Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18544 hozzászólás a témában

#17061
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

ha nem tárcsás agy akkor át kell fûzni:)
a fékhez pedig adnak tárcsát is, szal ezzel sem kell törõdnöd!


mof: nem csak mûgyantással megy.


Naná hogy nem tárcsáa, azért veszek másik (tárcsás) agyat...
Igen ám, de 160as tárcsa jár a BB5höz, nem 185ös (és aha jól tudom még kel lmásik felfogató is...)

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#17062
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
igen a teflonos bovden minden téren kerülendõ. nekem is volt. sz*rt se ér.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#17063
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
esetéleg jagwire bowdenház, és köszörült(nem teflonos!) bowdennel.
tökéletes fékerõt lehet belõlük így kihozni

#17064
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

nekem az hangzik furin, hogy egyik betét mozog csak, így sokat kap oldalról a tárcsa - gondolom - ami nekem furcsa

közel kell állítani a nem mozgó oldalon a tárcsához a betétet, és akkor nem kap annyit a tárcsa. amugy most tized mm-ekrõl beszélünk helyes beállítás esetén, helytelennél is max 1 mm, szóval ez no para.

3;Mit jelent konkrét típusokra a jó bowdenház és az kb mennyi? 2-3-4K? (Ajjaj, úgy érzem tárcsássá alakítással nem állok meg 20 alatt... De ha jól értem jó bowdennel szinte ekvivalens a fék mint az olajosok...)

igen, sajnos a jó bovdenház sokba kerül. avid flack jacket-et ajánlok, vagy minimumszinten hosszanti szálas minõségi alligator vagy sh!mano bovdenházat. ja: komoly bovdenvégkupakokkal. az alligatornak vannak 150 forintért 2-szer tömitett aluminium darabjai.
ezért szoktuk ajánlani inkább a hidrós fékeket, de a te esetedben ugy emléxem fékváltókar van, szóval perpill az nem alterativa (egy váltókart venni kellene...)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#17065
xenium

xenium

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.448 hozzászólás

Agyból egy korrektebb nem iparis B+-ot néztünk, a Country discnél masszívabb darabot (5,x K katalógusban, 4K-ba kerül itt)
(akkor Deore agy kihúzva)
Alivió tárcsaszett+Shimano bowdennel jönne ki 8,5-9 K-ra.
12 körül várható a BB5, de ahogy olvasom hogy egyik fele mozog csak, ez elsõre nem szimpi, errõl még meghallgatnám a ti véleményeteket is!

Az alivionak is csak az egyik oldala mozog am. A bb5 vedd nem fogod megbanni. Az agy az jo lesz sztem nem lesz vele gond, hatarozottan jobb mint a D.
Sei, soku Si.

#17066
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
ha nem tárcsás agy akkor át kell fûzni:)
a fékhez pedig adnak tárcsát is, szal ezzel sem kell törõdnöd!


mof: nem csak mûgyantással megy.

#17067
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

elsõ körben üdv nálunk ideát (gemini)
utána: a bb5 és a bb7 nem igazán sokban különbözik, fõleg az állíthatóság egyszerûsége az, ami a bb7-et drágábbá teszi, nem imbusszal tekergeted, hanem kézzel.
a fékbetétek sem kompatibilisak, ha jól tudom, de mióta a zoggie csinál 1990-ért fékbetétet, azóta szvsz mindegy.
185-ös tárcsával elég lesz neked a bb5 is, ezt elhiheted. egy valamit ne feledj: komoly bovdenházat venni.
az meg hogy a boltos szerint jó az alivio fék is, mert a környék "dh-sai" azzal mennek, az õket és a boltost is minõsíti. nem jó értelembnen, mielõtt rákérdezel


Üdv! :)

Hja, sznob bicósok és low cost bicósok vannak a környéken, ár/teljesítmény bicósok nem nagyon, ezért van hogy nem igazán igazodok el az itteniek alapján (akikkel tekerek azok fél millás géppel 'sznobok', boltoshoz járó low cost DH-sok meg végülis alacsony költségvetésbõl tûrhetõt hoznak ki, de sok alaktrész csere van náluk [lehet hogy részben azért is mert nem annyira tartós cumót vesznek, nem tudom], gondolom azért sem vesznek drágát...

