Jelentkezz be Regisztrálj
![Kép](http://forum.bikemag.hu/uploads/profile/photo-thumb-2762.png?_r=0)
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#6661
Írta 2010. június 02. - 14:55
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#6662
Írta 2010. június 02. - 14:47
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Tán túl sok benne az olaj és az nem engedi vissza a dugattyúkat.
Nem hiszem, mert olaj nem volt cserelbe benne, es ha eddig nem volt sok most se lehet az.
![:(](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/sad.png)
#6663
Írta 2010. június 02. - 14:45
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#6664
Írta 2010. június 02. - 14:23
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Bocs az ekezet hianyert, de kulfoldrol irok!
Belefutottam egy olyan problemaba, hogy fekbetetet csereltem az Avid Code fekemben, de a dugattyukat nem igazan sikerult visszanyomni az alaphelyzetbe igy a tarcsa nem tud szabadon elfordulni. A hasznalati utasitas azt irja onbeallo fek leven csavarhuzoval kell finoman visszanyomni a dogattyukat. Ez sikerult is valamennyire, de nem ellege mert miutan visszanyomtam szepen 'visszarugozik' abba a helyzetbe ahonnan elkezdtem. Tulzottan nem akartam erolteni, (a csavarhuzo mar kezdett meghajolni es a dugattyuk is ugy tuntek visszamentek a helyukre) nehogy tonkrevagjak valamit, nincs tapasztalatom benne. Ha valakinek van ilyen tapasztalata vagy tudja a megoldast legyszi irja meg, marhara idegesit, hogy egy ilyen miatt nem tudom hasznalni a gepet.
Koszi!
#6665
Írta 2010. június 02. - 14:16
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Mi a különbség a dot és az ásványi fékfolyadék között?
Miért nem lehet shimano fékbe dot-ot használni?
#6666
Írta 2010. június 01. - 17:02
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
De ha nem állítják be rendesen a fékeket akkor be bszom wele a kirakat üveget sürü q wa anyázás mellett. 8))
Thank juh mindenkinek
#6667
Írta 2010. június 01. - 15:49
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Szerintem V-fék. Azokon a gépeken, amit kinéztél, teljesen belépõ szintû tárcsafékek vannak. Azt gyorsan felejtsd el, hogy tárcsafék = kevés (nulla?) karbantartás. Törõdni azzal is kell, mint egy v-fékkel. A tárcsa is tud hangos lenni (pl. esõben) vagy ha van egy kis hullám a tárcsában, állandóan súrolni fog és ha nincs szerencséd, azt is nagyon nehéz megszüntetni. Domboldalon, mami elõtt a v-fék is megállít, szerintem esõben is.Nem várok csodát!
Mit várok?
- Kevés karbantartást.
- Halk fékeket.
- Meg akarok állni esõben is domboldalon is. Mamóka elõtt is busz elõtt is.
Akkor Vééé vagy Tárcsy?
O.k., esõben, sárban, hóban a tárcsa jobb de te szerintem nem erre keresel féket.
#6668
Írta 2010. június 01. - 15:42
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
![:D](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
Tároló nem érint; nem hagynám ott sehol õrizetlenül.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#6669
Írta 2010. június 01. - 15:28
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#6670
Írta 2010. június 01. - 15:21
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Ha olvasgatsz találsz tapasztalatokat sok (Shimano, Hayes, Avod, Hope, Tektro, etc.) gyártó mégtöbb modelljérõl.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#6671
Írta 2010. június 01. - 15:17
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Mit várok?
- Kevés karbantartást.
- Halk fékeket.
- Meg akarok állni esõben is domboldalon is. Mamóka elõtt is busz elõtt is.
1 x Û mint a balrangrajz.
![:D](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
Akkor Vééé vagy Tárcsy?
#6672
Írta 2010. június 01. - 14:42
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Hát nem tudom az általam említett gépeken alap szutyok tárcsafék van-e?
Az van? Nem volt még tárcsás fékem ezért kérdezem.
passz
nincs fejben az összes speci
keresgélni meg nem fogom
csak mondtam hogy mire számíts
meg csodát várni nem kell tõle
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6673
Írta 2010. június 01. - 14:31
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Az van? Nem volt még tárcsás fékem ezért kérdezem.
#6674
Írta 2010. június 01. - 14:18
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
ROFL LOL LOL
Na. Hát pontossan errõl beszélek.
Mindannyian isten helyesbítek a szervizes kezében vagyunk.
Az rendben hogy az én döntésem, de ez szakmai kérdés.
Írod minõségi jól beállított V fék , na ez relatív mert találkoztam már szakemberrel aki nem tudta beállítani a V féket , akár milyen típust próbált , akár hogy csavargatta. Csak én szívtam vele mert nekem kellett használni.
Szal a jól beállitott stb stb az elméletileg. De nekem gyakorlatilag kell a fék
Oké a tárcsa drágább de gondolom visszakapom pontos mûködésben és kevesebb karbantartási kálváriával.
