Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#4501
Írta 2011. április 21. - 18:51
#4502
Írta 2011. április 21. - 18:42
vagy vaslapra teszed és kiégeted. OMG istenem, ilyen félprofesszionális home-made tippeket mindenki csak saját felelõsségére csinálja, elvégre az életével játszik!!!!!!f*szt...
Ultraderm-es melegvíz, dörzsölõs mosogatószivacs.....utána szárazra töröl....alkohollal átmos......csiszolóvászonnal lecsiszol kicsit....megint alkohol.
utána visszakopik és jó lesz
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4503
Írta 2011. április 21. - 11:21
Ezt egy ideje én is így csinálom, nekem személy szerint jobban megy így, mint behúzott fékkarral. Furcsa egyébként, nem gondoltam volna, hogy ennyit képes csavarodni a gép eleje. Kicsit engem is idegesít a dolog, képes elrontani a bringázás élményét. Tegnap bütyköltem még kicsit a tárcsán, csak nem maradt már idõ kipróbálni, talán majd ma meló után. Kíváncsi vagyok.
Én tegnap leteszteltem egy kicsit jobban az új módszerrel beállított féket. Feltekertem Fehérkõlápára egy terméskövekkel tarkított pályán majd lezúgtam egy meredek sziklás-gyökeres singletrack-en Lillafüredre. Kapott is rendesen a kerék minden jót, ahogy illik, de semmi nyöszörgés nem volt utánna! Felfelé elég jó idõt mentem, úgyhogy valszeg egy kicsit sem fékezte a pofa a tárcsát.
Egyébként a downhill-es résznél felfedeztem, hogy egy újjal is könnyen lehet kezelni a hidraulikus féket, így kicsit jobban tehermentesítve volt a kézfejem, kevésbé fáradt el. Egy v-féknél azért ez nem mûködött volna.
#4504
Írta 2011. április 21. - 11:14
#4505
Írta 2011. április 20. - 22:05
Szerintem a zöld a közepes.vedd a közepest, az asszem a sárga, piros gyorsan kopik de gecire tapad
A sebesség mindent megold.
#4506
Írta 2011. április 20. - 18:03
sziasztok! EBC fekbetetet hasznalt valaki? mik a tapasztalatok?
vedd a közepest, az asszem a sárga, piros gyorsan kopik de gecire tapad
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#4507
Írta 2011. április 20. - 17:14
#4508
Írta 2011. április 20. - 14:05
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#4509
Írta 2011. április 20. - 13:43
#4510
Írta 2011. április 20. - 13:12
most úgy állítom be a féket, hogy a CPS csavarok meglazítása után nem a behúzott fékkaron húzom meg azokat, hanem kiengedett fékkarnál és csak akkor ha már szépen fut a kerék...
Ezt egy ideje én is így csinálom, nekem személy szerint jobban megy így, mint behúzott fékkarral. Furcsa egyébként, nem gondoltam volna, hogy ennyit képes csavarodni a gép eleje. Kicsit engem is idegesít a dolog, képes elrontani a bringázás élményét. Tegnap bütyköltem még kicsit a tárcsán, csak nem maradt már idõ kipróbálni, talán majd ma meló után. Kíváncsi vagyok.
#4511
Írta 2011. április 20. - 12:12
Sziasztok,
jelenség: az elsõ tárcsa a benne lévõ ici-pici nyolcas miatt bele-beleér az egyik betétbe. Amennyire tudtam, kiegyengettem a tárcsát, most már jól be lehet lõni a féknyerget is, fejreállítva, vagy szerelõállványon tökéletesen, csendben, súrlódásmentesen fut. Aztán amint ráülök és elkezdek tekerni, hallom, hogy megint belekap és ami mégfurcsább, hogy ha kiállva tekerek, akkor ismét elhallgat.
Ez a probléma nálam is jelentkezik (1.5 hónapos Canyon bringa Avid Elixir 3-as fékkel). Elõször még csak azt vettem észre, hogy kanyarban nagyobb tempónál hozzáért a tárcsa a fékpofához... aztán addig-addig állítgattam és bütyköltem amíg már egyenesben is csinálta. Pl. tegnap csak akkor csinálta ha tekerés közben a testsúlyomat a bal oldali pedálon tartottam, ha a jobb oldalira tettem akkor nem csinálta.
Irtó bosszantó ez, mert a "nyöszörgések" miatt néha már olyan érzésem van mintha egy vacak 30 éves bringával mászkálnék. Lassan már ott tartok h visszasírom a régi v-fékemet .;(
Egyébként pont tegnap este sikerült egy kicsit javítani a helyzeten, most úgy állítom be a féket, hogy a CPS csavarok meglazítása után nem a behúzott fékkaron húzom meg azokat, hanem kiengedett fékkarnál és csak akkor ha már szépen fut a kerék... Így egy rövid teszt alatt egyelõre nem nyöszörgött...
Amúgy nem értem miért kell ilyen kis helyet hagyni a fékktárcsa és a fékpofa között, szinte át sem látni rajta (egy ideig vártam h bekopjon, aztán rájöttem, hogy azt ugyan várhatom mert az okos fékem mindig utánállítja ugyanazt a csak mikroszkóppal látható távolságot:) )
#4512
Írta 2011. április 20. - 11:57
Keresgéltem neten, de a 3-asról nagyon kevés infot leltem fel...
#4513
Írta 2011. április 20. - 11:12
#4514
Írta 2011. április 20. - 06:53
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#4515
Írta 2011. április 19. - 21:07
ha olajos, akkor azon a féktisztító nem segít, csak a csere
f*szt...
Ultraderm-es melegvíz, dörzsölõs mosogatószivacs.....utána szárazra töröl....alkohollal átmos......csiszolóvászonnal lecsiszol kicsit....megint alkohol.
utána visszakopik és jó lesz
#4516
Írta 2011. április 19. - 19:14
Sziasztok,
jelenség: az elsõ tárcsa a benne lévõ ici-pici nyolcas miatt bele-beleér az egyik betétbe. Amennyire tudtam, kiegyengettem a tárcsát, most már jól be lehet lõni a féknyerget is, fejreállítva, vagy szerelõállványon tökéletesen, csendben, súrlódásmentesen fut. Aztán amint ráülök és elkezdek tekerni, hallom, hogy megint belekap és ami mégfurcsább, hogy ha kiállva tekerek, akkor ismét elhallgat.
Kérdés: mi van ilyenkor?
Köszönöm a segítséget elõre is!
ezt én furcsamódon nem a villánál hanem a hátsó keréknél tapasztaltam. amikor gurultam visított, ha tekertem elhallgatott. beállítás után ha nem ülök a bringán a tárcsa hozzáér a külsõ pofához, ha ráülök pont jó.
#4517
Írta 2011. április 19. - 19:03
s akkor ezt féktisztito spray-el lehet orvosolni?
ha koszos a tárcsa, akkor igen
ha olajos, akkor azon a féktisztító nem segít, csak a csere
villából nem folyik az olaj?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4518
Írta 2011. április 19. - 15:39
vagy csak síkba kéne munkálni a fékszemeket...
Szia!
A fékszemek síkba vannak szerintem,mert gyárilag vannak felcsiszolva,így nem gondolnám hogy az lehet a baj...
De hogy errõl teljesen megbizonyosodjak,hogy tudnám ezt szerinted megnézni? Vízmérték esetleg számításba jöhetne,vagy az hülyeség?
#4519
Írta 2011. április 19. - 15:23
#4520
Írta 2011. április 19. - 15:11
olyan gondom van,hogy van egy shimano m486 fék és mostanában behuzom a fékkar fog is a fék de nem lassul,vagyis nem nagyon lassul eddig jo volt,érzem,hogy a betét szoritja a tárcsát csak a lassulás minimális,mitöl lehet ez?
Elhalt a betét, olajos a tárcsa-betét, feledzõdött a tárcsa. Bár bringánál ilyen nem tudom mennyire lehetséges.