Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#5821
Írta 2010. november 24. - 23:06

Könnyebb,de muti már meg azt a szerszámot,amivel meg lehet csinálni,ha ferde a pm konzol teteje.
Manitou villákon még hagyján,de Rseken sok eseben igen komolyan ferde.=már a globalizáció jegyében Avidhoz gyártják.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#5822
Írta 2010. november 24. - 23:03

http://s2.bikewalls....10_1024x768.jpg
Ilyet szoktam megcsodálni néha a szomszéd ház elõtt, ennél nagyobb fék kb. nem nagyon létezik és mégis elég az jó öreg rögzítés.
#5823
Írta 2010. november 24. - 22:38

#5824
Írta 2010. november 24. - 22:24

h.zoli: nem tudom, felétek milyen lecsoffadt,régi speed mtorok rohangálnak, de ott is évek óta terjed a radiális fékfelfüggesztés, ami kb a pm motoros megfelelõje.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#5825
Írta 2010. november 24. - 22:15

Rögzítéseshez: annyira nem hiszem h érezni a merevséget, nekem volt IS reba, utana PM reba, nem éreztem faszabbnak cserebe ha beleszakad a lábba a menet akkor lehet könnyezni a boldogsagtol...
#5826
Írta 2010. november 24. - 21:34

Avid Elixir 5-tel vannak tapasztalatok? Elég jó ára van.
Elõre is köszi!
#5827
Írta 2010. november 24. - 20:22

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#5828
Írta 2010. november 24. - 20:15

Nem bizony.Mindenki isteníti a pm rögzítést.
Azon túl ,hogy merevebb(ami nyilván nagyon nem elhanyagolható)nem sok elõnye van.
Mostanában, ha látok nagy speed motorokat, mindig nézem féknyereg rögzítést. 95%-nál "IS" rögzítés van. Ha az jó egy 130-180 lóerõs motorra is, akkor nekünk vajon miért avult el? Mert az mondták, hogy a másik nagyon sokkal jobb, de még ember nem érezte a különbséget, legfeljebb a mûszerek. Placebóhatás.
#5829
Írta 2010. november 24. - 19:44

Sziasztok!
Problémám a következõ: Hayes Stroker Trail elsõ fékem tengelyvonala nem esik egybe a tárcsa közepével. Tehát a tárcsa nem középen fut, hanem a külsõ oldala belesúrol a féktestbe. Mivel a tárcsa 180-as, a féktest egy PM 180-as adapter közbeiktatásával 2 db hosszú átmenõcsavarral rögzül a villához. Mivel a fék bontásból van, csodálkoztam is miért görbék a csavarok. Biztos ott is fellépett a hiba, csak feszítettek egyet rajta. No én ennél elegánsabb megoldást választanék, de akkor is a féktest oválfuratain kéne egy tûreszelõvel bõvíteni oldalirányba. Vélemény?
Reszeld.
Én már túl vagyok néhányon.
Mindenki isteníti a pm rögzítést.
Azon túl ,hogy merevebb(ami nyilván nagyon nem elhanyagolható)nem sok elõnye van.
Sõt,ha rosszul van megmunkálva-és mai csodálatos világunkban mi van jól-szerintem sokkal szarabbul szerelhetõ.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#5830
Írta 2010. november 24. - 19:39

Lemostam szappannal a pofákat, meg a tárcsát, ahogy szoktam. Az elsõ két fékezésnél harapott, utána nyikorgott, de nem fogott, aztán eltûnt a nyikorgás. Nem mondom, hogy szarul fog, de nem is jól. Durva lejtõn szakaszosan fékezgettem vele 1km-en át, de nem lett jobb. Akkor az ilyen lesz?
Ez a szappanos rész nem tiszta.
Az zsír.
Az meg csúszik.
De ha nem zsír,akkor is csúszik.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#5831
Írta 2010. november 24. - 18:31



#5832
Írta 2010. november 23. - 21:06

Lassan elkoptak a BB7-es fékpofáim és gondoltam a cserével disket is cserélnék. 185ös G3as Clean Sweep-et néztem ki. Mit gondoltok róla? Van esetleg jobb ötlet (olcsobb/szebb/könnyebb/jobb/stb...)?
Illetve fékbetétrõl is érdeklõdnék, hogy maradjak-e az Avid gyárinál (nem volt bajom vele), vagy van jobb?
#5833
Írta 2010. november 22. - 21:44

