Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18544 hozzászólás a témában

#7121
bigcamera

bigcamera

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

Sziasztok ismét!

Sikerült a One bilincsét egy K18-al összehasonlítani, de nem ugyanolyan sajnos...Lehet láma vagyok, de neten nem találok semmit ezzel kapcsolatban. A forgalmazóval folytatott telefonálással sem lettem okosabb...Van esetleg utángyártott, vagy csináltassak távtartót a váltókar és a bilincs közé??? Nem akarom elhinni, hogy csak én használok One-t Sram karral...Bármilyen megoldás érdekel.

Elõre is köszi!


Olyan nincs, hogy nincs megoldás!
Ha nem találsz hozzá való gyári átalakítót, akkor hagyatkozz a fantáziádra.
Látatlanba sajnos nem tudok konkrét tanácsot adni, de biztos, hogy lehet gyártani hozzá valami átalakítót!
Sok sikert!
Olyan kicsi az izmom, hogyha borogatnám, elmúlna. :D

#7122
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
hidraulikus fekrol valtani bb7 fekre nagy hulyeseg lenne? annyit jot irnak rola. az egyszerubb szervizelhetoseg, szeleskoru allithatosag es alacsonyabb karbantartasi koltseg vonzo. mennyiben lenne mas a gyakorlatban?

hayes stroker ryde, magura julie/louise, avid juicy 3 fekekhez volt szerencsem. a louise tetszett eddig a legjobban - azt tenyleg tudtam egy ujjal adagolni.

#7123
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
távtartót? akkor még annyira sem fér el....sajna van h nincsen megoldás

#7124
porpi007

porpi007

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás

Sziasztok!

2009-es Formula The One fékem van. A problémám az lenne, hogy nem tudom betenni "alá" a Sram X9-es váltókaromat, mert hozzáér...Elvileg a Mixmaster bilincs megoldaná a problémát. Amit Formula ORO fékekhez ajánlanak az jó a One-hoz is? Errõl lenne szó:
Formula Oro MC Clamp For SRAM X0/X9 Shifters | Buy Online | ChainReactionCycles.com
Ha valaki tud errõl valamit, vagy még jobb, ha van tapasztalata is vele, légyszi írjon minél elõbb, mert sürgõs lenne.
Elõre is köszönöm!


Sziasztok ismét!

Sikerült a One bilincsét egy K18-al összehasonlítani, de nem ugyanolyan sajnos...Lehet láma vagyok, de neten nem találok semmit ezzel kapcsolatban. A forgalmazóval folytatott telefonálással sem lettem okosabb...Van esetleg utángyártott, vagy csináltassak távtartót a váltókar és a bilincs közé??? Nem akarom elhinni, hogy csak én használok One-t Sram karral...Bármilyen megoldás érdekel.

Elõre is köszi!

#7125
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Próbálkozz a beállítással....lehet a váz rugalmas, nézd meg kerék rendesen fekszik-e a papucsban, csavarok rendesen megvannak-e huzva a tárcsánál, és párhuzamosnak kell ugye lenni a pofáknak a tárcsával....de ha nem fogja a kereket hadd cincogjon :)

de az is lehet, hogy a tárcsában van egy kis 8-as

#7126
Den Hadnagy

Den Hadnagy

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Én inkább arra gyanakszom, hogy valami olajos/zsíros szennyezõdés mehetett rá....bowden miatt fognia kéne, csak nyulos lenne

eljárás:
- zsíroldóval jol megtisztít (mosogatószer stb....)
- vízzel lemos szárazra töröl
- alkohollal vagy acetonnal megmos, letöröl
- finom csiszolóvászonnal kicsit átcsiszol

utána ujra be kell kopnia de fogni fog....


Köszi, megcsináltam, amit mondtál (kiszedni nem volt nehéz a pofákat, de visszatenni.... ). Volt rajta némi fekete dzsuva, átdomestosoltam + száradás után féktisztító spray. Nagyon száraz recsegéssel fog. Az egyetlen ami zavar, hogy én azt szeretem, ha felsõ harmadban satuzik a fék, ennél azonban nehéz így belõni, pedig sokat játszottam a 2 piros gombbal :) Ez mechanikus sajátság, vagy én vagyok béna? Mert ha olyan betonra állítom, amit kedvelek, akkor bizony cincog a pofa, de rendesen :) Pedig a BB7-es egy könnyen állítható fék. Javaslat?

