Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18475 hozzászólás a témában

#18201
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
"35 ért boltban is van hirdetve....(legalábbis az xt t.fék + fékváltókar, gondolom dc kart jelöl)"

Csak a boltban akciosan darabja ennyi. Vagyis blos fekvaltokar elso fekkel, vagy jobbos hatsoval, az aprobal meg 60 a par, adapterekkel ;)

A monobodi szerelese pedig annyibol all, hogy az egyik oldalon nagyobb a furat mint a dugattyu, es ezen keresztul kell kivenni a masik oldal dugattyujat is. Az atlag fekeknel pedig szetcsavarozod, es utana szeded ki a dugattyukat.
Az emberek 99% ezt otthon soha nem kezdi el szerelni, igy tenyleg tok mindegy hogy a szervizben mikent kell csinalniuk :)
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#18202
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

bikertigger: de ahhoz még hozzájön a tárcsa is (+5), nem? meg persze van aki csak boltból szeret vásárolni. :)

xian: na AZ a marketingduma ;) ki lehet, de te otthon egyedül nem fogod szétszedni a féknyerget, hidd el. viszont erre nem is lesz szükséged. ha x9 akkor megértem hogy nem szeretnél dc-t.

lehet nem tudom.....nem mindig tudni náluk.... meg annyira nem néztem, engem nem fenyeget a veszély hogy sh tárcsát vegyek, hacsak nem újítanak vmi q. nagyot.....dc kart meg szintén nem szeretnék....(ugye x9)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#18203
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
bikertigger: de ahhoz még hozzájön a tárcsa is (+5), nem? meg persze van aki csak boltból szeret vásárolni. :)

xian: na AZ a marketingduma ;) ki lehet, de te otthon egyedül nem fogod szétszedni a féknyerget, hidd el. viszont erre nem is lesz szükséged. ha x9 akkor megértem hogy nem szeretnél dc-t.

#18204
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
DC-t nem szeretnék. olyan mint az integrált alaplap. ráadásul dobhatnám az X.9-et.

thez: gondolom benne van a 2 dugattyú. vagy ezek kivehetõk a monobody féktestbõl is?

közben megnéztem a hullámos tárcsát. azt írják tisztulási okokból ilyen...

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#18205
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

viszont ~+10 ért már dual contolos karral is vehetsz az apróból, összeszerelve.


35 ért boltban is van hirdetve....(legalábbis az xt t.fék + fékváltókar, gondolom dc kart jelöl)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#18206
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
azt is összerakják azért valahogy, nem úgy terem a fán ;). ez ne tartson vissza. hullámos tárcsa meg kb. dizájn, de persze erre is van hangzatos marketingduma.

#18207
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
mi szarna be benne? tömités cserélhetõ, ha a nyereg sérül fizikailag akkor meg úgyis kuka...
egy helyel kevesebb ami ereszthet rajta. nincs illesztés a kettõ között.

#18208
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
xt is esélyes!

a monobody-t azért kérdeztem, mert ránézésre nem szedhetõ szét, szóval ha besz@rik akkor...

az Avid hullámos tárcsájában egyébként mi az okosság?

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#18209
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
monobody jó. ha javítani kell nagyjából mindegy neked, mert azt szervízben fogod csináltatni, de nem valószínû, hogy a féknyergen belül hibásodjon meg valami.

ha 160-ashoz adják akkor 160-as adaptert fogsz kapni hozzá.

nem adtál hozzá olajat + összeszerelést (ami mondjuk minimális kézügyességgel otthon is elvégezhetõ és az olaj se nagyon drága), de ha xt jó neked árban, akkor én mindenképpen azt venném a felsoroltak közül. ;) viszont ~+10 ért már dual contolos karral is vehetsz az apróból, összeszerelve.

#18210
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
köszönöm a segítõ hozzászólásokat mindenkinek!

számolgattam...

XT 06 monobody féktest: 12.665
XT 6 cs tárcsa 160mm: 4.699
XT kar: 8.492
vez. elsõ 90 cm: 2.796
vez. hátsó 170 cm: 3.902

elõre / hátra: 28.652, ill. 29.758. nem is olyan rossz.

a monobody féktestnek akkor most örülünk?
-mert ugye könnyebb
-nem eresztheti (az illesztésnél) az olajat
-viszont mi van, ha javítani kell???

más. egy 160-as tárcsához ajánlott fékhez olyan adaptert adnak, hogy ha a megfelelõ (160-as) tárcsával használom már nem kell hozzá semmi?

