Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18551 hozzászólás a témában

#4721
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

olyant mondtak,hogy nem-e az lehet a baj,hogy a vázamhoz a 180as tárcsa túl nagy. Ki kellene próbálnom egy kisebb 160as tárcsával


Simán lehet, egy próbát megér! (Ismerõstõl kell kölcsönkérni 160-as tárcsát és egy adaptert)

#4722
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

Szia!

Nekem is IS-es a felfogatásom a vázon. Leszedtem az elõbb a féknyerget (adapterestõl) kiszedtem belõle a betéteket,letisztítottam õket,finoman egymáshoz is dörzsöltem õket,majd visszaraktam. Elmentem vele próbaútra,egy darabig nem volt vele gond,de megint csinálta sajnos ahogy bemelegedett.
A munkahengereket is néztem,szépen együtt mozognak,a tárcsát egyik oldalra sem nyomja el. Én a fékbetétre gyanakszom,de ma beszéltem az egyik bringabolttal,és ott olyant mondtak,hogy nem-e az lehet a baj,hogy a vázamhoz a 180as tárcsa túl nagy. Ki kellene próbálnom egy kisebb 160as tárcsával...
De feleslegesen nem szeretnék venni sem egy új tárcsát,sem új fékbetétet... :(



Várj vele majd én kísérletezek aztan megírom, hogy mi van, amit leírtam, hogy változtatni akarok az nekem mind van készleten :). Az, hogy a tárcsa miatt lenne kétlem, mivel 1,5 evet ugyan ezzel a tárcsával (180-as) mentem csak másik fékkel... Szerintem vagy a felfogatás rugalmas vagy nem párhuzamos vagy a tárcsa és a fékpofa párosítás nem jó. Szent meggyõzõdésem, de majd kiderül :) sok helyen olvastam errõl és ott egy másik pofa (swissstop) segített nekik.. Meglátjuk. Azért is gyanús a pofa mert amikor megcsiszoltad akkor nem csinálta.

#4723
Howkeddlee

Howkeddlee

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás

Nekem is hasonló problémám van. PM-es SLX-el nem volt gond. Most IS-es XT van és nekem is rezonál (csak a hátso), de nem az elejétõl fogva, így el kezdtem keresi min változtattam. Ez pedig nem lett más mint az IS-átka: az alátétek... Eddig egy vastag kb 1mm-es alátét volt alatta és nem rezonált. Most, hogy finomabban beállítsam tettem alá 3 de jóval vékonyabb (0,5mm) alátétet. Így nem súrlódik menet közben a fék cserébe rezonál. Következõket fogom tenni:
1 kicserélem az alátéteket minél kevesebb darabszámúra
2 megnézem hogy a munkahengerek párhuzamosan jönnek-e ki (Advanced level: 4 dugo)
3 kicserélem az adaptert
4 kicserélem a fékpofát
5 kicserélem a tárcsát

ha ezek sem segítenek akkor eladom :)
de optimista vagyok.
Neked is sok sikert. Esetleg írhattál volna több infót, hogy milyen felfogatás stb...


Szia!

Nekem is IS-es a felfogatásom a vázon. Leszedtem az elõbb a féknyerget (adapterestõl) kiszedtem belõle a betéteket,letisztítottam õket,finoman egymáshoz is dörzsöltem õket,majd visszaraktam. Elmentem vele próbaútra,egy darabig nem volt vele gond,de megint csinálta sajnos ahogy bemelegedett.
A munkahengereket is néztem,szépen együtt mozognak,a tárcsát egyik oldalra sem nyomja el. Én a fékbetétre gyanakszom,de ma beszéltem az egyik bringabolttal,és ott olyant mondtak,hogy nem-e az lehet a baj,hogy a vázamhoz a 180as tárcsa túl nagy. Ki kellene próbálnom egy kisebb 160as tárcsával...
De feleslegesen nem szeretnék venni sem egy új tárcsát,sem új fékbetétet... :(

