Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#6301
Írta 2010. szeptember 03. - 11:08

nyeregbeülsz és elhajlik? ráadásul egy giant trance, aminek merev a hátsó háromszöge?
huhh, ezek érdekes dolgok
#6302
Írta 2010. szeptember 03. - 10:49

A "szinte" igen fontos szó
mert nem generális orvosság. Túl sok új gépnél tapasztaltam ezt a hibát (nem csak a saját régi lomjaimnál), így nem feltétlenül a "lepuhult papucs" lehet a probléma forrása.
Tényleg fontos szó.

Valóban nagyon sok új gépnek alapból rosszul megmunkált a papucsa.Tapasztalás szerint(enyim)viszont ha Avid féknél megmarom a tárcsafék szemet,attól nem fog elmúlni a rezonálás.
Azt is tartom,hogy az már igen kaki váz,amit az avid rendszere nem tud áthidalni.
Lepuhult váz/vázpapucshoz (viccesen hangzó) annyit: adott egy Giant Trance x váz,másfél éves.
Elsõ évben tökéletes volt,bármilyen fékkel(Juicy 5,7,Sroker Trail,Ace,Madzagos Avid).Most terhelés nélkül tökéletes a beállítás,pont középen van a tárcsa.Ha ráülök,kifelé elhajlik az egész a féktest elnyomja oldalra a tárcsát.
Szerintem ez annyi,hogy rugalmas lett a vázam.
Nem a megoldás van nálam ,csak egyéb lehetõséget vetek fel.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#6303
Írta 2010. szeptember 03. - 09:33

az xt csak azoknak nyúlik akiknek nincs rendesen légtelenitve
bárkinek digitálisra légtelenitem az xt-jét
simán xt > elixir (na az a nyúlós takony sz*r - legalábbis amit a speciken próbáltam az volt)
Az elixirben gyárilag elég sz@r lötty van, mind2 fékem fellevegõsödött, a gyári fluidumban mindenféle kis cuccok úszkáltak, új DOT 5.1-essel rendesen lelégtelenítve ez is full digitális lett.
#6304
Írta 2010. szeptember 03. - 07:58

Javasolt,de felesleges,mert az Avid épp azért az ami,mert képes kiküszöbölni a váz vagy a teló hibáit.
Rája van biggyessztve a kúpos alátét,ez szinte mindig elég a korrigáláshoz.
A "szinte" igen fontos szó

#6305
Írta 2010. szeptember 03. - 02:28

Nem mintha ezt a kúpos alátétet nem csináltam volna meg a hayes fékemhezJavasolt,de felesleges,mert az Avid épp azért az ami,mert képes kiküszöbölni a váz vagy a teló hibáit.
Rája van biggyessztve a kúpos alátét,ez szinte mindig elég a korrigáláshoz.

Ride everywhere.
.
#6306
Írta 2010. szeptember 03. - 00:33

Betonra csinálom a Juicy 5-öst is.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#6307
Írta 2010. szeptember 03. - 00:30

Javasolt megmunkálni a tárcsafékszemet erre szolgáló eszközzel (ha budapesti vagy, akkor Zöldpont, Bringavarázs), ami javíthat a problémán, de ez a "hiba" számos más Avid típussal is elõfordul (nagy valószínûséggel a szögben állítható féknyeregre vezethetõ vissza a probléma forrása).
Javasolt,de felesleges,mert az Avid épp azért az ami,mert képes kiküszöbölni a váz vagy a teló hibáit.
Rája van biggyessztve a kúpos alátét,ez szinte mindig elég a korrigáláshoz.
Ha hátul rezonál a fék ,az lehet régebbi váz is."Lepuhul" a papucs.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#6308
Írta 2010. szeptember 02. - 22:55

bárkinek digitálisra légtelenitem az xt-jét
simán xt > elixir (na az a nyúlós takony sz*r - legalábbis amit a speciken próbáltam az volt)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6309
Írta 2010. szeptember 01. - 22:55

