na ja ha csinálnának belõle titán csavarkites karbonfékkaros fullos kiadást akkor izgi lenne.....Najo megneztem. Valoban a monoblock caliper resze a legkonnyebb elneztem X-o.
Azert meg igy is elmezonyben van a 420g-javal csak a Carbonosak jobbak nala, de tenyleg nemsok a kulonbseg.
Azert a lenyeg sztem tovabbra is az hogyan lehetne minel kisebb sulyt elerni, mas parameterek megtartasaval. Persze lehet, hogy vannak olyan gyartok akiknel ez nem szempont.
Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#16901
Írta 2006. július 24. - 22:16
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#16902
Írta 2006. július 24. - 22:09
Azert meg igy is elmezonyben van a 420g-javal csak a Carbonosak jobbak nala, de tenyleg nemsok a kulonbseg.
Azert a lenyeg sztem tovabbra is az hogyan lehetne minel kisebb sulyt elerni, mas parameterek megtartasaval. Persze lehet, hogy vannak olyan gyartok akiknel ez nem szempont.
#16903
Írta 2006. július 24. - 21:53
Az El Camino-t pl. pont igy reklamoztak. "A hayes torteneteben az eddigi legkonnyebb tfek"
.
az a baj hogy ezt õk is tudják hogy nem igaz, sõõt.......tudom csak kiragadott részlet, nem kötekedés a cél.....
ha lenne pénzem nekem is magura marta sl-m lenne,,,vagy hfx mag plus.....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#16904
Írta 2006. július 24. - 21:46
Nekik legalabb nem kell auto, vagy fogas hogy felmenjenek a hegyre ha erted mire gondolok. Es azert neked se artana vigyazni a terdedre, ha nem csak varosba tekeregsz a bringaval, mert par ev mulva lehetnek kovetkezmenyei 1-1 ilyen nehezebb gepnek.
De pl a mai teleszkopok nagy szazaleka sem veletlen lett levegos, vagy reszben levegos/gazos!!!
A fejlesztesek celja minden alkatresz, igy a tarcsafekek eseteben is a lehetseges legnagyobb teljesitmeny ,ero, szilardsag stb. mellett a leheto legkisebb sulyra valo torekves, de legalabbis ez kellene legyen. Az El Camino-t pl. pont igy reklamoztak. "A hayes torteneteben az eddigi legkonnyebb tfek"
Asszem ez logikus, hiszen a gravitacios ero (F arányos a test m tömegével) az egyik meghatarozo terhelo ero a legellenallas es a surlodas mellett a kerekparosra nezve. Ha barmelyiket csokkented, teljesitmenynovekedest erhetsz el. (Pl mekkorat ugrathatnal a holdon ugyanakkora erovel, lendulettel
Pont most volt a discovery-n egy ilyen musor
Bocs ha kicsit off voltam. A lenyeg hogy a tarcsafekek(rotor) sulyan is probalnak csokkenteni de ott mar kevesbe vannak lehetosegek. (De meg igy is lehet pl alu, titan csavarok stb., vagy ott a carbonos hayes)
A betetekrol sokat nem tudok mivel markakat nagyon nem ismerek.
Elsosorban Sintered Metallic-om volt illetve vmilyen gyantasat probaltam.
Az biztos barmit vegyel is, nagyjabol ebbol a ket focsoportbol indulhatsz (kotoanyag szerint). Vagy ferodol igeny szerint osszetetelben, de az olyan lesz amilyen. A femes idojarasallo es hosszutavu, jo hovezeto kepessegu (ami abbol a szempontbol rossz hogy gyorsan tovabbadja a fek tobbi reszenek es az olajnak a meleget). Illetve talan szaraz idoben nem fog olyan erosen mint a gyantas, de ez fugg attol is hogy hogyan reagal az adott anyag uzemi homersekleten, es valoszinu pl. a femes kevesbe tud elegni(mivel jobb hovezeto), igy biztosabb hogy a lejto vegere is lesz feked (hacsak nem az olaj forr fel)
A gyantas hamar kopik (hasznalattol fuggoen), nem jo hovezeto de rendkivul jol modulalhato es erosen fog. Ha viszont veletlen racsoppen az olaj keresztet vethetsz ra.
Ezek az en tapasztalataim, toled fugg mennyire jarsz a dolog utan hogy a te szamodra mi az idealis fek/betet attol fuggoen mire kell. Az meg hogy melyik marka, csak megfelelo mennyisegu informacio, tapasztalat(masoke) fuggvenye, de ezzel vigyazni kell mert nem biztos hogy ami masnak bejott az neked is be fog. Amire sokan azt mondjak, hogy jo abban azert altalaban meg lehet bizni.
