Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#16941
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás

Hol vannak a V-fék rajongói?



kimondtad a lényeget;)
merev konzervativizmus, rajongás egyik oldalra, így még szép hogy ilyen koholt vádak alapján elitéled a másik oldalt;)
váz villa ugyanúgy bírja.
az említett pyxis is bírja;)

#16942
_rihi_

_rihi_

    vendég

  • fórumtag
  • 202 hozzászólás

Rihi: most nem mérek meg egy küllõt, de az a súly, mely az 1.8 és a 2 között van, és már számít is(inkább a felni felé) az a súly közel sem számottevõ, meghajtásilag mármint, csak a birnga összsúlyában játszik szerepet.
csakúgy mint az agy, nem lesz nehezebb hajtani tõle.

ja, 2x küllõs XTR kerék is tárcsás
na meg deemax. és bírja


A légellenálást nem számoltátok bele! :P :)

Hol vannak a V-fék rajongói? Segítsetek már ti is bele a témába! :)
Az Akadályok Azért Születtek Hogy Legyõzzék Õket!
__________________HoNLaPoM______________________

Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!

#16943
_rihi_

_rihi_

    vendég

  • fórumtag
  • 202 hozzászólás

mennyivel nehezebb?de most komolyan, az nem ér annyit? akkor az illetõ menjen kantifékkel, mert az mégkönyebb, sõt teló sem kell, jó a merevvilla...

a tárcsás felnik meg könyebbek mint a v fékesek


A súlyba ne csak a féket számold bele!
agy, küllõk, teleszkóp, váz... [egyébként a lyukszám is számít a felnin]
Egyébként meg az egyik haverom merevvillámal tekert végig egy versenyen, 2. lett! Igaz, nem volt benne csak egy durva felfelé, de akkoris...
Kis könnyû Pyxies, merevvillával... A kezét nem kímélte, nem javaslom senkinek! De a felfeléken [sok volt belõle] rendesen megnyomta!

A Disc-es felnik könnyebbek mint a fékezõfelületes társaik? olyan 30 g
a különbség a típusoknál...
pl.:
Mavic XC 717: http://ebike.hu/term...tb-26-coll/1149
Mavic XC 717 Disc: http://ebike.hu/term...6-coll-disc/292
Az Akadályok Azért Születtek Hogy Legyõzzék Õket!
__________________HoNLaPoM______________________

Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!

#16944
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
Rihi: most nem mérek meg egy küllõt, de az a súly, mely az 1.8 és a 2 között van, és már számít is(inkább a felni felé) az a súly közel sem számottevõ, meghajtásilag mármint, csak a birnga összsúlyában játszik szerepet.
csakúgy mint az agy, nem lesz nehezebb hajtani tõle.

ja, 2x küllõs XTR kerék is tárcsás :o
na meg deemax. és bírja:)

#16945
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
neked nem szamit de van akinek igen.


nem duplan szamit es nem haromszorosan
hanem a sugar negyzetesevel


es amikor tekersz akkor mivan a kullovel?

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#16946
_rihi_

_rihi_

    vendég

  • fórumtag
  • 202 hozzászólás

mondjuk egy kerámiás felni jó lehet... v fékkel persze ;)

de ami írsz az szimplán hülyeség
miért van a kiló alatt scott vázon tárcsafékszem, ha nem bírja? a skareb is bírja a féket, csak hajlong, de azért már vannak jóval merevebb megoldások is nála, ugyan abban a súlyban... pl reba, ami még nincs is rossz árban


Na miért is hívják ezeket versenykategóriás cuccoknak? Pl. említetted a Scott merevfarú XC vázát... Igen, van rajta tárcsafékszem, és a versenyzõk évente, 2 évente lecserélik ezeket a vázakat!
A küllõvel pedig nem igazán értek egyet! Egy forgó alakatrészen dupla annyira számít a súly! Fõleg a kereken, mivel õ neki a legnagyobb az átmérõje! Azért ha belegondolunk hogy milyen erõvel hathat egy 1.8-as küllõre egy jobb tárcsafék... A felni forogna tovább, de a küllõket megfogja a tárcsa, mint valami satu! Olyan mintha bepörgetnéd a kereket tök gyorsan, aztán az agyhoz közel lebedobnál egy faágat!
Az Akadályok Azért Születtek Hogy Legyõzzék Õket!
__________________HoNLaPoM______________________

Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!

