Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#721
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

20 gramm/pár egy fékpofa, szóval kb. zéró anyag. Egy autó fékpofája meg kilókban mérhető. Aránytalan az árához képest a bringás fékpofa.A gumik is durván túlárazottak az autókéhoz képest. (szerintem)

Kutatás/fejlesztés, technológia ??? Te sem gondolod komolyan, hogy pl a Shimano fékpofái annyit változtak az utóbbi években !

Ez nem autógyártás vagy Forma-1.

 

 

a méret nincs összefüggésben az árral. értsd: nem csak az alapanyagot (vagy annak mennyiségét) hanem a technológiát is meg kell fizetni, meg a kutatás-fejlesztést is.


Marci

#722
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

Technológia + Fejlesztés = Az előtt dobod ki, hogy elhasználnád.

Magadat ámítod! De ez a te bajod. Az enyém meg az, hogy nem szeretem, amikor hülyének néznek!

Például azzal, hogy az általam használt betétek, Németországban három-ötezer forinttal kevesebbe kerülnek!: http://www.bike-disc...37789/wg_id-282

Tehát kb a felébe! Technológia mi?!?!? Ja! Egyenesen Izraelből!



#723
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Ha valaki ráér, elmagyarázhatná, hogy miért olcsóbb egy autóba való garnitúra, mint az én kerékpáromra!?!?!

a méret nincs összefüggésben az árral. értsd: nem csak az alapanyagot (vagy annak mennyiségét) hanem a technológiát is meg kell fizetni, meg a kutatás-fejlesztést is.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#724
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Ha nem is dobod ki, de veszel bele újat és kiderül, hogy elillant a lelke a betétnek, (mint ahogy én is jártam) csak megerősítésképp. Persze ezzel a probléma nem lesz megoldva, miszerint nem szívesen dobnád ki a két hónapos betéteket, de lehet, hogy ez az egyetlen út.

 

Furcsa, hogy ez az autóknál mennyire nem jelentkezik. Sokkal erősebb hatásnak vannak kitéve, jóval mostohább körülmények között. De nem! Ott vasig lehet koptatni akkor sem csökken a teljesítménye.

Ha próbálom kizárni egy érzékeny, tapasztalatlan felhasználói réteg kizsákmányolását, akkor már csak a csoda marad!

 

Ha valaki ráér, elmagyarázhatná, hogy miért olcsóbb egy autóba való garnitúra, mint az én kerékpáromra!?!?!

Mert nagyságrenddel többet gyártanak bele, így adhatják olcsóbban.


  • mof kedveli ezt

#725
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

Ha nem is dobod ki, de veszel bele újat és kiderül, hogy elillant a lelke a betétnek, (mint ahogy én is jártam) csak megerősítésképp. Persze ezzel a probléma nem lesz megoldva, miszerint nem szívesen dobnád ki a két hónapos betéteket, de lehet, hogy ez az egyetlen út.

 

Furcsa, hogy ez az autóknál mennyire nem jelentkezik. Sokkal erősebb hatásnak vannak kitéve, jóval mostohább körülmények között. De nem! Ott vasig lehet koptatni akkor sem csökken a teljesítménye.

Ha próbálom kizárni egy érzékeny, tapasztalatlan felhasználói réteg kizsákmányolását, akkor már csak a csoda marad!

 

Ha valaki ráér, elmagyarázhatná, hogy miért olcsóbb egy autóba való garnitúra, mint az én kerékpáromra!?!?!



#726
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás

olyannal találkoztatok, hogy egy bringázás keretében gyakorlatilag nullára megszűnik a fékhatás?

reggel elindulok, tökéletes hátsó fék, hazafele semmit nem fog.

nekem az a gyanúm, hogy valahol a hőségben fellocsolt úton sikerült egy kis olajos vizes cuccnak a tárcsára és így a fékbetétre jutnia.

próbáltam csiszolóvászon, izopropil alkohol, kiégetés kombót, majd hosszú lejtőn sokat fékezést (semmit nem fog ezek után sem).

cx77 fék, resin betét, slx tárcsa, kb 2 hónapos a cucc..

 

sajnálom kidobni az alig használt betéteket, de úgy sejtem nincs más választás..

 

de ha valakinek van ötlete, kivele :)



#727
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Az rs-em 32 mm-es, gyorszaras es 203-as tarcsaval hasznalom evek ota. Eddig rendben minden.

