Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#16921
Írta 2006. július 21. - 14:52

#16922
Írta 2006. július 21. - 14:02

..Aztán miután 20perces felvonózás után felértem ,újra tökéletes, és így tovább..
..Azért még mindig kíváncsi lennék, hogy egy amúgy tökéletes fékbõl hova ,,lesz" az olaj,-el nem tûnt-csak néha úgy tett mintha..
Sajna nem ismerem a Jucy 7-t igy nemtom annal mi lehet a nyomaspont "eltunesenek" oka.
Arra tudok kovetkeztetni abbol amit irtal, hogy valahogy talan a ho hatasara atkerul az olaj a tulfolyoba (asszem azt pont erre talaltak ki) ilyenkor beesik a nyomaspont mert nincs annyi anyag a kar es a munkahenger kozott. Es kesobb mikor lehult a dolog a kozlekedoedenyek elven visszakerul a helyere.
Ezt ellenorizheted is ha pl mesz egy komolyabb lejtot es picit behuzva tartod a fekkart (nem kell fekezni vegig!) igy kizarod a tulfolyot a rendszerbol. Ezzel azonban nagyon vigyazz ,mert tonkreteheted igy a feket ha mar nem tud hova tagulni , vagyis maxon kinnt van a fekkar.
Itt vannak leirasok:
http://www.sram.com/...ID=1&subcatID=1
Ha rendesen megvan csinalva es elegendo olaj van benne stb., akkor annak jol kellene mukodnie. Ha meg igy se jo akkor vagy nem eleg a fek arra amit csinalsz vele, esetleg rosszul hasznalod (szakaszos fekezes), vagy selejt.
Lehet tomites vagy kabelproblema is. De talan ez nem valoszinu egy uj cuccnal.
A manban azt irjak hogy azert az Avid a legerosebb es legprecizebb fek a piacon :-o merthogy ezt lehet a legjobban legteleniteni (meg a fekkarbol is vakuummal szippanthato ki a bubi a bleed kit segitsegevel)
Hat biztos igazuk van, nekem a hayes-el sincs bajom ami a powert es pontossagot illeti

#16923
Írta 2006. július 21. - 13:22

rihi
hulye vagy es csoro
de errol nem a fekek tehetnek hanem te.
ámen!
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#16924
Írta 2006. július 21. - 12:58

rihi, csak mondom nekem v-fékkel hulott szét az AC agy sza semmi köze hozzá hogy tárcsás vagy sima......Ha az agyat is beleszámolod akkor nem könnyebb a tárcsás kerék!
Mellesleg a köllõszám is számít!
És sokkal több meghibásodási forrása van egy tárcsafékkel felszerelt bicónak...
Pölö: egy idõben az American Classic agyakban széthullott mindenkinek a csapágyazása! Én is ebben az idõben vettem meg az én hátsóagyamat, nekem még mindig jó, mivel nem tárcsásat vettem...
Azthiszem ma már megoldották ezt a problémát, de emlékszem hogy a boltban áltak sorba a külön kapható csapágyakért...
a váz nem bírja meg hülyeség......az 1380 grammos szkandium váz köszöni szépen bírja évek óta a tárcsát, egy isminek.....az enyém is gond nélkül bár Õ még nem kapott sokat.....de ha visszaemléxel tavaly a katalogus szerint nem volt v fék szem a kona szkandi vázon.....
nekem egyik fûzõtt tárcsás kerekemben sem volt 2-1,8-asnál vastagabb küllõ, az is általában 32 db ...köszönik szépen jól vannak......
az egyetlen teló amire én magamnak nem tennék tárcsát az a sid /de az én súlyom alá nem is kell sid/.....de könyebb embernek azt is nyugodtan....
súly : egy átlagos könnyebb v-fék kompletten kb 600 gramm, magura marta sl 700 gramm alatt van.....agyak nehezebbek össz tán 100 - 150 grammal ...
mirõl beszélünk ?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#16925
Írta 2006. július 21. - 12:54

jaja, rájöttek hogy súlyban szinte semmivel sem rosszabb, sõt talán azonos is. merevségben erõsségben verhetetlen, így ezt az alapból halott gyorszáras rendszereket remélem elfelejtik minden kategóriában - extrémben már folyamatban van, egyre több agy jön ki 9-10 mm-es gyorszárral, vagy rögtön átmenõtengellyel.rendes 20mm-es lesz az is?
ejha
rihinek meg magyarázhattok úgysem lehet meggyõzni:p
majd rájön
így a merevségre már nem lehet panaszkodni.
amúgy minden ember addig ír ilyen lelkesedéssel valami ellen, amíg nem teheti meg, de akarja, de így is próbálja magát lebeszélni róla, fõleg ha még beszállnának egy-ketten mellette.
csak ez most nem történt meg:)