#16947
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás
mennyivel nehezebb?de most komolyan, az nem ér annyit? akkor az illetõ menjen kantifékkel, mert az mégkönyebb, sõt teló sem kell, jó a merevvilla...

a tárcsás felnik meg könyebbek mint a v fékesek

#16948
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
en asozndom ar es tomeg.
bar az ar mihez kepest
vki megnezheti mi penz egy avid ultimate fek

amik rihi irt az mind a tomeghez kapcsolodik

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#16949
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás
mondjuk egy kerámiás felni jó lehet... v fékkel persze ;)

de ami írsz az szimplán hülyeség
miért van a kiló alatt scott vázon tárcsafékszem, ha nem bírja? a skareb is bírja a féket, csak hajlong, de azért már vannak jóval merevebb megoldások is nála, ugyan abban a súlyban... pl reba, ami még nincs is rossz árban

a küllõk súlya nem vészes, de nem KELL 2es küllõ feltétlenül
az én dh kerekeimben, 200as tárcsával ha elég a 2mm, akkor egy cc bringán sztem elég lehet valami ésszerûen húzott küllõ...

szal az árán kívül (ez is persze csak nálunk gond) nincs igazán hátránya

#16950
_rihi_

_rihi_

    vendég

  • fórumtag
  • 202 hozzászólás

mi is az a rettentõ nagy hátrány?

már leírtam pár hsz-el lejjebb a hátrányokat, de akkor újra:
-Nehezebb alkatrészekre van szükség a tárcsafék ereje, illetve a szükséglet miatt:
küllõk, teleszkóp, agy, esetleg váz
Minimum 2-es küllõkkel, 1.8 kg-ot nyomó telóval, amire rendesen rá kell áldozni a pénzt, megfizetni a hírnevet is...
és a váz, mivel arra is óriási erõ hat, csavargatja rendesen, fõleg ha egy szuperkönnyû darabról van szó!
Mivel most az XC esetérõl beszélünk, szerintem majdnem mindenki "rammániás"... ez így összességében már súlyos kilót jelenthet!
Másrészt írtad hogy nem 8-as függõ! Hát nem azért, de az már régen rossz ha 8-as van a felniben, vagy sérült! Ha kicsi, akkor nyugodtan átgurul a fékpofák mellett is, ha nagy akkor meg azt ki kell centíroztatni, függetlenül attól hogy tárcsád van-e... Egy v-féket is be lehet állítani úgy hogy az XC, illetve Maraton pályákon biztosan megfogjon! Ez függ a felni alapanyagától, felületétõl, féktõl, fékkartól, fékpofától és a fékbeállítástól! A sportolónak és a gépnek is könnyûnek kell lennie, hogy minél fürgébb, gyorsabb legyen az illetõ! Ezt pedig egy jól beállított V-fék mindenképpen meg kell hogy fogja...
Egyébként semkell 0-ra megállni, csak lefékezni ott ahol szükség van rá!
Kb. ezek azok a hátrányok amiket én összeszedtem!
Az Akadályok Azért Születtek Hogy Legyõzzék Õket!
__________________HoNLaPoM______________________

Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!

#16951
biczaj

biczaj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.017 hozzászólás
Hi..

Bocs-visszatérve az avid problémámra, illetve fékpont változásra, akárhogy gondolkodom rajta nem értem.. de hogy ti is értsétek íme a technikai adatok:

Avid juicy7+ minden gyári- légmentes-gyári fékfolyadék-amely elvileg DOT5.1!gyári betétek, a tárcsánál mind1 volt hogy 160, vagy 203. nem sok különbség..
A fékkel Mo-azon részén ahol én lakok (Kõszegi hegység-re gondolok) nem volt gond, ekkor is észrevehetõ volt a fékpont változás, de nem ennyire drasztikusan, de persze nálunk nincsenek lejtõk(igazi-nagy) mert egy 2,3 perces DH pályán nem húzod sokat a féket, és 2perc alatt fel se melegedne igazán..