 

De lehet hogy 50 kilóval kevesebbel terheled meg :)



#728
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás
Az rs-em 32 mm-es, gyorszaras es 203-as tarcsaval hasznalom evek ota. Eddig rendben minden.

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#729
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

Akkor nincs mese. Építenem kell egy új kerékpárt! :-)



#730
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Közben addig merészkedtem a "problémamegoldásban" (lásd: fékerő növelés), hogy mi van, ha lecserélem elöl a 180-as tárcsákat 203-asra?

A villa 32 es fox 100-as úttal.

SEM a 32mm becsuszó, sem a gyorszár NEM ALKALMAS a 203 tárcsához


fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#731
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Akkor ti jól egymásra találtatok.. sebességfüggők  :)


Akkor nem jött le hogy pont el akartam tanácsolni a száguldástól. Az az utca kanyargós, szűk, meredek, rohadtul be lehet gyorsulni és nem tudsz megállni ha tényleg elengeded és bármi keresztül/szembejön. Ez azt jelenti hogy a fekvőrendőrök előtt se döntöttem ott rekordot, azóta meg pláne nem, mert nem száguldoztam ott.
 

Fekvőrendőr miért probléma?


Mert ha abból indulunk ki hogy átugrod, akkor annyival rövidíti a kanyarokat illetve a pályát ahol lehet fékezni, ezzel még veszélyesebbé téve azt a szakaszt.



#732
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Hát ha új villát akarsz venni, rajta.

 


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#733
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

Közben addig merészkedtem a "problémamegoldásban" (lásd: fékerő növelés), hogy mi van, ha lecserélem elöl a 180-as tárcsákat 203-asra?

A villa 32 es fox 100-as úttal.



#734
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

Elöljáróban jegyezném meg, hogy senkit nem bíztatok, hogy száguldozzon! Főleg lakott területen.

De időnként előbújik az emberből a kisördög, vagy vágyik a félelemre, vagy egy kis kockázatra. Ezt a mai világban nem kell magyaráznom.

Ez a hetven körüli érték egyébként, egy bűvös szám lehet, mert többről nem nagyon számol be senki. Olyan lehet, mint régen volt a "Kilóhúsz"

 

De, hogy legyen fék is a hozzászólásban: Megvasaltam a betéteket, egy darabig úgy is nézett ki, hogy jó lesz, de később megint ellanyhult. Egyszerűen nem értem, mi baja a betétnek. És már nem is akarok vele foglalkozni, mert nem éri meg a befektetett energiát és ideget! (Jól meg is égettem vele a tárcsát.)

Most "bosszúból" betettem a gyantásakat, amik természetüknél fogva harapósabbak, így pszihésen el van intézve. Fog a fék. Slussz! Jövő hónapban kigazdálkodok még egy pár J04C-t és végképp elfelejtem.



#735
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

Szines Géza, Tekergek:

 

Akkor ti jól egymásra találtatok.. sebességfüggők :)

Feketerigó utcát próbáltátok már? Rövid de viccesen meredek. A keresztutcában azért őrködjön a másik.

Régi Gázlón, Veszprém felé (Bakonybélből talán) hosszú nyílegyenes lefelén 71km/h a sztenderd (montival). Térképre rá is volt írva az út mellé egy 71es szám, először nem értettem miért.

Fekvőrendőr miért probléma?


peppe módosította - 2016. június 22. - 14:10

a második p néma!

#736
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Ha valaki lát egy megveszekedett őrültet lefelé száguldani a diósárok utcában, az én leszek. (Meg akarom dönteni a 68.75 km/h-ás rekordomat)

 

Tudom hogy vicc volt de mióta fekvőrendőrök vannak nem döntöttem rekordot :) 120 kilóval nem tudom hogy lehet ott megállni ha mondjuk keresztbefut egy macska, jóval kevesebbel is csak szerencse kérdése. Rájöttem hogy ott érdemesebb felfelé tekerni, sokkal többet hoz.

