Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#9961
Írta 2008. november 01. - 17:31

#9962
Írta 2008. november 01. - 17:08

Ha azt vesszük hogy az alap 20fok és 300 celsiusal nõt a tárcsa hõmérséklete akkor ez azt jelenti hogy 0.00324-nõt a hossza azaz egy 160mm-nél 0.5184 mm azonban ez egy tömör rúd hosszára vonatkozik mivel a tárcsa nem az ezért ez az érték kisebb.
Végül még egy érv hidd el s shimi vagy hayes vagy akármelyik cég tervezõi is ismerik ezt a képletet és használják.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#9963
Írta 2008. november 01. - 16:47

Ha egyszer egy lejtõn való lejövetelkor megnéznéd hogy milyen meleg az elsõ és hátsó féked észre vennéd hogy normális használatkor az elsõ sokkal melegebb lesz mivel azzal tudod hatékonyabban lassítani a biciklit. A deformálódásról pedig annyit hogy minden anyag a hõ hatására kitágul majd ahogy lassan hül visszanyeri eredeti térfogatát ( ezt egy lufin vagy egy kotonon láthatod a legjobban ha felfujod és beteszed a hütõbe összemegy a térfogata a hidegtõl:lol1:) ha ezt a deformálodást egy kerékpár féktárcsáján akarod észre venni akkor vegyél egy nagyon jó minõségü tolómérõt és sasold nagyon:D !! Egyébiránt ha nagyon érdekell a deformáció nézd meg az acél hõtágulási együtthatóját és ha behejetesited a tárcsád méreteit valamint a hõmérsékleteket alap ill lejtõ útán akkor közelitöleg megkaphatod a hõtágúlás mértékét.Azért kéne új és nagyobb tárcsa mert akkor kisseb lenne a hõ és nem deformálódna. Vagy ez így nem igaz?
Egy kis segitség Lineáris hõtágulási együttható [szerkesztés]
A lineáris hõtágulási együttható a szilárd anyag hõmérséklet változásra adott hosszméret változásának a mértéke:

Az alábbi táblázat néhány anyag lineáris hõtágulási együtthatóját tartalmazza.
Lineáris hõtágulási együttható α Anyag α 10-6/K-ben 20 °C-on Higany 60 BCB 42 Ólom 29 Alumínium 23 Sárgaréz 19 Saválló acél 17,3 Réz 17 Arany 14 Nikkel 13 Beton 12 Vas vagy acél 12 Szénacél 10,8
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#9964
Írta 2008. november 01. - 13:53

Azért kéne új és nagyobb tárcsa mert akkor kisseb lenne a hõ és nem deformálódna. Vagy ez így nem igaz?
Mi deformálódik?
Nagyobb tárcsába könnyebben lehet 8-ast tenni és hajlamosabb cincogni is.
Persze, kevésbbé fog melegedni.
Hazai felhasználásra szinte felesleges a 203-as, extrém esetekben kell, de akkor az illetõ szép szál legény kell, hogy legyen és bevállalósan kell mennie.
Mellesleg mindenki olyat vesz, amilyet akar, csak lehet, nem célszerû.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#9965
Írta 2008. november 01. - 13:43

#9966
Írta 2008. október 31. - 23:16

Hátul szinte abszolult mindegy hogy milyen a féked hisz a súlypontod sokkal magasabban és elõrébb van mint a hátsókerék ezért blokkol olyan könnyen. Valószínûnek tartom hogy ha behúzod a hátsó féket akkor szinte rögtön blokkol , ha nem akkor szerintem a fékeddel lesz valamilyen próbléma hisz egy sima canti fékkel is pillanatok alatt meg lehett állitani a hátsó kereket.
Csomagos túra kivétel lehet ez alól. Ott volt már, hogy az amúgy egy ujjal blokkoló hátsó fékem egyáltalán nem blokkolt, akkor se ha teljes erõvel húztam.
Minden más esetben igaz a fenti állítás

#9967
Írta 2008. október 31. - 22:09

#9968
Írta 2008. október 31. - 20:41

Hátul szinte abszolult mindegy hogy milyen a féked hisz a súlypontod sokkal magasabban és elõrébb van mint a hátsókerék ezért blokkol olyan könnyen. Valószínûnek tartom hogy ha behúzod a hátsó féket akkor szinte rögtön blokkol , ha nem akkor szerintem a fékeddel lesz valamilyen próbléma hisz egy sima canti fékkel is pillanatok alatt meg lehett állitani a hátsó kereket.hátra szeretném rakni azért kell az új adapter. Mennyivel nõne meg a fékerõm?
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#9969
Írta 2008. október 31. - 20:11

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#9970
Írta 2008. október 31. - 20:09

#9971
Írta 2008. október 31. - 19:14

Csak egy kérdés a telód elbírja a 203.-as tárcsát?És ha vennék egy új 203-as tárcsát meg adabtert mennyivel nõne meg a fékerõ azon kívül hogy nincs benne nyolcas. (most 160-as van)
És ezt a tárcsát fel lehet rakni hátra hayes mx-4-el és egy új adapterrel?
Most 160-as van és ez ugye 203-as.
http://bolha.testbik...clid=2751&pst=4
Mennyiért éri ezt megvenni? egyáltalán megéri? Jók a tapasztalatok róla?
Minõségi?
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#9972
Írta 2008. október 31. - 18:40

Hayes V8 tárcsa: 4500.-
Hayes 203mm adapter: 1800.-
factor oldalán
Ja és megéri, jó tárcsa
#9973
Írta 2008. október 31. - 18:26

És ezt a tárcsát fel lehet rakni hátra hayes mx-4-el és egy új adapterrel?
Most 160-as van és ez ugye 203-as.
http://bolha.testbik...clid=2751&pst=4
Mennyiért éri ezt megvenni? egyáltalán megéri? Jók a tapasztalatok róla?
Minõségi?
#9974
Írta 2008. október 31. - 17:50

Mindezt persze centrírvillában, és a tárcsa az agyon van.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#9975
Írta 2008. október 31. - 17:17

#9976
Írta 2008. október 31. - 15:18

#9977
Írta 2008. október 31. - 15:00

Valamiért elgörbült a tárcsám és most 8-as van benn és néha hozzáér a fékpofához.
Hogyan egyenesíthetném vissza nekiálljak kalpáccsal?
#9978
Írta 2008. október 31. - 14:34

Alulról semmi szarakodás nincs, és nem folyik el fél liter olaj!
Ride everywhere.
.
#9979
Írta 2008. október 30. - 23:21

Kötözködsz
szikdeljen inkább? Magyarosabb?
Nem, komolyan kérdeztem.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#9980
Írta 2008. október 30. - 23:07

ha ezek a hibák nem jönnének elõ, teljesen elégedett lennék vele. gondolod, nekem élmény sz@rakodni vele, ahelyett hogy tekernék? nehogy már nekem kelljen elnézést kérnem.
ne legyél cinikus.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"