Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#16041
Írta 2006. október 14. - 20:43

Legközelebb a tárcsafelfogás helyét is ellenõrzöm.
Egyébként, amikor felraktam az új tárcsát, akkor elsõre a fék teljesen behúzva nem állította meg a kereket, és elengedve is hozzáért egy betét a tárcsához. A féken állítva már jobban fog, de a tárcsa mozgása miatt az állórészt csak elég messzire lehet csak beállítani.
#16042
Írta 2006. október 14. - 19:19

"és a bringámra új tárcsák kerültek felszerelésre, melyeket a felszerelés elõtt ellenõriztem, és teljesen hajlásmentesek voltak."
A tárcsákat normálisan felfogatva lehet csak ellenõrizni, hogy mennyire ütnek.
Biztos az a 2-2 mm? Csak azért, mert ha ennyire távol vannak, akkor nem lehet annyira behúzni a féket, hogy fogjon is.
Naszóval. Én elsõre azt nézném meg, hogy tárcsa nélkül a kerék beszerelt állapotában a tárcsarögzítõ rész mennyire üt.
Ezt úgy tudod megtenni, hogy megforgatod a kereket, majd egy csavarhúzóval (vagy akármivel) közelítesz a felülethez. Ekkor nagyjából láthatod mennyit üt. Ha szemmel látható a dolog, akkor az aggyal van a baj. Elõtte ne felejtsd el ellenõrizni a kónuszokat sem.
Elsõre kb. ennyi.
#16043
Írta 2006. október 14. - 17:51

A következõ a problémám: Avid BB7-es fékkel rendelkezem, és a bringámra új tárcsák kerültek felszerelésre, melyeket a felszerelés elõtt ellenõriztem, és teljesen hajlásmentesek voltak.
Miután felszereltem õket a bringámra és elõször megpörgettem a kerekeimet igencsak csalódottá váltam, mert óriási nyolcasokat írt a levegõbe.
Ha visszalazítottam õket, akkor egyenletesebb volt a forgásuk (persze, nem hagyhatom õket lazán).
A tárcsák hatcsavaros rögzítésûek. Arra gondoltam, hogy nem lehet, hogy a bringám elsõ-hátsó Shimano agyának tárcsarögzítési pontjai nincsenek egy síkban?
Jelen pillanatban csak úgy tudtam beállítani a féket, hogy mind az álló-, mind a mozgó oldal vagy két-két milliméterre van a tárcsától, hogy ne érjen hozzá.
Valaki tapasztalt már hasonlót? Esetleg ki kell reszelni az agy tárcsarögzítési pontjaiból?
Köszi!
#16044
Írta 2006. október 13. - 21:17

#16045
Írta 2006. október 13. - 20:29

#16046
Írta 2006. október 13. - 20:24

de 1.3mm az azért már tényleg elég kevés, hiszen a vékonyka xt tárcsák is 1.8mm szélesek gyárilag.
én mindenesetre lecserélném, az fix.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#16047
Írta 2006. október 13. - 20:21

#16048
Írta 2006. október 13. - 20:06

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#16049
Írta 2006. október 13. - 20:02

#16050
Írta 2006. október 13. - 13:11

#16051
Írta 2006. október 12. - 21:38

Nem értem. Minek fújogatod mindenféle sz@rr@l a tárcsát, mikor írtad, rendesen müxik.
Csak egy ismerõs ajánlotta. Én hülye meg kipróbáltam... :-(
De most megpróbáltam lekoptatni a trutymót róla ahogy mondtátok.
Egy picit behúztam a féket, és úgy mentem két kört az utcában.
Teljesen észhez tért a fék. Olyan mint új korában!
#16052
Írta 2006. október 12. - 20:26

Próbálta már valaki féktisztító sprayt?
Ma vettem egy autósboltban.
Kipróbáltam,de azóta az Avidok kib@szottul vinnyognak és úgy érzem, hogy gyengébben is fognak.
Én csinálhattam valamit rosszul?
Nem értem. Minek fújogatod mindenféle sz@rr@l a tárcsát, mikor írtad, rendesen müxik.
edit:
Racer D.
23ból lehet venni Deore 525öt, aminek a fékteljesítménye nem, de a fékérzése messze veri bármely madzagos fékét. Pár napja, ugyan rövid idõre, de volt alkalmam kipróbálni egy ilyen féket, és mondhatom remek.
actionsports.de Itt 20000bõl kapsz ELSÕT HÁTSÓT!
#16053
Írta 2006. október 12. - 20:09

de a fékváltókarokat szvsz amúgyis felejtsd el:)
jó lesz egyelõre az alivio is, azzal se rossz de mindenképp érdemes majd idõvel olyan fékkarra lecserélni ami állítható bowdenhúzású, és a kis bowdenhúzásra állítani
ilyen pl az lx és az avid sd7 meg néhány b+ is, ezeket próbáltam és bikán fogott velük az avid
#16054
Írta 2006. október 12. - 20:00

azt mondjuk nem tudom, hogy az állítható húzású-e
#16055
Írta 2006. október 12. - 19:52

Ja, és ha bovdeneset veszek azt csak avid fékkarral lehet használni, vagy be lehet kötni az alivio fékváltókarba is?
be lehet kötni, csak a fékerõ nem lesz olyan mint mondjuk ha egy állítható bowdenhúzású fékkarral (pl sd7, lx) használnád
de ideiglenesen jó lesz
#16056
Írta 2006. október 12. - 19:29

#16057
Írta 2006. október 12. - 19:24

Ma vettem egy autósboltban.
Kipróbáltam,de azóta az Avidok kib@szottul vinnyognak és úgy érzem, hogy gyengébben is fognak.
Én csinálhattam valamit rosszul?
#16058
Írta 2006. október 12. - 18:52

Avidot mindenképp. És megéri mechanikusat venni sztem:) Ha van kedved visszaolvasni láthatod hogy szinte mindenki avidot mondja:) Hayes nem túl jó..
mások is ezt mondják, csak véletlenül a kezembe akadt egy faktor katalógus.
Ja, és ha bovdeneset veszek azt csak avid fékkarral lehet használni, vagy be lehet kötni az alivio fékváltókarba is?
#16059
Írta 2006. október 12. - 18:49

#16060
Írta 2006. október 12. - 18:47

szerintetek ha nemnagyon van pénzem fékre, de már k*unom a v féket érdemes ugy 20 e Ft ér mechanikus tárcsát venni?
pl Avid BB7
Hayes MX1
mindkettõ 23 é van tuttu kompletto