Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#17081
Írta 2006. július 03. - 19:57

#17082
Írta 2006. július 03. - 19:27

elsõ körben üdv nálunk ideátNem ragaszkodok a bowdenes Shimanohoz, félre ne értsetek, csak szeretk vmibõl kiindulni, mert van mihez hasonlítani, ez volt a kiindulás.
BB5nél az említett V-fékek gondolom már nem jobbak, nem?
Vagy mit javasoltok hogy beleférjek 12-15be, 185ös tárcsával legyen szerelve, jó legyen, ne legyen húzós hozzá a betét? (Onnantól hogy bowdenes, gondolom a kompatibilitással nincs gond...)
BB5 idáig nagyobb tárcsával, egyébb? Ezt gondolom meg lehet tárcsa nélkül is kapni, nem?
Halk bónusz kérdés: Érdemes lenne BB7-es 203-as szettre gyûjteni? (~20K) Ha igen, akkor elsõ körben váltók+defektgátló szallagok (szumm ~17K), köv hónapban meg BB= 20,3centis tárcsával...

utána: a bb5 és a bb7 nem igazán sokban különbözik, fõleg az állíthatóság egyszerûsége az, ami a bb7-et drágábbá teszi, nem imbusszal tekergeted, hanem kézzel.
a fékbetétek sem kompatibilisak, ha jól tudom, de mióta a zoggie csinál 1990-ért fékbetétet, azóta szvsz mindegy.
185-ös tárcsával elég lesz neked a bb5 is, ezt elhiheted. egy valamit ne feledj: komoly bovdenházat venni.
az meg hogy a boltos szerint jó az alivio fék is, mert a környék "dh-sai" azzal mennek, az õket és a boltost is minõsíti. nem jó értelembnen, mielõtt rákérdezel

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17083
Írta 2006. július 03. - 19:17

BB5nél az említett V-fékek gondolom már nem jobbak, nem?
Vagy mit javasoltok hogy beleférjek 12-15be, 185ös tárcsával legyen szerelve, jó legyen, ne legyen húzós hozzá a betét? (Onnantól hogy bowdenes, gondolom a kompatibilitással nincs gond...)
BB5 idáig nagyobb tárcsával, egyébb? Ezt gondolom meg lehet tárcsa nélkül is kapni, nem?
Halk bónusz kérdés: Érdemes lenne BB7-es 203-as szettre gyûjteni? (~20K) Ha igen, akkor elsõ körben váltók+defektgátló szallagok (szumm ~17K), köv hónapban meg BB= 20,3centis tárcsával...
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#17084
Írta 2006. július 03. - 19:04

#17085
Írta 2006. július 03. - 18:55

××Még érdekelne hogy nagyságrendileg melyikbe milyen drága fékbetét való/érdemes venni bele?
Avidba is meg Shimanoba is ~3e, ahogy neztem. De szerintem gondold at megegyszer a dolgot, szvsz egy bowdenes deornal egy avid vfek sokkal jobb.
#17086
Írta 2006. július 03. - 18:18

csak a cl tárcsához mûgyanta betét jár. avid gyárt a fékjéhez ilyen betétet..?természetesen a shimano CL tárcsákkal is mûködik az avid fék.
vagy esetleg shimanonak nem gyantás tárcsája..
még egy kevés segítség kellene
#17087
Írta 2006. július 03. - 18:17

nem akarlak lebeszélni, de sztem egy madzagos alivio tárcsánál egy avid sd 7 v-fék többet ér.......de Te tudod..../pedig köztudottan nem vagyok vfék fun :)/Konzultáltam a biciklissel is (boltos), alábbiakra jutottunk:
-normális mechanikus is jó, én bicómra nem kell a hidraulikus, és a környékbeli DH-sok (akik versenyeznek is) Aliviot használnak
-Jó bowdennel azt mondja nincs baj, illetve 185öst ajánlott elõre (pontosabban hogy nekem nem a 160as való)
Agyból egy korrektebb nem iparis B+-ot néztünk, a Country discnél masszívabb darabot (5,x K katalógusban, 4K-ba kerül itt)
(akkor Deore agy kihúzva)
Alivió tárcsaszett+Shimano bowdennel jönne ki 8,5-9 K-ra.
12 körül várható a BB5, de ahogy olvasom hogy egyik fele mozog csak, ez elsõre nem szimpi, errõl még meghallgatnám a ti véleményeteket is!
(Deore elsõ+hátsó váltót kb 11bõl kihozzuk, az is pozitív, a hátsó ami polcon volt az 6700 volt nála, ez remélem már faca lesz)
××Még érdekelne hogy nagyságrendileg melyikbe milyen drága fékbetét való/érdemes venni bele? (Bowdenesek közül, Alivio/Deore/BB5 a versenyzõk, ill ~15K-ig ami belefér 185ös tárcsával)
××Milyen olcsó&jó bowden ajánlotok, amit ajánlott hozzá Shimanos az megteszi?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#17088
Írta 2006. július 03. - 15:27

