Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18544 hozzászólás a témában

#4721
Zoleee93

Zoleee93

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Szevasztok. Végre elértem a mai napon, hogy úgy fogjon a tárcsám ahogy én azt elvárom tõle. Amúgy bekoptatni hogy érdemes? Mert itt a környéken nemtudok sok helyre elmenni ahol igazán igénybe tudnám venni, vagyis nagyon ritka amikor jut rá idõ. De találtam a közelben 2 lightosabb lejtõt. Nem több egyiksem 100m-nél. Az jó ha azon végig finoman húzom, vagy inkább csak szakaszosan, hogy közben hûljön is kicsit?

#4722
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Hm, lehet, hogy csak koptatni kell akkor, illetve finomhangolgatni egy kicsit. Persze jellenzõ rám, hogy egybõl a legrosszabbra gondolok, és ilyeneket írok, mint amiket írtam - szóval, nem akartalak megrémiszteni! :-)

#4723
Howkeddlee

Howkeddlee

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás

Hm, szenvedvem hasonlótól. Valószínûleg nem a fékeddel van gond, hanem a hátsó felfogatás körül lesz a gond valahol. Egyik lehetõség, hogy az IS szemek nincsenek síkba csiszolva rendesen, nem merõleges a felületük a hátsó tengelyre. Új váznál elõfordulhat, hogy például festék is van ott stb. A másik lehetõség lehet, ami fully-kra jellemzõ, hogy megvetemedett a bicaj felfüggesztése. (Nekem sajnos utóbbi volt és akkor derült ki, mikor már szép repedés jelent meg a láncvillán.) Hirtelen ezek jutottak eszembe.


Köszönöm a tanácsokat. Új a vázam is (merev vázam van) a szemeket megnéztem,nincs rajta festék,gyárilag le van csiszolva.
A fékerõvel nincs gondom,mert jól fog,csak ez a berezonálás,és a fémes hangja nem tetszik.
Nem is gondoltam volna,hogy ennyi mindenen múlik a dolog. Most jöhet a kísérletezgetés,hogy mi miatt lehet. :-(

#4724
rain91

rain91

    vendég

  • fórumtag
  • 104 hozzászólás
Hose insert a neve. Ez egyszer használatos alkatrész? Vagy miért jött le róla sima fékezésnél a fékcsõ? Most is ki lehetne húzni simán, pedig vágtam a csõbõl is.

#4725
rain91

rain91

    vendég

  • fórumtag
  • 104 hozzászólás
Sziasztok
Sajnos a hayes nine fékem fékcsöve kijött a karból fékezés közben. Abból az arany tûszerû valamibõl (roppantógyûrû?) jött ki a fékcsõ. Itt egy youtube video, 0:42-nél teszi rá. Ez lehetett a hibás, ezt kéne cserélni? Hol lehet ilyet kapni? XF-nél nem találtam ugyan ilyen alkatrészt. Most össze van rakva, de akármikor kijöhet gondolom, és nem szeretnék meghalni fékezés közben.

#4726
Funki

Funki

    vendég

  • fórumtag
  • 147 hozzászólás
Helló.
Nálam hasonló probléma volt akkor is mikor ugyanennél a féknél ugyanúgy hátul rezonált,fékerõ meg súrolta a 0 értéket,hogy az egyik dugattyú nem mozdult és a másik eltolta oldalra a tárcsát,miután kiszabadítottam fogságából a dugattyút a hang megszûnt fékerõ pedig ismét a régi volt.
Üdv ,Péter

#4727
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Vagy egyszerûen ferdén kopott össze a rendszer.


A sebesség mindent megold.

 


#4728
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Sziasztok!

Olyanban kérnék segítséget tõletek,hogy az új BR-M775 XT tárcsafékem (kb 100km van benne) rettenetesen berezonál,és olyan hangot ad ki,mint ha a betétek már teljesen el lennének kopva,és már a fémen fogna. A tárcsám is vadonatúj (együtt "koptak" össze) SM-RT76 - 180as. A probléma csak hátul jelentkezik,elöl ilyen probléma nincs. Igazán már akkor jelentkezik ez,ha elindulok és 2x behúzom a féket (hegyrõl lefelé) és máris csinálja...
Ez mitõl lehet? Vagy nem volt elég a 100km összekopás még neki?
Elõre is köszönöm a segítségeteket...


Hm, szenvedvem hasonlótól. Valószínûleg nem a fékeddel van gond, hanem a hátsó felfogatás körül lesz a gond valahol. Egyik lehetõség, hogy az IS szemek nincsenek síkba csiszolva rendesen, nem merõleges a felületük a hátsó tengelyre. Új váznál elõfordulhat, hogy például festék is van ott stb. A másik lehetõség lehet, ami fully-kra jellemzõ, hogy megvetemedett a bicaj felfüggesztése. (Nekem sajnos utóbbi volt és akkor derült ki, mikor már szép repedés jelent meg a láncvillán.) Hirtelen ezek jutottak eszembe.

#4729
Howkeddlee

Howkeddlee

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás
Sziasztok!

Olyanban kérnék segítséget tõletek,hogy az új BR-M775 XT tárcsafékem (kb 100km van benne) rettenetesen berezonál,és olyan hangot ad ki,mint ha a betétek már teljesen el lennének kopva,és már a fémen fogna. A tárcsám is vadonatúj (együtt "koptak" össze) SM-RT76 - 180as. A probléma csak hátul jelentkezik,elöl ilyen probléma nincs. Igazán már akkor jelentkezik ez,ha elindulok és 2x behúzom a féket (hegyrõl lefelé) és máris csinálja...
Ez mitõl lehet? Vagy nem volt elég a 100km összekopás még neki?
Elõre is köszönöm a segítségeteket...

#4730
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Én nem a féket állítgatnám, teljesen felesleges. Kerék berak, vacakol: gyoszár kilold, tengelyen fordít 45 fokot, visszazár, teszt. 1-2 próbálkozás és jó lesz.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#4731
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás
Én is majd' megõrültem ettõl a problémától. Arra jutottam, hogy valószínûleg a kónusz kontraanyájának eléggé elnagyolt kialakítása okozza a problémát. Próbaképpen, mikor jó volt a fékbeállítás megkarcoltam a kónuszt, hogy legyen valami viszonyítási alapom, hogy következõ alkalommal a tengelyt ugyanabba a helyzetbe tudjam visszahelyezni, mint volt. Azóta nincs ilyen problémám, csak figyelni kell, hogy a jelölés minden visszaszereléskor ugyanoda essen.

#4732
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

Sziasztok!

Nemrég tekerek tárcsafékes bringával (Avid Juicy 3), és van egy problémám. Azt vettem észre, hogyha a gépet a levegõbe emelve megpörgetem a kereket akkor nagyon gyorsan megáll. Jobban megnézve az jött le, hogy a fékpofa hozzáér a tárcsához. Viszonylag gyakran le/fel szerelgetem a kereket, esetleg itt rontok el valamit? Egyébként azt hittem a hidraulikus tárcsafékek maguktól beállnak a megfelelõ pozícióba, de ezek szerint nem?
A kérdésem tehát az lenne, hogy mi okozhatja ezt az "elállítódást" ill. hogyan állíthatom be a pofákat és a tárcsát a megfelelõ helyre?


Ha nem átütõs tengellyel mész akkor a kerék visszarakáskor mindig máshova kerulhet a kerék. Nem sokkal de kicsi már elég. Beállítani ugy kell, hogy ha PM-es felfogatasu akkor meglazitod a fek csavarjait, behuzod a fékkart amivel már be is lõtted a korrekt helyét és a ebbe az állaptba meghúzod a csavarokat. Így kozpontos lesz. Az hogy a fék automatikusan utánaállít az csak arra vonatkozik, hogy a fékpofa kopását kompenzálni tudja, azaz közel azonos fekkarelmozdulás kell bármilyen kopott állapotba van.

#4733
HEX77

HEX77

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
Sziasztok!

Nemrég tekerek tárcsafékes bringával (Avid Juicy 3), és van egy problémám. Azt vettem észre, hogyha a gépet a levegõbe emelve megpörgetem a kereket akkor nagyon gyorsan megáll. Jobban megnézve az jött le, hogy a fékpofa hozzáér a tárcsához. Viszonylag gyakran le/fel szerelgetem a kereket, esetleg itt rontok el valamit? Egyébként azt hittem a hidraulikus tárcsafékek maguktól beállnak a megfelelõ pozícióba, de ezek szerint nem?
A kérdésem tehát az lenne, hogy mi okozhatja ezt az "elállítódást" ill. hogyan állíthatom be a pofákat és a tárcsát a megfelelõ helyre?