#6310
Írta 2010. szeptember 01. - 15:51

pont fordítva. pivot set screw=forgáspont rögzítõ csavar. lever reach adjuster screw=távolság állító csavar. a videón is a belsõ csavart mutatja, nem a külsõt.
Tiszta mar! Koszonom a kiigazitast!
#6311
Írta 2010. szeptember 01. - 15:46

Koszonom! A pontositas kedveert a "lever pivot set screw"-rol van szo nem pedig a "lever adjuster"-rol. Alabbi cikkben jol latszik mindketto.
pont fordítva. pivot set screw=forgáspont rögzítõ csavar. lever reach adjuster screw=távolság állító csavar. a videón is a belsõ csavart mutatja, nem a külsõt.
#6312
Írta 2010. szeptember 01. - 14:44

YouTube - Avid_Juicy7_Bleed
a videon 2:01nél látható kis imbusszal tudod állítani a fékkar távolságát
Koszonom! A pontositas kedveert a "lever pivot set screw"-rol van szo nem pedig a "lever adjuster"-rol. Alabbi cikkben jol latszik mindketto.
#6313
Írta 2010. szeptember 01. - 14:43

Viszont kikotyogosodott hat csavarosról még nem hallottam ellenben a centerlockosból saját szememmel láttam 3-at is ebbõl az egyikkel még egy métert sem mentek akkor raktuk össze.
Hmm, ez igaz. Még egy plusz ok amit kihagytam a "miért nem szeretem a CL-t" felsorolásomból
Ride everywhere.
.
#6314
Írta 2010. szeptember 01. - 14:33

a videon 2:01nél látható kis imbusszal tudod állítani a fékkar távolságát
#6315
Írta 2010. szeptember 01. - 14:13

Elolvastam a magazin AM akademia fekekrol szolo cikket. Okosabb lettem par dologban. Kezdo hazi hackelokent nem tudom hogyan kezdjem el. Avid Juci 7-esem van aminek a fekkarjait szeretnem kintebb alitani (nagyobb szoget zarjon be a kormannyal), hogy satunal ne az ujjaimra huzzam a fekkart. Minden segitseget koszonok!
#6316
Írta 2010. szeptember 01. - 13:49

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6317
Írta 2010. szeptember 01. - 12:52

CL alubakos tárcsa talán merevebb a hatcsavaros megoldásnál.
Mineral oil nem higroszkópos, nem köti meg a nedvességet, nem is koorozív.
Ha ezek számítanak...
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#6318
Írta 2010. szeptember 01. - 00:21

tehát ugyanolyan undírótó nyúlós takony mint a 2vel elõõti 4 dugós xt volt. azt is utáltam
csakis elixir
na, jelenleg az xt vs elixir versenyben az xt vezet minimálisan, de úgy látom hogy ez olyan 50-50% lesz. marad az hogy feldobok egy 20 ast


#6319
Írta 2010. augusztus 31. - 20:51

#6320
Írta 2010. augusztus 31. - 20:48

Olyan kérdésem lenne egy 2008-as, 2009-es, 2010-es BB7-el kapcsolatban, hogy vajon mért hajlamos mind rezonálni? 203, 203, 185mm-es tárcsákkal használom õket, és eddig ha jónak tûnt a beállítás, elkezd rezonálni az egész bizonyos fékezési feltételekkel. Ha úgy állítom be, mint ahogy azt a Sram szakemberei is javasolják, hiába jó az elv, valahol mégsem tökéletes, mert lefixálva a féktestet nem tök párhuzamosak a pofák a tárcsával, ezt jól látni a fékezéskor a féktest elõtt és mögött máshogy mozduló tárcsán, de bezzeg ilyenkor nem nyikorog. Ha én lövöm be apró mozdítással, hogy tök párhuzamosan tolja a pofa a tárcsát, akkor viszont elõjön a nyüszítés. Van ötletetek, mit csinálhatok rosszul? Nem akarom úgy hagyni az egészet, hogy ferdén áll, hogy aztán ferdén kopjanak a pofák, s ráadásul nyúlósabb is lesz a fékérzet. Valamit csak el kell hogy rontsak a beállításban, hiszen mindhárom fék ugyanúgy csinálja a hülyeséget, olvasni meg nem olvastam, hogy másnak is ilyen lenne.
Üdv: Atis