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#5834
Írta 2010. november 22. - 18:00

Hali
Még sokat nem mentem a bicóval (20km) amióta meg vettem használtan a fék (hfx9 hd). Amikor megvettem, nagyon jól fogott, most is fog, de már nem annyira. Koptassam még, vagy ez már ilyen lesz?
Lemostam szappannal a pofákat, meg a tárcsát, ahogy szoktam. Az elsõ két fékezésnél harapott, utána nyikorgott, de nem fogott, aztán eltûnt a nyikorgás. Nem mondom, hogy szarul fog, de nem is jól. Durva lejtõn szakaszosan fékezgettem vele 1km-en át, de nem lett jobb. Akkor az ilyen lesz?

#5835
Írta 2010. november 22. - 16:21

2007es drop offom volt olyan,hogy nemvolt jo a sima avid adapter,alátétezni kellett az adapter és a villa IS szemei között kb 3 mm-t,ekkor került a féktest középvonalához a tárcsa
#5836
Írta 2010. november 22. - 15:52

Nem hinném, hogy reszelgetni kell egy féktestetet ... nekem ha ilyen gondom volt, akkor mint írtam, kiszedtem a betétet, visszanyomtam a dugattyúkat, betét vissza és belõttem a féket rendesen. Mindig sikerült beállítanom a hidraulikus tárcsafékem, ha nagyon nem akart menni, akkor full szétszedtem, adtam neki új olajat; ez csak egyszer fordult elõ, de akkor már érett az olajcsere.
A dugattyúk vissza vannak nyomva, de szerintem nem ez a lényeg. Lényeg az, hogy a tárcsa nem középen van a féktest nyílásában, hanem hozzáér az egyik oldalon. Tehát állhatnak akárhogy a betétek, szerelhetem szanaszét a féket, légteleníthetem stb., a féktest akkor is beleér a tárcsába.
#5837
Írta 2010. november 22. - 15:45

Ott valami nagyon nem lehet kerek, dugattyúk rendesen állnak? agy középen van?
Az kerékagy rendesen rögzítve a villába, az agyon rendesen felfekszik a tárcsa, tehát oldalirányban rendben kell lennie. Elõtte volt nálam Shimano 180-as adapter, ott is hasonló volt a helyzet, a féktest és a tárcsa között a külsõ oldalt épphogy volt kb. 0,5 mm. Tehát ott sem volt középen a tárcsa, de legalább elforgott a kerék. Ott 2-2 pár csavar rögzítette, ahol két helyen (villa és adapter, adapter és féktest között) lehetett játszani az oldal irányú helyzettel. Jelen esetben az egy helyen adódó állítási lehetõség (a csavar és a féktest között) kevés. Lehet boltban elcserélem a mostani adaptert egy Shimano 4 csavaros félére és ha kell inkább az adaptert reszelem, mint a féktestet.
#5838
Írta 2010. november 22. - 15:25

#5839
Írta 2010. november 22. - 15:22

Természetesen beszereztem 2 új hibátlan csavart és azokkal próbáltam összerakni. Az adapteren nincs márkajelzés, csak annyi, hogy PM 180 és hogy merre legyen a teteje. Kialakítása miatt abba hiba nem lehet, mert csak két - a magasságot kiemelõ- hengerbõl áll, távtartóval összekötve.
Nem hinném, hogy reszelgetni kell egy féktestetet ... nekem ha ilyen gondom volt, akkor mint írtam, kiszedtem a betétet, visszanyomtam a dugattyúkat, betét vissza és belõttem a féket rendesen. Mindig sikerült beállítanom a hidraulikus tárcsafékem, ha nagyon nem akart menni, akkor full szétszedtem, adtam neki új olajat; ez csak egyszer fordult elõ, de akkor már érett az olajcsere.
#5840
Írta 2010. november 22. - 15:16

elsõre én azért megpróbálkoznék két hibátlan csavarral. az adapter a fékhez való, vagy más gyártóé?
Természetesen beszereztem 2 új hibátlan csavart és azokkal próbáltam összerakni. Az adapteren nincs márkajelzés, csak annyi, hogy PM 180 és hogy merre legyen a teteje. Kialakítása miatt abba hiba nem lehet, mert csak két - a magasságot kiemelõ- hengerbõl áll, távtartóval összekötve.