 

A Formuláról annyit hogy úgy látszik én vagyok a kivétel aki meg van vele elégedve. 4 éve nyúzom (RX) és most kezd megérni cserére (a fékkarok kezdenek lötyögni a kopástól (és gondolom buktáktól) és olajozni kell hogy ne nyikorogjon a forgáspontnál, a dugattyúkat egyre nehezebb rendesen beállítani, sokszor tekerés után jövök rá hogy egy kicsit fog, ami versenyen nem feltétlenül hasznos, főleg ha relatív nagy a Watt százalék amit elvesz :)). Ha rendesen be van lőve akkor viszont semmi bajom az adagolással, fékerővel, fogásponttal. Olyan még nem volt hogy hirtelen blokkol, vagy mászik a fogáspont. Levegősödni nem szokott (ellenben Magura). A fékkarok már jó pár buktát simán kibírtak. A szerves pofák kopása minimális, csak esőben fog valamivel kevesebbet, de lehet hozzá alkalmazkodni. Persze ezt <70 kg-nál, és csak akkor fékezek ha muszály :)



#737
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Az egyes kettessel együtt kell élni. Persze senki nem vágyik egy hisztis fékre. Ezek valóban "elrettentőek"

A hármas számomra inkább előny. Szeretem az I/O működésű fékeket. ehhez vagyok szokva. Autókban nőttem fel. Inkább szabályozom a húzás erejével a fékhatást, mint az úttal. (Mondom így, hogy még nem próbáltam ilyen féket) Számomra ez a normális.

A shimanó "adagolható" fékével is álltam már fejre, mert egy hosszú rázós szakasz után az elgémberedett kis kacsómmal túl nagyot markoltam. Egyszerűen nem éreztem mekkorát húzok.

DOT-os. Hát igen. Vigyázni kell vele!

 

Nem akarok teljes mellszélességben kiállni egy ismeretlen eszközért, de számomra lehet alternatíva, főleg úgy, hogy az ereje elvitathatatlan! És a Shimano-val szemben kialakult és megalapozott ellenszenv sokat nyom a latban.

Már csak találni kellene egy tesztalanyt, hogy igazolhassuk, vagy cáfolhassuk a tulajdonságait.

 

Az ésszel történő száguldozásból hiányzik az X-faktor! :-) (Értem a sugallatot: Vasalni kell a féket!)

 

A nem fog - blokkol kurvára nem azt jelenti hogy szabályzod a húzás erejével hanem azt hogy vagy nem fog és utána rögtön blokkol.

Persze az is igaz hogy gyakorlatilag a jobb montik olcsóbb szériáit mind formulával szerelik de szerintem ez csak az ár miatt van, nekem is azzal jött volna inkább ráfizettem 90 €-t és jött XT-vel


zeezoltano módosította - 2016. június 17. - 17:27

Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#738
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Első fékemet fel kell pumpálni liftezés után (ott hátsókerék áll bent). Azt mondják levegős, ez tud romlani ettől? Lefele még csakcsak leviszem lépcsőn, de felfele felejtős. Ha sokkal rosszabb nem lesz idővel még várhatok vele.


bardocz módosította - 2016. június 17. - 17:00


#739
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

Az egyes kettessel együtt kell élni. Persze senki nem vágyik egy hisztis fékre. Ezek valóban "elrettentőek"

A hármas számomra inkább előny. Szeretem az I/O működésű fékeket. ehhez vagyok szokva. Autókban nőttem fel. Inkább szabályozom a húzás erejével a fékhatást, mint az úttal. (Mondom így, hogy még nem próbáltam ilyen féket) Számomra ez a normális.

A shimanó "adagolható" fékével is álltam már fejre, mert egy hosszú rázós szakasz után az elgémberedett kis kacsómmal túl nagyot markoltam. Egyszerűen nem éreztem mekkorát húzok.

DOT-os. Hát igen. Vigyázni kell vele!

 

Nem akarok teljes mellszélességben kiállni egy ismeretlen eszközért, de számomra lehet alternatíva, főleg úgy, hogy az ereje elvitathatatlan! És a Shimano-val szemben kialakult és megalapozott ellenszenv sokat nyom a latban.

Már csak találni kellene egy tesztalanyt, hogy igazolhassuk, vagy cáfolhassuk a tulajdonságait.

 

Az ésszel történő száguldozásból hiányzik az X-faktor! :-) (Értem a sugallatot: Vasalni kell a féket!)



#740
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

1 sokkal macerásabb légteleniteni

2 még sok tapasztalattal sem egyszerű beállítani sokszor pár km után kezdheted elölröl

3 találkoztam már 2 olyannal ami úgy működöt hogy két állása volt, nem fog- blokkol.

4 dot-os

 

Nem kell fogas hisz van bringád.

Nem kell ész nélkül száguldozni, elég folyamatosan húzni, 100-150m szint elég szokott lenni.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!