A bicajom az avataron található kona stab- a súlya 18,5 kg-az enyém 74kg., az elsõ féket használom 70%ban de ezt pontosan nem tudom.

A féket Pila-ban próbáltam , ill. szerettem volna használni-. apálya itt 20 perc igazán dúrva atomgyor pálya, vagy hosszabb...
Rengeteg fékem volt , de ilyet egyik se produkált...
Érdekes volt megfigyelni azt hogy amikor érezhetõen elfogyott ,, hova húzni már nem lehetett, a fékkar útja , akkor elkezdtem vele játszani, és próbáltam pihentetni a hátsót,, ekkor az volt, hogy kiengedés után visszahúzva egyszer fogott még valamicskét, újra kiengedve, és behúzva már annyit se mint elöbb, és így pumpáltam a maradék lefelén, de igazából már régen fék nélkül maradtam. Aztán miután 20perces felvonózás után felértem ,újra tökéletes, és így tovább.. mivel ilyet saint-nél elképzelni se tudok,ezért szeretnék megválni ettõl, és egy cc-s gondjaira bíznám a számomra semmire se jó fékemet.
Azért még mindig kíváncsi lennék, hogy egy amúgy tökéletes fékbõl hova ,,lesz" az olaj,-el nem tûnt-csak néha úgy tett mintha.. az olaj hõ hatására nem tágul, vagy az olajtól átmelegített munkahenger, és kamrák térfogat növekedése ennek ellenére elnyeli?
Óvakodj a részeg AutóStohl !!!

#16952
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás

pesten melyik boltban van tuti hope m4 fekpofa?
nem bizti, hogy m4 de olyasmi regi tipus

van levegovel mukodo valtas van olajjal mukodo valtas.
a tarcsahez kepest a v-fek es kantifek elonye a tomege, ami kisebb a sorrendnek megfeleloen.
hatulra sokszor eleg lehet egy v-fek vagy egy kantifek, de akkor mar masrol lemond az ember
/idojaras es felnifuggo a dolog/
egyeb lehetne naphosszat errol vitatkozni.
csak nincs ertelme!


Vole+Gumi tud szerválni, elvileg van Hope bolt, de az olyan legenda:D

#16953
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
pesten melyik boltban van tuti hope m4 fekpofa?
nem bizti, hogy m4 de olyasmi regi tipus

van levegovel mukodo valtas van olajjal mukodo valtas.
a tarcsahez kepest a v-fek es kantifek elonye a tomege, ami kisebb a sorrendnek megfeleloen.
hatulra sokszor eleg lehet egy v-fek vagy egy kantifek, de akkor mar masrol lemond az ember
/idojaras es felnifuggo a dolog/
egyeb lehetne naphosszat errol vitatkozni.
csak nincs ertelme!

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#16954
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás

kihagytad a dobféket valamint a 140-es tárcsát is


Oh Merde! :)
Pedig a dobfeket akartam.
Ja tarcsabol tudtam van kisebb is, csak nem tudtam a meretet.
Sot lattam nagyobbat (talan pont idelinkeltek azt a trialgepet kerekmeretu tarcsaval) is de azt meg nem gyartjak tomegbe.
Tovabba van meg a labfek is (ala Flinstones), illetve ki ne hagyjam a legjobbakat a Satufeket, meg a Kezifeket ,es vegso megoldaskent lehet farolni is. :D

#16955
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

Nem. Ha sok pénzem lenne, képes lennék évenként 1-1 alkatrészcserére!


húú igazad van.. bovdenes tárcsa vs. v-fék tekintetében, pölö a bovdenes tárcsánál se árt cserélni évenként/félévenként a bovdent (ugyanúgy mint a V-nél)
ha a hirdot nézzük, akkor pedig az olajat.
más mi alkatrész tud még elromlani?
jaigen, pölö a fékpofa. asszem ezt is kell cserélni V-féknél is.

mi is az a rettentõ nagy hátrány?
hogy netán nehezebb pár grammal? (ez nem igaz minden esetben)
hogy idõjárásfüggetlen a tárcsa a V-vel szemben?
hogy nem érzékeny a "8asra" ?
hogy nem a felnit koptatod szét, hanem a fém tárcsát?
.
.
(egyidejüleg egy bringán használok V és tárcsaféket is., mielött részrehajlás lenne a vád.)
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#16956
_rihi_

