Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Single Speed

- - - - -

  • Please log in to reply
3055 replies to this topic

#201
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
  • LocationKelenföld

én erre nem költenék egy fillért se, ránézésre minden beavatkozás gyakorlatilag gazdasági totálkárt jelentene, arról nem is beszélve, hogy egy hangyányit se javulna a bringa minősége/használhatósága.

amúgy:
-a hajtómű lánctányérjai nem bonthatóak, azok közül kell kiválasztanod, melyikre akarod a szükséges áttételt megvalósítani (ha nincsenek nagyon elkopva, egyébként rögtön hajtóműcsere)
-kell a menetes fogaskeréksor helyére egy 1 sebességes racsni: http://ebike.hu/term...u/racsni-1-seb/
-mivel így teljesen elmászik a láncvonal a nem ehhez tervezett keskeny peremtávolságú menetes aggyal, az agyat át kell hézagolni jobbra, a kereket meg visszahúzni balra (vagy van annyi tartalék a küllőhosszban, vagy újrafűzés)

-a váltót vagy felhasználod láncfeszítőnek (végálláscsavarokkal fixálva) vagy szerzel a helyére egy 1 vagy 2 görgős fix darabot: http://ebike.hu/term...cfeszito/hatra/
-valószínűleg egy lánccsere is jó lenne

 

Vagy továbbvinni az első -jogos- gondolatod, nulla forint anyagköltséggel megoldva (ahogy látok itt felénk efféle megoldásokat):

A sarus hátsóváltó alatti hosszúpapucsot kihasználva, a mostani hajtást közép-középre állított leszabott lánccal összerakni. Nem túl feszesre, mert központosság nyilván nincs.. Bowdeneket, váltókat, karokat letúrni.

Láttam már ilyet összecsukott hátsó háromszöggel, kontrafékkel is működni.

Persze az egész előfeltétele, hogy a középcsapágy a hátsó háromszögön legyen.


Edited by Rabbit, 2015. June 03. - 16:25.


#202
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

én erre nem költenék egy fillért se, ránézésre minden beavatkozás gyakorlatilag gazdasági totálkárt jelentene, arról nem is beszélve, hogy egy hangyányit se javulna a bringa minősége/használhatósága.

amúgy:
-a hajtómű lánctányérjai nem bonthatóak, azok közül kell kiválasztanod, melyikre akarod a szükséges áttételt megvalósítani (ha nincsenek nagyon elkopva, egyébként rögtön hajtóműcsere)
-kell a menetes fogaskeréksor helyére egy 1 sebességes racsni: http://ebike.hu/term...u/racsni-1-seb/
-mivel így teljesen elmászik a láncvonal a nem ehhez tervezett keskeny peremtávolságú menetes aggyal, az agyat át kell hézagolni jobbra, a kereket meg visszahúzni balra (vagy van annyi tartalék a küllőhosszban, vagy újrafűzés)

-a váltót vagy felhasználod láncfeszítőnek (végálláscsavarokkal fixálva) vagy szerzel a helyére egy 1 vagy 2 görgős fix darabot: http://ebike.hu/term...cfeszito/hatra/
-valószínűleg egy lánccsere is jó lenne

 



#203
Joda89

Joda89

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts

Sziasztok !

Új vagyok még itt előre is bocsi a bénázásért.

Olyan kérdésem lenne felétek, hogy a képen látható kerékpárt szeretném átalakítani 1 sebességessé.
Meguntam a váltóval való kínlódást meg a váltogatást. Jelenleg azt is csinálja, hogy mintha egyfolytában átugrana a lánc valamelyik fogaskeréken is.
Nekem egy stabil és hibamentes hajtásláncra van szükségem.
Mi lenne a teendőm vele?
Hogy kezdjek neki?
Remélem tudtok segíteni.

Előre is köszönöm.

Üdvözlettel
Dani

A kép az alábbi linken tekinthető meg.
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg


Edited by Joda89, 2015. June 03. - 15:39.


#204
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,169 posts

pedig a 17 még nem is nagy... most hétvége előtt agyaltam (még ZSCS-vel is konzultáltam!) rajta, hogy vajon jó-e nekem egy 21-es, sorból bontott lánckerék a 20-as Groove Armada helyett, de örülök, hogy hallgattam a józan észre.

Igazából leginkább az tartott vissza, hogy a váltóhoz való lánckeréknek sokkal alacsonyabbak a fogai. meg hogy teljes sornál senkit nem zavar, ha melléesne a lánc, a váltó miatt úgysem esik mellé, de ha esne is, akkor is ott egy másik fogaskerék van... 

A2Z-ből van egyébként 18 és 16 fogúm, meg egy Shimano 14-es, ezek is vékonyak, de azért egész bizalomgerjesztőek. az átalakító készlet hézagoló gyűrűi meg elég jó vastag falúak, kétlem hogy ezzel annyit tudna elcsavarodni a rendszer -az én izomerőm mellett...- hogy gond legyen. használtam már őket, de megterhelve nem voltak.

 

egyszer próbáltam sorból bontott lánckereket, soha többet. meg gagyit sem, ezt nagyon megtanultam.  :angry:

 

egyébként annyi haszna volt ennek a kis közjátéknak a 18T acorral, hogy nagyon megtanított finoman adagolni az erőt. :) persze egyébként sem látom értelmét a fogcsikorgatós erőlködésnek, inkább igyekszem a lendületet tartani, ahol és amíg lehet, illetve alkalmazni a  ritmikus előre-pihen-előre-pihen (hogy lehet ezt szakszerűen leírni??)  mozgássort. pont emiatt is rövidült idén az áttétel: erőlködni nincs értelme. ezért sem látom lételemét az extra széles kormányoknak, minek csomót kötni a vázra?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#205
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

pedig a 17 még nem is nagy... most hétvége előtt agyaltam (még ZSCS-vel is konzultáltam!) rajta, hogy vajon jó-e nekem egy 21-es, sorból bontott lánckerék a 20-as Groove Armada helyett, de örülök, hogy hallgattam a józan észre.

Igazából leginkább az tartott vissza, hogy a váltóhoz való lánckeréknek sokkal alacsonyabbak a fogai. meg hogy teljes sornál senkit nem zavar, ha melléesne a lánc, a váltó miatt úgysem esik mellé, de ha esne is, akkor is ott egy másik fogaskerék van... 

A2Z-ből van egyébként 18 és 16 fogúm, meg egy Shimano 14-es, ezek is vékonyak, de azért egész bizalomgerjesztőek. az átalakító készlet hézagoló gyűrűi meg elég jó vastag falúak, kétlem hogy ezzel annyit tudna elcsavarodni a rendszer -az én izomerőm mellett...- hogy gond legyen. használtam már őket, de megterhelve nem voltak.



#206
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,169 posts

én nem árulom el neked a megoldást, mivel nem tudom... viszont érdekel majd. a kerék tuti nem mozdul el? nekem egyetlen egyszer esett le eddig a lánc, amikor még gyorszár volt. Groove Armada, elöl On-One acél kerék. mondjuk az Acort könnyen kizárhatod, ha megjön a kis fekete (amennyiben megszűnik :) )

 

ideje elárulnom a megfejtést. nem mozdul el a kerék. (pedig nekem gyorszár tartja, persze XT.)  nagy meglepetés nem lesz: az acor lánckerék a kuka. a pár hsz-szel korábbi surly-val teljesen hibátlan. azt hiszem, a megfejtés az lehet, hogy az acor ekkora méretben már nagyon rugalmas oldalirányban és a legkisebb ilyen irányú terhelésnél enged annyit (meg hát a fogai sem olyan hangsúlyosak, mint a surly-n), hogy lemásszon a lánc. tényleg fura, mert a 17T acor teljesen jó volt, most is azt használtam 32/17 felállásban, míg a surly-t vártam.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#207
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,169 posts

Király cucc, ilyenem van nekem is - csak 21-es, mert kisebbhez csirke vagyok. :D

 

de te malomkereket forgatsz vele! ;)


Edited by Kisherceg, 2015. May 15. - 19:54.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#208
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Király cucc, ilyenem van nekem is - csak 21-es, mert kisebbhez csirke vagyok. :D



#209
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,169 posts

egy őszinte-irónikus megnyilvánulás az mtbr ss topicjainak egyikéből :)

Rigid SS advantage is massive street cred in the car park. 
Most riders think you are some kind of powerhouse, sadomasochistic wizard.
Truth is I'm just to retarded to change gears and figure out how to set up suspension.

 

 

 

 

az előbbiekben vázolt probléma megoldására feltettem ezt itt, hamarosan kipróbálom:)

459576794DSC_0256_www.kepfeltoltes.hu_.j

 

az on-on meg bekaphatja, hogy nem akartak eladni nekem groove armada-t...


  • zscs and Vejne like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#210
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

én nem árulom el neked a megoldást, mivel nem tudom... viszont érdekel majd. a kerék tuti nem mozdul el? nekem egyetlen egyszer esett le eddig a lánc, amikor még gyorszár volt. Groove Armada, elöl On-One acél kerék. mondjuk az Acort könnyen kizárhatod, ha megjön a kis fekete (amennyiben megszűnik :) )


Edited by ZolkoW, 2015. April 20. - 19:57.


#211
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,169 posts

van egy problémám: új cuccokat raktam fel a hajtáshoz, új lánckerék (surly) új lánc(pc850) és új talpas lánckerék (acor, ennek a helyére jön egy on-one groove armada, csak még nem ért ide. tavaly ugyanilyen acor volt fenn, kevesebb foggal, gond nélkül ment minden). mióta felkerültek a cuccok, nincs bringázás láncleesés nélkül, rettentően idegesítő. :( volt olyan, hogy a pörgetés hirtelen abbahagyásakor, volt olyan, hogy közepesen erős, ritmusos mászás közben szállt el. a combom tiszta kék-zöld folt, grrhhhrrr..... :angry:

feszes a lánc, van ugyan egy kis oválisság miatti feszes/laza játék benne, de nem tűnik vészesnek, tavaly lazább lánccal is mentem néha, nem volt leesés. a láncvonal jó, 1-2mm lehet csak az eltérés. (mostanra még ezt is sikerült eliminálni, bár azóta nem tudtam kipróbálni)

 

 

mi lehet a gond? az acorra gyanakszom, de az is új....

 

a másik, hogy állva, behúzott fékkel terhelve a pedált, az lánc alsó részén simán összehozok bő 1cm lógást. ez normális, vagy kezdjem el átnézni a vázat?   B)


Edited by Kisherceg, 2015. April 20. - 12:34.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#212
Fricz5

Fricz5

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Elég tudatlan vagyok ezekben a kifejezésekben. Az átpapucsolás az mit takar? Amúgy köszönöm a választ.

#213
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Sziasztok? Egy futár sráctól megörököltem egy SS bringát. A bajom vele az, hogy a pedál szinte a földet súrolja... 23 cm re van a középcsapágy a földtől(lapos versenygumikkal), 170es hajtókarok. A villa a váz eredetije... A kérdésem, hogy hogyan lehetne megemelni a pedál vagy a középcsapágy magasságát?

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Ballonosabb gumival
átpapucsolással. :D



#214
Fricz5

Fricz5

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Sziasztok? Egy futár sráctól megörököltem egy SS bringát. A bajom vele az, hogy a pedál szinte a földet súrolja... 23 cm re van a középcsapágy a földtől(lapos versenygumikkal), 170es hajtókarok. A villa a váz eredetije... A kérdésem, hogy hogyan lehetne megemelni a pedál vagy a középcsapágy magasságát?

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

#215
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,169 posts

ez a két agy vajon ugyanaz és csak a szín a különbség, vagy van más is?

http://ebike.hu/term...ngely-imbuszos/

http://ebike.hu/term...hatso-kerekagy/

 

a feketénél az írja, hogy menetes lánckerékkel használható, ami elvileg hülyeség... illetve a narancsnál ott van, hogy "light", a másiknál meg ugyen nincs...

 

a záróanyához ez a szerszám való?

http://ebike.hu/term...ozepcsapagyhoz/

 

keresgéltem linkeket, de nem derült ki, hogy milyen széles a kazetta rész, illetve, hogy milyen láncvonal határok között állítható a láncvonal. egyedül itt van egy p.c.d. érték, 58/49mm, esetleg ez akar lenni?

http://novatecusa.ne...t/d252sb-bo-aa/

 

kicsit más, de kapcsolódik: a kazettára való hézagolókat hol lehet szerezni, amik nem a sztenderd 4mm.-es darabok?

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#216
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,169 posts

ilyet próbált már valaki?

http://ebike.hu/term...cfeszito-hatra/

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#217
Ch4os

Ch4os

    újonc

  • fórumtag
  • 11 posts

Sziasztok!

Otthonra sokadik kerékpárnak nulláról építenék egy single-speed-et (esetleg fixi filp-flop-pal) csak városi (Bp. nincs hegy) használatra. Minimal design.

Cél lenne egy könnyű bringa, mert valahogy mindnél megvan a 12+kg-os súly és jó lenne már végre egy 8 kg körüli.

Ez lehetséges vagy el vagyok szállva?

Gondoltam 190cm-emhez kellene egy nagyobb de könnyebb váz, esetleg félkész gép. Erre tudnátok adni ötleteket? Jó lenne valami igen rövid váz. A festés OK, de repedés, horpadás esetén szerintem már nem erőltetném a vételt.

Ehhez majd jönnének az erősebb kerekek.

A többi alkatrész meg már van itthon.

 


#218
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts

http://www.superstar...el-sprocket.htm

 

Sajnos 19T épp nincs, de hátha...

19T talpas lánckereket hol lehet kapni, olyat, ami nem aranyáron (pl, on-one, surly) elérhető?  Most ilyet használok, de csak 18T-ig van



#219
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,169 posts

köszi, még azt szeretném kérdezni, hogy milyen széles a talp részénél?

 

közben megtaláltam. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#220
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,169 posts

Egy picit ez is lóg, de nem annyira, mint egy altrix (holtjáték nélkül az életben nem vennénk le egy alu kazettatestről). Kb koncentrikus. A fekete felületkezelés pár száz km után lejön ott ahol a lánccal érintkezik és rozsdásodra hajlamos ezeken a helyeken, ha nincs rajta kenés és víz éri. A fogak szélesebbek, mint az altrixon, két elkopott lánc után minimális kopás látszik rajta, elöl az acél truvativ lánckerék kopottabb, mint ez. 

 

köszi, még azt szeretném kérdezni, hogy milyen széles a talp részénél?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"