-normális mechanikus is jó, én bicómra nem kell a hidraulikus, és a környékbeli DH-sok (akik versenyeznek is) Aliviot használnak
-Jó bowdennel azt mondja nincs baj, illetve 185öst ajánlott elõre (pontosabban hogy nekem nem a 160as való)
Agyból egy korrektebb nem iparis B+-ot néztünk, a Country discnél masszívabb darabot (5,x K katalógusban, 4K-ba kerül itt)
(akkor Deore agy kihúzva)
Alivió tárcsaszett+Shimano bowdennel jönne ki 8,5-9 K-ra.
12 körül várható a BB5, de ahogy olvasom hogy egyik fele mozog csak, ez elsõre nem szimpi, errõl még meghallgatnám a ti véleményeteket is!
(Deore elsõ+hátsó váltót kb 11bõl kihozzuk, az is pozitív, a hátsó ami polcon volt az 6700 volt nála, ez remélem már faca lesz)
××Még érdekelne hogy nagyságrendileg melyikbe milyen drága fékbetét való/érdemes venni bele? (Bowdenesek közül, Alivio/Deore/BB5 a versenyzõk, ill ~15K-ig ami belefér 185ös tárcsával)
××Milyen olcsó&jó bowden ajánlotok, amit ajánlott hozzá Shimanos az megteszi?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#17089
Írta 2006. július 03. - 14:51

Köszönöm, olcsó boltot ismerek, azzal nincs gond, azzal van gond, hogy nem tudom megéri-e a hidralikus a dupla árat!
1;Az Avid bowdenes ha jól sejtem a mostani Shimano karommal kompatibilis, mert csak simánm beakasztom a bowden diót és kész?
Ajálnhattok jó ár/teljesítményût mindkettõbõl, nem ismerem õket, csak váltó és agyból Deore lesz, azért gondoltam hogy tárcsából is legyen ez a szint...
Miben/mennyivel rosszabb a Deore a BB5nél? (Csak kérdem, hogy okuljak...)
-Jah, agy az lehet Deore, nem? Ha nem okés szóljatok pls!
2;Illetve még nagyon megköszönném ha valaki 1-2 mondtaban kifejtené hogy miben és mennyivel jobb a hidralikus...
3;16centis elég elölre ugye? DH, FR meg aszfalt, azért is upgradelek mert kell a több és rossz idõjárási/útviszonyok közt a megbízható(bb) fékerõ, hátul [egyelõre] marad a V (még Dagonya Maraton után is mikor elsõ alig fogott hátsót meg be tudtam -nehezen- blokkoltatni aszfaltos lejtõn), általában úgyse tapad annyira már, így bõven elég szokott lenni, tisztítani meg szoktam menet közben a felnit fékezéssel mindig.
Szal Avid BB5 vs ??? (Deore olajos?)
Nem szabad Deore tarcsas agyat venni!! Mindenkinek szethullik. A konusz nem birja. Boltban is mindenhol szidjak, raadasul ko nehez is. XT az mar korrekt, de inkabb valami ipari csapagyasat nezz szerintem, azzal nem lesz gond.
#17090
Írta 2006. július 03. - 12:55

#17091
Írta 2006. július 03. - 11:10

olajos féknek (elvileg) nagyobb ereje van. hogy a deore-nak is, azt nem tudom.
olajos féket,ha nincs vele baj, akkor elég évente egyszer rendberakni, míg a bowdenesnél a kábelezést sûrûbben kell cserélni.
haveromnak avid bb5 van, nagyon fog. egy baja van, hogy csak az egyik fékbetét mozog, a másik fix. ezért elég nehéz jól beállítani. meg szerintem az nem is egészséges, hogy a mozgó betét a fixnek nyomja a tárcsát.
ha dh meg fr a felhasználás,akkor elõre nagyobb tárcsát tennék, ha aszfalt,akkor meg nem kell tárcsafék:)
#17092
Írta 2006. július 03. - 11:05

bowdenes nem olyan jó érzés, mint az olajos. ráadásul egy-egy sáros verseny után haveromnak mindig bowdenezéscsere jön, úgyhogy szerintem hosszú távon nem is éri meg.
? Talán nyúlósabb a bowdenes, vagy milyen? Bowdencsere? Hmm... nem tudom milyen sûrûn indokolt... Illetve azt is látom hogy helyenként az olajos kollegák mikor kijön a meleg párszor szentségelnek és eresztgetnek az olajból, tehát (gondolom) annak is vannak hátrányai.
Fõ hátránya egyelõre az ára