_rihi_

    vendég

  • fórumtag
  • 202 hozzászólás
Nem. Ha sok pénzem lenne, képes lennék évenként 1-1 alkatrészcserére!
Hosszútávra nem másznék bele a pihelykönnyû bicó feltárcsafékezésére!
Lett volna pénzem rá, amúgy sem szoktam irigykedni...
Ha az ember megteheti azt hogy belemásszon egy olyan helyzetbe amikor idõnként szükséges cserélni, akkor az egy szuper dolog! Ebben az esetben szerintem az XC kategóriában a tárcsfék odaver a V-fékeknek!
Az Akadályok Azért Születtek Hogy Legyõzzék Õket!
__________________HoNLaPoM______________________

Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!

#16957
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

Mellesleg eddig még senki sem tudta megcáfolni azt hogy vannak ám kemény hátrányai a tárcsának...
.
.
.
[Ha Sok Pénzem Volna Talán Én Is Tárcsaféktulajdonos Lennék]


szóval a te legnagyobb problémád a tárcsával kapcsolatban az ára.
hm.

ja kérlek, az irigység, az cefetnagy gond.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#16958
_rihi_

_rihi_

    vendég

  • fórumtag
  • 202 hozzászólás
Engem abszolút nem érdekel hogy ki hogyan dicséri a tárcsát, ha meglenne az a szám, akkor már régen elolvastam volna a Riportot Zergével...
Én nem a Fox F80/100 RLT telóra gondoltam akkor amikor azt írtam hogy vennék egy FOX-ot 1.8 kg körül!!
Tudom hogy SZÁMOMRA mi a jobb döntés, maradok a V-fékeknél...
Amíg nem fogják megoldani a gyártók azt hogy ne legyen hátrányosabb semmiben sem a tárcsa a V-féktõl, addig nem fog eltûnni a V-fékszem a vázakról... Pár éve jósolták hogy majd eltûnik a Canti fék.. és mégsem, mert van olyan válfaja a bringázásnak ahol hasznát lehet venni ezeknek a fékeknek! Én már azt várom amikor kiadják az elsõ levegõvel mûködõ váltó, illetve fékbowdenezést! :) Miért kell az acélsodrony ha ezt közönséges levegõvel is meglehetne oldani? Hisz csak egy zárt rendszer kéne hozzá, és ezzel rengeteg súlyt lehetne lefaragni a gépekbõl!

Mellesleg eddig még senki sem tudta megcáfolni azt hogy vannak ám kemény hátrányai a tárcsának... Csak "büszke" tárcsafékgazdák dobálóztak azzal hogy hülyeségeket hadobálok össze-vissza! Pedig kértem érveket, hát gyõzzetek meg!

[Ha Sok Pénzem Volna Talán Én Is Tárcsaféktulajdonos Lennék]
Az Akadályok Azért Születtek Hogy Legyõzzék Õket!
__________________HoNLaPoM______________________

Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!

#16959
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

Itt az EN listam a fekekrol :)


kihagytad a dobféket :)
valamint a 140-es tárcsát is :D
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#16960
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

De miért is cseréljem le azt ami könnyebb egy nehezebre? Amikor a könnyebb is megfog engem annyira amennyire kell, és amikor tökre helytáll?
Inkább próbáljatok érvelni és megygyõzni engem arról hogy a tárcsafék az odaver XC-ben a V-fékeknek!

Újból hozzáteszem hogy senki sem hallgasson rám, mert egy megbízhatatlan , nemhozzáértõvel van dolgotok! :)

uccsó mondatoddal nem vitáznék

egyébként
1. odaver
2, olvasd el pár hónappal ezelõtti bikemagos riportot Zergével.....sztem xc témában kompetensebb mint Mi itt...
3, pár év múlva a tömeggyártott cc vázakról is eltûnik a v-fék szem, ez úgyis +oldja a problémádat....

/mellesleg pl a fox F80/100 RLT teló könnyebb mint a skarebed, és lazán bír még 7"-os tárcsát is/
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való