Kéz/imbuszos állítás ugye hidegen hagy, full jó az imbuszos, nekem az hangzik furin, hogy egyik betét mozog csak, így sokat kap oldalról a tárcsa - gondolom - ami nekem furcsa, de ha azt mondjátok soha ne legyen nagyobb bajom, akkor oké, legyen BB5 és 185ös tárcsa :) .

1;Tárcsából ajánlotok vmit, egyszerûbb lesz mint megint nyomoznom, aztán kiderül hogy nem jó :) .

2;Jah, még vmi! Úgy agy okés... de akkor frankón át kell szenvedni bele az összes küllõt, ugye? Pff...

3;Mit jelent konkrét típusokra a jó bowdenház és az kb mennyi? 2-3-4K? (Ajjaj, úgy érzem tárcsássá alakítással nem állok meg 20 alatt... De ha jól értem jó bowdennel szinte ekvivalens a fék mint az olajosok...)

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#17068
szili

szili

    vendég

  • fórumtag
  • 67 hozzászólás
Vole, az Alligator féktárcsát miért nem ajánlod?

#17069
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Nem ragaszkodok a bowdenes Shimanohoz, félre ne értsetek, csak szeretk vmibõl kiindulni, mert van mihez hasonlítani, ez volt a kiindulás.

BB5nél az említett V-fékek gondolom már nem jobbak, nem?

Vagy mit javasoltok hogy beleférjek 12-15be, 185ös tárcsával legyen szerelve, jó legyen, ne legyen húzós hozzá a betét? (Onnantól hogy bowdenes, gondolom a kompatibilitással nincs gond...)

BB5 idáig nagyobb tárcsával, egyébb? Ezt gondolom meg lehet tárcsa nélkül is kapni, nem?


Halk bónusz kérdés: Érdemes lenne BB7-es 203-as szettre gyûjteni? (~20K) Ha igen, akkor elsõ körben váltók+defektgátló szallagok (szumm ~17K), köv hónapban meg BB= 20,3centis tárcsával...

elsõ körben üdv nálunk ideát :D (gemini)
utána: a bb5 és a bb7 nem igazán sokban különbözik, fõleg az állíthatóság egyszerûsége az, ami a bb7-et drágábbá teszi, nem imbusszal tekergeted, hanem kézzel.
a fékbetétek sem kompatibilisak, ha jól tudom, de mióta a zoggie csinál 1990-ért fékbetétet, azóta szvsz mindegy.
185-ös tárcsával elég lesz neked a bb5 is, ezt elhiheted. egy valamit ne feledj: komoly bovdenházat venni.
az meg hogy a boltos szerint jó az alivio fék is, mert a környék "dh-sai" azzal mennek, az õket és a boltost is minõsíti. nem jó értelembnen, mielõtt rákérdezel ;)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#17070
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Nem ragaszkodok a bowdenes Shimanohoz, félre ne értsetek, csak szeretk vmibõl kiindulni, mert van mihez hasonlítani, ez volt a kiindulás.

BB5nél az említett V-fékek gondolom már nem jobbak, nem?

Vagy mit javasoltok hogy beleférjek 12-15be, 185ös tárcsával legyen szerelve, jó legyen, ne legyen húzós hozzá a betét? (Onnantól hogy bowdenes, gondolom a kompatibilitással nincs gond...)

BB5 idáig nagyobb tárcsával, egyébb? Ezt gondolom meg lehet tárcsa nélkül is kapni, nem?


Halk bónusz kérdés: Érdemes lenne BB7-es 203-as szettre gyûjteni? (~20K) Ha igen, akkor elsõ körben váltók+defektgátló szallagok (szumm ~17K), köv hónapban meg BB= 20,3centis tárcsával...

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#17071
warpig

warpig

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Na most javíthatom mert hülyeséget írtam az elõbb, sajna törölni nem tudom,

#17072
rvilike_2

rvilike_2

    vendég

  • fórumtag
  • 181 hozzászólás

××Még érdekelne hogy nagyságrendileg melyikbe milyen drága fékbetét való/érdemes venni bele?


Avidba is meg Shimanoba is ~3e, ahogy neztem. De szerintem gondold at megegyszer a dolgot, szvsz egy bowdenes deornal egy avid vfek sokkal jobb.