(Ilyen tökig sárban nem fogok sûrûn tekerni, itt a Gerecsébe ha ekkora dagonya van, akkor nem megyünk, nem versenyzek, túrázni mentem Dagonyamaratonra is, amit már látom hogy köv a;nem megyek b;rövid távon ellazázok, ott nem kap sokat a gép...)
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#17093
Írta 2006. július 03. - 10:52

1;Az Avid bowdenes ha jól sejtem a mostani Shimano karommal kompatibilis, mert csak simánm beakasztom a bowden diót és kész?
Ajálnhattok jó ár/teljesítményût mindkettõbõl, nem ismerem õket, csak váltó és agyból Deore lesz, azért gondoltam hogy tárcsából is legyen ez a szint...
Miben/mennyivel rosszabb a Deore a BB5nél? (Csak kérdem, hogy okuljak...)
-Jah, agy az lehet Deore, nem? Ha nem okés szóljatok pls!
2;Illetve még nagyon megköszönném ha valaki 1-2 mondtaban kifejtené hogy miben és mennyivel jobb a hidralikus...
3;16centis elég elölre ugye? DH, FR meg aszfalt, azért is upgradelek mert kell a több és rossz idõjárási/útviszonyok közt a megbízható(bb) fékerõ, hátul [egyelõre] marad a V (még Dagonya Maraton után is mikor elsõ alig fogott hátsót meg be tudtam -nehezen- blokkoltatni aszfaltos lejtõn), általában úgyse tapad annyira már, így bõven elég szokott lenni, tisztítani meg szoktam menet közben a felnit fékezéssel mindig.
Szal Avid BB5 vs ??? (Deore olajos?)
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#17094
Írta 2006. július 03. - 10:49

#17095
Írta 2006. július 03. - 10:33

Üdv!
Idáig nem jutottam dûlõre, így megkérdezlek titeket is:
Miben rosszabb a bowdenes tárcsafék, mint az olajos? (Mert ugye olcsóbb és mostani fékkarhoz köthetõ. Nyúlósabb lenne az acél miatt?)
Õket néztem ki:
http://ebike.hu/term...dr-tarcsafek/59
http://ebike.hu/term...ch-tarcsafek/56
A válasotokat elõre is köszönöm!
BB5 ugyanennyibe kerul, mechanikus deore-t en nem vennek.
#17096
Írta 2006. július 03. - 10:19

Üdv!
Õket néztem ki:
http://ebike.hu/term...dr-tarcsafek/59
Ha már deore, akkor itt kcsit olcsóbb: http://apro.bikemag....ct=19855&cat=17
#17097
Írta 2006. július 03. - 09:59

én a hidróst venném, ha mindenképp madzagos akkor meg csak avidot....Üdv!
Idáig nem jutottam dûlõre, így megkérdezlek titeket is:
Miben rosszabb a bowdenes tárcsafék, mint az olajos? (Mert ugye olcsóbb és mostani fékkarhoz köthetõ. Nyúlósabb lenne az acél miatt?)
Õket néztem ki:
http://ebike.hu/term...dr-tarcsafek/59
http://ebike.hu/term...ch-tarcsafek/56
A válasotokat elõre is köszönöm!
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#17098
Írta 2006. július 03. - 09:38

Idáig nem jutottam dûlõre, így megkérdezlek titeket is:
Miben rosszabb a bowdenes tárcsafék, mint az olajos? (Mert ugye olcsóbb és mostani fékkarhoz köthetõ. Nyúlósabb lenne az acél miatt?)
Õket néztem ki:
http://ebike.hu/term...dr-tarcsafek/59
http://ebike.hu/term...ch-tarcsafek/56
A válasotokat elõre is köszönöm!
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#17099
Írta 2006. július 02. - 22:35

#17100
Írta 2006. július 02. - 22:33

lehetõségem van 10000ért két új lx agyat vásárolni
viszont tárcsásítani is szeretnék.. bb7et néztem ki, de nem tudom, h. centerlockos tárcsával lehet-e ilyen féket használi
thx
mof