#7127
boti

boti

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Sziasztok!

Kérdésem leginkább Rob felé irányul, de más is segíthet;)Apróhirdetésbõl szeretnék vásárolni XT tárcsaféket. Ennek a szériának az eleje hibás volt hidegben bekeményedett és utána elkezdte engedni az olajat. van vmi ismertetõjele a javított szériának? Vmilyen másfajta kezdetû vagy végû gyártási számra vagy jelzésre gondolok, amibõl meg tudom állapítani, hogy már a jó szériából való fékkel van e dolgom. Elõre is köszönöm.

#7128
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Én inkább arra gyanakszom, hogy valami olajos/zsíros szennyezõdés mehetett rá....bowden miatt fognia kéne, csak nyulos lenne

eljárás:
- zsíroldóval jol megtisztít (mosogatószer stb....)
- vízzel lemos szárazra töröl
- alkohollal vagy acetonnal megmos, letöröl
- finom csiszolóvászonnal kicsit átcsiszol

utána ujra be kell kopnia de fogni fog....

#7129
Den Hadnagy

Den Hadnagy

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok!

Avid BB7-es fékeim vannak elöl-hátul 185-ös tárcsákkal (tudom, indokolatlanul sok, de nem volt drágább, mint a 160-as, akkor miértne :) ). Elsõsorban aszfalton nyomom,síkon-hegyen slickgumikkal, egy erre belõtt Merida Matts TFS 100-assal, elég emberes átlagtempókkal. A lényeg az, hogy a fék új, és az elsõt kellõen brutálnak érzem, de a hátsó valahogy nem az igazi. A leírtakból kb következnek a fékezési szokásaim (ritkán, nagy erõvel ugye - vagy hegyen lefele gyilkolva 60-70-nél - de sosem igazán tartósan, mindig simán visszahûl a cucc). A kérdésem az, hogy mi lehet a gond? Én a gagyi bovdenre gyanakszom, mert egyszerûen hiába cibálom, nem blokkol a kerék (persze nem ez az elsõdleges cél). Vagy a fékpofa? Asszem ehhez gyárilag fémes pofa van, vegyek gyantásat, az hirtelen, röviden jobban harap? Milyen típust javasoltok ezesetben? A tárcsa a gyári Roundagon. A fékpofák a lehetõ legközelebbre vannak állítva a tárcsához. A fékkarok azok a Shimanok, amik gyárilag voltak, de nem tervezem a cseréjüket, mert 1. elég erõsnek érzem õket, 2. a váltót is velük együtt kéne cserélni (meg ha ez lenne az ok, akkor elöl miértnem jelentkezik a gond?). A fék nem retkes, mert új, meg át is van fújva autókhoz való féktisztítóval... A válaszokat elõre is köszönöm.
DH

#7130
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Kérdezd meg a termék hazai forgalmazóját! .:: MELUX KFT ker
Én sajnos csak K-szériás tapasztalatokat ismerek - ott bevált.


#7131
porpi007

porpi007

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Sziasztok!

2009-es Formula The One fékem van. A problémám az lenne, hogy nem tudom betenni "alá" a Sram X9-es váltókaromat, mert hozzáér...Elvileg a Mixmaster bilincs megoldaná a problémát. Amit Formula ORO fékekhez ajánlanak az jó a One-hoz is? Errõl lenne szó:
Formula Oro MC Clamp For SRAM X0/X9 Shifters | Buy Online | ChainReactionCycles.com
Ha valaki tud errõl valamit, vagy még jobb, ha van tapasztalata is vele, légyszi írjon minél elõbb, mert sürgõs lenne.
Elõre is köszönöm!