#4724
nicecleanpot

nicecleanpot

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás
s.o.s. egy kérdést szeretnék feltenni tárcsafék ügyben. egy lányismerõsömnek a bicaján bizonyos hayes stroker hidraulikus tárcsafék van. azt mondta egy ideje ciripel a fék vagy valami. egyrészt kihallatszott, hogy a fékpofák érnek hozzá a tárcsához, másrészt a kerék nem tudott szabadon forogni sokáig, annyira azért nem volt vészes. mondtam, hogy szedjük ki a kereket, tegyük visza, lehet az van valahogy ferdén, egy próbát megér. nem érte meg, mert ahogy kivettem a kereket a fékpofák egy hangyányit még közelebb kerültek egymáshoz, és nem lehetett visszatenni a kereket. nagyon feszegetni nem akartam. oldalt van egy kis imbuszos csavar (természetesen pont az a méret nem volt a csaj kis készletén) ami feltételezem valami állításra van ott. nos errõl szeretnék érdeklõdni, hogy mi lehet a hiba, és hogy meg lehet-e szakértelem nélkül csinálni, vagy mindenképp szerelõ? köszi

#4725
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

Köszönöm a tanácsokat. Új a vázam is (merev vázam van) a szemeket megnéztem,nincs rajta festék,gyárilag le van csiszolva.
A fékerõvel nincs gondom,mert jól fog,csak ez a berezonálás,és a fémes hangja nem tetszik.
Nem is gondoltam volna,hogy ennyi mindenen múlik a dolog. Most jöhet a kísérletezgetés,hogy mi miatt lehet. :-(


Nekem is hasonló problémám van. PM-es SLX-el nem volt gond. Most IS-es XT van és nekem is rezonál (csak a hátso), de nem az elejétõl fogva, így el kezdtem keresi min változtattam. Ez pedig nem lett más mint az IS-átka: az alátétek... Eddig egy vastag kb 1mm-es alátét volt alatta és nem rezonált. Most, hogy finomabban beállítsam tettem alá 3 de jóval vékonyabb (0,5mm) alátétet. Így nem súrlódik menet közben a fék cserébe rezonál. Következõket fogom tenni:
1 kicserélem az alátéteket minél kevesebb darabszámúra
2 megnézem hogy a munkahengerek párhuzamosan jönnek-e ki (Advanced level: 4 dugo)
3 kicserélem az adaptert
4 kicserélem a fékpofát
5 kicserélem a tárcsát

ha ezek sem segítenek akkor eladom :)
de optimista vagyok.
Neked is sok sikert. Esetleg írhattál volna több infót, hogy milyen felfogatás stb...

#4726
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

Szevasztok. Végre elértem a mai napon, hogy úgy fogjon a tárcsám ahogy én azt elvárom tõle. Amúgy bekoptatni hogy érdemes? Mert itt a környéken nemtudok sok helyre elmenni ahol igazán igénybe tudnám venni, vagyis nagyon ritka amikor jut rá idõ. De találtam a közelben 2 lightosabb lejtõt. Nem több egyiksem 100m-nél. Az jó ha azon végig finoman húzom, vagy inkább csak szakaszosan, hogy közben hûljön is kicsit?


Bekoptatni úgy kell, hogy megtekered 20-30km/h közzé és jó párszor erõsen fékezel úgy, hogy éppen ne csússzon meg a kerék. Szakzsargon kb. 20x-i ismétlést ajánl, de egy idõ után magától is bekopik...

#4727
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
hasznald, aztan bekopik...

#4728
Zoleee93

Zoleee93

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Szevasztok. Végre elértem a mai napon, hogy úgy fogjon a tárcsám ahogy én azt elvárom tõle. Amúgy bekoptatni hogy érdemes? Mert itt a környéken nemtudok sok helyre elmenni ahol igazán igénybe tudnám venni, vagyis nagyon ritka amikor jut rá idõ. De találtam a közelben 2 lightosabb lejtõt. Nem több egyiksem 100m-nél. Az jó ha azon végig finoman húzom, vagy inkább csak szakaszosan, hogy közben hûljön is kicsit?

