Most ránéztem német boltokra, és meglepődtem a fék áraikon kicsit. És a postaköltség sem vészes.
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#701
Írta 2016. augusztus 03. - 20:44

#702
Írta 2016. augusztus 03. - 20:43

Én CRC-n néztem, ott egy darab alig olcsóbb, ez meg egy komplett szett, ha jól értelmezem. Ha lecserélem a fékem, vagy ez, vagy az slx lesz. Az slx-en a Japan felirat gondolom az, hogy ott gyártják.
crc viszont sosem volt olcsó
slx szett 110 a fritzeknél
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#703
Írta 2016. augusztus 03. - 20:30

Én CRC-n néztem, ott egy darab alig olcsóbb, ez meg egy komplett szett, ha jól értelmezem. Ha lecserélem a fékem, vagy ez, vagy az slx lesz. Az slx-en a Japan felirat gondolom az, hogy ott gyártják.
#704
Írta 2016. augusztus 03. - 20:16

Lehetséges az, hogy a kínaiak már a fékeket is hamisítják? A tárcsa eddig is megvolt, de a linken látható deore fék gyanúsan jó áron megy.
annyora nem olcsó kb ennyi a fritzeknél is , /100euro) normális webshopban.,sőt alig drágább az slx
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#705
Írta 2016. augusztus 03. - 20:05

Sziasztok fiúk,gyors segítségre lenne szükségem!Végre lehetőségem lenne a régóta elfekvőben lévő SLX BR-M675 első tárcsafékem használatba vételére.Az új trekking alapból Tektro Auriga M290 fékrendszerrel jön, elöl 180-as tárcsával.Sajnos ezt a féket egyáltalán nem ismerem.Az első kérdés: hagyjam a komplett bringát homogén tektro auriga szettel, és adjam el az SLX-et, vagy előre szereltessem fel az SLX-et, és adjam el a Tektrot? Igaz így felemás fékrendszerem lenne, de ha az SLX annyival jobb, akkor elgondolkodom rajta.A második kérdés: maradjon a 180-as Tektro tárcsa, vagy elég a Suntour SF NEX HLO 700C villának a 160-as is, ami az SLX-hez van?Köszönöm előre is!
auriga meglepően jó cucc (bár tipust a franc tudja, de nem hiszem olyan sok féle lenne) ugyanazzal a betéttel megy mint tenger shimano (b01s) de az 575 nél pl nagyobbat harap. trekking bringára sztem "sok" az slx . én hagynám, az slx-et meg pihentetném -lesz még monti, arra jó lesz alapon-
vagy próbáld ki az aurigát , használt piacon nem lesz szignifikáns különbség az új és a kicsit használtért kapható ár közt.
Bikertigger módosította - 2016. augusztus 03. - 20:05
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#706
Írta 2016. augusztus 03. - 19:16

Aske módosította - 2016. augusztus 03. - 19:17
#707
Írta 2016. augusztus 03. - 18:48

Lehetséges az, hogy a kínaiak már a fékeket is hamisítják? A tárcsa eddig is megvolt, de a linken látható deore fék gyanúsan jó áron megy.
http://www.ebay.com/...sd=251950509999
#708
Írta 2016. július 06. - 18:51

Valószínűleg a mostani 160-as is bőven elég lenne, ha lecserélnéd a híresen hitvány teljesítményű Ryde-ot.
#709
Írta 2016. július 06. - 16:41

A villád biztosan bírná a nagyobb tárcsát ? Azt is kell nézni.
Amúgy ha eddig nem érezted a nagy tárcsa hiányát, szerintem hagyjad így.
#710
Írta 2016. július 06. - 14:25

Sziasztok!
Kérném a véleményeteket:
Egy merevvázas Suntour villás Scott montim van elöl Hayes Stroker Ryde hátul Avid Juicy 3-as fékekkel, 160-as tárcsákkal. Az első tárcsa a legutóbbi szervíz után, mint kiderült csereéretté vált.
Kérdés: van-e értelme nagyobbra, mondjuk 180-asra cserélni? 85 kg körül vagyok és nem szoktam vadulni, de a Hármashatár hegyre fel-le megyek.
#711
Írta 2016. július 02. - 13:22

A könnyebbik próbáljon ki egy 35 kilós bringát satufékezni
Az én bicajom nem olyan könnyű, de nincs 35 kg .
Mentem már vele hátul csomagokkal, sátorral, matraccal, de nagyrészt síkon.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#712
Írta 2016. július 01. - 19:45

