Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#11481
Írta 2008. május 06. - 00:15

#11482
Írta 2008. május 06. - 00:04

RAUH-Welt
B E G R I F F
#11483
Írta 2008. május 05. - 23:19


Tárcsafékbõl nem kell feltétlen Avid BB5/7, nekem Tektro Aquila van, és az új Deore fékkarral nagyon durván harap. Mentem BB5-el is, egy és ugyanaz. Régi fékváltókarral nekem is fos volt.
Bár BB5-el lehet egy árban van, vagy olcsóbb.
Vagy van ugyanez lötyisben, 12-ért osztogatják, ez a Tektro Auriga Comp. Csak nem tudom alkatrész vajon van-é hozzá kishazánkban.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#11484
Írta 2008. május 05. - 22:53

volt már strokered is? tesztelted ezt is azt is sok sok km en át, és változatos körülmények között? :chin:
#11485
Írta 2008. május 05. - 22:20

#11486
Írta 2008. május 05. - 22:13

#11487
Írta 2008. május 05. - 22:07

#11488
Írta 2008. május 05. - 21:53

#11489
Írta 2008. május 05. - 21:49

#11490
Írta 2008. május 05. - 21:45


#11491
Írta 2008. május 05. - 21:43

Hátra szeretnék venni egy shimano saint féket de lenne egy pár kérdésem,
mégpedig az hogy a saint fékeket lehet e használlni mondjuk egy hayes tárcsával vagy csak a centerlockos shimanoval ,és h lehet e 180as tárcsával használlni vagy csak 160assal és 203assal?
Elõre is köszi a választ, sziasztok!
#11492
Írta 2008. május 05. - 21:22

Köszi!
#11493
Írta 2008. május 05. - 19:43

tehát 20ból megvan az optikai tuning - de te tényleg ráköltenéd a bringádra annak árának harmadát csak azért, hogy jobban nézzen ki?
#11494
Írta 2008. május 05. - 19:29

Tárcsaféket szeretnék venni elöre. Skarpea S250-em van.http://www.skarpea.c...b/s250-f-rfi-hu Ha ezt a tárcsaféket venném mondjuk http://ebike.hu/term...tarcsafek/5526/ Mindennel együtt menyibe kerülne?
hmisi! Te magad írtad a teló topikba "Nem azért kell hogy jobban fékezen. Csak jól néz ki." Akkor minek is? DaveRider tanácsai viszont megfontolandóak számodra.
#11495
Írta 2008. május 05. - 19:26

(ha csak a bb7-et veszed.ha viszont úgy veszed, mint ahogy leírta daverider,akkor 600huf-ból meg van a házhozszállítás:))
#11496
Írta 2008. május 05. - 19:17

- kerékagy (7e körül, pl b+ travel disc)
- fûzés (4.5e)
- tárcsa+test (13e)
- bowden (2, ebben bennevan a beállítás ktsg.-e is)
sum.: ~27ezer HUF, de akkor csak a minimum van meg, ott rondálkodik a v-fékes felni, illetve a fékhatás sem az igazi a gyári alapszintû fékkarokkal.
ha ehhez még hozzáadsz 3ezret, és vehetsz a linkelt helyrõl készre szerelt juicy5-t meg egy kerékagyat.
szóval kell még:
- felni, pl. sun ds2-xc, ~5e
- fékkar, pl. shimano lx, 2.5e/db
- és akkor már kell neked egy balos váltókar, ez pl alivio 3e
ez eddig: ~40ezer forint, és most vagy ott, hogy már van egy rendes tárcsafékes elsõ kereked, balos fék- és váltókarod, amikkel már érdemes ezt a féket használni.
de +5-7ezerért már vehetsz készre szerelt, sokkal jobb fékhatással bíró, hidraulikus juicy 5-öt vagy lx-et (igaz, egyik sem 203as pizzával van - de amúgy minek a 203as pizza egy ilyen bicóra a vageszoláson kívül?), és fûzethetsz egy tárcsafékes kereket meg vehetsz váltókart.
szerintem nem éri meg drótos tárcsafékre váltani v-fékrõl, csak akkor, ha már van egy jó fékkarod jó bowdenekkel, illetve egy tárcsafékes agyad, és ki akarod próbálni 10-12ezerért, hogy milyen is ez a tárcsafékes dolog. aztán majd késõbb fûzet tárcsafékes felnit meg vesz hidrós féket, ha tetszik neki.
de ha gyak. nulláról indul a bringás, mint pl te, akkor nem éri meg 30-40 ezret kidobni drótos tárcsafékre váltásért - akkor inkább gyûjts még 5-7ezret, és vegyél egy hidraulikus féket.
de én feltenném azt a 2 (költõi) kérdést, hogy ez az összeg hogy viszonyul a biciklid árához, és ettõl mennyivel lesz jobb a biciklid?
szóval ha megengeded, adnék egy jó tanácsot: tekerj ezzel, élvezd a jó idõt, fejlõdj, ez még sajnos nem az a bicikli, amire megéri sokat költeni. inkább spórolj, aztán ha megtetszik a bringázás, és elkap a gépszíj, és már nem bírja a bringa azt az igénybevételt, amit te szeretnél, akkor majd vegyél egy jól felszerelt középkategóriás bringát (akár az apróról, akár újonnan), és azt fejlesztgesd - ez meg jó lesz a városba.

#11497
Írta 2008. május 05. - 18:45

#11498
Írta 2008. május 05. - 18:43

Sziasztok!
Azt mondja már meg nekem valaki, h minek köszönhetõ az a jelenség, hogy mondjuk 1500-2000 méterrõl jövünk le és a Juicy 7 (203-mas tányérokkal) kb. azhegy felénél olyan szinten elkezd nem fogni, hogy már a fékkart markolatig kell tépni, miközben görcsöl a tenyerem, mert egyszerûen nem fog!!
Szerintetek?
Ahogy ezt leirtad az kb. a fék "elmelegedésének" a pontos definiciója sztem. Két oka lehet
1.nem megfelelõ fékfolyadék-DOT 4 vagy DOT 5.1 a gyári elõírás, a szám minél magasabb annál nagyobb a fékfolyadék hõtûrõ képessége.
2. valami gyengébb minõségû fékbetét van benne- ha még gyári akkor valszeg nem ez a gond.
Megoldás: Keress valami extra minõségû racing fékfolyadékot, és cseréld, légtelenítsd, ill létezik többféle betét még gyáriból is:http://www.chainreac...px?ModelID=4783 DH-s berkekben kéne körbekérdezni hogy kinek melyik jött be.
Pontos tipusban nem tudok segíteni mert én a juicy 5-met jlentõsen kisebb igénybevételnek teszem ki:)
#11499
Írta 2008. május 05. - 17:49

Azt mondja már meg nekem valaki, h minek köszönhetõ az a jelenség, hogy mondjuk 1500-2000 méterrõl jövünk le és a Juicy 7 (203-mas tányérokkal) kb. azhegy felénél olyan szinten elkezd nem fogni, hogy már a fékkart markolatig kell tépni, miközben görcsöl a tenyerem, mert egyszerûen nem fog!!
Szerintetek?
#11500
Írta 2008. május 05. - 14:53

Sziasztok!
Egyerû kérdésem lenne: mi a center lockos és a 6csavaros tárcsák fõ elõnye, és hátránya?
Anniyt kivettem már a hsz-okból, hogy cl-osra lehet átalakítót venni, hogy 6csavaros legyen. Ezt az agyra, vgay a tárcsára kell megvenni? Egyszeri beruházás, vgay minnden tárcsával venni kell majd?
Xt tárcsa lesz valószínûleg
köszi
Ha xt tárcsa lesz akkor a mostaniak már centerlockosak, 2 generációval ezelõtt volt még 6 csavaros, bár ez még mindíg kapható. Amugy a cl a shimano szabványa, amit még pár gyárto is használ, de a többség maradt 6csavaros. Elõnye talán a konnyebb kerékagy, azonos szerszám mint a kazettához kell, viszont a tárcsa álltalában nehezebb, ezért összsulyban kb ugyanott van. Adapter az összes tárcsához stimmelni fog.