#16926
Írta 2006. július 21. - 12:52

ejha
rihinek meg magyarázhattok úgysem lehet meggyõzni:p
majd rájön
#16927
Írta 2006. július 21. - 12:48

nem azt mondom, hogy nincs értelme a vféknek, bár minden területen van nála jobb megoldás (trekking->dobfék, minden máshol tárcsa), de egy jól beállított sd5/7nél anyagilag nehezen jön ki jobban az ember. szal kb csk az ár, meg a súly, de a súly bõven kárpótolva van, ez kétoldalú...
hatalmas elõnye van, könnyû!
vitrinbringán, mely fel van matricázva hogy "ez csak 7 kiló 'azze" teljesen tökéletes.
csak komolyabb(versenykategóriás bringákról beszélünk vagy mi, Te mondtad Rihi) ott pont nem ez a lényeg, és nem is a súly az elsõ szempont, hanem a használhatóság az, mely legjobban szem elött van.
és tárcsa nemtárcsa között grammokban, illetve alig mérhetõ a különbség.
a pénz meg nem a fékek hibája.
ja, jövõre jön ki az átütõs XTR elsõagy, remélem végre a villagyártók is elkezdik gyártani az átütõs verseny CC villákat, illetve hétköznapi használatosakat is.
és a meregség kérdése meg is van oldva már jövõévtõl.
#16928
Írta 2006. július 21. - 12:44

a tárcsa nem szervízigényes, ezt el kell felejteni. nem hibásodik meg magától, jól ki van találva. valamint a küllõnél sokkal jobban számít a felni súlya, ezért érdemesebb ott spórolni. sõt, ha azt is hozzávesszük, hogy bizony lehet defektet kapni a túlmelegedett felni miatt, akkor ez is elõny a tárcsa mellett (bár ustnél tökmindegy, csak az gondolom megint nehéz

nem azt mondom, hogy nincs értelme a vféknek, bár minden területen van nála jobb megoldás (trekking->dobfék, minden máshol tárcsa), de egy jól beállított sd5/7nél anyagilag nehezen jön ki jobban az ember. szal kb csk az ár, meg a súly, de a súly bõven kárpótolva van, ez kétoldalú...
#16929
Írta 2006. július 21. - 12:43

hulye vagy es csoro
de errol nem a fekek tehetnek hanem te.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#16930
Írta 2006. július 21. - 12:42

Szerintem minden montira tárcsa való, ha az anyagiak engedik. De hogy az én Juicy 7-em mi a faszér ciripel állandóan? Meghülyülök!
#16931
Írta 2006. július 21. - 12:36

maga a tárcsa egy NEM hibásodó rendszer, évente félévente olajcsere, attól függ mennyire igényes az ember, nekem a pár hayesból asszem egyikben még nem is volt.
de illik.
az hogy te félsz, illetve nem érzed anyagilag kompatibilisnek magad egy tárcsafékkel, az meg megintcsak nem a fék hibája;)
túl határozotttan vagy a v fék mellett, és semmi nyitottság sincs benned.
emellett egy jó v fék(ami már drágább mint egy tárcsa) veri a nála olcsóbb tárcsafékeket, csak sokkal érzékenyebb sokkal sokkal több dologra. de aki profi, az át tudja hidalni ezt. de az meg már nem csak a súlyra megy;) hanem a használhatóságra is.
(Zerge pl - Saint DH tárcsafék, kistárcsával) - Lehet kicsivel könnyebb lenne a V-vel, de folyton megállni és kikaparni a sarat hogy elforduljon a kerék, hát nem egy szívderítõ mûvelet)
#16932
Írta 2006. július 21. - 12:30

Sztem ez a grammániázás egyes embereknél olyan méreteket ölt,hogy az már nem normális...
rihi:az hogy erõsebb küllõ kell tárcsás felnihez és ezért nehezebb az a kûllõ(alig mérhetõ),a felni meg kõnnyebb,nem gondolod ha kettõ kompenzálja egymást,esetleg a disc-es kerék még könnyebb is??
Nem vagyok elfogult,használtam már mindkettõt és nekem fontosabb az,hogy mihamarabb biztonságosan meg tudjak állni,mint a bringa súlya...
Ha az agyat is beleszámolod akkor nem könnyebb a tárcsás kerék!
Mellesleg a köllõszám is számít!
És sokkal több meghibásodási forrása van egy tárcsafékkel felszerelt bicónak...
Pölö: egy idõben az American Classic agyakban széthullott mindenkinek a csapágyazása! Én is ebben az idõben vettem meg az én hátsóagyamat, nekem még mindig jó, mivel nem tárcsásat vettem...
Azthiszem ma már megoldották ezt a problémát, de emlékszem hogy a boltban áltak sorba a külön kapható csapágyakért...
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#16933
Írta 2006. július 21. - 12:25

kimondtad a lényeget
merev konzervativizmus, rajongás egyik oldalra, így még szép hogy ilyen koholt vádak alapján elitéled a másik oldalt
váz villa ugyanúgy bírja.
az említett pyxis is bírja
Jó, szerintem haggyuk abba, mert ha túl sokat beszélgetünk errõl, a vége az lesz hogy lecserélek mindent tárcsára...