#17073
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

természetesen a shimano CL tárcsákkal is mûködik az avid fék.

csak a cl tárcsához mûgyanta betét jár. avid gyárt a fékjéhez ilyen betétet..?
vagy esetleg shimanonak nem gyantás tárcsája..

még egy kevés segítség kellene

#17074
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás

Konzultáltam a biciklissel is (boltos), alábbiakra jutottunk:
-normális mechanikus is jó, én bicómra nem kell a hidraulikus, és a környékbeli DH-sok (akik versenyeznek is) Aliviot használnak
-Jó bowdennel azt mondja nincs baj, illetve 185öst ajánlott elõre (pontosabban hogy nekem nem a 160as való)

Agyból egy korrektebb nem iparis B+-ot néztünk, a Country discnél masszívabb darabot (5,x K katalógusban, 4K-ba kerül itt)
(akkor Deore agy kihúzva)
Alivió tárcsaszett+Shimano bowdennel jönne ki 8,5-9 K-ra.
12 körül várható a BB5, de ahogy olvasom hogy egyik fele mozog csak, ez elsõre nem szimpi, errõl még meghallgatnám a ti véleményeteket is!
(Deore elsõ+hátsó váltót kb 11bõl kihozzuk, az is pozitív, a hátsó ami polcon volt az 6700 volt nála, ez remélem már faca lesz)

××Még érdekelne hogy nagyságrendileg melyikbe milyen drága fékbetét való/érdemes venni bele? (Bowdenesek közül, Alivio/Deore/BB5 a versenyzõk, ill ~15K-ig ami belefér 185ös tárcsával)

××Milyen olcsó&jó bowden ajánlotok, amit ajánlott hozzá Shimanos az megteszi?

nem akarlak lebeszélni, de sztem egy madzagos alivio tárcsánál egy avid sd 7 v-fék többet ér.......de Te tudod..../pedig köztudottan nem vagyok vfék fun :)/
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#17075
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Konzultáltam a biciklissel is (boltos), alábbiakra jutottunk:
-normális mechanikus is jó, én bicómra nem kell a hidraulikus, és a környékbeli DH-sok (akik versenyeznek is) Aliviot használnak
-Jó bowdennel azt mondja nincs baj, illetve 185öst ajánlott elõre (pontosabban hogy nekem nem a 160as való)

Agyból egy korrektebb nem iparis B+-ot néztünk, a Country discnél masszívabb darabot (5,x K katalógusban, 4K-ba kerül itt)
(akkor Deore agy kihúzva)
Alivió tárcsaszett+Shimano bowdennel jönne ki 8,5-9 K-ra.
12 körül várható a BB5, de ahogy olvasom hogy egyik fele mozog csak, ez elsõre nem szimpi, errõl még meghallgatnám a ti véleményeteket is!
(Deore elsõ+hátsó váltót kb 11bõl kihozzuk, az is pozitív, a hátsó ami polcon volt az 6700 volt nála, ez remélem már faca lesz)

××Még érdekelne hogy nagyságrendileg melyikbe milyen drága fékbetét való/érdemes venni bele? (Bowdenesek közül, Alivio/Deore/BB5 a versenyzõk, ill ~15K-ig ami belefér 185ös tárcsával)

××Milyen olcsó&jó bowden ajánlotok, amit ajánlott hozzá Shimanos az megteszi?

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#17076
rvilike_2

rvilike_2

    vendég

  • fórumtag
  • 181 hozzászólás

Köszönöm, olcsó boltot ismerek, azzal nincs gond, azzal van gond, hogy nem tudom megéri-e a hidralikus a dupla árat!

1;Az Avid bowdenes ha jól sejtem a mostani Shimano karommal kompatibilis, mert csak simánm beakasztom a bowden diót és kész?

Ajálnhattok jó ár/teljesítményût mindkettõbõl, nem ismerem õket, csak váltó és agyból Deore lesz, azért gondoltam hogy tárcsából is legyen ez a szint...
Miben/mennyivel rosszabb a Deore a BB5nél? (Csak kérdem, hogy okuljak...)
-Jah, agy az lehet Deore, nem? Ha nem okés szóljatok pls!

2;Illetve még nagyon megköszönném ha valaki 1-2 mondtaban kifejtené hogy miben és mennyivel jobb a hidralikus...

3;16centis elég elölre ugye? DH, FR meg aszfalt, azért is upgradelek mert kell a több és rossz idõjárási/útviszonyok közt a megbízható(bb) fékerõ, hátul [egyelõre] marad a V (még Dagonya Maraton után is mikor elsõ alig fogott hátsót meg be tudtam -nehezen- blokkoltatni aszfaltos lejtõn), általában úgyse tapad annyira már, így bõven elég szokott lenni, tisztítani meg szoktam menet közben a felnit fékezéssel mindig.