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#18211
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
biztos hogy tárcsával árulják, mert én akartam venni tárcsa és adapter nékül, és leszámitották az árból. más kérdés, hogy nem vettem meg. :)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#18212
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
xian rosszul gondolod. az erõkar miatt nagyobb lesz a kereket fékezõ erõ ugyanakkora fékkarra kifejtett erõ mellett. bár végülis elolvasva jól gondolkodsz, csak te mást vettél állandónak :) szóval ha ugyanakkora erõvel húzod a kart, akkor a nagyobb tárcsa nagyobb erõvel fogja lassítani a kereket (ha eltekintünk az adapter miatt megnövekedett rugalmasságtól), viszont pontosan a nagyobb erõkar miatt jobban fogja tekerni a telóláb/agy kapcsolatot is. na fizikaóra off.

én kevés ergonomikusabb kart fogdostam mint a shimanoé, de ez is ugye a te kezedtõl függ.

shimanoból fék és hajtókar. a többi felejtõs részemrõl is :)

nincs odaírva hogy tárcsa nélkül, szóval nagyjából tuti hogy tárcsával együtt értik. (pláne hogy oda van írva: tárcsaméret)

#18213
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

akkor jól gondolom, hogy a Juicy5 160 ára az eBike-on (27.920) tárcsával értendõ???

igen.
és a sh!mano hajtókaron kivül tárcsaféket is tud csinálni. a váltókarjait én nem ismerem el. gripshift ownz.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#18214
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
ja. az ergonómiai szempontok is fontosak

én sem szeretem a Shimano-t, de néhány termékük minõségét (pl. hajtómûvek, váltókarok) el kell hogy ismerjem.
az elhangzottak szerint féket is tudnak gyártani, én pedig olyat szeretnék ami megbízható, és ha netán mégis elromlik rövid idõn belül javítható.

viszont volt itt szó valami Avid-os olajfolyásról, meg arról, hogy a Biker nem áll a helyzet magaslatán alkatrész-ügyileg...

akkor jól gondolom, hogy a Juicy5 160 ára az eBike-on (27.920) tárcsával értendõ???

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#18215
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
a hfx9-es rossz tapasztalataim miatt és a sh!mano-ellenességem miatt az avidra szavazok.
a hfx9-nek amugy is kényelmetlen a fékkarja, kicsi a bütyök a végén, majd ha kipróbáltál egy sh!mano fékkart, tudod értékelni a nagy bütyköt.
a sh!manoknak amugy a régi 4 dugattyús xt (elsõ tárcsafékük) óta a legjobb a fékkarja a világon. talán az avid versenyezhet vele.
avid elõnye, hogy van hozzá tárcsa (az árban benne van, nem ugy mint az lx esetében), hátránya hogy hullámossága miatt buta érzést ad fékezéskor.
a dot szétmar mindent (kezedet, festéket, stb) mig az ásványival sose lesz ilyen gondod.

fékerõre több teszt szerint is az avid a legerõsebb (német bike, angol mtbr, angol montainbiking uk) a hármasból.
a hayesnek tényleg nagy a fékkarja.


ha rám hallgatsz, veszel amit akarsz :D


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#18216
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
ezsembe jutott még valami.

józan paraszti ésszel belegondolva a kereket 160-as, és 203-as tárcsával is ugyanaz az erõ állítja meg, max. az utóbbi esetben kisebb erõvel kell a pofákat a tárcsához nyomni. ha jól gondolkodok, akkor a (tám)villát mindkét esetben (azonos fékerõt feltételezve) ugyanakkora erõ terheli. ha így van akkor nem számít a tárcsa mérete, max több súlyt cipelek, és gondolom az adapterek száma (mérete) is növekszik.

vagy rosszul gondolom?

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#18217
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
szép randi lehetett...:)

#18218
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
rocsi: mondom a csavarra picit :) azon megszilárdul és úgy tekered be. diggel azt hiszem úgy ismerkedtem össze, hogy gyapi bemenetrögzítõzte neki a fél kart és katlan elején már nem ment vissza, csak ha tolta. úgyhogy fullszervíz az erdõ közepén :) azok a régi szép idõk.

#18219
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
2004-es MAG-ok, arra is panaszkodtak, hogy lazul.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#18220
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
De neked Mag -od van nem? Itt meg a HFX 9 -rol beszeltek asszem ami az olcsobb verzio, valszeg ezert olyan amilyen.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!