Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#6641
Írta 2010. június 20. - 19:10

Kategória: CC, jó kis pofagyilkos 8-16km hosszú, 50-65km/h-s lejtõzésekkel igggen gazdagon tarkítva.
Most vagyok egy low-mid budget tárcsa-pofa cserénél, de okosan szeretném. Shimano Hone (BR-M525) olajos fékváltókaros megoldásom van.
A gyári pofa elég hamar elfogyott, amin csodálkoztam, bár ultra nehéz is voltam hozzá, 120kiló.
A cserékkor mindig BR-M535be való BBB DiscStop pofákat vettem, de ezek is elfogytak 1év alatt és újonnan sem tûntek igazán harapósnak, még elöl 203as tárcsákkal sem! (elöl: teppan yaki203as, hátul xt 160as tárcsa van, azt ne kérdezzétek miért, haha)
Most 95kg vagyok és pont most haltak meg megint, szinte pár nap differenciával és cserélem a tárcsákat is, mert eléggé szét vannak harcolva, az elsõ ki is lett karcolva, nagyon fájdalmas hangokat ad és van bele vésve egy szép mély barázda is, uh gondolom automatikusan kuka.
Ja és a tróger faktor is közrejátszik, ugyanis 2007ben vettem a újonnan a fékváltókar szettet és azóta se olajcsere, se légtelenítés nem volt, azt is csináltatok majd most. Ez benne lehet abban hogy nem éreztem nagynak a fékerõt? Vagy az csak az adagolhatóságba és reakcióba szól bele?
Abban kérném a segítségeteket, hogy a Hone(LX) milyen pofával és így együtt milyen tárcsával érzik legjobban magukat? Vagy válasszam a full gyári verziót és minden legyen Shimano LX?
THX
#6642
Írta 2010. június 20. - 15:09

A problémám az hogy a tektro auriga comp tárcsafékem darabosan fog és olyan hangot ad mintha bugyborékolna.
Szerintetek fellevegõsödött a rendszer?
#6643
Írta 2010. június 19. - 09:19

#6644
Írta 2010. június 19. - 07:26


#6645
Írta 2010. június 18. - 22:31

mondjuk nekem bejött a stroker trail is.
amúgy a lujzának szerintem egyik titka hogy baromi puha lehet a gyári betét. az xt-t is több ezer kilcsivel, adtam el gyári betétekkel, a mag-ban is van vagy 6K és kb 40%-osak a betétek, addig a lujzán 3 hónap alatte lfogyott az elsõ betét. és a helyére rakott bbb-vel viszont minõsithetetlenül szar.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6646
Írta 2010. június 18. - 07:14

a louisesal ugy jottem lefele egy ujjal, mint az alom

mongy erdekes, hogy az xtt a bikeradaron piszkosul lehuztak, amit a felhasznalok nem is ertettek. en sem ertem... a stroker ryderol meg jokat irtak a userek, aztan szvsz egy f*s. nalam a sorrend:
1. magura louise 2008
2. 775 xt 2010
... (ezek azert joval gyengebbek)
3. magura julie 2007
4. avid juicy 3 2008
5. hayes stroker ryde 2008
#6647
Írta 2010. június 18. - 07:08

Louise Bat-et nem magasztalták az egekig.....de egy Louise karbont felpróbálnék
#6648
Írta 2010. június 18. - 00:32

lujzához képest kicsit "kopanósabb" tán nincs akkora fékereje, de nagyon jó. (azért annyira nem mint a lujza)az elixir 5 milyen a shimano xthez vagy egy magura louisehoz kepest? ez utobbiak tetszettek a legjobban (a magura azert jobb).
xt-hez csak a régi 4dugóshoz tudnám viszonyítani, de az meg annyira fos volt hogy annál bármi csak jobb lehet
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6649
Írta 2010. június 17. - 22:11