Szal Avid BB5 vs ??? (Deore olajos?)


Nem szabad Deore tarcsas agyat venni!! Mindenkinek szethullik. A konusz nem birja. Boltban is mindenhol szidjak, raadasul ko nehez is. XT az mar korrekt, de inkabb valami ipari csapagyasat nezz szerintem, azzal nem lesz gond.

#17077
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Erre van a BB7 amin mindkét pofát lehet mozgatni és nekem 2 éve van a Bicón a Jagwire bowdenezés és még tiszta, mondjuk a kupakok elég jók rajta és nem kell évente többször csinálni, csak 1-szer kell normálisan....de az tény hogy a jó bowdenezés sem olcsó dolog az én házamnak 4500-métere....

#17078
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
igen, az agy lehet deore is. a fékkarod is jó lesz az avidhoz.
olajos féknek (elvileg) nagyobb ereje van. hogy a deore-nak is, azt nem tudom.
olajos féket,ha nincs vele baj, akkor elég évente egyszer rendberakni, míg a bowdenesnél a kábelezést sûrûbben kell cserélni.
haveromnak avid bb5 van, nagyon fog. egy baja van, hogy csak az egyik fékbetét mozog, a másik fix. ezért elég nehéz jól beállítani. meg szerintem az nem is egészséges, hogy a mozgó betét a fixnek nyomja a tárcsát.
ha dh meg fr a felhasználás,akkor elõre nagyobb tárcsát tennék, ha aszfalt,akkor meg nem kell tárcsafék:)

#17079
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

bowdenes nem olyan jó érzés, mint az olajos. ráadásul egy-egy sáros verseny után haveromnak mindig bowdenezéscsere jön, úgyhogy szerintem hosszú távon nem is éri meg.


? Talán nyúlósabb a bowdenes, vagy milyen? Bowdencsere? Hmm... nem tudom milyen sûrûn indokolt... Illetve azt is látom hogy helyenként az olajos kollegák mikor kijön a meleg párszor szentségelnek és eresztgetnek az olajból, tehát (gondolom) annak is vannak hátrányai.

Fõ hátránya egyelõre az ára :( , ha nagyon megéri a 2× árat, akkor még gyûjtögetek és õsszel veszek hidróst, ha annyira nem éri meg a különbözetet, akkor meg még e hónapban jön a BB5, vagy amit javasoltok...

(Ilyen tökig sárban nem fogok sûrûn tekerni, itt a Gerecsébe ha ekkora dagonya van, akkor nem megyünk, nem versenyzek, túrázni mentem Dagonyamaratonra is, amit már látom hogy köv a;nem megyek b;rövid távon ellazázok, ott nem kap sokat a gép...)

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#17080
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Köszönöm, olcsó boltot ismerek, azzal nincs gond, azzal van gond, hogy nem tudom megéri-e a hidralikus a dupla árat!

1;Az Avid bowdenes ha jól sejtem a mostani Shimano karommal kompatibilis, mert csak simánm beakasztom a bowden diót és kész?

Ajálnhattok jó ár/teljesítményût mindkettõbõl, nem ismerem õket, csak váltó és agyból Deore lesz, azért gondoltam hogy tárcsából is legyen ez a szint...
Miben/mennyivel rosszabb a Deore a BB5nél? (Csak kérdem, hogy okuljak...)
-Jah, agy az lehet Deore, nem? Ha nem okés szóljatok pls!

2;Illetve még nagyon megköszönném ha valaki 1-2 mondtaban kifejtené hogy miben és mennyivel jobb a hidralikus...

3;16centis elég elölre ugye? DH, FR meg aszfalt, azért is upgradelek mert kell a több és rossz idõjárási/útviszonyok közt a megbízható(bb) fékerõ, hátul [egyelõre] marad a V (még Dagonya Maraton után is mikor elsõ alig fogott hátsót meg be tudtam -nehezen- blokkoltatni aszfaltos lejtõn), általában úgyse tapad annyira már, így bõven elég szokott lenni, tisztítani meg szoktam menet közben a felnit fékezéssel mindig.

Szal Avid BB5 vs ??? (Deore olajos?)

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám