Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#9941
Írta 2008. november 02. - 15:28

#9942
Írta 2008. november 02. - 14:29

#9943
Írta 2008. november 02. - 14:17

Zsol, ha nem értesz a hidraulikus fékekhez, vagy ha baja van nem szeretnéd szervizbe vitetni, akkor BB7. Én is ezért vettem. Út szélén is megcsinálom, ha kell.
Ne kezdjük már megint a szervízelhetõséggel ..... Két és fél év alatt egyszer sem volt problémám a Juicy-val. Kétszer látott szervízt, mert gondoltam évente célszerû megnézetni, pofákat cserélni stb.
Érdekelne a véleményetek: Juci5 vagy Hayes Stroker?
Mennyire megbízhatóak, ill. szervizigényesek ezek?
V-fékrõl váltanék valamire, de ha súly/megbízhatóság szempontból lesavazzátok, akkor marad...
Vagy esetleg BB7..?
Én hidraulikusat vennék. Juicy5 vagy Stroker Trial. Elsõ hidraulikus fékednek bármelyik megfelel, szerintem.
#9944
Írta 2008. november 02. - 14:07

Zsol, ha nem értesz a hidraulikus fékekhez, vagy ha baja van nem szeretnéd szervizbe vitetni, akkor BB7. Én is ezért vettem. Út szélén is megcsinálom, ha kell.
Én a hidraulikusat is megcsinálom ut szélén, bokorba, bárhol...
#9945
Írta 2008. november 02. - 13:59

#9946
Írta 2008. november 02. - 13:58


'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#9948
Írta 2008. november 02. - 13:03

enyém azután csinál ilyet miután fejre állítás után visszaállítom talpra
#9949
Írta 2008. november 02. - 12:50

áhoj!
a fent említett fékkel kapcsolatban kérdeznék:
-miért van az,hogy az elsõ fékemnél pár rápumpálás után a nyomáspont megváltozik-nemkell annyira behuznom a fékkart(alapesetben és rápumpáláskor is fix nyomáspont van,csak rápumplás után rövidebb a fékkar útja)
edit:amúgy über jó a fék,nembántam meg a cserét(bb7 volt elõtte,azzal se volt semmi bajom,csak a fékérzet más)
levegõs
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#9950
Írta 2008. november 02. - 12:17

a fent említett fékkel kapcsolatban kérdeznék:
-miért van az,hogy az elsõ fékemnél pár rápumpálás után a nyomáspont megváltozik-nemkell annyira behuznom a fékkart(alapesetben és rápumpáláskor is fix nyomáspont van,csak rápumplás után rövidebb a fékkar útja)
edit:amúgy über jó a fék,nembántam meg a cserét(bb7 volt elõtte,azzal se volt semmi bajom,csak a fékérzet más)
#9951
Írta 2008. november 02. - 10:40

Érdekelne a véleményetek: Juci5 vagy Hayes Stroker?
Mennyire megbízhatóak, ill. szervizigényesek ezek?
V-fékrõl váltanék valamire, de ha súly/megbízhatóság szempontból lesavazzátok, akkor marad...
Vagy esetleg BB7..?
Stroker-bõl melyik? Trail vagy Ryde?
#9952
Írta 2008. november 02. - 10:38

Mennyire megbízhatóak, ill. szervizigényesek ezek?
V-fékrõl váltanék valamire, de ha súly/megbízhatóság szempontból lesavazzátok, akkor marad...
Vagy esetleg BB7..?
#9953
Írta 2008. november 01. - 18:18

#9954
Írta 2008. november 01. - 18:15

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#9955
Írta 2008. november 01. - 17:31

#9956
Írta 2008. november 01. - 17:08

Ha azt vesszük hogy az alap 20fok és 300 celsiusal nõt a tárcsa hõmérséklete akkor ez azt jelenti hogy 0.00324-nõt a hossza azaz egy 160mm-nél 0.5184 mm azonban ez egy tömör rúd hosszára vonatkozik mivel a tárcsa nem az ezért ez az érték kisebb.
Végül még egy érv hidd el s shimi vagy hayes vagy akármelyik cég tervezõi is ismerik ezt a képletet és használják.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#9957
Írta 2008. november 01. - 16:47

Ha egyszer egy lejtõn való lejövetelkor megnéznéd hogy milyen meleg az elsõ és hátsó féked észre vennéd hogy normális használatkor az elsõ sokkal melegebb lesz mivel azzal tudod hatékonyabban lassítani a biciklit. A deformálódásról pedig annyit hogy minden anyag a hõ hatására kitágul majd ahogy lassan hül visszanyeri eredeti térfogatát ( ezt egy lufin vagy egy kotonon láthatod a legjobban ha felfujod és beteszed a hütõbe összemegy a térfogata a hidegtõl:lol1:) ha ezt a deformálodást egy kerékpár féktárcsáján akarod észre venni akkor vegyél egy nagyon jó minõségü tolómérõt és sasold nagyon:D !! Egyébiránt ha nagyon érdekell a deformáció nézd meg az acél hõtágulási együtthatóját és ha behejetesited a tárcsád méreteit valamint a hõmérsékleteket alap ill lejtõ útán akkor közelitöleg megkaphatod a hõtágúlás mértékét.Azért kéne új és nagyobb tárcsa mert akkor kisseb lenne a hõ és nem deformálódna. Vagy ez így nem igaz?
Egy kis segitség Lineáris hõtágulási együttható [szerkesztés]
A lineáris hõtágulási együttható a szilárd anyag hõmérséklet változásra adott hosszméret változásának a mértéke:

Az alábbi táblázat néhány anyag lineáris hõtágulási együtthatóját tartalmazza.
Lineáris hõtágulási együttható α Anyag α 10-6/K-ben 20 °C-on Higany 60 BCB 42 Ólom 29 Alumínium 23 Sárgaréz 19 Saválló acél 17,3 Réz 17 Arany 14 Nikkel 13 Beton 12 Vas vagy acél 12 Szénacél 10,8
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#9958
Írta 2008. november 01. - 13:53

Azért kéne új és nagyobb tárcsa mert akkor kisseb lenne a hõ és nem deformálódna. Vagy ez így nem igaz?
Mi deformálódik?
Nagyobb tárcsába könnyebben lehet 8-ast tenni és hajlamosabb cincogni is.
Persze, kevésbbé fog melegedni.
Hazai felhasználásra szinte felesleges a 203-as, extrém esetekben kell, de akkor az illetõ szép szál legény kell, hogy legyen és bevállalósan kell mennie.
Mellesleg mindenki olyat vesz, amilyet akar, csak lehet, nem célszerû.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#9959
Írta 2008. november 01. - 13:43

#9960
Írta 2008. október 31. - 23:16

Hátul szinte abszolult mindegy hogy milyen a féked hisz a súlypontod sokkal magasabban és elõrébb van mint a hátsókerék ezért blokkol olyan könnyen. Valószínûnek tartom hogy ha behúzod a hátsó féket akkor szinte rögtön blokkol , ha nem akkor szerintem a fékeddel lesz valamilyen próbléma hisz egy sima canti fékkel is pillanatok alatt meg lehett állitani a hátsó kereket.
Csomagos túra kivétel lehet ez alól. Ott volt már, hogy az amúgy egy ujjal blokkoló hátsó fékem egyáltalán nem blokkolt, akkor se ha teljes erõvel húztam.
Minden más esetben igaz a fenti állítás