A SPECIALIZED SIRRUS ELITE tõl meg pl pontosan azért tartok mert szerintem min autópálya minõségû út kell neki.
azt mérlegeld hogy az alap szutyok tárcsafékek (pláne a drótosak) pont semmivel nem jobbak mint egy gyengébb v fék, csak a szopás több velük.
az meg hogy egy átlag montikerék kicsit is masszivabb mint egy normálisan méretezett (és a specik azért általában ki vannak találva) cross/trekking kerék egy 37-es, 40-es gumival az szimplán tévhit. csak sokkal kevésbé haladós, mint a nagy kerék. amúgy én most egy gagyi canti féket használtam. simán megfogott pedig erõsen vagyok 100 kiló.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6675
Írta 2010. június 01. - 14:10
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Nos én vasárnap, Szilvásváradon döntöttem el, hogy minimum elõl hidraulikus tárcsafékre váltok. Az nagyon tetszett, amikor az egyik elágazásnál túlmentem az irányító srácon. Kiabált Õ, hogy ne arra, én meg mondtam neki, hogy már folyamatban van a fékezés.
ROFL LOL LOL
Na. Hát pontossan errõl beszélek.
Mindannyian isten helyesbítek a szervizes kezében vagyunk.
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Az rendben hogy az én döntésem, de ez szakmai kérdés.
Írod minõségi jól beállított V fék , na ez relatív mert találkoztam már szakemberrel aki nem tudta beállítani a V féket , akár milyen típust próbált , akár hogy csavargatta. Csak én szívtam vele mert nekem kellett használni.
Szal a jól beállitott stb stb az elméletileg. De nekem gyakorlatilag kell a fék mert a buszvezetõ csak bambán kérdezi ,hogy hé srác mit keresel a hûtõrácson?
Oké a tárcsa drágább de gondolom visszakapom pontos mûködésben és kevesebb karbantartási kálváriával.
A SPECIALIZED SIRRUS ELITE tõl meg pl pontosan azért tartok mert szerintem min autópálya minõségû út kell neki.
#6676
Írta 2010. június 01. - 13:46
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#6677
Írta 2010. június 01. - 13:24
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#6678
Írta 2010. június 01. - 13:20
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Természetesen minden méretben kapható csaka a nevét teljesen ollóztam be a modellnek ,hogy esetleg megtalálhtó legyen a neten ha rá akartok nézni. Az üzletben segítenek kiválasztani a megfelelõ méretet.
De köszönöm ,hogy felhívtad rá a figyelmet mert fontos a megfelelõ méretezés.
Azért szeretem a montit városban mert az utak minõsége nem igazán idili, nem beszélve a hegynagyságú padkákról, szal nem akarok 2 hetente centíroztatni meg abroncsot cserélgetni. Nem árt az ha kicsit masszívabb.
Eddig V féket használtam. Városban fõleg, kopik rendesen. Esõben képes csúszni , nem beszélve ha párás az idõ akkor hajlamos "jajgatni sikítani"
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Habár a tárcsáról is hallotam ,hogy : Képes csúszni.?
A város veszéllyes üzem talán biztonságosabb a tárcsa. Nem vagyok futár de elég sokat megyek gondoltam ez tovább bírja. Kell karbantartani azt is ahogy olvasom de talán nem olyan sûrûn mint a V -t.
De nem tudom nem használtam még ezért kérdezek.
![;)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
#6679
Írta 2010. június 01. - 12:24
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Nos én 85 - 90 kg között mozgok.
4 géppel szemezek
- Ezek disk esek
SPECIALIZED HARDROCK COMP DISC 17 CHAR 10
SPECIALIZED ROCKHOPPER SL 23 2010 RED
- Ezek hagyományosak
SPECIALIZED CROSSTRAIL ELITE LARGE 2010
SPECIALIZED SIRRUS ELITE 2010 BLK LARGE
van kép is de nem akarlak vele untatni benneteket.
Ja felhasználás 90% város aszfalt 10% off road
erre teljesen felesleges a monti, a sirrus meg inkább teljesen aszfaltra, szal marad a crosstrail, és teljesen jó lesz a v-fék. erre a felhasználásra nem kell tárcsa. (viszont az L-es crosstrailhez meg kell lenni legalább 185 centinek, de az meg végképp nem ez a topik)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6680
Írta 2010. június 01. - 01:28
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
1 mire felhasználásra kell
2 hány kiló alá
3 milyen bringára/telóra
4 mennyi pénzért
ezeket írd meg és máris könnyebb lesz nekünk is.
Nos én 85 - 90 kg között mozgok.
4 géppel szemezek
- Ezek disk esek
SPECIALIZED HARDROCK COMP DISC 17 CHAR 10
SPECIALIZED ROCKHOPPER SL 23 2010 RED
- Ezek hagyományosak
SPECIALIZED CROSSTRAIL ELITE LARGE 2010
SPECIALIZED SIRRUS ELITE 2010 BLK LARGE
van kép is de nem akarlak vele untatni benneteket.
Ja felhasználás 90% város aszfalt 10% off road