#6650
Írta 2010. június 11. - 13:11

Sziasztok!
Tapasztalt már valaki olyat, hogy a centerlockos tárcsa szegecsei megadták magukat és a tárcsa lötyög a bakon? Ilyen esetben a benne lévõ szegecsek hidraulikus présen való újrapréselése megoldást jelenthet, vagy rövid idõn belül újra kilazul? Esetleg újraszegecselés? Vagy kuka? Erre gondolni sem merek, alig 500 km van benne.
Egyébként SLX SM-RT64-es tárcsáról van szó.
Elõre is köszönöm a válaszokat!
Ha esetleg érdekel valakit, megoldottam a problémát. A tárcsát leszedtem és szakszerûen

#6651
Írta 2010. június 09. - 12:08

annak ki kellene jönnie ...Sziasztok!
Gyors segítség kellene, éppen benne vagyok a szerelésben :-) Szóval BL-M775 XT fékkar fékcsövét szeretném rövidíteni a korábban elmondott és belinkelt shimano leírás alapján.
Leszedtem a fékkar fékvezeték találkozásánál a mûanyag kupakot, majd kicsavartam a csavart, de a fékvezetéket az istenért nem bírom kihúzni a fékkarból. Van rá valami megoldás? Ez normális?
kicsit mozgasd meg a csövet fel-le
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6652
Írta 2010. június 09. - 07:23

- smartbikeparts.com
- bikeman.com
- bikesonline.com
#6653
Írta 2010. június 08. - 23:37

CRC-n sem találtam hasonló pótalkatrészt....ideje a forgalmazóval tárgyalnod szerintem
#6654
Írta 2010. június 07. - 18:09

volna egy kis problémám...
adott egy avid code fékkar sz*r tömítésekkel
az X gyûrût be tudom szerezni máshonnan, de a képen pirossal bekarikázott izét nem
kérdés, hogy a képen látható juicy ultimate-be való biszbasz is jó bele vagy direkt code-hoz gyártott kell?? (elvileg csak a két fékkar belsõ foratának átmérõje számít... az ugyanakkora?)
http://www.pinkbike.com/photo/5164554/
#6655
Írta 2010. június 06. - 12:36

Szia, no közben a shimano tech-tips-ek között is találtam egy jó kis leírást, ami kb ugyanaz mint a Tiéd, képekkel illusztrálva.
Sziasztok!
Gyors segítség kellene, éppen benne vagyok a szerelésben :-) Szóval BL-M775 XT fékkar fékcsövét szeretném rövidíteni a korábban elmondott és belinkelt shimano leírás alapján.
Leszedtem a fékkar fékvezeték találkozásánál a mûanyag kupakot, majd kicsavartam a csavart, de a fékvezetéket az istenért nem bírom kihúzni a fékkarból. Van rá valami megoldás? Ez normális?
#6656
Írta 2010. június 03. - 20:54


#6657
Írta 2010. június 03. - 20:42

#6658
Írta 2010. június 03. - 20:14

jót nevettem... majd ha elveszted a munkád te is, mert bezár a bolt és azzal együtt a szervíz ahol dolgoztál, majd szólj kérlek... mellesleg szerintem tanulni nem szégyen, fõleg ha nincs itthon hayes-hez cuccom még...
Sorry az OFF-ért.
csak leütöttem a magaslabdát. ha valaki profinak nevezi magát annak nemigen van mit kérdeznie.
remélem találsz munkát, erre nem terjedt ki szerintem a hozzászólásom...
#6659
Írta 2010. június 03. - 19:55


Sorry az OFF-ért.
#6660
Írta 2010. június 03. - 19:47

Nos közben meglestem. A dugattyúk mégcsak nem is mozognak egyszerre. Mikor az egiyk már "épp beáll", a másik még csak megindulni akar a visszanyomott állapotból. Áll a kérdésem, hogy hogyan szedhetem ki a dugattyúkat, hogy megtisztítsam, majd visszategyem és feltöltsem. Tppem van, miszerint: fék leereszt, olaj kifolyat, elötte dugattyúk kicsit kinyomva, majd ha az olaj kint van munkahenger szétcsavaroz, most jönne az, hogy kuhúzni a dugattyúkat (a módszer az passz), letisztogat, visszatesz, feltölt.
szerintem szólj neki: Ker