#4734
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

Akkor másképp magyarul, hátha.
Szóval; Az utóbbi fél évben cyclocrossal közlekedtem, amin még nincs tárcsa, no meg össze kellett szerelni a montim fékét.
Ezt megtettem tegnap elõtt, elõre ment magura, légtelenítve, kemény, nincs gond. Hátulra ment hayes nine, légtelenítve, elvileg nincs gond. Mivel lassan, hosszú órákon keresztül toltam át rajta minimum két deci olajat, meg a szokásos pöckölgetés stb (no meg nem elõször csinálok ilyet, a boltban sem magamnak szereltem..) és egy fikarcnyi pöcörõ légbuborék sem jött sehonnan, a féktestet külön légtelenítettem stb.
Most kipróbálva, kicsit sem változik és van nyomáspont (bár nem határozott), nem esik be a fékkar, kisujjal meg lehet vele állni.
Viszont takonynak érzem. Más nézõpontból nagyon jól adagolható. Mivel marharég használtam, halvány emlékem van arról, mintha ez sosem lett volna kemény, de arról is van, hogy egyszer sikerült keményebbre légteleníteni (ezután a kopott dugattyú miatt elfolyt az olaj.. azóta jártam ciclokrosszal.)

Hol lehet a hiba? Mennyire valószínû, hogy a fékkábel "megrugalmasodott"?


több olajjal keményebb lehet. vagy mint feljebb írta jocek03 fémhálós fékvezeték...

#4735
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás

használ itt valaki vagy ismerõse FORMULA RX féket?
ha igen érdekelnének vélemények róla.


jóó

#4736
jocek03

jocek03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
a hátsó mindig rugalmasabb a hosszabb fék vezeték miatt,van a problémára megoldás,nézz körül a goodridge háza táján!

kérdés:
használ itt valaki vagy ismerõse FORMULA RX féket?
ha igen érdekelnének vélemények róla.



#4737
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Akkor másképp magyarul, hátha.
Szóval; Az utóbbi fél évben cyclocrossal közlekedtem, amin még nincs tárcsa, no meg össze kellett szerelni a montim fékét.
Ezt megtettem tegnap elõtt, elõre ment magura, légtelenítve, kemény, nincs gond. Hátulra ment hayes nine, légtelenítve, elvileg nincs gond. Mivel lassan, hosszú órákon keresztül toltam át rajta minimum két deci olajat, meg a szokásos pöckölgetés stb (no meg nem elõször csinálok ilyet, a boltban sem magamnak szereltem..) és egy fikarcnyi pöcörõ légbuborék sem jött sehonnan, a féktestet külön légtelenítettem stb.
Most kipróbálva, kicsit sem változik és van nyomáspont (bár nem határozott), nem esik be a fékkar, kisujjal meg lehet vele állni.
Viszont takonynak érzem. Más nézõpontból nagyon jól adagolható. Mivel marharég használtam, halvány emlékem van arról, mintha ez sosem lett volna kemény, de arról is van, hogy egyszer sikerült keményebbre légteleníteni (ezután a kopott dugattyú miatt elfolyt az olaj.. azóta jártam ciclokrosszal.)

Hol lehet a hiba? Mennyire valószínû, hogy a fékkábel "megrugalmasodott"?

Ride everywhere.

.


#4738
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Hiperláma kérdés ...
Egy gyári hayes kábel mennyi idõ után "használódik" el. Értem ezalatt, hogy belülrõl kifelé rugalmassá válik.

Másik ugyanennyire láma... Mivel tudom kimosni maguracsõbõl az ásványi olajat? (Utoljára shimano volt benne.)

Ride everywhere.

.


#4739
Mtbsrác

Mtbsrác

    vendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
Talán még emlékeztek mikor az pm/is fékadapterrõl volt szó (pm villa vs is fék dolog).
Azóta a project megvalósult és megkell mondanom mûködik is.
Íme:
Feltöltött kép

Itt a képen még ugyan alátétezve van mert elfejetettem elvinni aznap a távtartóit,
mostmár az van rajta és tökéletesen mûködik. Ez az átalakító amúgy:
KCNC PM/IS adapter vásárlás - FTW Bikes webáruház

Tényleg jó 160/160-as átalakító ill úgymondom tudja is ha olyan a telód (max 32-es becsúszóig
lehet jó sztem emelés nélkül ill ha hosszu a fékfelfogató szem. Nekem azért
kellett távtartó mert vastag a teló lába és beleér az adapter így emelnem kellett.

#4740
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Akkor rakhatod valszeg....de elég a 160-as, tedd fel apróba, hogy elcserélnéd 160-asra.