Hát ez egy hozzászólás... MJani01 minden tiszteletem !Veszélyes kérdés, de elkezdem (versenyzõ szemszögbõl).
Ezek mind saját tapasztalatok, idén végigmentem az összes hosszútávon v-fékkel. Egyedül a versenyzésre használton volt v-fék, a többi bringámon mindig tárcsafék volt. Jövõre az edzõbringán lesz v-fék, a versenyen tárcsa, de csak azért, mert a vázra nem lehet v-féket rakni.
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#7521
Írta 2009. december 29. - 19:52

#7522
Írta 2009. december 29. - 13:40

#7523
Írta 2009. december 29. - 10:05

Az IS és a PM felfogatás között mi a különbség? A PM szerelhetõségben jobb, miért jó?
Illetve ugyanez a kérdés a 6 csavar, és a CL-nél. Melyik jobb, miért? Melyik agy+tárcsa kombó a könnyebb?
#7524
Írta 2009. december 29. - 02:46

Veszélyes kérdés, de elkezdem (versenyzõ szemszögbõl).Milyen érvek szólnak a V-fék mellett, illetve a tárcsafék mellett?
Sosem foglalkoztam még ezzel a kérdéssel. Vagy lehet, hogy egyszer-kétszer, de már el is felejtettem, mire jutottam.
Szóval jöhet minden: tömeg, karbantartás(ebbõl inkább az anyagi része érdekel), fékezési stílus, adagolhatóság...
Ja... és hidraulikus tárcsafékben gondolkozom. Konkrétabban XTR.
1. Fékerõ: Nincs igazán érezhetõ különbség, kicsit jobban kell húzni a v-féket. Itthon a v-fék is megfog simán 1 ujjal, sárban 2 ujjal (persze jó pofa + felni párosítás esetén), fõleg a rövidtávon.
2. Súly: legalább 200grammal nehezebb a tárcsafék.
3. Betét/pofa/felni/tárcsa kopás: A v-fék betét kb átlag kétszer gyorsabban kopik, mint a tárcsafék betét. A felni kopása felnifüggõ, de elmondható hogy gyorsabban kopik a felni, mint a tárcsa.
4. Beállítás: A tárcsafék utánaállítja magát, amikor a betét kopik, a v-fék nem. A tárcsánál figyelni kell a gyorszár meghúzására, mert különben nem lesz középen a tárcsa.
5. Karbantartás: Kb olyan gyakran kell olajat cserélni, mint újrabovdenezni a v-féket. Mindkettõ megfelelõ technikai ismeret mellett otthon is elvégezhetõ. A költségük kb megegyezik.
6. Ár: A v-fék jóval olcsóbb.
7. Verseny közbeni szerelés: a v-féket könnyebb szerelni verseny közben, viszont a nyolcasra érzékenyebb.
8. Sár: A v-féknél kisebb a sárférõhely és jobban csökken a fékerõ, mint a tárcsánál. Tárcsafékbetétbõl is a sokat fékezõk képesek egy maraton alatt elkoptatni egy párat, fõleg ha nem fémeset használnak, de elmondható hogy jobban bírják a sarat, mint a v-fék pofák.
Ezek mind saját tapasztalatok, idén végigmentem az összes hosszútávon v-fékkel. Egyedül a versenyzésre használton volt v-fék, a többi bringámon mindig tárcsafék volt. Jövõre az edzõbringán lesz v-fék, a versenyen tárcsa, de csak azért, mert a vázra nem lehet v-féket rakni.
A sebesség mindent megold.
#7525
Írta 2009. december 29. - 02:43

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#7526
Írta 2009. december 29. - 02:03

Sosem foglalkoztam még ezzel a kérdéssel. Vagy lehet, hogy egyszer-kétszer, de már el is felejtettem, mire jutottam.

Szóval jöhet minden: tömeg, karbantartás(ebbõl inkább az anyagi része érdekel), fékezési stílus, adagolhatóság...
Ja... és hidraulikus tárcsafékben gondolkozom. Konkrétabban XTR.
#7527
Írta 2009. december 28. - 23:50


Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#7528
Írta 2009. december 28. - 23:40

#7529
Írta 2009. december 28. - 19:16


Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#7530
Írta 2009. december 28. - 18:38

Egyébként meg ki kell próbálni a dolgokat és ha neked bejön és facásan mûködik akkor mondhat bárki bármit neked jó és annyi...
#7531
Írta 2009. december 28. - 18:30

Ez érdekes amit irsz, mert én is sokszor hallottam nálam tapasztaltabb bringásoktól, szerelõktõl ugyanarról az alkatrészrõl teljesen eltérõ veleménytna akkor itt most agyondicsérték (érvekkel is)...ellenpélda?
Bár mondjuk ez lehet olyan mint pl a bb7 azt sem szereti mindenki mert már 2 emberkétõl is hallottam hogy eltörték a féktestet de nekem mégis bejön és szerintem "mi" vagyunk többen...
#7532
Írta 2009. december 28. - 18:12

Bár mondjuk ez lehet olyan mint pl a bb7 azt sem szereti mindenki mert már 2 emberkétõl is hallottam hogy eltörték a féktestet de nekem mégis bejön és szerintem "mi" vagyunk többen...
#7533
Írta 2009. december 28. - 17:40

Volt már elõtte 3 másik hidrás fékem, haverokét is kipróbáltam párat és szerintem
megfelelõ teljesitményü a középkategóriás fékek között.
Elõtte -Shimano 525 volt 2000km
- aztán Juicy 3 kb 3000km
De szerntem ez a stroker Ryde a legjobb ezek közül, nagyon jól adagolható és a fékerõ
sem kicsi .
#7534
Írta 2009. december 28. - 17:27

döntsd el h mire kell meg mennyi lóvé van

#7535
Írta 2009. december 28. - 17:26

#7536
Írta 2009. december 28. - 17:16

mert szar.....ennyi az indok
kissebb a pofa is pl.....meg nem fognak egyszerûen
Sokan mégis dicsérik, de látom te idegállapotba jössz miatta

#7537
Írta 2009. december 28. - 14:17

mert szar.....ennyi az indok
kissebb a pofa is pl.....meg nem fognak egyszerûen
Köszi Maggi, így már értem!

#7538
Írta 2009. december 28. - 13:31

kissebb a pofa is pl.....meg nem fognak egyszerûen
#7539
Írta 2009. december 28. - 11:08

#7540
Írta 2009. december 28. - 10:15