Akkor csak hússzal...
A könnyebbik próbáljon ki egy 35 kilós bringát satufékezni
#713
Írta 2016. július 01. - 19:43

Mindkettő tárcsaméretnek az össz energia amit ell kell oszlatni ugyanaz, ha ugyannyi súlyt kell lelassítania ugyanazon a távon. Ilyenkor az erőkar is ugyanaz. Csak akkor nagyobb az erőkar hogy ha a kissebb tárcsával nem tudtad volna elérni azt a fékhatást, vagyis rövidebb távon állsz meg a naggyal.
Ezek után a nagyobb féktárcsának csak akkor van értelme ha problémáid vannak a fékhatással mert pl. a tárcsa/pofa túlmelegedik. Illetve akkor kell kerülni a nagy tárcsát ha hajlamos vagy satufékezni, mert akkor túllépheted az 32-es ill. gyorszáras egészséges erőkar tartományát. Erre annál nagyobb az esély minél több súlyt kell lelassítani persze.
#714
Írta 2016. július 01. - 13:28

Korántsem, a tárcsa rádiuszát tekints az erőkarnak, a 180-as tárcsához képest a 203-asnak 2.3 cm hosszabb ez az erőkar, ergo a forgás ponton nagyobb erők tudnak ébredni.
Szivesen lerajzolom valamikor jövőhéten érthetően, most sajnos nincs időm, ábra nélkül lehet nehezebben érthető.
Abban igazad van, hogy a potenciális maximum az nagyobb a nagyobb tárcsán. De, a limit az nem mindig ez. Hanem az, amikor már emelkedik a hátsó kerék, én aszfalton ezt tekintem maximumnak.
Ebből van neked egy súrlódási erőd a talaj meg a kerék között, meg a ~13" kar, ami körül forog, ez a nyomaték tárcsától függetlenül konstansnak vehető.
Amennyiben a 160 mm-es tárcsával tudsz úgy fékezni, hogy ezt elérd, akkor én szerintem papíron, a nagyobb tárcsával nem fogod jobban terhelni a villát.
Ha a 160 mm-es tárcsa ehhez nem elég, akkor természetesen a nagyobb tárcsa jobban terheli majd a villát.
#715
Írta 2016. július 01. - 09:53

Tökmindegy mekkora a tárcsa, ugyan akkora nyomaték fogja csavarni a villát ha ugyan akkora a lassulás. Amíg nem kizárólag határon fékezel, addig nem látom hol lenne nagyobb a terhelés meg mitől. A fékkart húzni pont kisebb erővel kell, mert nagyobb átmérőn fékezel, maga a súrlódó erő is kisebb a tárcsán.
Korántsem, a tárcsa rádiuszát tekints az erőkarnak, a 180-as tárcsához képest a 203-asnak 2.3 cm hosszabb ez az erőkar, ergo a forgás ponton nagyobb erők tudnak ébredni.
#716
Írta 2016. július 01. - 08:32

Tökmindegy mekkora a tárcsa, ugyan akkora nyomaték fogja csavarni a villát ha ugyan akkora a lassulás. Amíg nem kizárólag határon fékezel, addig nem látom hol lenne nagyobb a terhelés meg mitől. A fékkart húzni pont kisebb erővel kell, mert nagyobb átmérőn fékezel, maga a súrlódó erő is kisebb a tárcsán.
Logikusnak hangzik.
Nem hiszem, hogy nagyon sokszor a határon fékeznék, így ez magyarázat lehet, miért nem okoz gondot a 203-as tárcsa 32-es telóval.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#717
Írta 2016. június 30. - 23:07

Lehet számít, nem tudom.
Én tényleg nem tapasztaltam semmi a 203-as tárcsával, csak hogy biztosan megállít.
Tökmindegy mekkora a tárcsa, ugyan akkora nyomaték fogja csavarni a villát ha ugyan akkora a lassulás. Amíg nem kizárólag határon fékezel, addig nem látom hol lenne nagyobb a terhelés meg mitől. A fékkart húzni pont kisebb erővel kell, mert nagyobb átmérőn fékezel, maga a súrlódó erő is kisebb a tárcsán.
#718
Írta 2016. június 30. - 19:51

Akkor csak hússzal...
Lehet számít, nem tudom.
Én tényleg nem tapasztaltam semmi a 203-as tárcsával, csak hogy biztosan megállít.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#719
Írta 2016. június 30. - 15:50

#720
Írta 2016. június 30. - 14:12

De lehet hogy 50 kilóval kevesebbel terheled meg
85 kg vagyok
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti