Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3781
Írta 2011. augusztus 08. - 11:22
#3782
Írta 2011. augusztus 08. - 11:15
Aztán kicserélték a fékbetétet fémesrõl „resin” (gyanta?) alapúra, most már nincs ez a szörnyû hang és rezonancia, de az elsõ fék-villa az erõsebb fékezéseknél továbbra is finoman búg-remeg, továbbra is mindig súrlódik a fék, illetve egy-egy hoszabb fékezés után ez a súrlódás jól hallhatóan felerõsödik, aztán – gondolom miután kihül a cucc - visszamegy az épphogy hallható alap szintre.
A tárcsában nincs látható nyolcas, és a fék állítgatásával már kísérleteztem. Tekintve, hogy a dolog már nullkm-es kortól fenáll, és elöl-hátul egyforma, nem hiszem, hogy az lenne a baj, hogy nem megy vissza dugattyú. Azt hiszem az lehet a baj, hogy eleve nagyon-nagyon közel van a betét a tárcsához, nekem ez konstrukciós problémának tûnik. (De ez az elsõ tárcsafékem, igazából még egyáltalán nem értek a témához.)
Ha szabadon megpörgetem a kerekeket, akkor kb. fele-harmada annyi idõ alatt állnak le, mint egy olyan kerék, amin nincs semmi súrlódás. (Azt még nem próbáltam ki, hogy a hosszú fékezés utáni hallhatóan megerõsödött súrlódásnál mennyire fékez.) Nem tudom megítélni, ez a súrlódás mennyit számít mondjuk egy versenyen, de idegesít, és nem tudom elfelejteni, mert idõnként menet közben is meghallom.
Amúgy elöl 180-as, hátul 160-as tácsa van, a teló egy Reba SL, a Deore agyak (már) nem kotyognak (gyárilag kotyogtak, a kónusz ellenanyája egyáltalán nem volt meghúzva, kézzel le tudtam tekerni - ciki), a gyorsszárakat erõsen meghúztam, a fejcsapágy sem kotyog.
Van valakinek tippje, hogy a búgást-remegést és súrlódást hogyan lehet megszüntetni? Ez a féken múlik, vagy valami máson, amire még nem gondoltam?
Esetleg ettõl a féktõl nem számíthatok jobbra? Kaptam egy ajánlatot a boltban, ahol vettem a gépet, hogy ezt a féket beszámítva 30-ért lecserélik az egészet egy (új, bár gondolom tavalyi modell) XT-re. Érdemes lehet abba beleugrani? (Az a baj, hogy a bringával is túlléptem az eredeti költségvetést, nem hiányzik a további 30-as kiadás.) Illetve hogy fog menni az XT fék az Avid tárcsákkal? Egyáltalán, egyforma vastagok a különbözõ gyártmányú tárcsák?
#3783
Írta 2011. augusztus 07. - 20:56
Üdv!
Nem ismerem azt a féket, de gyanítom ha a hátsónál beesik a fékkar, és nem fog, akkor valami nem stimmel. Az elsõnél még ok, hogy gyenge, de a hátsónál könnyen satuzható illene hogy legyen. Ha még garos, próbáld meg úgy intézni. Hayes Stroker Trail-ben szerintem nem csalódnál.
Akkor a tárcsáim még nem kopottak
Dj 2 '04es villához melyik adapter való 180as tárcsa mérethez? Már rég foglalkoztam ilyenekkel.
A fékkel azonos gyártmányt preferálom, azzal nincs gond, de szabványos és elvileg mindegyik jó kell, hogy legyen.
#3784
Írta 2011. augusztus 07. - 17:56
Szerintem amire neked kell arra tökéletes a mostani ha jobbat akarsz M666 SLX Brutál:)Üdv!
Októberben vásárolt Kona Dawg gyári féke egy Shimano M575, én sose voltam a fékerejével megelégedve, eleinte vártam rá h majd bekopik stb, de egyre rosszabb lett, mostmár a hátsó egyáltláan nem fog, légtelenítés után másnapra semmi, beesik a fékkar! Elsõbe KoolStop betétet tettünk, jobb lett mint volt, de még így is gyengének találom azt is. A héten megy vissza gariba az egész szett, de ha ki is cserélik vmi komolyabbat tennék vissza a gépre inkább! 95kg körül vagyok, szeretek földutazni, de ha úgy alakul akkor komolyabb lejtõkön is megkínálom.
ár érték arányban valami jó és szép féket keresek! Avid Elixir5 re gondoltam, illetve Hayes Stroker Trail esetleg!
Elixirt 50 körül lehet kapni akcióban, ez alatt az összeg alá jó lenne beférni.
Köszönöm a segítséget
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3785
Írta 2011. augusztus 07. - 17:38
Októberben vásárolt Kona Dawg gyári féke egy Shimano M575, én sose voltam a fékerejével megelégedve, eleinte vártam rá h majd bekopik stb, de egyre rosszabb lett, mostmár a hátsó egyáltláan nem fog, légtelenítés után másnapra semmi, beesik a fékkar! Elsõbe KoolStop betétet tettünk, jobb lett mint volt, de még így is gyengének találom azt is. A héten megy vissza gariba az egész szett, de ha ki is cserélik vmi komolyabbat tennék vissza a gépre inkább! 95kg körül vagyok, szeretek földutazni, de ha úgy alakul akkor komolyabb lejtõkön is megkínálom.
ár érték arányban valami jó és szép féket keresek! Avid Elixir5 re gondoltam, illetve Hayes Stroker Trail esetleg!
Elixirt 50 körül lehet kapni akcióban, ez alatt az összeg alá jó lenne beférni.
Köszönöm a segítséget
#3786
Írta 2011. augusztus 07. - 16:50
Dj 2 '04es villához melyik adapter való 180as tárcsa mérethez? Már rég foglalkoztam ilyenekkel.
#3787
Írta 2011. augusztus 07. - 16:08
Üdv!
Hayes mx2 komplett hátsó + elsõ tárcsa hayes sole nyereggel (160as tárcsák). Elkoptak a betétek és a tárcsák is kissé kopottak. Mennyi a min tárcsa vastagság? Milyen betétet érdemes venni az ebike kínálatából? Néha nagyobb leejtõn kissé túlmelegedett az elsõ tárcsa... másik betét ezen segíthet vagy inkább egy 180as tárcsa?
Hányadik pár betét van a féknyeregben? Egy pár betét lekopása után valószínûtlen, hogy tárcsát kelljen cserélni. Nálam a Hayes V7 tárcsára rá van írva a minimális vastagság (1.52mm). A tárcsa túlmelegedésén a betét nem fog segíteni, bár lehet beletenni szinteres betétet, ami nehezebben melegszik túl, talán még több hõt is átvesz a tárcsától és melegedésre elvileg jobban fog (most volt róla szó a betétes topikban). Ha a villa megengedi a 180-as tárcsaméretet, én kicserélném, de ahhoz másik adapter is kell.
#3788
Írta 2011. augusztus 07. - 13:31
Hayes mx2 komplett hátsó + elsõ tárcsa hayes sole nyereggel (160as tárcsák). Elkoptak a betétek és a tárcsák is kissé kopottak. Mennyi a min tárcsa vastagság? Milyen betétet érdemes venni az ebike kínálatából? Néha nagyobb leejtõn kissé túlmelegedett az elsõ tárcsa... másik betét ezen segíthet vagy inkább egy 180as tárcsa?
#3789
Írta 2011. augusztus 07. - 10:29
#3790
Írta 2011. augusztus 07. - 09:44
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3791
Írta 2011. augusztus 07. - 09:27
#3792
Írta 2011. augusztus 07. - 07:25
#3793
Írta 2011. augusztus 06. - 23:32
Marha jól sikerült az utolsó szervizem. Megyek az úton erre hallom valami csörög. nem tetszett, de mondom jólvan. Erre megyek tovább és egyszercsak valami kiesett elöl a gépbõl. Megállok, visszamegyek, erre a fékpofa kifigyelt a fékembõl. Ügyes szaki nem?
Nagy felelõtlenség. Ha lejtõn esik ki, akkor már meg is van a baj. Ezért örülök, hogy az enyémhez nem nyúl senki rajtam kívül.
#3794
Írta 2011. augusztus 06. - 20:23
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#3795
Írta 2011. augusztus 06. - 14:12
#3796
Írta 2011. augusztus 05. - 23:42
Bevallom trehány tulajdonos vagyok, a hajtáson kívül nem pucolok általában semmit. A Hope-nak így sincs semmi baja, lassan másfél éve.
Ja akkor 760-as XT, 2006 óta csak fékbetétek cserélgetve, 20.000 km feletti futásteljesítmény 95+ kilóval!
#3797
Írta 2011. augusztus 05. - 21:42
#3798
Írta 2011. augusztus 05. - 20:39
Manapság mi a leginkább dzsuva és sárálló fék a piacon? Nem a fékbetét tartósságára gondolok, hanem hogy melyik dugattyúi-tömítései a legtartósabbak. Maratonozásra - ultratúrákra keresek valamit. Hope-ról vélemények? Mondjuk Race vagy Tech X2? (elvileg csak a fékkarban különböznek, a féknyereg elvileg ugyanaz, tárcsán meg nem grammozok, elõl 180 - hátul 160)
Én csak ajánlani tudom a Hope fékeket
Én régi verziókat használok: elöl M4, hátul meg Mini Mono. Semmi baja sincsen, igaz cseréltem benne teljes tömítést és vmi 7000 ft alatt megusztam.
Jó a szervizhátér, jó fékerõ, könnyû, csak ajánlani tudom.