet jelenleg csúszópapucsos átalakítást csináltatni és kb. mennyi az ára? Vagy maradjak a láncfeszítõnél?
#2857
Posted 2006. May 06. - 21:06
Sziasztok!
Igaz, hogy az országnak nem sikerült kormányt váltani, én azért megtettem.
Bár az egyszerû Bike+ emelt kormány jóval nehezebb, és sokkal kevésbé sportos, mint a Ritchey Pro volt, de muszáj volt lecserélni, mert fájt tõle a derekam...
Ezzel együtt a (gazdasági) hajtóerõrõl is gondoskodtam, lecseréltem a 32 fogú tányért egy 34 fogasra, amit nemrég vettem Hollandiában. (Sajnos ez is 9-es rendszerhez való, a váltáskönnyítõ fogak nélküli SS tányér már túlzott kívánság lett volna.) Így nem-terepi használathoz jobb az áttételezésem, és a lánchossz is beállt úgy, hogy a Point befelé feszíthessen. Most már nem ugrik meg a lánc, akármennyire is lépek oda neki.
Ide nem tudom, hogy lehet képet beszúrni, az alábbi linken megnézhetitek az "ilyen volt - ilyen lett" állapotokat:
http://forum.index.h...08999&t=9015951
(Kis "ontopic" kiegészítõt is tettem a végén a bringára. :-))
Ami a nyeregcsövön fityeg, az egy menet közben csomagtartónak, megállva U-lakatnak használható szerkezet, hasznos, bár majdnem olyan nehéz, mint maga a bicó...
Igaz, hogy az országnak nem sikerült kormányt váltani, én azért megtettem.
Bár az egyszerû Bike+ emelt kormány jóval nehezebb, és sokkal kevésbé sportos, mint a Ritchey Pro volt, de muszáj volt lecserélni, mert fájt tõle a derekam...
Ezzel együtt a (gazdasági) hajtóerõrõl is gondoskodtam, lecseréltem a 32 fogú tányért egy 34 fogasra, amit nemrég vettem Hollandiában. (Sajnos ez is 9-es rendszerhez való, a váltáskönnyítõ fogak nélküli SS tányér már túlzott kívánság lett volna.) Így nem-terepi használathoz jobb az áttételezésem, és a lánchossz is beállt úgy, hogy a Point befelé feszíthessen. Most már nem ugrik meg a lánc, akármennyire is lépek oda neki.
Ide nem tudom, hogy lehet képet beszúrni, az alábbi linken megnézhetitek az "ilyen volt - ilyen lett" állapotokat:
http://forum.index.h...08999&t=9015951
(Kis "ontopic" kiegészítõt is tettem a végén a bringára. :-))
Ami a nyeregcsövön fityeg, az egy menet közben csomagtartónak, megállva U-lakatnak használható szerkezet, hasznos, bár majdnem olyan nehéz, mint maga a bicó...
#2858
Posted 2006. May 05. - 18:47
Na most akkor mégegyszer. (csakhogy ne legyen testbike feeling)sztem ez a mostani szart nem ér max annyit hogy utána még visszarakni se olyan egyszerû.
.
Nem a láncvezetõ hibája hogy leesik/esett a láncod.
ON
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#2859
Posted 2006. May 05. - 13:10
de ezt én se értettem mért nem boxgiude-t raknak fel?
nálam is tervben van már a csere.
vagy ez csak a 145ezres elsõ változat kivbáltsága volt? a 120 ezres polar xben ez az olcsósítás?
de ezt hülyeségnek tartom, ha úgyis 1 tányérral van mert semmi szükségem többre, akkor mértnem boxguide és kicsit drágábban? sztem ez a mostani szart nem ér max annyit hogy utána még visszarakni se olyan egyszerû.
amugy új láncfeszítõ lesz a megoldás, a kereskedésben mondták h csak gányolással lehet ezt megoldnai, aminek semmi értelme.
újabb pxet meg nem veszek, mert akor már inkább valami kisebb össztelós dh bicó jönne szóba, de ez még nagyon nagyon jövõ.
nálam is tervben van már a csere.
vagy ez csak a 145ezres elsõ változat kivbáltsága volt? a 120 ezres polar xben ez az olcsósítás?
de ezt hülyeségnek tartom, ha úgyis 1 tányérral van mert semmi szükségem többre, akkor mértnem boxguide és kicsit drágábban? sztem ez a mostani szart nem ér max annyit hogy utána még visszarakni se olyan egyszerû.
amugy új láncfeszítõ lesz a megoldás, a kereskedésben mondták h csak gányolással lehet ezt megoldnai, aminek semmi értelme.
újabb pxet meg nem veszek, mert akor már inkább valami kisebb össztelós dh bicó jönne szóba, de ez még nagyon nagyon jövõ.
#2860
Posted 2006. May 04. - 23:11
ma sikerrel letörtem a váltómat egy jánoshegyi menet alkalmával mikor egy köves szakasz után a szar láncvezetõ ...
miatt leesett a lánc
..
-azon erõsebb a láncfeszítés mint a hagyományos alivio váltó + truvativ nemtommi szar láncfeszítõ láncvezetõ ereje?
vagy inkább csináltssam meg a váltót és szenvedjek vele még egy darabig, amig nem veszek jobb láncfeszítõt?
Ezt kérlekszépen úgy hívják, hogy nem rendeltetésszerû használat.
Ami neked van az Truvativ Shiftguide.
A shiftguide-ba az a poén, hogy mellette tudsz használni elsõváltót. Azonban elsõ váltó nélkül ~semmit se ér.
Ennyit a _szar_ láncfeszítõrõl.
A bal oldali a Shiftguide, a jobb oldali a Boxguide.
számodra a megoldás: veszel egy elsõ váltót, avagy pedig egy boxguide-ot.
vagy SS.
ja.. és itt egy gyári 2005ös PX : http://csekert.hu/WE...ges/36010_n.jpg
(látod mi van rajta? )
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda