Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18554 hozzászólás a témában

#6641
AS_Pauly

AS_Pauly

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás
Hello!

Kategória: CC, jó kis pofagyilkos 8-16km hosszú, 50-65km/h-s lejtõzésekkel igggen gazdagon tarkítva.

Most vagyok egy low-mid budget tárcsa-pofa cserénél, de okosan szeretném. Shimano Hone (BR-M525) olajos fékváltókaros megoldásom van.
A gyári pofa elég hamar elfogyott, amin csodálkoztam, bár ultra nehéz is voltam hozzá, 120kiló.

A cserékkor mindig BR-M535be való BBB DiscStop pofákat vettem, de ezek is elfogytak 1év alatt és újonnan sem tûntek igazán harapósnak, még elöl 203as tárcsákkal sem! (elöl: teppan yaki203as, hátul xt 160as tárcsa van, azt ne kérdezzétek miért, haha)

Most 95kg vagyok és pont most haltak meg megint, szinte pár nap differenciával és cserélem a tárcsákat is, mert eléggé szét vannak harcolva, az elsõ ki is lett karcolva, nagyon fájdalmas hangokat ad és van bele vésve egy szép mély barázda is, uh gondolom automatikusan kuka.
Ja és a tróger faktor is közrejátszik, ugyanis 2007ben vettem a újonnan a fékváltókar szettet és azóta se olajcsere, se légtelenítés nem volt, azt is csináltatok majd most. Ez benne lehet abban hogy nem éreztem nagynak a fékerõt? Vagy az csak az adagolhatóságba és reakcióba szól bele?

Abban kérném a segítségeteket, hogy a Hone(LX) milyen pofával és így együtt milyen tárcsával érzik legjobban magukat? Vagy válasszam a full gyári verziót és minden legyen Shimano LX?

THX
"No pain - No gain"

#6642
von toth

von toth

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás
Sziasztok

A problémám az hogy a tektro auriga comp tárcsafékem darabosan fog és olyan hangot ad mintha bugyborékolna.
Szerintetek fellevegõsödött a rendszer?

#6643
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás
Avid Juicy 5 fékbetét nagyon nem szereti az XTR tárcsát, barátnõm bicoján szét szívatta az agyamat az állandó csikorgással, tegnap tettem bele BBB fékbetéteket, és lõn béke-CSEND-nyugalom és a fék is fog! Ha valakit érdekel gyári Juicy 5-7 fékbetét baráti áron 300km ment dobjon privit.

#6644
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
azt mashol is irtak, hogy a louise csak gyari betettel ok. a trail lehet sokkal jobb, mint a ryde :)

#6645
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás
én még megvárnám az új hayes-t

mondjuk nekem bejött a stroker trail is.

amúgy a lujzának szerintem egyik titka hogy baromi puha lehet a gyári betét. az xt-t is több ezer kilcsivel, adtam el gyári betétekkel, a mag-ban is van vagy 6K és kb 40%-osak a betétek, addig a lujzán 3 hónap alatte lfogyott az elsõ betét. és a helyére rakott bbb-vel viszont minõsithetetlenül szar.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6646
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
tehat ahhoz kepest kevesbe adagolhato? a 775os xtt most hasznalok ket honapja elvileg, de az ido-kezserules-beszart telo kombo meg lejtozesnel ki sem tudtam probalni (ilyen evet mar)... lightos terepen szimpi.

a louisesal ugy jottem lefele egy ujjal, mint az alom :) poisoneknel +50eur lenne az xt es +90 a magura (felarnak sokallom). a mtbren szeretik altalaban, de nehany helyen olvastam, hogy tobb embernel hatul rezonal, es razza a vazat, ill nem adagolhato tul jol.

mongy erdekes, hogy az xtt a bikeradaron piszkosul lehuztak, amit a felhasznalok nem is ertettek. en sem ertem... a stroker ryderol meg jokat irtak a userek, aztan szvsz egy f*s. nalam a sorrend:

1. magura louise 2008
2. 775 xt 2010
... (ezek azert joval gyengebbek)
3. magura julie 2007
4. avid juicy 3 2008
5. hayes stroker ryde 2008

#6647
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
mostani magurák nem tudom mennyire megbízhatóak két dugós xt-k jók nagyon...Elixit valóban koppanós, de egész korrekt darab
Louise Bat-et nem magasztalták az egekig.....de egy Louise karbont felpróbálnék

#6648
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

az elixir 5 milyen a shimano xthez vagy egy magura louisehoz kepest? ez utobbiak tetszettek a legjobban (a magura azert jobb).

lujzához képest kicsit "kopanósabb" tán nincs akkora fékereje, de nagyon jó. (azért annyira nem mint a lujza)
xt-hez csak a régi 4dugóshoz tudnám viszonyítani, de az meg annyira fos volt hogy annál bármi csak jobb lehet
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6649
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
az elixir 5 milyen a shimano xthez vagy egy magura louisehoz kepest? ez utobbiak tetszettek a legjobban (a magura azert jobb).

#6650
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás

Sziasztok!

Tapasztalt már valaki olyat, hogy a centerlockos tárcsa szegecsei megadták magukat és a tárcsa lötyög a bakon? Ilyen esetben a benne lévõ szegecsek hidraulikus présen való újrapréselése megoldást jelenthet, vagy rövid idõn belül újra kilazul? Esetleg újraszegecselés? Vagy kuka? Erre gondolni sem merek, alig 500 km van benne.
Egyébként SLX SM-RT64-es tárcsáról van szó.

Elõre is köszönöm a válaszokat!


Ha esetleg érdekel valakit, megoldottam a problémát. A tárcsát leszedtem és szakszerûen :), kalapáccsal és pontozóval megütögettem a szegecseket, majd a végén a peremüket is megkalapáltam. Nem kellett ész nélkül ütni, elég lágy anyagból készültek. Kicsit meg is lepõdtem ezen. Azóta kb. 300 km-t mentem vele terepen és nem kezdett el újra lötyögni.

#6651
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Sziasztok!

Gyors segítség kellene, éppen benne vagyok a szerelésben :-) Szóval BL-M775 XT fékkar fékcsövét szeretném rövidíteni a korábban elmondott és belinkelt shimano leírás alapján.
Leszedtem a fékkar fékvezeték találkozásánál a mûanyag kupakot, majd kicsavartam a csavart, de a fékvezetéket az istenért nem bírom kihúzni a fékkarból. Van rá valami megoldás? Ez normális?

annak ki kellene jönnie ...
kicsit mozgasd meg a csövet fel-le

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6652
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
A CRC semmiféleképpen nem mérvadó Avid alkatrészek tekintetében, mert nagyjából nincs is kínálatuk. A "gyári spare parts" lista alapján meg kell nézni a kérdéses alkatrész cikkszámát, majd annak alapján kell keresni, illetve ha nincs külön nevesítve, akkor a megfelelõ felújító szettet kell megkeresni cikkszám alapján. Náluk érdemes a keresést elkezdeni:
- smartbikeparts.com
- bikeman.com
- bikesonline.com


#6653
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
ez egy sokunk számára fogós kérdés....

CRC-n sem találtam hasonló pótalkatrészt....ideje a forgalmazóval tárgyalnod szerintem

#6654
VADDISZNÓ

VADDISZNÓ

    vendég

  • fórumtag
  • 157 hozzászólás
hello
volna egy kis problémám...
adott egy avid code fékkar sz*r tömítésekkel
az X gyûrût be tudom szerezni máshonnan, de a képen pirossal bekarikázott izét nem

kérdés, hogy a képen látható juicy ultimate-be való biszbasz is jó bele vagy direkt code-hoz gyártott kell?? (elvileg csak a két fékkar belsõ foratának átmérõje számít... az ugyanakkora?)


http://www.pinkbike.com/photo/5164554/
hydro-elektro-mechanikus, hõérzékelõs félhomályszabályzó :lol1:

#6655
hatragyi

hatragyi

    vendég

  • fórumtag
  • 143 hozzászólás

Szia, no közben a shimano tech-tips-ek között is találtam egy jó kis leírást, ami kb ugyanaz mint a Tiéd, képekkel illusztrálva.


Sziasztok!

Gyors segítség kellene, éppen benne vagyok a szerelésben :-) Szóval BL-M775 XT fékkar fékcsövét szeretném rövidíteni a korábban elmondott és belinkelt shimano leírás alapján.
Leszedtem a fékkar fékvezeték találkozásánál a mûanyag kupakot, majd kicsavartam a csavart, de a fékvezetéket az istenért nem bírom kihúzni a fékkarból. Van rá valami megoldás? Ez normális?

#6656
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Szívesen venném, ha valaki tud esetleg segíteni majd hayes ügyben szóljon. Bár szombaton bevisszük Szósz-nak max, ha nem jön össze, csakhát jobb lenne megcsinálni. :)

#6657
apollo

apollo

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Köszi a választ. Közben kiderítettem, hogy azért kell a shimanoba ásványi, mert az keni is az alkatrészeket megfelelõen. A DOT fékfolyadék csak egész vagy félszintetikus lehet, kenõképessége pedig gyenge.

#6658
tekeyagd

tekeyagd

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 264 hozzászólás

jót nevettem... majd ha elveszted a munkád te is, mert bezár a bolt és azzal együtt a szervíz ahol dolgoztál, majd szólj kérlek... mellesleg szerintem tanulni nem szégyen, fõleg ha nincs itthon hayes-hez cuccom még... :)

Sorry az OFF-ért.


csak leütöttem a magaslabdát. ha valaki profinak nevezi magát annak nemigen van mit kérdeznie.
remélem találsz munkát, erre nem terjedt ki szerintem a hozzászólásom...

#6659
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
jót nevettem... majd ha elveszted a munkád te is, mert bezár a bolt és azzal együtt a szervíz ahol dolgoztál, majd szólj kérlek... mellesleg szerintem tanulni nem szégyen, fõleg ha nincs itthon hayes-hez cuccom még... :)

Sorry az OFF-ért.

#6660
tekeyagd

tekeyagd

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 264 hozzászólás

Nos közben meglestem. A dugattyúk mégcsak nem is mozognak egyszerre. Mikor az egiyk már "épp beáll", a másik még csak megindulni akar a visszanyomott állapotból. Áll a kérdésem, hogy hogyan szedhetem ki a dugattyúkat, hogy megtisztítsam, majd visszategyem és feltöltsem. Tppem van, miszerint: fék leereszt, olaj kifolyat, elötte dugattyúk kicsit kinyomva, majd ha az olaj kint van munkahenger szétcsavaroz, most jönne az, hogy kuhúzni a dugattyúkat (a módszer az passz), letisztogat, visszatesz, feltölt.


szerintem szólj neki: Ker

:D