#16905
Írta 2006. július 24. - 19:19
ha úgymond kevésbé nagynevû betétet veszek, akkor mennyire kell szakítani a féket? pl két ujj? ha még eggyel belefér akkor no problem. mondjuk nekem eddig a kool stop nagyon bejön és az se volt drága. úgy tom h a jagwire meg kool stop ugyanaz csak más a "cimke".
#16906
Írta 2006. július 24. - 16:23
Én egy Merida Mission Carbon össztelóssal (van könnyebb, de ez se "vészes"), 16xxg-os Rebával, DS-2XC felnikkel, és elöl-hátul 2.0/1.5/2.0-es küllõkkel, alu!!! anyákkal nyomom, eddig keine sorge....pedig a 4 dugattyús XT sem olyan gyengus...-Nehezebb alkatrészekre van szükség a tárcsafék ereje, illetve a szükséglet miatt:
küllõk, teleszkóp, agy, esetleg váz
Minimum 2-es küllõkkel, 1.8 kg-ot nyomó telóval, amire rendesen rá kell áldozni a pénzt, megfizetni a hírnevet is...
és a váz, mivel arra is óriási erõ hat, csavargatja rendesen, fõleg ha egy szuperkönnyû darabról van szó!
Úgyhogy az általánosítás (már megint) nem túl szerencsés...szerintem.
Péter
Edit: ja, az agyak 126, ill. 262g-osak...
#16907
Írta 2006. július 24. - 10:58
#16908
Írta 2006. július 24. - 10:15
azaz tépheted a kart mint az állat:)
#16909
Írta 2006. július 24. - 10:08
#16910
Írta 2006. július 23. - 23:54
#16911
Írta 2006. július 23. - 23:39
Tudja valaki, hogyan kell légteleníteni az Avid juicy ötösöket?A nyergen nem találtam légtelenítõ csavart, viszont a karon van valami torx csavar ami nem forgáspont.talán ott lehet valami.De nem tom.Van valakinek tapasztalata?
#16912
Írta 2006. július 23. - 22:46
hayesbe gyári, kicsit gyengébb de még mindig hibátlan az ebc, és utána még a kool stop, de ez már érezhetõen gyengébb.
legjobb a gyári(meg is van az ára)
#16913
Írta 2006. július 23. - 22:44
nekem bbb van a lujzában, annál szemetebb cucc sztem nincs....szal magurába azt szvsz ne /héjszbe állítólag nagyon jó/sárga ebc a szintees.
magurába acor vagy bbb, azok is mûgyantásak és olcsóak.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#16914
Írta 2006. július 23. - 22:15
magurába acor vagy bbb, azok is mûgyantásak és olcsóak.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#16915
Írta 2006. július 23. - 20:59
Zöld EBC gyantás. Jó, de nem szereti a "vizes körülményeket." Szinteres betétet meg csak olyan fékhez lehet használni, melyhez a gyártó is "hozzájárul."akkor ebc lessz szerintem a zöld fajtából. az fém szinteres? és asszem olyan 6 ezer körül van. hátul meg marad a piros kool stop.
ma jöttünk le a kékesrõl a kék kereszten a déli oldalon, majdnem egész végig használtam az elsõ féket, azaz a juliet, és nem sült meg. mondjuk elég meleg volt a féknyereg, és kb 20-25 perc alatt értünk le, igaz néha pihentünk is h hûljön a fék, na meg a terep miatt is kicsit12 kilcsi lefele egyben, azért megdolgoztataja a fékeket
#16916
Írta 2006. július 23. - 20:46
ma jöttünk le a kékesrõl a kék kereszten a déli oldalon, majdnem egész végig használtam az elsõ féket, azaz a juliet, és nem sült meg. mondjuk elég meleg volt a féknyereg, és kb 20-25 perc alatt értünk le, igaz néha pihentünk is h hûljön a fék, na meg a terep miatt is kicsit
#16917
Írta 2006. július 22. - 20:14
off
helyes
csak nem ki lett tiltva?
on
magura julieba milyen tuning pofát ajánlotok? alligator versenykeverék? v esetleg zöld ebc? ha nem lessz pénzem másra akkor jagwire mer asse rossz
Személy szerint vagy Magura gyárija vagy EBC.
#16918
Írta 2006. július 22. - 19:03
na és milyen betétet ajánlotok? mert már kezd jelezni a kopásjelzõ és olyan aranyos daráló, de éneklõ hangja van a kopásjelzõnek a pofán. na meg már a tárcsa küllõin is látszik egy kicsit ahogy hozzáér.
#16919
Írta 2006. július 21. - 23:17
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#16920
Írta 2006. július 21. - 21:30
helyes
csak nem ki lett tiltva?
on
magura julieba milyen tuning pofát ajánlotok? alligator versenykeverék? v esetleg zöld ebc? ha nem lessz pénzem másra akkor jagwire mer asse rossz

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