#4729
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Hm, lehet, hogy csak koptatni kell akkor, illetve finomhangolgatni egy kicsit. Persze jellenzõ rám, hogy egybõl a legrosszabbra gondolok, és ilyeneket írok, mint amiket írtam - szóval, nem akartalak megrémiszteni! :-)

#4730
Howkeddlee

Howkeddlee

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás

Hm, szenvedvem hasonlótól. Valószínûleg nem a fékeddel van gond, hanem a hátsó felfogatás körül lesz a gond valahol. Egyik lehetõség, hogy az IS szemek nincsenek síkba csiszolva rendesen, nem merõleges a felületük a hátsó tengelyre. Új váznál elõfordulhat, hogy például festék is van ott stb. A másik lehetõség lehet, ami fully-kra jellemzõ, hogy megvetemedett a bicaj felfüggesztése. (Nekem sajnos utóbbi volt és akkor derült ki, mikor már szép repedés jelent meg a láncvillán.) Hirtelen ezek jutottak eszembe.


Köszönöm a tanácsokat. Új a vázam is (merev vázam van) a szemeket megnéztem,nincs rajta festék,gyárilag le van csiszolva.
A fékerõvel nincs gondom,mert jól fog,csak ez a berezonálás,és a fémes hangja nem tetszik.
Nem is gondoltam volna,hogy ennyi mindenen múlik a dolog. Most jöhet a kísérletezgetés,hogy mi miatt lehet. :-(

#4731
rain91

rain91

    vendég

  • fórumtag
  • 104 hozzászólás
Hose insert a neve. Ez egyszer használatos alkatrész? Vagy miért jött le róla sima fékezésnél a fékcsõ? Most is ki lehetne húzni simán, pedig vágtam a csõbõl is.

#4732
rain91

rain91

    vendég

  • fórumtag
  • 104 hozzászólás
Sziasztok
Sajnos a hayes nine fékem fékcsöve kijött a karból fékezés közben. Abból az arany tûszerû valamibõl (roppantógyûrû?) jött ki a fékcsõ. Itt egy youtube video, 0:42-nél teszi rá. Ez lehetett a hibás, ezt kéne cserélni? Hol lehet ilyet kapni? XF-nél nem találtam ugyan ilyen alkatrészt. Most össze van rakva, de akármikor kijöhet gondolom, és nem szeretnék meghalni fékezés közben.

#4733
Funki

Funki

    vendég

  • fórumtag
  • 147 hozzászólás
Helló.
Nálam hasonló probléma volt akkor is mikor ugyanennél a féknél ugyanúgy hátul rezonált,fékerõ meg súrolta a 0 értéket,hogy az egyik dugattyú nem mozdult és a másik eltolta oldalra a tárcsát,miután kiszabadítottam fogságából a dugattyút a hang megszûnt fékerõ pedig ismét a régi volt.
Üdv ,Péter

#4734
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Vagy egyszerûen ferdén kopott össze a rendszer.


A sebesség mindent megold.

 


#4735
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Sziasztok!

Olyanban kérnék segítséget tõletek,hogy az új BR-M775 XT tárcsafékem (kb 100km van benne) rettenetesen berezonál,és olyan hangot ad ki,mint ha a betétek már teljesen el lennének kopva,és már a fémen fogna. A tárcsám is vadonatúj (együtt "koptak" össze) SM-RT76 - 180as. A probléma csak hátul jelentkezik,elöl ilyen probléma nincs. Igazán már akkor jelentkezik ez,ha elindulok és 2x behúzom a féket (hegyrõl lefelé) és máris csinálja...
Ez mitõl lehet? Vagy nem volt elég a 100km összekopás még neki?
Elõre is köszönöm a segítségeteket...


Hm, szenvedvem hasonlótól. Valószínûleg nem a fékeddel van gond, hanem a hátsó felfogatás körül lesz a gond valahol. Egyik lehetõség, hogy az IS szemek nincsenek síkba csiszolva rendesen, nem merõleges a felületük a hátsó tengelyre. Új váznál elõfordulhat, hogy például festék is van ott stb. A másik lehetõség lehet, ami fully-kra jellemzõ, hogy megvetemedett a bicaj felfüggesztése. (Nekem sajnos utóbbi volt és akkor derült ki, mikor már szép repedés jelent meg a láncvillán.) Hirtelen ezek jutottak eszembe.

#4736
Howkeddlee

Howkeddlee

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás
Sziasztok!

Olyanban kérnék segítséget tõletek,hogy az új BR-M775 XT tárcsafékem (kb 100km van benne) rettenetesen berezonál,és olyan hangot ad ki,mint ha a betétek már teljesen el lennének kopva,és már a fémen fogna. A tárcsám is vadonatúj (együtt "koptak" össze) SM-RT76 - 180as. A probléma csak hátul jelentkezik,elöl ilyen probléma nincs. Igazán már akkor jelentkezik ez,ha elindulok és 2x behúzom a féket (hegyrõl lefelé) és máris csinálja...
Ez mitõl lehet? Vagy nem volt elég a 100km összekopás még neki?
Elõre is köszönöm a segítségeteket...

#4737
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Én nem a féket állítgatnám, teljesen felesleges. Kerék berak, vacakol: gyoszár kilold, tengelyen fordít 45 fokot, visszazár, teszt. 1-2 próbálkozás és jó lesz.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#4738
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás
Én is majd' megõrültem ettõl a problémától. Arra jutottam, hogy valószínûleg a kónusz kontraanyájának eléggé elnagyolt kialakítása okozza a problémát. Próbaképpen, mikor jó volt a fékbeállítás megkarcoltam a kónuszt, hogy legyen valami viszonyítási alapom, hogy következõ alkalommal a tengelyt ugyanabba a helyzetbe tudjam visszahelyezni, mint volt. Azóta nincs ilyen problémám, csak figyelni kell, hogy a jelölés minden visszaszereléskor ugyanoda essen.

#4739
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

Sziasztok!

Nemrég tekerek tárcsafékes bringával (Avid Juicy 3), és van egy problémám. Azt vettem észre, hogyha a gépet a levegõbe emelve megpörgetem a kereket akkor nagyon gyorsan megáll. Jobban megnézve az jött le, hogy a fékpofa hozzáér a tárcsához. Viszonylag gyakran le/fel szerelgetem a kereket, esetleg itt rontok el valamit? Egyébként azt hittem a hidraulikus tárcsafékek maguktól beállnak a megfelelõ pozícióba, de ezek szerint nem?
A kérdésem tehát az lenne, hogy mi okozhatja ezt az "elállítódást" ill. hogyan állíthatom be a pofákat és a tárcsát a megfelelõ helyre?


Ha nem átütõs tengellyel mész akkor a kerék visszarakáskor mindig máshova kerulhet a kerék. Nem sokkal de kicsi már elég. Beállítani ugy kell, hogy ha PM-es felfogatasu akkor meglazitod a fek csavarjait, behuzod a fékkart amivel már be is lõtted a korrekt helyét és a ebbe az állaptba meghúzod a csavarokat. Így kozpontos lesz. Az hogy a fék automatikusan utánaállít az csak arra vonatkozik, hogy a fékpofa kopását kompenzálni tudja, azaz közel azonos fekkarelmozdulás kell bármilyen kopott állapotba van.

#4740
HEX77

HEX77

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
Sziasztok!

Nemrég tekerek tárcsafékes bringával (Avid Juicy 3), és van egy problémám. Azt vettem észre, hogyha a gépet a levegõbe emelve megpörgetem a kereket akkor nagyon gyorsan megáll. Jobban megnézve az jött le, hogy a fékpofa hozzáér a tárcsához. Viszonylag gyakran le/fel szerelgetem a kereket, esetleg itt rontok el valamit? Egyébként azt hittem a hidraulikus tárcsafékek maguktól beállnak a megfelelõ pozícióba, de ezek szerint nem?
A kérdésem tehát az lenne, hogy mi okozhatja ezt az "elállítódást" ill. hogyan állíthatom be a pofákat és a tárcsát a megfelelõ helyre?