#7132
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
jo az xt...siman

#7133
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Xt,XTR tárcsám volt,azok 2mm vastagak,jelenleg HOPE van,az is annyi.A betétek szélessége általában azonos,bár erre nem esküdnék meg,de sztem nagyjából minden tárcsa jó minden betéthez méretben,kivéve,hogy fémes vagy gyantás-e.Ami itthon elérhetõ tárcsa,azok közül magasan az XTR a legjobb,vagy az új XT és árban sem vészes.Ha tudsz kintrõl,akkor egyértelmûen Hope,Magurát passzolom,sosem volt.De a cicergés legtöbbször azért van,mert a dugattyú nem megy vissza teljesen,ha új akkor azért( be kell kopnia,sok az olaj stb.),ha használt,akkor meg a dugattyú oldalára felrakódik a retek.Fogsz egy fülpiszkálót,rá egy csepp olyan olaj ami a fékben van,betét ki,picit finoman meghúzod a féket,a dugattyú kijön,de érzéssel,mert ha kiesik,szívás lesz visszarakni és kifolyik az olaj!Tehát dugattyú oldalát letisztítod,aztán pici olajjal megkened utána visszatolod a helyére.


300km van csak benne, de nem ugy tunik, mintha abba akarna hagyni :) 6 csavarosbol az xtt neztem, az olcso. igazabol tesztkeppen kellene, igy inkabb nem aldoznek ra tobbet, mint amit feltetlen kell.

#7134
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
160mm-es avid BB7-es fékhez elõre mi a jobb választás? Shimano SM-RT75 (XT) vagy Avid CleanSweep G3 megéri a felárat?

#7135
Agria

Agria

    vendég

  • fórumtag
  • 142 hozzászólás

az osszessel kompatibilis a hayes?


Xt,XTR tárcsám volt,azok 2mm vastagak,jelenleg HOPE van,az is annyi.A betétek szélessége általában azonos,bár erre nem esküdnék meg,de sztem nagyjából minden tárcsa jó minden betéthez méretben,kivéve,hogy fémes vagy gyantás-e.Ami itthon elérhetõ tárcsa,azok közül magasan az XTR a legjobb,vagy az új XT és árban sem vészes.Ha tudsz kintrõl,akkor egyértelmûen Hope,Magurát passzolom,sosem volt.De a cicergés legtöbbször azért van,mert a dugattyú nem megy vissza teljesen,ha új akkor azért( be kell kopnia,sok az olaj stb.),ha használt,akkor meg a dugattyú oldalára felrakódik a retek.Fogsz egy fülpiszkálót,rá egy csepp olyan olaj ami a fékben van,betét ki,picit finoman meghúzod a féket,a dugattyú kijön,de érzéssel,mert ha kiesik,szívás lesz visszarakni és kifolyik az olaj!Tehát dugattyú oldalát letisztítod,aztán pici olajjal megkened utána visszatolod a helyére.

#7136
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Sehogy.Vegyél alutartóbakos tárcsát,azok jóval merevebbek.Hope,XTR,XT,Magura


az osszessel kompatibilis a hayes?

#7137
kovacslajcsi

kovacslajcsi

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Lajcsi, én még néhány dolgot tanácsolnék. Nem garantál semmit, de hátha:
- Fújd fel keményebbre a köpenyeket, ha a normális érték alatt vannak!
- Szorítsd meg jobban a kerékagyakat (ellenõrizd hogy elég feszesek-e a küllõk, és ha nem segíts rajtuk!)
- Nézd meg hogy a fékbetétek felülete normális-e, nem áll ki belõlük valami! Ha igen le kell csiszolni.
- A bringa súlyterhelése esetén kikerülhet a tárcsa a nyereg középpontból , ilyenkor (fõleg kanyarodáskor) egyik oldalon hozzáérhet a tárcsához a betét . (Ha neked ilyen, állítsd be úgy a féktestet mintha rajta is ülnél meg nem is! :D Valahova a kettõ állapot közé.
- A fékbetét rugóját amennyiben van neki ilyen, ellenõrizd hogy megfelelõ erõsségû-e!

A legtöbb esetben a nyereg állítása a vázon / villán, vagy a tárcsa centírozása segíthet (amit késõbb ismételni kellhet)
Elõfordul még olyan is ami szintén kapcsolódik ehez, hogy a váz / villa festése miatt képtelenség normálisan beállítani a nem kúpos alátétet tartalmazó fékeket, ilyenkor alátételezés lehet szükséges, vagy a tartóelemen lévõ felesleges festék eltávolítása, hogy a két fémfelület megfelelõ szögben illeszkedhessen.

good luck


Szia!

A túlfújáson is túl vagyok.. pattog már az egész bringa, olyan kemény.. :( Küllõk megfeszítése megtörtént, épp 2 órája.. Elvittem, kicseréltettem az agyat, meg a küllõket is, hátha az a minimális, miliméteres 8-as okozza.. Nem az okozta.. :( De legalább amiket már kizárhatok: Tárcsa, agy, küllõk, gumi.. Nem sok marad már.. csak a fék :)

A beállítás az biztos jó, már nagyon profi vagyok :) szerencsére ezek kúpos alátétes fékek, ráadásul alul felül kúpos.. minden irányba lehet tekergetni..

alul/felül párhuzamos, szépen fut.. csak néha beleér..

a rugók szerintem jók, fogóval tudom csak betenni a betéteket, mert újjal kiugrik, ha összenyomom.. nem tudom oldalról újjal összeszorítani, olyan erõs..

#7138
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás
Lajcsi, én még néhány dolgot tanácsolnék. Nem garantál semmit, de hátha:
- Fújd fel keményebbre a köpenyeket, ha a normális érték alatt vannak!
- Szorítsd meg jobban a kerékagyakat (ellenõrizd hogy elég feszesek-e a küllõk, és ha nem segíts rajtuk!)
- Nézd meg hogy a fékbetétek felülete normális-e, nem áll ki belõlük valami! Ha igen le kell csiszolni.
- A bringa súlyterhelése esetén kikerülhet a tárcsa a nyereg középpontból , ilyenkor (fõleg kanyarodáskor) egyik oldalon hozzáérhet a tárcsához a betét . (Ha neked ilyen, állítsd be úgy a féktestet mintha rajta is ülnél meg nem is! :D Valahova a kettõ állapot közé.
- A fékbetét rugóját amennyiben van neki ilyen, ellenõrizd hogy megfelelõ erõsségû-e!

A legtöbb esetben a nyereg állítása a vázon / villán, vagy a tárcsa centírozása segíthet (amit késõbb ismételni kellhet)
Elõfordul még olyan is ami szintén kapcsolódik ehez, hogy a váz / villa festése miatt képtelenség normálisan beállítani a nem kúpos alátétet tartalmazó fékeket, ilyenkor alátételezés lehet szükséges, vagy a tartóelemen lévõ felesleges festék eltávolítása, hogy a két fémfelület megfelelõ szögben illeszkedhessen.

good luck

#7139
Agria

Agria

    vendég

  • fórumtag
  • 142 hozzászólás

hayes tarcsa rezgeset hogy lehet csokkenteni? engem is baromira idegesit a 203as tarcsa folyamatos koszorulese. szerintem nem szimplan beleer (kanyarodaskor vagy ilyesmi), hanem rezeg a tarcsa, es ez noveli meg ennek valoszinuseget. ha "megpenditem", csomo ideig rezeg. a 18as is... megneztem a maguran, ott toredek modon.

vegyek alus tarcsat? mire kellene figyelni? csak nemtom, hogy egy ilyen ruszok (hayes stroker ryde) fekre van e ertelme kolteni.


Sehogy.Vegyél alutartóbakos tárcsát,azok jóval merevebbek.Hope,XTR,XT,Magura

#7140
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
hayes tarcsa rezgeset hogy lehet csokkenteni? engem is baromira idegesit a 203as tarcsa folyamatos koszorulese. szerintem nem szimplan beleer (kanyarodaskor vagy ilyesmi), hanem rezeg a tarcsa, es ez noveli meg ennek valoszinuseget. ha "megpenditem", csomo ideig rezeg. a 18as is... megneztem a maguran, ott toredek modon.

vegyek alus tarcsat? mire kellene figyelni? csak nemtom, hogy egy ilyen ruszok (hayes stroker ryde) fekre van e ertelme kolteni.