Én pl. hayes hfx9-et használok xt tárcsával, kb. a 90%-át tudja így, mint hayes tárcsával, elég nagy a fékezõ felület különbség, de semmi baja azon kivül, hogy van a betéten egy fekete csík ahol véget ér a fékezõ felület.régi nagy avid tárcsával használtam olajos hayest(azonos fékpofa mint a bowdenes) jó volt, talán jobb is mint a sajáttal.
most szintén hayes fékkel megyek, már új tárcsával, elvileg 2007-essel.
mind2 müködött, de egy minimálisan kisebb a fékfelülete a tárcsának mint a pofának - a küllõkön is fog. ennek max hosszú távon lesz nyoma, a küllõket egy picit megeszi - a fékfelülettel együtt.
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#16021
Írta 2006. október 18. - 16:39

A sebesség mindent megold.
#16022
Írta 2006. október 17. - 20:39

sztem nem.....ha haverodnak jól mûködött, akkor vedd meg nyugodtan, atom q. jó fék.....és még könyebb is mint a hayes...Volt a magura louise FR 2005 meg a 2006 os között valami valtozas a szinen kivül?
Betelt a hayes hfx 9 böl a pohar....... egy hasznalt FR erdekelne a haveromtol, ami 2005 es CC colt hasznalva.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#16023
Írta 2006. október 17. - 18:10

Betelt a hayes hfx 9 böl a pohar....... egy hasznalt FR erdekelne a haveromtol, ami 2005 es CC colt hasznalva.
#16024
Írta 2006. október 17. - 13:06

amit eladtál nekem, és én is ezen tanultam meg mindent, ami a hidraulikus fékeket illetiIgen ez AZ a formula, csak kb '99-bõl és HD5-nek hívják, ez volt a Formula elsõ nyílt rendszerû féke.
Nekem is volt ilyen és neki köszönhetem, hogy megtanultam / megutáltam hidr. féket szerelni

tipikus állatorvosi ló.
a fékvezeték félelmetesen rugalmas, mint ahogy a fékkar is. a csövet az enyémben kicseréltem hayes csõre, és mérföldekkel jobb lett (megmagyarázhatatlan módon) de a végén én is eladtam, mert régi, és nehéz volt
szóval vetteme gy formula b4 racing-et, ami azért nem volt olyan jó választás

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#16025
Írta 2006. október 17. - 09:28

most szintén hayes fékkel megyek, már új tárcsával, elvileg 2007-essel.
mind2 müködött, de egy minimálisan kisebb a fékfelülete a tárcsának mint a pofának - a küllõkön is fog. ennek max hosszú távon lesz nyoma, a küllõket egy picit megeszi - a fékfelülettel együtt.
#16026
Írta 2006. október 17. - 00:43

Mer' egy állat vagyok !
Three attributes of a good mountaineer are high pain threshold, bad memory, and ... I forget the third.
#16027
Írta 2006. október 16. - 20:34

#16028
Írta 2006. október 16. - 19:55

sziasztok
mit jelent, hogy "IS -> PM adapter"?
(hayes 160mm-rõl van szó)
köszi
Azt jelenti, hogy IS konzolos villára/vázra ennek a segítségével lehet felszerelni a PM szabványú féket. A manitou pl. pmes tárcsarögzítésû.
pm tárcsafékek pl avid hayes, stb. Ezek közé 160mm-hez nem kell adapter. Ha nagyobb a tárcsa, akkor igen.
Vázakhoz kell IS->PM adapter, mert a vázak ISesek.
Ha pl. Shimanohoz akarsz venni adaptert, akkor arra kell figyelni, hogy fordítva adja meg az átalakítást. Nem villa->fék, hanem fék->villa
#16029
Írta 2006. október 16. - 19:55

pm azaz Post Mount a fék.
tehát IS-rõl PM-re(vagy fordítva, ahogy tetszik) alakít az adapter.
van régi xt, 4 dugis, arra IS-IS adapter kellett, van manitou villa, melyrõl PM-PM kell pl egy hayes fék esetében
#16030
Írta 2006. október 16. - 19:41

mit jelent, hogy "IS -> PM adapter"?
(hayes 160mm-rõl van szó)
köszi
#16031
Írta 2006. október 16. - 16:35

Szerintetek ez milyen fék lehet?
az ok hogy formula, de melyik? egyáltalán ez AZ a formula?
Igen ez AZ a formula

Nekem is volt ilyen és neki köszönhetem, hogy megtanultam / megutáltam hidr. féket szerelni

#16032
Írta 2006. október 16. - 14:03

Szerintetek ez milyen fék lehet?
az ok hogy formula, de melyik? egyáltalán ez AZ a formula?
Itt próbáld beazonosítani, bár nehéz lesz, mivel ez egy régebbi modellnak látszik.
Illetve itt még:
http://www.cycles4u....Punkt=1&aog=yes
#16033
Írta 2006. október 16. - 08:08


úgysincs mindent bíró brutál teleszkópom, szóval csak módjával - gondoltam én. (békés CC felhasználás, csak szeretnék vizes felnivel is megállni)
#16034
Írta 2006. október 16. - 03:33

az ok hogy formula, de melyik? egyáltalán ez AZ a formula?

#16035
Írta 2006. október 15. - 22:50

nekem jobb nem kell.
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#16036
Írta 2006. október 15. - 21:29

szal ha nemvagy elkötelezett híve a dualctrl-nak akkor maradj a "nemintegrált" dolgoknál...
#16037
Írta 2006. október 15. - 20:51

#16038
Írta 2006. október 15. - 20:34

A fékerõ optimális lesz. AVIDdal a fékérzés csak maximális húzáson elfogadható (kisebben nyúlós).
A deore meg v-fékkar, sok bowdent húz, így megfelelõ lesz.
érdekes, nekem pont a keveset húzó állásban tetszett jobban a bb7 fékhatása & fékérzése
fékváltókar téma:
ha sérül dobhatod ki az egészet mindenestül, és az elég húzós tud lenni anyagilag
másrészt meg ha hidraulikus fékre váltasz akkor gáz
harmadrészt ha sram hátsóváltót akarsz akkor megint ott vagy hogy nem elég csak a váltókart cserélni
szal sok vele a gond:)
sztem
#16039
Írta 2006. október 15. - 20:20

on-topic:
nekem deore (nem állítható húzású) karom van, akkor számíthatok arra, hogy BB7-tel nem lesz optimális a fékerõ?
ez rossz hír lenne, mert ilyen féket szeretnék, és nem áll szándékomban megint fékkart cserélni.
A fékerõ optimális lesz. AVIDdal a fékérzés csak maximális húzáson elfogadható (kisebben nyúlós).
A deore meg v-fékkar, sok bowdent húz, így megfelelõ lesz.
#16040
Írta 2006. október 15. - 19:42

de a fékváltókarokat szvsz amúgyis felejtsd el:)
pöttyet off-topic, de megkérdezhetem, hogy miért?
csak mert a CC bringán külön fékkar és váltókar van, de szidom magamat amiért nem egybe fékváltókart vettem, mert kisebb helyen elférne a kormányon.
on-topic:
nekem deore (nem állítható húzású) karom van, akkor számíthatok arra, hogy BB7-tel nem lesz optimális a fékerõ?
ez rossz hír lenne, mert ilyen féket szeretnék, és nem áll szándékomban megint fékkart cserélni.