Eszembejutott a jó tárcsa élménye...
A vicces félretéve azért nem bánkódok hogy v-fékem van, mert nekem elég...
De ismételem: ha sok pénzem lenne, talán én is elégedett tárcsaféktulajdonos lennék.
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#16934
Írta 2006. július 21. - 12:21

rihi:az hogy erõsebb küllõ kell tárcsás felnihez és ezért nehezebb az a kûllõ(alig mérhetõ),a felni meg kõnnyebb,nem gondolod ha kettõ kompenzálja egymást,esetleg a disc-es kerék még könnyebb is??
Nem vagyok elfogult,használtam már mindkettõt és nekem fontosabb az,hogy mihamarabb biztonságosan meg tudjak állni,mint a bringa súlya...
#16935
Írta 2006. július 21. - 12:14

Hol vannak a V-fék rajongói?
kimondtad a lényeget;)
merev konzervativizmus, rajongás egyik oldalra, így még szép hogy ilyen koholt vádak alapján elitéled a másik oldalt;)
váz villa ugyanúgy bírja.
az említett pyxis is bírja;)
#16936
Írta 2006. július 21. - 12:11

Rihi: most nem mérek meg egy küllõt, de az a súly, mely az 1.8 és a 2 között van, és már számít is(inkább a felni felé) az a súly közel sem számottevõ, meghajtásilag mármint, csak a birnga összsúlyában játszik szerepet.
csakúgy mint az agy, nem lesz nehezebb hajtani tõle.
ja, 2x küllõs XTR kerék is tárcsás
na meg deemax. és bírja
A légellenálást nem számoltátok bele!


Hol vannak a V-fék rajongói? Segítsetek már ti is bele a témába!

__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#16937
Írta 2006. július 21. - 12:08

mennyivel nehezebb?de most komolyan, az nem ér annyit? akkor az illetõ menjen kantifékkel, mert az mégkönyebb, sõt teló sem kell, jó a merevvilla...
a tárcsás felnik meg könyebbek mint a v fékesek
A súlyba ne csak a féket számold bele!
agy, küllõk, teleszkóp, váz... [egyébként a lyukszám is számít a felnin]
Egyébként meg az egyik haverom merevvillámal tekert végig egy versenyen, 2. lett! Igaz, nem volt benne csak egy durva felfelé, de akkoris...
Kis könnyû Pyxies, merevvillával... A kezét nem kímélte, nem javaslom senkinek! De a felfeléken [sok volt belõle] rendesen megnyomta!
A Disc-es felnik könnyebbek mint a fékezõfelületes társaik? olyan 30 g
a különbség a típusoknál...
pl.:
Mavic XC 717: http://ebike.hu/term...tb-26-coll/1149
Mavic XC 717 Disc: http://ebike.hu/term...6-coll-disc/292
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#16938
Írta 2006. július 21. - 12:00

csakúgy mint az agy, nem lesz nehezebb hajtani tõle.
ja, 2x küllõs XTR kerék is tárcsás

na meg deemax. és bírja:)
#16939
Írta 2006. július 21. - 11:57

nem duplan szamit es nem haromszorosan
hanem a sugar negyzetesevel
es amikor tekersz akkor mivan a kullovel?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#16940
Írta 2006. július 21. - 11:55

mondjuk egy kerámiás felni jó lehet... v fékkel persze
de ami írsz az szimplán hülyeség
miért van a kiló alatt scott vázon tárcsafékszem, ha nem bírja? a skareb is bírja a féket, csak hajlong, de azért már vannak jóval merevebb megoldások is nála, ugyan abban a súlyban... pl reba, ami még nincs is rossz árban
Na miért is hívják ezeket versenykategóriás cuccoknak? Pl. említetted a Scott merevfarú XC vázát... Igen, van rajta tárcsafékszem, és a versenyzõk évente, 2 évente lecserélik ezeket a vázakat!
A küllõvel pedig nem igazán értek egyet! Egy forgó alakatrészen dupla annyira számít a súly! Fõleg a kereken, mivel õ neki a legnagyobb az átmérõje! Azért ha belegondolunk hogy milyen erõvel hathat egy 1.8-as küllõre egy jobb tárcsafék... A felni forogna tovább, de a küllõket megfogja a tárcsa, mint valami satu! Olyan mintha bepörgetnéd a kereket tök gyorsan, aztán az agyhoz közel lebedobnál egy faágat!
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!