Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#4521
Írta 2011. április 21. - 11:14

#4522
Írta 2011. április 20. - 22:05

Szerintem a zöld a közepes.vedd a közepest, az asszem a sárga, piros gyorsan kopik de gecire tapad
A sebesség mindent megold.
#4523
Írta 2011. április 20. - 18:03

sziasztok! EBC fekbetetet hasznalt valaki? mik a tapasztalatok?
vedd a közepest, az asszem a sárga, piros gyorsan kopik de gecire tapad

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#4524
Írta 2011. április 20. - 17:14

#4525
Írta 2011. április 20. - 14:05

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#4526
Írta 2011. április 20. - 13:43

#4527
Írta 2011. április 20. - 13:12

most úgy állítom be a féket, hogy a CPS csavarok meglazítása után nem a behúzott fékkaron húzom meg azokat, hanem kiengedett fékkarnál és csak akkor ha már szépen fut a kerék...
Ezt egy ideje én is így csinálom, nekem személy szerint jobban megy így, mint behúzott fékkarral. Furcsa egyébként, nem gondoltam volna, hogy ennyit képes csavarodni a gép eleje. Kicsit engem is idegesít a dolog, képes elrontani a bringázás élményét. Tegnap bütyköltem még kicsit a tárcsán, csak nem maradt már idõ kipróbálni, talán majd ma meló után. Kíváncsi vagyok.
#4528
Írta 2011. április 20. - 12:12

Sziasztok,
jelenség: az elsõ tárcsa a benne lévõ ici-pici nyolcas miatt bele-beleér az egyik betétbe. Amennyire tudtam, kiegyengettem a tárcsát, most már jól be lehet lõni a féknyerget is, fejreállítva, vagy szerelõállványon tökéletesen, csendben, súrlódásmentesen fut. Aztán amint ráülök és elkezdek tekerni, hallom, hogy megint belekap és ami mégfurcsább, hogy ha kiállva tekerek, akkor ismét elhallgat.
Ez a probléma nálam is jelentkezik (1.5 hónapos Canyon bringa Avid Elixir 3-as fékkel). Elõször még csak azt vettem észre, hogy kanyarban nagyobb tempónál hozzáért a tárcsa a fékpofához... aztán addig-addig állítgattam és bütyköltem amíg már egyenesben is csinálta. Pl. tegnap csak akkor csinálta ha tekerés közben a testsúlyomat a bal oldali pedálon tartottam, ha a jobb oldalira tettem akkor nem csinálta.
Irtó bosszantó ez, mert a "nyöszörgések" miatt néha már olyan érzésem van mintha egy vacak 30 éves bringával mászkálnék. Lassan már ott tartok h visszasírom a régi v-fékemet .;(
Egyébként pont tegnap este sikerült egy kicsit javítani a helyzeten, most úgy állítom be a féket, hogy a CPS csavarok meglazítása után nem a behúzott fékkaron húzom meg azokat, hanem kiengedett fékkarnál és csak akkor ha már szépen fut a kerék... Így egy rövid teszt alatt egyelõre nem nyöszörgött...
Amúgy nem értem miért kell ilyen kis helyet hagyni a fékktárcsa és a fékpofa között, szinte át sem látni rajta (egy ideig vártam h bekopjon, aztán rájöttem, hogy azt ugyan várhatom mert az okos fékem mindig utánállítja ugyanazt a csak mikroszkóppal látható távolságot:) )
#4529
Írta 2011. április 20. - 11:57


Keresgéltem neten, de a 3-asról nagyon kevés infot leltem fel...
#4530
Írta 2011. április 20. - 11:12

#4531
Írta 2011. április 20. - 06:53

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#4532
Írta 2011. április 19. - 21:07

ha olajos, akkor azon a féktisztító nem segít, csak a csere
f*szt...
Ultraderm-es melegvíz, dörzsölõs mosogatószivacs.....utána szárazra töröl....alkohollal átmos......csiszolóvászonnal lecsiszol kicsit....megint alkohol.
utána visszakopik és jó lesz
#4533
Írta 2011. április 19. - 19:14

Sziasztok,
jelenség: az elsõ tárcsa a benne lévõ ici-pici nyolcas miatt bele-beleér az egyik betétbe. Amennyire tudtam, kiegyengettem a tárcsát, most már jól be lehet lõni a féknyerget is, fejreállítva, vagy szerelõállványon tökéletesen, csendben, súrlódásmentesen fut. Aztán amint ráülök és elkezdek tekerni, hallom, hogy megint belekap és ami mégfurcsább, hogy ha kiállva tekerek, akkor ismét elhallgat.
Kérdés: mi van ilyenkor?
Köszönöm a segítséget elõre is!
ezt én furcsamódon nem a villánál hanem a hátsó keréknél tapasztaltam. amikor gurultam visított, ha tekertem elhallgatott. beállítás után ha nem ülök a bringán a tárcsa hozzáér a külsõ pofához, ha ráülök pont jó.
#4534
Írta 2011. április 19. - 19:03

s akkor ezt féktisztito spray-el lehet orvosolni?
ha koszos a tárcsa, akkor igen
ha olajos, akkor azon a féktisztító nem segít, csak a csere
villából nem folyik az olaj?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4535
Írta 2011. április 19. - 15:39

vagy csak síkba kéne munkálni a fékszemeket...
Szia!
A fékszemek síkba vannak szerintem,mert gyárilag vannak felcsiszolva,így nem gondolnám hogy az lehet a baj...
De hogy errõl teljesen megbizonyosodjak,hogy tudnám ezt szerinted megnézni? Vízmérték esetleg számításba jöhetne,vagy az hülyeség?
#4536
Írta 2011. április 19. - 15:23

#4537
Írta 2011. április 19. - 15:11

olyan gondom van,hogy van egy shimano m486 fék és mostanában behuzom a fékkar fog is a fék de nem lassul,vagyis nem nagyon lassul eddig jo volt,érzem,hogy a betét szoritja a tárcsát csak a lassulás minimális,mitöl lehet ez?
Elhalt a betét, olajos a tárcsa-betét, feledzõdött a tárcsa. Bár bringánál ilyen nem tudom mennyire lehetséges.
#4538
Írta 2011. április 19. - 14:26

#4539
Írta 2011. április 19. - 12:40

mást nem fogsz tudni teni nagyon, a villa-agytengely kapcsolat rugalmasságából adódik a dolog
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4540
Írta 2011. április 19. - 11:29

jelenség: az elsõ tárcsa a benne lévõ ici-pici nyolcas miatt bele-beleér az egyik betétbe. Amennyire tudtam, kiegyengettem a tárcsát, most már jól be lehet lõni a féknyerget is, fejreállítva, vagy szerelõállványon tökéletesen, csendben, súrlódásmentesen fut. Aztán amint ráülök és elkezdek tekerni, hallom, hogy megint belekap és ami mégfurcsább, hogy ha kiállva tekerek, akkor ismét elhallgat.
Kérdés: mi van ilyenkor?

Köszönöm a segítséget elõre is!